Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
nikemike
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 7
Pridružen: So dec 24, 2011 10:12 pm

menjava tesnila glave peugeot 306 (težave po menjavi)

Napisal/-a nikemike So dec 24, 2011 11:39 pm

Pozdravljeni.

Doma imamo enega starega peugeota letnik 2001 (1.6 motor, 8 ventilov, 98HP) in ker praktično na trgu nima več vrednosti sem se odločil, da se dela lotim sam.
Torej obisk pri serviserju je za diagnozo postavil puščanje na glavi (rahlo je puščalo olje, voda ni puščala). Predvidena cena popravila je bila malo da ne smešna, seveda bi za tretinjo te cene naredil kar drug servis, ampak sem si rekel da se dela lotim sam.

Najprej sem naročil material pri Westu, in ugotovil, da se razen glavne tesnilke, semeringa in teflonov ostalo ne ujema. Tesnila izpušnega in ses kolkektorja se nista ujemala, zato sem zadevo vrnil in dobil original dele pri Peugeotu celo ceneje. Zanima pa me zakaj je original tesnilo glave sestavljeno iz treh plehnatih delov, medtem ko je neorigila iz enega kovinskega dela in je na straneh oblečen v gumo.


Na začetku sem izpustil olje in vodo (ker nisem našel vijaka za izpust vode, sem jo spihal z zrakom). Sledila je demontaža sesalnega in izpušnega kolektorja, injektorjev in tuljav svečk.
Nato sem odstranil vse jermene, zobnik odmične sem blokiral z 10mm vijakom, v zobniku glavne gredi pa ni luknje, zato sem si z alkoholnim flumastrom označil dotični zob. (me zanima kje se blokira glavno gred)
Pri snemanju glave sem upošteval navodila glede zaporedja odvijačenja.

Glavo sem nesel pobrusit na LPP, nato sem jo očistil z bencinom (posebej sesalne kanale) in prepihal z zrakom (upam da bencin ne škodi teflonom, ker jih zaradi težavnosti nisem menjal). Zamenjal sem semering na odmični gredi.
Nato sem z ročnim brusilnikom pobrusil blok motorja. Najprej z 150 nato 600 in nato 1000 papirjem.
Pri brušenju odprtin (cilindri in oljna kanala) nisem zaščitil, ker sem jih po koncu opral z malo bencina, in prepihal z zrakom (vodne kanale pa z vodo in zrakom).


Z čistilom vplinjača sem malo očistil sesalni kolektor in dušilno loputo, poskušal pa sem prešpricati tudi injektojr, a mi ni ratalo. Na injektor sem dal 12V, vendar se ni odprl, tako da sem ga samo potopil v bencin (upam da ni škodilo gumicam) in z zunanje strani spihal z zrakom. Gumic na injektorjih nisem menjal ker ena pride 3€.

Nato sem začel vso zadevo zlagati nazaj. Nisem vedel kako obrniti kovinsko tesnilo izpušnega kolektroja saj je gor pasal z obeh strani (izbočen del sem obrnil proti glavi), glavno tesnilo je šlo gor samo na en način. Pri vijačenju glave sem upošteval navodila glede zaporedja vijačenja, glede sile zategovanja pa so navodila čudna. Piše da jih zategneš z 20Nm nato pa še 240°. Jaz sem nastavil na 20Nm, nato sem račno prestavil na 60Nm, pri čemer nisem naredil 180° ko jo je spodneslo in sila 60Nm se mi je zdela že full preveč, zato nisem nadaljeval.

Ko je bila glava gor sem ugotovil, da sem pozabil dva mala obročka vstaviti med glavo in blok motorja (glede na to da vijaki ne centrirajo glave predvidevam, da je to njuna funkcija).
Zadevo sem podrl, vstavil obročka in vajo ponovil, pri čemer nisem imel rezervnega tesnila, zato sem uporabil istega. Nekaj težav sem imel pri montiranju injektorjev (gredo precej na trdo kljub temu da sem gumice namočil v bencinu), ter pri montiranju izpušnega kolektorja saj sem ugotovil, da je počen in se zato luknje niso čisto ujemale. Nazadnje sem dal nazaj zobat jermen, našponal sem ga do te mere da ga je na sredini moč obrniti za 90°. Glavno gred sem med šponanjem blokiral z ključem 22 na zobatem zobniku.

Ko sem nalil olje in vodo sem sprobal in motor je vžgal ter normalno tekel, pri čemer sem ugotovil žalostno dejstvo, da se voda in olje mešata, saj je bilo čez odprtino za dolivanje olja moč opaziti vodo. Ko sem odstranil pokrov ventilov sem opazil, da je v olju precej vode. Precej moker je bil tudi zadnji dušilni lonc. Prav tako je motor masten nekje okoli jermenov.

Glede na vodo v olju, bi rekel da ni tesnenja med blokom in glavo, saj se voda in olje nikjer drugje ne srečata (razen če bi bil počen blok motorja).
Kaj sedaj narediti. Ali je težava v tem, da sem uporabil isto tesnilo, nisem enakomerno pobrusil bloka motorja???
Ali je morda malo vode ostalo v karteju, ker ko sem spihoval vodo jo je nekaj prišlo tudi v odprtini za olje?
Zadnjič spremenil nikemike, dne So dec 24, 2011 11:58 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: menjava tesnila glave peugeot 306 (težave po menjavi)

Napisal/-a abbe So dec 24, 2011 11:57 pm

zakaj si se lotil dela ce pa nisi dorasel temu.
menjava tesnila glave je kr zahteven postopek.in ti si tok napak naredu da se mi jh sploh ne da pisat.
aja glava se zategne tko k pise v navodilih,ne pa tko kokr se teb zdi da je dost.in 60nm je glih za 40% premalo.
injektorji so krmiljeni z 5 volti in ne z 12...ko se tesnilo da enkrat dol je treba drugega..
Zadnjič spremenil abbe, dne So dec 24, 2011 11:59 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Ni vse res kar napišem
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: menjava tesnila glave peugeot 306 (težave po menjavi)

Napisal/-a čare So dec 24, 2011 11:59 pm

Ker se je tebi zdelo preveč glave nisi zategnil do konca??Pa kdo je zdaj bolj pameten ti ali tist ki si je zmislu na kakšen moment oz. stopinje je treba glavo zategnit??Vijake si dal nove??Predvidevam da ne,čeprav je zelo priporočljivo oz. pri večini francozov nujno.Si motor ko je bil brez glave kaj obračal??Če si ga je kaka puša (cilinder) ven zlezla??Pa isto tesnilo si 2X tategnil po svojem občutku s tem da prvič ko nisi imel centrirnih puš noter sploh ne veš kako in kam se je tesnilo vsedlo.V glavnem precej napak in zakaj se taki ki ne veste kaj in kako boste nekaj popravili sploh spravljate delat??Da prišparate?'Ponavadi je tako popravilo na koncu precej drago.
 
nikemike
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 7
Pridružen: So dec 24, 2011 10:12 pm

Re: menjava tesnila glave peugeot 306 (težave po menjavi)

Napisal/-a nikemike Ne dec 25, 2011 12:04 am

sigurno se na drugh avtih tega ne bi lotil. Ta pa je vreden max 1500€ in se mi je zdelo 600€ za menjavo preveč.

Sem naredil veliko napak, se strinjam, lahko pomagaš priti do rešite, če se da še kaj narediti.
Je težava samo v premalo zategnjenih vijakih, bo pomagala samo menjava tesnila glave, ali je težava v ročnem brušenju bloka in ga je treba strojno pobrusiti?
Ne me sedaj prezirat ker sem se lotil tega opravila, pomagajte mi priti do rešitve.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: menjava tesnila glave peugeot 306 (težave po menjavi)

Napisal/-a lisko Ne dec 25, 2011 12:31 am

Prvo kritika na čare in abbe...Malo ( če ne celo žaljivo) sta ga napadla, da ni dorasel in ne vem kaj še vse....Nismo se vsi rodili pametni in noben še ni postal mojster , če ni nekaj zajebal....
Človek ni nobenmu škodoval in nobenga ne ogroža...prišel je samo po nasvet in še celo celo situacijo lepo opisal pa čeprav se sam zaveda, da je storil kar nekaj napak. Zaradi takih (abbe in čare) upada kvaliteta foruma....Saj nismo tukaj zato , da bi se delali norca in hudo pametne ampak , da se učimo,pomagamo in svetujemo pa tudi ,če nekdo vpraša kje se nalije vitrex....

Torej vrnimo se na temo in pustimo to kar je pač nardil narobe ( po vojni so vsi generali).

O novih vijakih je sicer tako, da se svetuje menjava sploh če je zategovanje na stopinje. Ampak je spet tako...odloči se naj vsak sam. O brušenjo bloka smo se pogovarjali v sosednji temi ( malo preglej).
Glede zategovanja pa.....Prva napaka je , da si glavo zategno potem pa spet odtegno ( pa čeprav je to celo pri nekaterih v navodilih, da so po tem ko že motor steče odtegne in ponovno zategne) in si deformiral tesnilo....se pravi bi moral dati novo.
Druga napaka pa je , da imaš v navodilih dva koraka zategovanja. Prvo nm potem stopinje. Se pravi prvo zategneš 20Nm potem pa še 240 stopinj (4/6 obrata), ti pa si zategnil občutno premalo.....
Ne preostane ti drugega kot , da če enkrat razdreš in daš novo tesnilo ter sestaviš nazaj po pravilih.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
mITJA122
Novinec
 
Prispevkov: 301
Pridružen: Po mar 30, 2009 4:22 pm

Re: menjava tesnila glave peugeot 306 (težave po menjavi)

Napisal/-a mITJA122 Ne dec 25, 2011 9:38 am

Praviš da si na začetku izpustil olje in vodo (ker nisi našel vijaka za izpust vode, si jo spihal kar z zrakom).

Snel bi spodnjo cev na hladilniku, pa bi voda iztekla. Ko si dvignil glavo iz motorja, se je nekaj olja vlilo v "vodne kanale". Zato vidiš, olje med vodo.
 
zundapp
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 605
Pridružen: Ne mar 16, 2003 10:55 am

Re: menjava tesnila glave peugeot 306 (težave po menjavi)

Napisal/-a zundapp Ne dec 25, 2011 10:40 am

Vozi dokler bo vse OK, itak verjetno ne misliš ga upotabljat več dolgo.
Brezveze sedaj podirat in si delat ponovne stroške. Vozi dokler bo delal, če bo pa spet dihtunga spustila boš pa zamenjal. Isti stroški s tem, da imaš možnost da profitiraš.
Edino zgubiš strošek ravnanja glave, ki je pa v naših krajih 15 eur.
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Re: menjava tesnila glave peugeot 306 (težave po menjavi)

Napisal/-a lancia hf Ne dec 25, 2011 11:01 am

Za 600€ bi ti menjal servis ali popoldanec. :?:
Drugače pa vsaka šola nekaj stane. Sigurno boš sedaj najprej vprašal potem pa šraufal ;)
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: menjava tesnila glave peugeot 306 (težave po menjavi)

Napisal/-a čare Ne dec 25, 2011 12:25 pm

lancia hf je napisal/-a:Za 600€ bi ti menjal servis ali popoldanec. :?:
Drugače pa vsaka šola nekaj stane. Sigurno boš sedaj najprej vprašal potem pa šraufal ;)

Ja če mu je 600€ rekel popoldanec je ta popoldanec za ustrelit. Tukaj ni stroška za več kot 250€ z jermenom šponarjem in pumpo vred.
 
Uporabniški avatar
tiguan
aka Sonček
 
Prispevkov: 1306
Pridružen: So mar 13, 2010 7:00 pm

Re: menjava tesnila glave peugeot 306 (težave po menjavi)

Napisal/-a tiguan Ne dec 25, 2011 1:00 pm

zundapp je napisal/-a:Vozi dokler bo vse OK, itak verjetno ne misliš ga upotabljat več dolgo.
Brezveze sedaj podirat in si delat ponovne stroške. Vozi dokler bo delal, če bo pa spet dihtunga spustila boš pa zamenjal. Isti stroški s tem, da imaš možnost da profitiraš.
Edino zgubiš strošek ravnanja glave, ki je pa v naših krajih 15 eur.


lahko ostane na cest, avtovleka, nazadnje lahko pa še glava poči, potem bo pa res s*anje.
Kot je že nekdo zgoraj omenil, lahko ostanki olja, ravno en je imel težavo čist podobno, pa se je izkazalo za ostanke olja v hladilnem sistemu.
Jest sem imel samo 1x pri škodi glavo dol pa sem vse skupaj zmetal nazaj potem pa je pršu en pa s kleščam zagrabu za streho in naložu in pelu.
Član od leta 2004
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6587
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: menjava tesnila glave peugeot 306 (težave po menjavi)

Napisal/-a Fan Ne dec 25, 2011 2:57 pm

Pozdravljeni

Kakor so že napisali, je bilo storjenih veliko napak. Pri takšnem posegu je smešno gledati na 3 evre, tefloni se menjajo, nekatera tesnila pa je bolje nabaviti pri pooblaščencu - originalna. Dostikrat se izkaže, da je poceni lahko najdražje.
V koliko imate namen vozilo obdržati, je pametno postopek ponoviti. Dobro bi bilo, da je zraven negdo, ki ve kako se to dela, ter lahko pomaga z znanjem in nasveti. Vsekakor pa preverite koliko ravno/primerno je bilo strojno brušenje - bloka.


Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: menjava tesnila glave peugeot 306 (težave po menjavi)

Napisal/-a lisko Ne dec 25, 2011 8:00 pm

Fan je napisal/-a:Pozdravljeni

Kakor so že napisali, je bilo storjenih veliko napak. Pri takšnem posegu je smešno gledati na 3 evre, tefloni se menjajo, nekatera tesnila pa je bolje nabaviti pri pooblaščencu - originalna. Dostikrat se izkaže, da je poceni lahko najdražje.
V koliko imate namen vozilo obdržati, je pametno postopek ponoviti. Dobro bi bilo, da je zraven negdo, ki ve kako se to dela, ter lahko pomaga z znanjem in nasveti. Vsekakor pa preverite koliko ravno/primerno je bilo strojno brušenje - bloka.


Lep pozdrav


Sej ni strojno brusil....brusil je ROČNO koliko sem jaz razumel. In ne bloka se ne brusi. Ravna se samo glavo. Teflonov pa ni menjal , ker ni imel priprave za snemanje ventilov.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6587
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: menjava tesnila glave peugeot 306 (težave po menjavi)

Napisal/-a Fan Ne dec 25, 2011 8:41 pm

Pozdravljeni

Lahko da sem narobe razumel kar se tiče brušenja

Urejanje motorne glave, pa naj bi bilo naslednje ( vse ostalo je polovičarko delo ):
- demontaža: ventilov, teflonov ( če jih ima ), vodil ventilov ( če jih ima ) odmikačev in odmične gredi ( v koliko jih ima v glavi )
- pregled ventilov ( poškodovane se menja )
- pregled sedežev ventilov ( poškodovane se menja - tega se mojstri otepajo )
- pregled glave ( v koliko se sumi na lom glave se jo pregleda rengensko )
- brušenje/ravnanje glave
- čiščenje in spihavanje vseh odprtin na glavi
- sestavljanje z dobrimi ali novimi deli, sedeži ventilov se "požlajfa"
Osebno menim, da se mora delo opraviti kvalitetno v veselje stranke in mehanika. Ja no, če pa zaradi tega strošek popravila naraste za par deset evrov............................to se stranki pove vnaprej, je še zmeraj ceneje, kot pa vsak mesec kopati po motorju..............to slednje je dražje.
Vsekakor pa se zmeraj lastnik vozila odloča kaj bo popravljal na vozilu in koliko bo v servis investiral.............................v koliko bo mehanik sledil lastnikovi želji, je pa druga zgodba.

Kar se pa tiče same cene 600 evrov material + delo ( račun + garancija ), je sprejemljiva. Menim, da bo avtor teme kmalu prišel na to številko, če že ni.

lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: menjava tesnila glave peugeot 306 (težave po menjavi)

Napisal/-a čare Ne dec 25, 2011 8:51 pm

600€ je 2X preveč.Avto olja ni žrl to ti da vedt da so vodila OK,sedeži grejo malokrat oz. ko grejo avto ne lavfa kot bi moral in potem smo pri zaključku da je on glavo dol jemal zaradi puščanja olja.Tukaj pa od materiala rabiš zgornjo garnituro tesnil,jermen,šponar,vodno pumpo zravnano glavo in je to to in nikakor ne more presežt 300€ če je mehanik pošten,če pa je lopov pa je lahko tud 1000€ premalo.
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Re: menjava tesnila glave peugeot 306 (težave po menjavi)

Napisal/-a Gricko Ne dec 25, 2011 9:38 pm

@lisko....mislim, da si slabo prebral njegova "ročno čiščenje " bloka :huh:

nikemike je napisal/-a:
...............................................
Nato sem z ročnim brusilnikom pobrusil blok motorja. Najprej z 150 nato 600 in nato 1000 papirjem.
..............................................



mislim, da je tu največji problem mešanja vode / olja...in seveda premalo zategnjena glava.....
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: menjava tesnila glave peugeot 306 (težave po menjavi)

Napisal/-a lisko Ne dec 25, 2011 10:30 pm

Gricko je napisal/-a:@lisko....mislim, da si slabo prebral njegova "ročno čiščenje " bloka :huh:

nikemike je napisal/-a:
...............................................
Nato sem z ročnim brusilnikom pobrusil blok motorja. Najprej z 150 nato 600 in nato 1000 papirjem.
..............................................



mislim, da je tu največji problem mešanja vode / olja...in seveda premalo zategnjena glava.....


Gricko se posipam s pepelom oops spregledal sem granulacijo.....v mislih sem imel , da je imel gor samo krtačo.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6587
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: menjava tesnila glave peugeot 306 (težave po menjavi)

Napisal/-a Fan Ne dec 25, 2011 10:31 pm

čare je napisal/-a:600€ je 2X preveč.Avto olja ni žrl to ti da vedt da so vodila OK,sedeži grejo malokrat oz. ko grejo avto ne lavfa kot bi moral in potem smo pri zaključku da je on glavo dol jemal zaradi puščanja olja.Tukaj pa od materiala rabiš zgornjo garnituro tesnil,jermen,šponar,vodno pumpo zravnano glavo in je to to in nikakor ne more presežt 300€ če je mehanik pošten,če pa je lopov pa je lahko tud 1000€ premalo.


Pozdravljeni

Opis popravila, kakor tudi strošek sem podal na splošno in ne za dotično vozilo, ki ga ima avtor teme. Osebno pa menim, da bo avtor teme kmalu na tej številki, v koliko že ni.

lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: menjava tesnila glave peugeot 306 (težave po menjavi)

Napisal/-a abbe Ne dec 25, 2011 10:43 pm

blok motorja je iz litine ki jekr precej odporna na brusenje (za razliko od grave ki je iz aluja) tko da dvomim da je tok pobrusu blok da je tok kriu da tesnilo ne tesni.bl je problem v tistih 60nm namesto predpisanega
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: menjava tesnila glave peugeot 306 (težave po menjavi)

Napisal/-a zlica22 Ne dec 25, 2011 10:58 pm

Ko tole berem, me kar glava boli. Sploh to, o zategovanju vijakov in brušenju z brusilnikom... Saj je ok, da človek kaj poizkusi sam. Menjava tesnila glave pa ni ravno primerljivo opravilo z menjavo zavornih ploščic ipd. Za take stvari potrebuješ znanje in nekaj izkušenj. Na žalost pa je tako, da je nazadnje "domače" popravilo dražje, kot če bi takoj peljal usposobljeni osebi, gotovo bo tudi tukaj ista situacija. Čudež je že, da je avto sploh vžgal...
Včasih se vprašam, le zakaj smo hodili v šolo, če pa lahko kar vsak vse "popravi" sam. :D

No ja, kakorkoli že... Če se bo avto spet "popravljal" v domači delavnici je treba delati s pametjo, brusi se ročno in ne z brusilnikom, vijake zategujte na predpisan moment in ne do te mere, ko se vam zdi dovolj in naj vam nebo škoda treh eurov... Sicer pa so vam že vse pojasnili.
In ne, 600€ ni tako velika cena ta to popravilo. Bogve kakšen bo račun na koncu te epizode.
Upam, da vas denarnica nebo preveč bolela. ;)

LP
 
hrošč
Novinec
 
Prispevkov: 297
Pridružen: Če sep 16, 2004 2:45 pm
Kraj: Ljubljana

Re: menjava tesnila glave peugeot 306 (težave po menjavi)

Napisal/-a hrošč Ne dec 25, 2011 11:51 pm

Jaz sem dal pred nekaj leti pri popoldancu za menjavo tesnila glave, tesnil ventilov, brusenje oz. ravnanje glave + menjava jermena in vodne crpalke 400 eur. Toliko za orientacijo. Se je slo pa za P306 1.6 90KM.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov