Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Trd/zatikajoč/nenatančen menjalnik

Napisal/-a Daedalus So okt 01, 2011 12:17 pm

O ja, situacija je takšna (gre se za Seat Toledo Mk.2, l.99, 1.6 8V AKL, 5 prestav ročni):

Prvi čuden pojav je bil par let nazaj ta, da se je enkrat na avtocesti menjalnik odločil za skoraj pol minute ostati v 5. prestavi. Enostavno ni šlo nazaj v 4. Po malo manj kot pol minute je kar na lepem šlo normalno v 4, in potem brez problema 1 leto. To se je zgodilo še enkrat kasneje mojemu očetu, ravno tako na avtocesti na izvozu, in spet problema čez nekaj sekund ni bilo več, in drugih težav tudi ne. Splošen vtis je bil kot da sklopke ni odvedlo takoj.

Nato se je enkrat zgodilo to, da je sklopka ostala v podu, ko sem jo vzdignil nazaj, pa je bila trda v PM. Avtovleka k mehaniku, ta je najprej zamenjal olje v menjalniku (?), menjal sklopko (nevem kaj točno vse...nisem bil zraven, ker sem imel študijske obveznosti, pa tudi oče ni poizvedoval nič), in ker je problem ostal, so nato ugotovili, da je počila neka "tačka" sklopke, in po menjavi je bilo vse OK. Po mojem ta pojav nima veze z ostalimi problemi, ampak sem ga vseeno omenil...nikoli se ne ve.

Konec junija letos je menjalnik po vožnji kakšnih 80 kilometrov v precejšnji vročini v približno 10-15 minutah postal trd, zatikajoč, nenatančen. To se je kazalo tako, da je bilo menjavanje iz prve v drugo in obratno bolj zatikajoče, v tretjo je bilo trše in nenatančno (prej je šlo "samo" v tretjo, potem pa si moral kar poiskat), v 5. je šlo težko predvsem ob horizontalnem premiku v desno, in nasploh premikanje ročice v leru levo in desno je bilo zatikajoče (če si ji potisnil skrajno desno je dobesedno malo zaškrtalo). Nato smo obiskali istega mehanika ki nam je zrihtal problem s sklopko (potrebno je sicer omeniti, da se na menjalnike ne spozna najbolje, pa vendar - opozorilo: tu NE mislim tebe, fan! :) da ne bo nesporazumov), pregledali smo nivo olja v menjalniku, če je kje luft v mehanizmu ročice, mehanik se je peljal, in njegov sklep je bil ta, da se mu ne zdi nič grozno narobe, in da naj se pač peljemo, in če bo kdaj ribnilo, naj ga pokličemo, saj je avtovleka zastonj. OK, potem gremo s tem avtom na morje in se vozimo še lep čas, menjalnik je bil še naprej tak "neroden", čvrst itd. (morda se je čez čas MALO vnesel...majhne razlike je težko opaziti) kot prej. PS: enkrat sva z bratom poslušala od kje prihaja rahlo škrtanje ob pomiku levo-desno v leru: meni se je zdelo, da prihaja iz prostora, kjer mehanizem pride v menjalnik (nevem kako se mu reče), vendar se mi je zdelo da bi to lahko bila posledica "razštelanega" mehanizma (torej, da pošilja rahlo napačne premike v menjalnik). Nasplošno je bil vtis tak, da je najverjetneje nekaj narobe z mehanizmom.

Enkrat v juliju sem se ustavil pri fan-u v Ljubljani. Takoj je opazil, da je ročica premaknjena preveč nazaj in (mislim da) v levo. Torej da je potrebno naštimat mehanizem ročice menjalnika, in ga nastavit tako, da bo ročica v leru stala čim bolj navpično navzgor. Vendar je bilo vse le na "oko", ker nisva niti havbe odpirala. Sicer pa se mi je zdela smiselna diagnoza (sicer nimam pojma o teh rečeh, pa vendar... :) ). Sledil je obisk tretjega mehanika (to je bilo cca. 4 tedne nazaj). Njemu se tako kot prvemu mehaniku tudi ni zdelo da bi bilo z menjalnikom nekaj grozno narobe, pregledala sva vse člene mehanizma ročice RAZEN tistega tik pod ročico (ker je potrebno ali razdreti sredinski del konzole, ali pa sneti avspuh in toplotno zaščito), in ni opazil nepravilnosti. Odprl je tudi tisti prostor, kjer mehanizem pride v menjalnik...posumil je, da ni dovolj mazan, kar bi bila posledica premalo olja v menjalniku, vendar ko sem mu omenil da je bilo to preverjeno, je to misel opustil. Vseeno je izdatno namazal ta prostorček, vijak nazaj privijačil, in potem IZDATNO podmazal vse člene (razen tistega tik pod ročico) z WD40. Po tem "posegu" se mi je zdel menjalnik povsem normalen - nekako na nivoju kot je bil PRED tistim "incidentom"...torej popravljen nazaj na prvostno stanje (vsaj po občutku...če ne drugega je bila pa občutna izboljšava). In tako je avto fural normalno, preživel varno vožnjo na Vranskem brez težav itd.

Danes pa ponovno...najprej se je zgodil isti pojav kot v prvem odstavku: ni hotel iz 5. v 4., AMPAK tokrat so v "šusu" sledili še vsi simptomi iz 3. odstavka...zatikajoč, čvrst, nenatančen menjalnik, baje še bolj kot takrat (vozil je tako prvič kot drugič moj brat, tako da natančno ne morem poročati), do te mere, da je skoraj ostal na enem klancu, ker sploh NI šlo iz 2. v 1., in je nato moral nekako speljati v 2. Čez manj kot kilometer je menjalnik po njegovih besedah postal malce bolj "ubogljiv", in ko sem potem še jaz sprobal, se mi je zdel popolnoma normalen in brez zatikanja, torej isti kot včeraj.


@fan (če boš to temo odprl in prebral) in drugim v vednost: k mehaniku razdirat avta še ne bi šel, ker očitno je problem res "čuden". Če slučajno tu ne bo pravih odgovorov, potem mi verjetno ne preostane drugega, ampak ker sem do zdaj naletel na 2 mehanika, ki se jima ni sanjalo zakaj se tako obnaša in sta bila mnenja, da menjalnik sploh ni tako slab (zatikajoč itd.), pač nimam neke želje po čimprejšnjem slepem razdiranju in iskanju problemov. :)
Z bratom sva nekako začela razmišljat, da je v mehanizmu nek tujek. Najverjetneje v tistem prostorčku, kjer mehanizem pride v menjalnik. Zaenkrat se mi to zdi še najbolj smiselna razlaga za to naključno pojavnost dveh problemov, ki sta bila najprej popolnoma ločena oz. neodvisna en od drugega, zdaj pa sta se pojavila hkrati.

Torej, mehaniki, poznavalci, morebitni sotrpini, ki so takšne probleme že imeli, na plano z nasveti/diagnozami itd.! :) Pa hvala vsem, ki se jim bo ljubilo celo mineštro besed prebrati, in morda celo odgovoriti. :)
Če bom ugotovil da sem kaj pozabil omeniti, bom dodal kasneje, tako da imejte na očeh ta prvi post.
 
Uporabniški avatar
madmax89
Novinec
 
Prispevkov: 110
Pridružen: To maj 17, 2011 6:17 pm

Re: Trd/zatikajoč/nenatančen menjalnik

Napisal/-a madmax89 So okt 01, 2011 4:08 pm

Pozdravljen!

Imam identicn motor na a3jki le da je let. 2000, menjalnik pa je DUU zdej pa nevem kasn je pr tebi mogoce tud enak. Tile menjalniki so bili hiba pri VAG grupi, vec ali manj se je zgodilo da ga je razneslo ker so bakrene kovice popustile in stem je tudi nete potrgal posledica tega je nastala luknja v menjalniku, popravilo nemogoce. Lastim si avto eno leto, od drugih kar sm peljau le pri tem mi malo odstopa menjalnik iz prve v drugo in obratno, drugace nobenih nikoli tezav. Tu pa tam je bilo opazit nenatancnost,vendar z menjavo nosilcev sm problem odstraniu. Nato sm meu puhno glavo tega menjalnika. S silikonskim sprejem sm podmazu usa vodila pod haubo, ter menjalnik sam. Nekje sm tud objavu post kjer sm menjalniku omogocil gladko prestavljanje iz 1. V drugo s tem d sm skozi luknjico kjer je menjalnik obdan s tistim umetnim usnjem al kaj je ze... Nasprejal dobro menjalnik se pravi iz notranjosti. Mehanik ki je servisiral ta avto in ga tudi sedaj peljem k njemu je omenil razno razne tezave ter pri meni je bil tudi dol a vseeno popravljen kot mora.
Lahko se zmenva takole ce si iz Lj... Js itak grem v ponedeljek za neko malenkost se pozanimat k njemu tako da lahko greva skupi do njega ter mu poves kaj te muci... Osebno ga zelo priporocam, ugodn,korektn,posten... Vec ali manj je samo za VAG usmerjen. Da nebi delau reklame za koga se gre, me kontaktiraj na private.

Lp
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Trd/zatikajoč/nenatančen menjalnik

Napisal/-a Daedalus So okt 01, 2011 4:53 pm

Pozdravljen tudi ti. :)

Hvala za odgovor. ;) Če lahko, pošlji kontakt mehanika na ZS, če pa slučajno ni "javni" mehanik, pa bi zaenkrat le zabeležil na koga se obrnem, pa bi se za kdaj drugič zmenila, ker zdaj je na vrsti študij, in na začetku je bolj gužva s temi in onimi opravki. :)
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6585
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Trd/zatikajoč/nenatančen menjalnik

Napisal/-a Fan So okt 01, 2011 7:20 pm

Pozdravljeni

Sicer iz prvega posta nisem razumel ali je bil mehanizem ročica/menjalnik nastavljen ali ne.
Kot sem že omenil, bi osebno naprej pravilno nastavil vzvodje/prenos, namazal zglobe. Ja vem, da je zoprno opravilo sneti zoplotno zaščito pri izpuhu...............pa vendar jo bo potrebno.
Osebno še zmeraj menim, da napaka ne tiči v menjalniku - v takšnem primeru bi nagajalo stalno, ne samo občasno.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Trd/zatikajoč/nenatančen menjalnik

Napisal/-a lisko So okt 01, 2011 8:12 pm

Napaka je verjetno banalna(kot je ugotivl Fan) ampak verjetno se bo potrebno poglobit v sam mehanizem pa tud menjalniku bi na koncu sam posvetil pozornost. Iz moje prakse (sicer ne okrog menjalnikov ampak okorg kakih mehanizmov, prenosov...) gre ponavadi ob takih zadevah za kako minimalno obrabljeno stvar, ki za sabo potegne ostalo. Tako se recimo občasno zgodi, da ravno tista minimalna obraba prispeva k temu , da se kak vzvod,ročica,prenos postavi v "neroden" položaj in tako onemogoči vzvodovju normalnega delovanja. Seveda k temu potem pripomore temparatura, obremenitev....

Pri mojem se recimo občasno pojavi problem pri izklopu prednjega pogona .Ročico prestaviš v položaj izbire samo zadnjega pogona a prvi pogon ne popusti....Čez par 10 metrov potem prav občutiš kako prednji pogon odklopi samo od sebe...Ali pa če na mestu sunkovito zapelješ vzratno (menjalnik se malo premakne in je dovolj da toliko premakne prenos , da se zadeva izklopi. Vklop se vrši normalno.

Sam bi pregledal vzvodovje, nastavil ročico in podmazal vse kar se da podmazat. Izključeni niso niti nosilci motorja in menjalnika.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
tiguan
aka Sonček
 
Prispevkov: 1306
Pridružen: So mar 13, 2010 7:00 pm

Re: Trd/zatikajoč/nenatančen menjalnik

Napisal/-a tiguan Ne okt 02, 2011 7:20 am

Jaz imam tud ta menjalnik v seatu 2001 letnik, ko je avto mrzu se prestavlja lepo, ko pa je ogret pa se ali rahlo zatika, trdi so menda vsi, nenatačen.
Pri mojem problemu bi lahko bil olje ali pa sklopka (ampak nič ne drsi, malo višje prime)
Član od leta 2004
 
mropc
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 603
Pridružen: So feb 06, 2010 3:36 pm

Re: Trd/zatikajoč/nenatančen menjalnik

Napisal/-a mropc Ne okt 02, 2011 8:50 am

upam da avtor ne zameri ker imam eno uprašanje. pri bratovi ibici letnik 97 ponavadi meče iz 5te brzine. če držiš gas enakomerno je u prestavi. če pa sunkovito pospešiš ali spustis gas pa vrže iz prestave. komu kaj jasno ?
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Trd/zatikajoč/nenatančen menjalnik

Napisal/-a Daedalus Ne okt 02, 2011 12:42 pm

Fan je napisal/-a:Pozdravljeni

Sicer iz prvega posta nisem razumel ali je bil mehanizem ročica/menjalnik nastavljen ali ne.
Kot sem že omenil, bi osebno naprej pravilno nastavil vzvodje/prenos, namazal zglobe. Ja vem, da je zoprno opravilo sneti zoplotno zaščito pri izpuhu...............pa vendar jo bo potrebno.
Osebno še zmeraj menim, da napaka ne tiči v menjalniku - v takšnem primeru bi nagajalo stalno, ne samo občasno.

Lep pozdrav


Zdravo

Ne, ni bil. Mehanik ni bil mnenja, da je problem v nastavitvi ali luftu na kakšnem zglobu, oz. je rekel, da je na pogled vse OK, in da bo namazal, in se bo sproti videlo, če bo kaj izboljšave. In je bila. Zato se ga nisva lotila razstavljati. Zdaj pa se je problem spet pojavil, in to še intenzivnejše, ampak samo za kratek čas. Tko da verjetno bo res treba stvar razstavit in nastavit.

lisko je napisal/-a:Napaka je verjetno banalna(kot je ugotivl Fan) ampak verjetno se bo potrebno poglobit v sam mehanizem pa tud menjalniku bi na koncu sam posvetil pozornost. Iz moje prakse (sicer ne okrog menjalnikov ampak okorg kakih mehanizmov, prenosov...) gre ponavadi ob takih zadevah za kako minimalno obrabljeno stvar, ki za sabo potegne ostalo. Tako se recimo občasno zgodi, da ravno tista minimalna obraba prispeva k temu , da se kak vzvod,ročica,prenos postavi v "neroden" položaj in tako onemogoči vzvodovju normalnega delovanja. Seveda k temu potem pripomore temparatura, obremenitev....

Pri mojem se recimo občasno pojavi problem pri izklopu prednjega pogona .Ročico prestaviš v položaj izbire samo zadnjega pogona a prvi pogon ne popusti....Čez par 10 metrov potem prav občutiš kako prednji pogon odklopi samo od sebe...Ali pa če na mestu sunkovito zapelješ vzratno (menjalnik se malo premakne in je dovolj da toliko premakne prenos , da se zadeva izklopi. Vklop se vrši normalno.

Sam bi pregledal vzvodovje, nastavil ročico in podmazal vse kar se da podmazat. Izključeni niso niti nosilci motorja in menjalnika.


Ja, že od samega začetka sva bila z bratom mnenja, da je to verjetno posledica enega zgloba mehanizma, ki je takoalidrugače začel nagajat, in potem celoten mehanizem ne deluje, kot bi moral. Ampak potem te mehaniki, ki očitno niso navajeni na takšne težave, "pomirijo" da je vse v redu. Tako da je očitno čas, da si najdem drugega mehanika. :)

Na nosilce sem tudi že pomislil, ampak sem nekako mnenja, da bi potem vplivala npr. vožnja čez ležeče policaje, kakšna grbina itd., ampak je brat rekel, da tega ni bilo...le da ga je na malce višje obrate dajal (ampak tu je govora o 4.000 obratih, kar ne sme imeti vpliva, ker se ga vsaketoliko malce "pretera" tudi do blokade).

tiguan je napisal/-a:Jaz imam tud ta menjalnik v seatu 2001 letnik, ko je avto mrzu se prestavlja lepo, ko pa je ogret pa se ali rahlo zatika, trdi so menda vsi, nenatačen.
Pri mojem problemu bi lahko bil olje ali pa sklopka (ampak nič ne drsi, malo višje prime)


Ja, malce trši je, ampak to je meni všeč, vsaj veš da si ročico premaknu ti. :lol: Natančen pa je čist dovolj, ko deluje kot mora.
Sklopka pa je verjetno tudi pri tebi hidravlična, kar pomeni da bo vedno na vrhu prijemala (samonastavljiva). Če se ne motim - če se, naj me kdo popravi. :)
Verjetno je olje problem - premalo viskozno.


@mropc - ni panike. :)
 
Uporabniški avatar
Kukec
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 701
Pridružen: Ne feb 06, 2005 6:38 pm

Re: Trd/zatikajoč/nenatančen menjalnik

Napisal/-a Kukec Ne okt 02, 2011 12:47 pm

da ne odpiram nove teme bom kr tukaj vprašal.
Avto oz. najverjetneje menjalnik ruži v 1. 2. 3. prestavi ( v 4. in 5. ne), v leru in ob stisnjeni sklopki pa ne. Ob prestavljanju nič ne škrtne ali kaj podobnega. gre za 5. st menjalnik pri bencinarju. Znamke nebom povedal da nebo brezveznega pluvanja po avtu :D Jutri se bo zamenjalo olje (avto ima 80kkm) pol pa bomo vidli naprej, en mi je po opisu nakazal na sinhrone vseh 3eh prestav...
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Trd/zatikajoč/nenatančen menjalnik

Napisal/-a Daedalus Sr okt 19, 2011 4:48 pm

Ena posodobitev teme:

Pred malo manj kot dvema tednoma ga je menjalnik začel malo bolj pogosto "svirat". Skoraj vsakič, ko se je peljalo 10min ali več je vsaj enkrat šlo iz 5. prestave težko v 4. (ko sem v prvem postu napisal, da se ni dalo - sem ugotovil da se da, ampak je treba ročico "podrmat" - že to nakazuje, da se nekaj premakne, in potem se stvar začne zatikat). In približno vsako drugo daljšo vožnjo je po tem, ko si ročico "predrmal" v 4. prestavo, menjalnik ratal trši, nenatančen, nasploh čuden, kot že nekajkrat poprej. Zdaj mi je bilo nekako jasno, da so problem najverjetneje temperaturne razlike. Prvič, ko iz 5. ni šlo v 4., je bilo na avtocesti, in bila je zima...torej avspuh in motor vroča, okolica ledena. Poleti se je problem zgodil na veliki vročini po daljši vožnji, zdaj pa je problem pogost ker se je spet ohladilo. Torej, nek člen med ročico in menjalnikom je slab, in temperaturne razlike ga očitno "aktivirajo". Predvidevam, da je tudi položaj mehanizma, ko je v 5. prestavi, problematičen za ta člen.

No, za konec še to (v bistvu glavni razlog, zakaj sem napisal ta post): ta vikend se vsedem v avto, ga vžgem, probam menjalnik...še nikoli tako trd. Nekako tako, kot da bi ga namakal v med, tisti ki je zelo viskozen. :) Vrhunec: dam v 1., da bom speljal (še rahel klanec navzgor), ne gre...se martra. Pogledam če je ročna gor, ni. In me brat spomne: verjetno je blo v 3. =P torej, celoten mehanizem se je zamaknil za 1 prestavo v levo (gledano iz kabine...kaka mineštra je dejansko tam spodaj pa nevem). :D Ni mi jasno kako, jasno mi je samo to, da gre avto v bližnji prihodnosti k mehaniku, in se bo vidlo kaj je na stvari.
In še eno vprašanje: meni se zdi, da je malo čudno, da rata ročica dejansko tako trda in čvrsta. Če je mehanizem "faljen", bi po mojem mnenju bila izbira prestav otežena (kar je tudi bila, seveda), ne pa tudi občutek viskoznosti...raaaazen če ga nekje "napenja", oz. je na kakem izmed zglobov močno zaribal...? Pomislil sem namreč na olje, AMPAK to isto olje je bilo že lansko zimo v njem, pa ni bilo problemov, in tudi dovolj ga je (vsaj poleti ga je bilo...pušča pa mislim da ne - se bo pa tudi nivo olja pogledalo, seveda). Če ima kdo še kak strokovni (ali manj strokovni) komentar, na plano z njim. Bom pa sigurno napisal diagnozo oz. epilog te štorije. :)
 
huek111
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 30
Pridružen: Če dec 17, 2009 6:24 am

Re: Trd/zatikajoč/nenatančen menjalnik

Napisal/-a huek111 Sr okt 19, 2011 7:17 pm

Daedalus je napisal/-a:O ja, situacija je takšna (gre se za Seat Toledo Mk.2, l.99, 1.6 8V AKL, 5 prestav ročni):
Vseeno je izdatno namazal ta prostorček, vijak nazaj privijačil, in potem IZDATNO podmazal vse člene (razen tistega tik pod ročico) z WD40. Po tem "posegu" se mi je zdel menjalnik povsem normalen - nekako na nivoju kot je bil PRED tistim "incidentom"...torej popravljen nazaj na prvostno stanje (vsaj po občutku...če ne drugega je bila pa občutna izboljšava). In tako je avto fural normalno, preživel varno vožnjo na Vranskem brez težav itd.


Sicer ne vem pravega vzroka za zatikanje, vendar se je ta mehanik podmazevanja lotil narobe že v osnovi, saj WD40 ni mazalno sredstvo, zato pomaga le kratek čas in je postopek glede na to, da je pomagal treba ponoviti( po možnosti s kakšnim "pravim" sredstvom za mazanje)
Hvala bogu da nimam VW
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Trd/zatikajoč/nenatančen menjalnik

Napisal/-a Daedalus Sr okt 19, 2011 8:50 pm

No, WD40 ni bil, je bila pa (vsaj na oko) podobna zadeva: sprej (velik, mislim da 1l), s cevko na vrhu...izgled špricanja pa isti kot pri WD40. Zato sem kar enačil. Morda pa ni isto... :)

Vsekakor bi bilo za probat še podmazat na "pravi" način, ampak...nevem, meni se ne zdi, da tu tiči pravi problem. Očitno ga le omili, ker če bi ga odpravilo, se problem ne bi pojavljal in izginjal naključno. :) Pomoje je samo en izmed členov z*****, morda je celo kak tujek nekje...nevem. Treba bo stvar malo povohat od blizu.
 
Uporabniški avatar
tiguan
aka Sonček
 
Prispevkov: 1306
Pridružen: So mar 13, 2010 7:00 pm

Re: Trd/zatikajoč/nenatančen menjalnik

Napisal/-a tiguan Sr okt 19, 2011 9:07 pm

Meni se je tudi zatikal menjalnik, občasno druga škrtala, pa ni šlo po mestu v prestavo...po menjavi komplet sklopke, menjalnik, samo malo porinem in gre, se sedaj tekoče zelo na mehko prestavlja, nobenih težav.
Član od leta 2004
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Trd/zatikajoč/nenatančen menjalnik

Napisal/-a Daedalus Sr okt 19, 2011 10:23 pm

tiguan je napisal/-a:Meni se je tudi zatikal menjalnik, občasno druga škrtala, pa ni šlo po mestu v prestavo...po menjavi komplet sklopke, menjalnik, samo malo porinem in gre, se sedaj tekoče zelo na mehko prestavlja, nobenih težav.


Če bi bil problem v sklopki ali menjalniku, bi se stvar skoraj POMOJEM drugače obnašala. Tudi sam sem pomislil, ko ni šlo iz 5. v 4., da sklopka ne odvede...ampak zdaj sem ugotovil, da gre iz 5., samo če malo "podrmaš" ročico levo in desno (ne glih nežno). SICER pa, kot sem (mislim da) napisal je bila sklopka menjana prešnjo zimo, kar pomeni da to ne bi smel biti problem.
Menjalnik...škrta ne, v olju ni opilkov, in ni mi jasno kako bi se lahko problem pojavljal in izginjal. Pa oteženo premikanje ročice v LERU. Razen če je problem v tistem "prostorčku", kjer pride mehanizem v menjalnik...
 
Uporabniški avatar
tiguan
aka Sonček
 
Prispevkov: 1306
Pridružen: So mar 13, 2010 7:00 pm

Re: Trd/zatikajoč/nenatančen menjalnik

Napisal/-a tiguan Sr okt 19, 2011 11:51 pm

Meni se je tudi izmišljeval-ročka, enkrat ne, drugič gre, tretjič čist po levi, četrtič škrtne, petič zatakne, meni je mehanik menjal zajlo sklopke, dal navadno za 20 evrov, avtomatska stane 50 erov, mogoče je tu težava ali pa niste menjal cele sklopke, sklopka + delo 200 evrov pri popoldancu, sklopka pri mojmu je dražja 1.4 16v 100km
Član od leta 2004
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Trd/zatikajoč/nenatančen menjalnik

Napisal/-a Daedalus Če okt 20, 2011 12:04 am

tiguan je napisal/-a:Meni se je tudi izmišljeval-ročka, enkrat ne, drugič gre, tretjič čist po levi, četrtič škrtne, petič zatakne, meni je mehanik menjal zajlo sklopke, dal navadno za 20 evrov, avtomatska stane 50 erov, mogoče je tu težava ali pa niste menjal cele sklopke, sklopka + delo 200 evrov pri popoldancu, sklopka pri mojmu je dražja 1.4 16v 100km


Sklopka je hidravlična, in menjava je bila 280€ z delom pri mehaniku, kateremu je glavni kruh ličarstvo, in občasna mehanika (tista preprostejša). Kaj vse so menjali, pa žal ne vem, ker me ni bilo zraven, fotr se pa pač ne spozna in ga niti ni zanimalo. In ponavljam, dvomim da je sklopka. Zakaj je bilo menjavanje takoj po tem, ko se je mehanizem od ročke do menjalnika konkretno podmazal (na žalost očitno le začasno), praktično isto tekoče kot pred vsakršnimi problemi? Ni sklopka...sem skoraj 100%. :) Vseeno hvala za nasvete!
 
hermand
Novinec
 
Prispevkov: 416
Pridružen: Po dec 23, 2002 3:50 pm
Kraj: Rogaška Slatina

Re: Trd/zatikajoč/nenatančen menjalnik

Napisal/-a hermand Če okt 20, 2011 3:04 am

Slika

Če je isti menjalnik kot na sliki, je mogočej problem v prestavnem avtomatu, kjer je vležajen (na sliki pozicija 1A). Imel podobne težave na caddy-ju. Enkrat je dela normalno drugič pa spet ne.


LP
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Trd/zatikajoč/nenatančen menjalnik

Napisal/-a Daedalus Če okt 20, 2011 9:33 am

hermand je napisal/-a:Slika

Če je isti menjalnik kot na sliki, je mogočej problem v prestavnem avtomatu, kjer je vležajen (na sliki pozicija 1A). Imel podobne težave na caddy-ju. Enkrat je dela normalno drugič pa spet ne.


LP


Ni dvakrat za rečt. Glede na to, da je mehanik tam konkretno ročno podmazal (pa ne z wd40 al karkoli je že blo, ampak s pravim oljem), ker je sumil, da ni dovolj mazano, in je bilo potem vredu...in vsekakor bi to lahko razložilo zakaj se problem pojavlja pri temperaturnih razlikah.

Hvala za sliko! :) Bomo pogledali tudi to.

EDIT: morda ve kdo če je kaka možnost da se to dobi posebej, za normalno ceno? Seveda rabljeno je ena opcija, ampak dvomim da bi folk šel kar menjalnik razdirat da bi to prodal. Razen če je menjalnik fuč, ta kos pa cel.
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Trd/zatikajoč/nenatančen menjalnik

Napisal/-a Daedalus So okt 29, 2011 5:10 pm

Ok, stvar gre bolj počasi (tko je to, če se avta ne rabi nujno nujno :) ), pa vendar nekaj se premika. Probal sem z roko menjavat tam na vhodu v menjalnik, in se zatika - torej mehanizem ročice je OK. Trenutna situacija je takšna, da lahko oteženo (ampak se da) menjuješ med R, 1. in 2., če hočeš ročico premaknit v desno (za izbiro 3. 4. in 5.) pa ne gre - kot bi se nekaj zataknilo. Če probaš z malo več sile in z "zaletom", po nekaj poskusih ročico prestaviš na desno stran, in lahko oteženo menjavaš med 3. 4. in 5., in potem v levo ne gre, in je potrebno spet s silo. Aja, in avto se da normalno vozit, če odštejemo omejeno in oteženo menjavanje.
Preveril sem vijak s tisto kuglico in vzmetjo, ampak je kot nov, tako da to ni problem.

Torej problem se pojavlja pri vzdolžnem premikanju vzvoda, ki premika zobnike v menjalniku. Nekaj se tak zatika. Na žalost je stvar težko dostopna, tako da bo najverjetneje potrebno menjalnik dat, ampak razdirat ga pa (če bo problem tičal tu, kjer mislim da tiči) ne bo treba, ker kot je videti na shemi ki je prilimana 2 posta gor se da ta mehanizem lepo vzet ven. :)

In še eno vprašanje: kje je oznaka menjalnika, da je ne iščem za brezveze? :)

Hvala še enkrat za vso vašo pomoč. :)
 
Uporabniški avatar
tiguan
aka Sonček
 
Prispevkov: 1306
Pridružen: So mar 13, 2010 7:00 pm

Re: Trd/zatikajoč/nenatančen menjalnik

Napisal/-a tiguan So okt 29, 2011 9:57 pm

Sem ti že odg. na začetku, meni se je zelo nerodno prestavljalo, škrtalo, zatikalo, po menjavi sklopke teh težav ni, vaš mehanik je očitno računal vam polno ceno, zamenjal pa samo določen del.
Kako se boste vi odločil je vaša odločitev?
Sem tud jest pregledoval mehanizem, mazal, preverjal zajlo...
Če je zajla hidravlična se pač sam nastavlja, ampak stane 50 evrov, navadna stane 20 evrov, pa si sam nastaviš na sred ceste.
Član od leta 2004
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 13 gostov