Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
tiguan
aka Sonček
 
Prispevkov: 1306
Pridružen: So mar 13, 2010 7:00 pm

Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a tiguan Ne okt 16, 2011 8:52 am

Zakaj tlačijo skoraj v vsak avto zobati jermen in vsak lastnik vozila mora jermen menjavat na 90.000km ali 120.000km, nekateri naredijo v 2-3 letih toliko kilometrov in 500 evrov je takoj za menjavo teh jermenov.
Član od leta 2004
 
Uporabniški avatar
TUNING_BOY
Uporabnik
 
Prispevkov: 1440
Pridružen: Če apr 06, 2006 2:41 pm

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a TUNING_BOY Ne okt 16, 2011 9:05 am

Slabe lastnosti :
zahtevna izdelava,
dražji,
velika možnost obrabe,
zahtevno vzdrževanje,
vibracije so velike,
pri nenadnem povečanju obremenitve obstaja nevarnost zloma zoba
__+__ 2FAST 4YOU__+__
 
bizgec
Novinec
 
Prispevkov: 331
Pridružen: Ne jan 21, 2007 2:01 pm

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a bizgec Ne okt 16, 2011 9:19 am

TUNING_BOY je napisal/-a:Slabe lastnosti :
zahtevna izdelava,
dražji,
velika možnost obrabe,
zahtevno vzdrževanje,
vibracije so velike,
pri nenadnem povečanju obremenitve obstaja nevarnost zloma zoba

O zahtevnosti izdelave bi se dalo komentirat,o ceni napram recimo verigi tudi,zahtevno vzdrževanje-kakšno razen menjave,kje se čuti vibracije tudi ne vem. Zakaj pa ketna,saj obstaja še kaj drugega za pogon odmične gredi,ali ne? Menim,da konstruktor motorja predvidi vse pluse in minuse in se potem tudi odloči-ali pa tudi ne?
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a lisko Ne okt 16, 2011 9:45 am

tiguan je napisal/-a:Zakaj tlačijo skoraj v vsak avto zobati jermen in vsak lastnik vozila mora jermen menjavat na 90.000km ali 120.000km, nekateri naredijo v 2-3 letih toliko kilometrov in 500 evrov je takoj za menjavo teh jermenov.


Čeprav si odprl zanimivo temo ( za strojnike) drugi pa se lahko marsikaj naučijo....
Ampak minuta google-nja ti postreže s temi podatki...

Jermenska gonila z ozobljenim jermenom:
Prednosti:
-ni zdrsa )točen in enakomeren tek
-Majhna sila prednapetja (kar včasih ne drži in se tako poveča sile na ležaje)
POMEMBNO ZA AVTO INDUSTRIJO
ugodna porazdelitev napetosti
majhna teža gonila
majhen hrup
enostavna montaža <- mišljeno kot montaža samega jermena.....da je potrebno razdret pol avta je druga zgodba...
dober izkoristek

Slabosti:
Temparaturno območje uporabe <80 stopinj
občutljivost na večje upogibe (se prelomi)
občutljivost na agresivne medije (kisline,olja....)
večji stroški zaradi izdelave ozobljenja jermenic
večja občutljivost na preobremenitve

vir: http://lace.uni-mb.si/Strojni_elementi_ ... gonila.pdf

verižni prenos:
Pri veriznem prenosu se prenasa moc - podobno kot pri zobatem jermenu z obliko. Verizni prenos se uporablja tam, kjer je jermenski prenos nemogoc zaradi majhne medosne razdalje, prostorskih ali drugih nevsecnosti. Verizni prenos z majhno medosno razdaljo in majhnim objemnim kotom prenasa znatno vecje sile kot jermenski prenos. Ker veriga ne potrebuje takega zatezanja, kot jermen, je sama konstrukcija bolj enostavna. Velika slabost veriznih prenosov je, da le ti ne delujejo elasticno, pac pa so povsem togi.<- zamisli ko se zgodi explozija v cilindru....nekaj tega prevzame vstrajnik ostalo se presene po motorju....plastični prenos (veriga) pa ne dopušča dušenja vibracij, ker se ne poda niti malo....torej enak sunek kot glavna gred čuti tudi odmična gred....


Verizni prenosi zahtevajo podmazovanje, velikokrat pa jih je potrebno tudi zascititi proti vdoru prahu na tekalne povrsine. <- potrebno je nardit mazanje in zagotovit tudi ustrezno zaščito.....jermen lahko leti tudi prosto in je zaščiten samo pred vdorom večjih tujkov.
Njegovo gibanje je proti ketni skoraj neslišno....

vir:http://www.lecad.fs.uni-lj.si/vaje/resitve/11.7/index.html


Obstaja tudi zobniški prenos.....Katerega se proizvajalci izogibajo....
Zakaj?
Naš Sonček naj nardi domačo nalogo in podobno kot zgoraj opiše še prenos skonstruiran z zobniki.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
crxdelsol
aka Technologic aka dejcc
 
Prispevkov: 2330
Pridružen: Ne okt 17, 2010 10:13 pm

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a crxdelsol Ne okt 16, 2011 9:51 am

Meni nikjer v servisni ne piše na koliko km ali časa in z čim naj bi se ketna mazala. Se to dela tud preventivno ali komaj ko se sliši kaj ?
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4165
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a TrijoAdijo Ne okt 16, 2011 9:58 am

Kak bi pa ti mazal ketno?
Ketna se maže z motornim oljem - olje ki je v karterju maže ketno.
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
crxdelsol
aka Technologic aka dejcc
 
Prispevkov: 2330
Pridružen: Ne okt 17, 2010 10:13 pm

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a crxdelsol Ne okt 16, 2011 10:13 am

aja, no potem pa je to to. hvala
 
Uporabniški avatar
a4
Uporabnik
 
Prispevkov: 957
Pridružen: Po feb 16, 2009 8:39 pm

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a a4 Ne okt 16, 2011 10:22 am

baje se ketna mora španat vsake tolko časa s strani mehanika ker se raztegne za malenkost
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4165
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a TrijoAdijo Ne okt 16, 2011 10:33 am

Niti ne. Ketne imajo avtomatske španarje,ki skrbijo, da je ketna pravilno našpanana.
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a lisko Ne okt 16, 2011 10:42 am

a4 je napisal/-a:baje se ketna mora španat vsake tolko časa s strani mehanika ker se raztegne za malenkost


Ja to delaš na APNx....
V avtomobilu se uporabljajo t.i. avtomatski španarji, ki jih "krmili" oljni pritisk (enak princip kot avt. dročniki). Starejša vozila s ketno po večini tega nimajo ampak ponavadi so raztezki ketne tako majhni, da preživi dobo motorja. Ne poznam vseh tipov vozil ampak dopuščam možnost , da ima kateri model tudi ročni španer....ampak do sedaj tega nisem zasledil.
Primer španarja:
http://ro.zrsss.si/projekti/kmetijstvo/ ... erizni.htm

Znani po menjavi ketne ( v življenski dobi motorja) so bli zastavini motorji. Yugo45, "fiček" 750-850, Fiat 126.....Saj je v večini primerov ketno v 100 tisoč ali še manj tako raztegnilo ( ali pa obrablo zobnike) , da je znala celo preskočit. Spomnim se primera F126, ko je motor sred vožnje ugasnil....Ob verglanju je občasno pokašljal,vsekal nazaj pri frgazerju,se hotel zagnat in spet tema....
Dolgo smo razmišljali ob njem....nakar smo sneli pokrov verige :shock: Polovico pogonskega zobnika je bilo gladkega.....Ventili in bati pa se na srečo niso mogli srečat....
Ampak to je bilo včasih. Že zelo legendarna R5 ima ketno....v svoji praksi še nisem doživel, da bi kdo imel težave z verigo....pa srečaš tud kako s 300 in več tisoč prevoženimi....Nekateri menjajo preventivo ( ko postane glasnejša). Recimo tud mojo se sliši pa ima motor 130 tisoč prevoženih....ampak ketna je nasploh glasnejša...
Mazanje je izvedeno ponavadi kar z ležaja odmične gredi (prihraniš semering na odmični....ležišča za semering ne rabi bit v glavi....) in tako olje iz ležajev odmične odteka kar preko ketne do spodnjega zobnika. Spodnji zobnik je na glavni osi katera je spet tlačno mazana (enako ni semeringa na zobniški strani ) ampak je prek ketne pokrov ( ponavad plehnat ali pa iz litine(kar omogoča lažjo komponento in pa večjo protihrupno zaščito)). Pod vpetjem glavne gredi pa luknja direkt v karter kjer odteka odvečno olje nazaj v karter....
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
primozek68
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1983
Pridružen: Če dec 18, 2008 8:50 pm

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a primozek68 Ne okt 16, 2011 11:50 am

Zakaj tlačijo skoraj v vsak avto zobati jermen in vsak lastnik vozila mora jermen menjavat na 90.000km ali 120.000km, nekateri naredijo v 2-3 letih toliko kilometrov in 500 evrov je takoj za menjavo teh jermenov.



Naš Sonček naj nardi domačo nalogo in podobno kot zgoraj opiše še prenos skonstruiran z zobniki.


Ajde lenoba. Da ne boš samo odpiral teme z glupimi in popularnimi vprašanji. Napišeš 1. post potem pa se ne oglasiš več.

Ubogaj Lisko-ta, če ne te bo doživljenjsko ban-al s celga interneta.
Sex turns gay people into Mexicans.
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a zlica22 Ne okt 16, 2011 2:10 pm

lisko je napisal/-a:Polovico pogonskega zobnika je bilo gladkega..... Ampak to je bilo včasih.


No, časi se ponavljajo... Enake stvari se dogajajo na VW polo 1.2 . Prvega, ki sem ga popravljal s to napako sem imel v delavnici 2 dni, skoraj sem se že zjokal ko sem le ugotovil. Zdaj je to postala že stalna praksa, kot menjava olja :lol:
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a zlica22 Ne okt 16, 2011 2:13 pm

primozek68 je napisal/-a: Da ne boš samo odpiral teme z glupimi in popularnimi vprašanji.


Vprašanje sploh ni neumno. Marsikdo ne ve, pa si ne upa vprašat.

Pravijo, da nobeno vprašanje ni neumno, neumen je lahko odgovor. ;)
 
Uporabniški avatar
King1
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4317
Pridružen: Po mar 10, 2008 6:06 pm
Kraj: Vzhodno od Domžal

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a King1 Ne okt 16, 2011 2:51 pm

zlica22 je napisal/-a:
primozek68 je napisal/-a: Da ne boš samo odpiral teme z glupimi in popularnimi vprašanji.


Vprašanje sploh ni neumno. Marsikdo ne ve, pa si ne upa vprašat.

Pravijo, da nobeno vprašanje ni neumno, neumen je lahko odgovor. ;)


On itak vse ve. :roll: Dobro da imamo njega na a.com. ;)

lp
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4165
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a TrijoAdijo Ne okt 16, 2011 3:18 pm

zlica22 je napisal/-a:
Pravijo, da nobeno vprašanje ni neumno, neumen je lahko odgovor. ;)


Pa pravijo tudi, da neumno vprašanje zahteva neumen odgovor.
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a cruiser1 Ne okt 16, 2011 3:21 pm

lisko je napisal/-a:

Obstaja tudi zobniški prenos.....Katerega se proizvajalci izogibajo....


Zobniški prenos je v motorju, ki ga imam v mojem fordu. Motor je preverjeno zelo vzdržljiv, se odlično obnese in ni nobenih znanih problemov z zobniki. Je pa res, da imajo vse tri varijante dobre in slabe lastnosti. Na koncu v bistvu ugotoviš, če je motor dobro skonstruiran in potem tudi dobro in kvalitetno izdelan/sestavljen potem se bo na dolgi rok dobro obnesel neglede kakšen sistem ima. Pri jermenu je velik minus predvsem to, ker ga je potrebno menjati in dostikrat se zgodi, da lastnik tega ne naradi in vozi naprej, potem avto proda in novemu lastniku zatrdi, da je jermen menjan....potem pa... Nekaterim je pa vseeno in zavestno ne menjajo jermena pa gre dokler gre in še kakšna podobna zgodba se najde. Osebno imam raje zobnike ali pa verigo, bolj ziher se mi zdi vseskupaj, kot pa motor z jermenom.

Me pa predvsem bolj zanima kakšne so razlike med verigo vs. zobniki. Zanimivo se mi zdi, da lahko za nekatere predvsem tiste ameriške motorje, ki so bolj popularni za dragrace in hotrode lahko dobiš kit za zamenjavo verige z zobniki. Po tem sklepam, da naj bi bili zobniki v nekaterih pogledih boljši, vendar je vprašanje v čem in zakaj so boljši.
 
Uporabniški avatar
gaši
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1640
Pridružen: So nov 10, 2007 1:25 pm
Kraj: Šentilj

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a gaši Ne okt 16, 2011 3:52 pm

nekatere stvari mi pri tem niso ble najbolj jasne, vredu tema ..fajn je nekaj novega prebrat :D
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6587
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a Fan Ne okt 16, 2011 4:05 pm

Pozdravljeni

Večina motorjev izdelanih za Ameriški trg imajo zobniški prenos ( tudi lep Jeep, ki ga vozi uporabnik lisko ).
Zobniški prenos je zelo glasen, vendar ob rednem servisiranju ( menjava predpisanega olja ) je tak prenos neuničljiv. Lahko pa nastane problem, ker je na tem pogonu tudi vakumska črpalka. Ta pa ni tako neuničljiva..........................sicer redko odpove...............vendar ko se to zgodi, uniči še druge sestavne dele motorja. Je pa res, da pri USA vozilcih redno servisiranje ( to jim je Ahilova peta ) zelo podaljša življensko dobo motorja in njegove sestavne dele.

lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a lisko Ne okt 16, 2011 4:17 pm

cruiser1 je napisal/-a:
lisko je napisal/-a:

Obstaja tudi zobniški prenos.....Katerega se proizvajalci izogibajo....


Zobniški prenos je v motorju, ki ga imam v mojem fordu. Motor je preverjeno zelo vzdržljiv, se odlično obnese in ni nobenih znanih problemov z zobniki. Je pa res, da imajo vse tri varijante dobre in slabe lastnosti. Na koncu v bistvu ugotoviš, če je motor dobro skonstruiran in potem tudi dobro in kvalitetno izdelan/sestavljen potem se bo na dolgi rok dobro obnesel neglede kakšen sistem ima. Pri jermenu je velik minus predvsem to, ker ga je potrebno menjati in dostikrat se zgodi, da lastnik tega ne naradi in vozi naprej, potem avto proda in novemu lastniku zatrdi, da je jermen menjan....potem pa... Nekaterim je pa vseeno in zavestno ne menjajo jermena pa gre dokler gre in še kakšna podobna zgodba se najde. Osebno imam raje zobnike ali pa verigo, bolj ziher se mi zdi vseskupaj, kot pa motor z jermenom.

Me pa predvsem bolj zanima kakšne so razlike med verigo vs. zobniki. Zanimivo se mi zdi, da lahko za nekatere predvsem tiste ameriške motorje, ki so bolj popularni za dragrace in hotrode lahko dobiš kit za zamenjavo verige z zobniki. Po tem sklepam, da naj bi bili zobniki v nekaterih pogledih boljši, vendar je vprašanje v čem in zakaj so boljši.



Zobniški prenos ima tudi zelo glasni VM 2.5TD motor. Torej moj jeep ima zobniški prenos pogona kot odmične kot oljne pumpe kot bosch pumpe. Zobniki se zelo zelo dobro obnesejo pri visokih vrtilnih momentih kajti veriga ali jermen se pri visokem število vrtljajev začne "odaljevati" od jermenice. V ravnini jermena ali verige na njega deluje samo natezna sila (sila ki je potrebna za pogon druge jermenice/zobnika). V trenutko ko pa se začne "lomit" na jermenici/zobniku pa na njega deluje še vstrajnostna sila tako imenovana centrifugalna sila.....in na tak način se začne "odaljevat" od jermenice (jermen/ketna hoče it še naprej ravno ampak more se obrnti okrog jermenice/zobnika)
Pri zobnikih tega seveda ni kajti zobi na zobniku so sestavni del zobnika.....in dokler zobnika ne raztrga se bo vrtel. Ima pa tak prenos kr dosti slabih lastnosti. Prva je ta, da si omejen z razdaljo ( dve osi sta si lahko samo toliko odaljeni koliko imaš prostora za zobnike). Razmerje glavna gred/odmična gred pa mora bit 1/2. Torej si zamisli motor kater ima odmično v glavi in zobniški prenos.....Lahko seveda rešiš z vmesnimi zobniki ali s kotnim načinom pogona. Recimo glavna gred ima kotni zobnik , ki žene "kardan" na koncu je spet kotni zobnik , ki žene odmično gred. Pri VM-u so to rešli na način , da u mes pač zobnik glavne gredi žene še vakum črpalko in potem ta črpalka oz. ta zobnik dalje še odmično ta pa dalje še bosch pumpo.
Slika

Druga slaba lastnost je zračnost. Zobniki praviloma morajo imeti vedno zračnost. Jermen nima nič in je elastičen (tiho delovanje, kompenziranje tresljajev a še vseeno dovolj tog da zmore brez napak poganjat odmično in periferijo). Ketna ima malo več ampak še vedno nič v primerjavi z zobniki. Ker imaš še španar se ta zračnost izniči s strani "nategovanja" ketne. Zobniki pa imajo zračnost vedno....sicer obstaja "kompenzator" zračnosti a je sila kompliciran in drag za izdelavo.
Deljen zobnik.....en je pogonski drugega pa oljni pritisk drži oz. ga stiska k drugemu gnanemu.....
Slika

Vsak zobniški par ima svojo zračnost.....in če imaš pogon zaporedno se zračnosti seštevajo! Verjetno ni potebno posebej poudarjat kaj to pomeni v današnji avto industriji kjer motor dejansko vodi oz. krmilijo senzorji , ki ne dopuščajo odstopanj. Veliki motorji za drag race ali pa hotrodi pač niso za vsakdanjo rabo in jim je vseeno ali švingla odmična al pa vžig za stopinjo ali dve.....Mojemu motorju je prav tako vseeno ali ima predvbrizg 11 ali 12 stopinj pri svojih 4 tisoč obratih kolikor premore mu je kratko malo vseeno.Delovno območje pa od 1500 pa do 3000 obratov. Ker imajo stalno zračnost je tak prenos glasen ( Rikverc pri avtu kjer morajo zobniki opravit velik prenos in pa še vrtet se v kontra smer ) in to spet vpliva na proizvajalce avtomobilov kjer je danes tekma na področju udobnosti in s tem tihega delovanja motorja.

Ker smo že v prejšnih postih ugotovili , da so taki prenosi (veriga, zobniki) glasni, so poleg tega še dragi za izdelavo. Kar pa je največja ironija je pa to, da ko se obrabijo zobniki je potrebno menjat vse. Ko se ketna raztegne se z njo obrabijo tudi zobniki ( spomnimo se primerov z APN-i, ko ti je raztegnilo ketno si moral menjat komplet z obema zobnikoma drugač pač ni šlo dolgo , če je sploh šlo).
Jermen pa se praviloma samo raztegne ampak ker je iz umetne mase se pač zobci na njemu sorazmerno z raztezkom obrabljajo in tako še vedno "pašejo" v utore jermenic. Jermenice so pa iz trde kovine/zlitine in se pač ne morejo obrabit ker so dost trše od jermena. Torej menja se jermen (ki pa je mnogo mnogo cenejši od komplet ketne z zobniki ali pa celo samih zobnikov) in vozi dalje. Praviloma spet jermenice preživijo življensko dobo motorja.

In kaj se iz tega naučimo? Da na videz dražjo vzdrževanje (menjava jermena) se na dolgi rok izkaže za najcenejšo opcijo.

No Sonček tole lepo se nauči izumi kak nov pogon.....do takrat pa .....sedi ,ena :D
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
crxdelsol
aka Technologic aka dejcc
 
Prispevkov: 2330
Pridružen: Ne okt 17, 2010 10:13 pm

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a crxdelsol Ne okt 16, 2011 4:53 pm

In kaj se iz tega naučimo? Da na videz dražjo vzdrževanje (menjava jermena) se na dolgi rok izkaže za najcenejšo opcijo.


Čakaj, torej me recimo 300.000km čaka z verigo več stroškov kot bi me z jermeni če bi jih moral ene 4x menjat? Dvomim plus to da če računaš na to da ti lahko gre kaj narobe pri verigi ali zobniškem prenosu, pa še računaj vrjetnost da ti utrga jermen...ki je vrjetno višja od tega da ti gre kaj narobe kot pri verigi ?
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov