Fan je napisal/-a:Pozdravljeni
V koliko je možnost, najprej vozilo priklopite na tester in pobrišite napake.
Lep pozdrav
lojzek3211 je napisal/-a:
Prej je delalo vse BP!
Fan je napisal/-a:lojzek3211 je napisal/-a:
Prej je delalo vse BP!
Pozdravljeni
Pri odstranjeni varovalki se prekine tokokrog, računalnik je to zaznal in zabeležil napako. V koliko se to izvaja pri prižganem kontaktu...............pa lahko nastane še škoda. Priklop je potreben, da se ECU postavi v prvotni položaj, v nasprotnem primeru vas bo ta napaka spremljala in sam sistem ne deluje 100%.
Ja, če vse deluje BP, potem se ne vleče varovalke ven..................no ja, bo vsaj šola za naslednjič.
Lep pozdrav
tiguan je napisal/-a:lojzek3211:
Fan je avtomehanik pa še kaj več.
ejsim je napisal/-a:Če se ne motim, v VW, Audi in nekih podobnih avtomobilih (vse več), te "aftermarket" LED-ice ne špilajo. Gori pa ugasne ali sploh ne prižge ali pa javlja napako.
Fan je napisal/-a:Pozdravljeni
ECU ne prepozna ledico kot delojočo žarnico. Porabi premalo toka. Lahko pa vežete predupor in bo veselo gorelo.
Pred upor za led diode
Vir:
http://team-audi.si/viewtopic.php?t=11313&start=45
To je en šolski primer izračuna. Seveda je sedaj vse odvisno, kakšne LED se
uporabijo. Vzel sem primer pri katerem LED potrebuje 2V napajalne napetosti in pokuri 20mA toka.
Nekatere LED imajo večjo napajalno napetost (do 4V) in tudi več toka pokurijo.
Če se že kupi LED ki imajo nastavek, kot žarnica, imajo upor R1 že vgrajen. Doda se samo R2 vzporedno.
V praksi bi poizkusil še z večjimi vrednostmi upora R2 in sicer z 51ohm ali več, vendar nimam kje poizkusit.
Shema:
Izračun:
Napajalna napetost prižganega avtomobila je približno 13,8V
Moč pozicijske žarnice je 5W
Napajalna napetost LED je 2V
Normalni tok ki teče skozi LED je 20mA=0,02A
-----------------------------------------------------------
Za lažje razumevanje:
R= upornost izražena v ohm-ih (grška črka omega)
I= tok izražen v amperih (A)
U= napetost izražena v voltih (V)
P= moč izražena v watt-ih (W)
R1= predupor za LED
R2= upor namesto žarnice
Ua= napetost avtomobila
Uled= napetost LED
Is= skupni tok
Ir= tok skozi upor R2
Iled= tok skozi Upor R1
-----------------------------------------------------------
Izračun toka ki teče skozi žarnico:
I=P/U = 5W / 13,8V = 0,36A
Izarčun predupora (R1) za LED:
Napajalna napetost - napajalna napetost LED =
Ua-Uled= 13,8V-2V= 11,8V
Uporabimo osnovno enačbo ohm-ovega zakona
R=U/I = 11,8V / 0,02A = 590ohm
Ker so upornosti uporov določene z fiksno vrednostjo in vrednost 590 ohm ne
obstaja, vzamemo prvo višjo vrednost, ki znaša 620 ohm.
Vrednost upora R1=620ohm
Izračun upora (R2), ki bo nadomeščal žarnico:
Is = Ir + Iled --> Ir = Is - Iled
Ir = 0,36A - 0,02A = 0,34A
R=U/I = 13,8 / 0,34A = 40,5ohm
Ker velja podobno kot za prejšni primer vrednosti 40,5ohm ni, vzamemo prvo višjo
vrednost, ki znaša 43ohm, VENDAR moramo tukaj upoštevati še moč, ki pa je približno
tolikšna kot na žarnici.
P=U*I = 13,8V * 0,34ohm = 4,7W
Vrdnost upora R2=43ohm, moč=5W
Spodaj sem napisal da je upornost upora 43ohm in MOČ upora je 5W. Ta upor je precej večji (fizično) od tistega, ki se uporabi pred LED. Sem pa pozabil napisati, da se bo ta upor precej grel. Zato bi bilo fino pri nekomu poizkusit različne vrednosti uporov, da se najde tista meja, pri kateri računalnik še misli, da je žarnica cela. S tem bi se povečal upornost samega upora in zmanjšal moč (kar pomeni manj gretja)
Samo za info glede moči:
moč predupora za LED je 0,25 W
moč upora, ki nadomesti žarnico je pa 5W
LED diode za 12V NE obstajajo. Če obstajajo, so to že modificirane LED lučke, imajo pa običajno vgrajen navaden predupor za določeno napetost.
Predvidevam, da bi rad uporabil bele LED pri katerih je padec napetosti na eni nekje okoli 3,5V, pri rdečih pa manj kot 2V
V avtu lahko vežeš zaporedno do 3 bele LED in ne 4, kot so trdili nekateri na avtomobilizem forumu, ampak pustimo to, vrnimo se k preverjenim zadevam.
Pri zaporedni vezavi 3 belih LED bo padec na njih nekje do 10,5V, lahko tudi manj, odvisno od tipa LED, zato vzameš 10 - 10,5 V za 3 bele LED. Do 13,5V ti ostane 3V, ki se bodo "izgubljali" na preduporu.
Za tok 20mA in napetost 3V na uporu naj bo upor (3V / 0,02A = 150ohm) 150ohm, moč bo dovolj 1/4W
Za tok 25mA pa naj bo upor nekoliko manjši, torej 120ohm.
Za drugačne tokove pa upore izračunaš po enaki formuli.
Če bi želel priključiti eno samo LED na 13,5V, bi od 13,5V najprej odštel napetost recimo bele LED 3,5V in tako dobil 10V na uporu. Za 20mA in padcu 10V bi bil upor (10V / 0,02A = 500ohm) 500ohm, najbližji je 510 ohm iz E24 lestvice ali 470ohm iz E12 lestvice, slednja lestvica je tudi bolj dostopna. Upor 500ohm lahko tudi narediš z vzporedno vezavo dveh uporov 1Kohm.
Res je, nihanje se manj opazi, če je vsaka LED priključena s svojim preduporom, saj je tako padec na uporu večji, zato se tudi nihanje manj opazi. Če je napetost na uporu nekje okoli 10V se nihanje napetosti 1V veliko manj pozna, kot če bil padec le 4V... prej 10%, slednje pa 25%
Upam, da si pri vzporedni vezavi uporabil za vsako LED svoj predupor, ker če ne bodo precej hitro pocrkale
Modul 09 (Central Electronics) ima možnost prekodiranja notranje osvetlitve, ker so nekatere novejše A8 imele LED osvetlitev kot dodatno opremo.
Na tvojem mestu bi najprej poskusil to, v kolikor poznaš koga z VAG-COM.
Najprej si zabeleži točno kodiranje, ki ga imaš, da ga lahko kasneje če pride do težav povrneš.
Potem greš pa tkole. Drugi bit kodiranja modula 09 moraš iz 0 nastavit na 1.
Bolj podrobno na primeru:
0011021 -> 0111021
oz.
X0XXXXX -> X1XXXXX
(pri čemer se x-i ne spremenijo od prvotnega kodiranja, zamenjaš samo drugi bit, se pravi številko na drugem mestu iz 0 v 1)
Dodatne informacije kodiranja kontrolerja 09 so tukaj:
http://www.audi-portal.com/en/diagnosti ... 118.html#1
Pozicijske luči - 0 X X X X X : Footwell light fitted as lamp
1 X X X X X : Footwell light fitted as LED
Fan je napisal/-a:Pozdravljeni
Predvidevam da vsak ve, da šari doma sam po svojem vozilu na svojo odgovornost. No, današnja vozila ( nekateri tipi že od 2002 naprej ), ki imajo CanBus povezavo so sicer bolj občutljiva na kakšno iskrenje in napačne vezave. Pa vendar, današnja mladina ( sam nisem starejši od želve) ima veliko znanja računalništva, to pa jim daje veliko prednost pred marsikaterim mehanikom. Dandanes res ni več dovolj, za resno delo imeti samo osnovno znanje motoroznanstva ( kar pa je zelo zaželeno ), danes mora mehanik biti še računalničar, elektronik, diagnostik ...............najbolje da še obvladuje znanje čarovništva. Vsak zase pa ve, kje mu je meja. Marsikateri od vas, je že preveril na svoji koži, da se lahko enostavno popravilo spremeni v nočno moro, ali pa obratno in je bilo komplicirano popravilo urejeno z levo roko.
Jaz vseeno verjamem, da na mladih stoji svet.
Lep pozdrav
lojzek3211 je napisal/-a:Fan je napisal/-a:Pozdravljeni
Predvidevam da vsak ve, da šari doma sam po svojem vozilu na svojo odgovornost. No, današnja vozila ( nekateri tipi že od 2002 naprej ), ki imajo CanBus povezavo so sicer bolj občutljiva na kakšno iskrenje in napačne vezave. Pa vendar, današnja mladina ( sam nisem starejši od želve) ima veliko znanja računalništva, to pa jim daje veliko prednost pred marsikaterim mehanikom. Dandanes res ni več dovolj, za resno delo imeti samo osnovno znanje motoroznanstva ( kar pa je zelo zaželeno ), danes mora mehanik biti še računalničar, elektronik, diagnostik ...............najbolje da še obvladuje znanje čarovništva. Vsak zase pa ve, kje mu je meja. Marsikateri od vas, je že preveril na svoji koži, da se lahko enostavno popravilo spremeni v nočno moro, ali pa obratno in je bilo komplicirano popravilo urejeno z levo roko.
Jaz vseeno verjamem, da na mladih stoji svet.
Lep pozdrav
Zdravo,imam spet eno težavo...danes sem nekaj mrdal po radiju,kar ponavadi ne,in ga izklopim..nakar čujem nek zvok in mašine....verjetno je to že kar dolgo ampak tega nisem opazil ker je bilo vedno vklopljeno radijo....no da opišem težavo: Zjutraj avto zaštartam,in vse dela bp,nič ne ruži...po cca 3-4 minute se pa pojavi zvok nekakšno pokanje,ropotanje....stisnem kuplongo zvok izgine,če dam malenkost gasa zvok izgine...med vožnjo se ničesar ne sliši...deluje vse ok,prestavlja se z lahkoto,tudi na mestu! Sedaj pa ko je avto zagret se že takoj na štartu pojavi ta ropot....ko pa je čisto hladen se ga pa ne sliši razen po par minutah:) Je pa zelo moteče če je v leru in ruži iz avta...
Prosim za pomoč
Avo: audi a3 letnik 2007 dizel prevoženik 18000k
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov