Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
=swen=
Uporabnik
 
Prispevkov: 810
Pridružen: To okt 14, 2008 3:04 pm
Kraj: gorenjska

Lambda sonda, What to do? REŠENO

Napisal/-a =swen= So feb 04, 2012 10:44 pm

Pozdravljeni!

Kot lahko razberete iz naslova imam verjetno problem z lambda sondo.

Zelo hvaležen bom vsakemu, ki bo prebral problem in kakorkoli pomagal, pokomentiral...! :)

Vozilo:
Opel Corsa-D
letnik: 2008
motor: bencinski 1.2

Opis situacije:
Danes se mi je zgodilo med počasno vožnjo na makedamu, da se mi je prižgala lučka ki označuje problem na izpušnem sistemu.
Prižgala se je skupaj z lučko, ki označuje problem na elektroniki, vendar je ta kmalu zatem ugasnila. Tako je ostala prižgana le lučka za izpušni sistem.
Pri tem je avto začel cukati. Z njim se še da peljati, vendar cuka. Avto je pred tem dnevom že nekaj časa čisto narahlo malenkostno cukal ob vožnji z konstantnim plinom. Med močnejšim pospeševanjem ni bilo opaziti cukanja.

Po pregledu in merjenju signala:
Avto sem zapeljal nad kanal in si ogledal obe sondi. Pri nobeni ni iztaknjenih žic, ali da bi bili mokri, poškodovani... Izgledata kot novi, zunanje fizične poškodbe ni.
Avto sem ogrel in na obeh z digitalnim multimetrom premeril napetost izhodnega signala.
Pri zgornji sondi nad katalizatorjem, sem izmeril hitro nihanje napetosti med 100mV in 880mV. Kar se mi zdi popolnoma OK. Glede na ta GRAF.
Pri spodnji sondi na izpuhu, za katalizatorjem, vrednost ni tako močno nihala kot pri zgornji ampak je bila več ali manj konstatna okoli 541mV+-1mV. Ko sem dodal plin se vrednost ni bistveno razlikovala. Najmanjšo vrednost katero sem uspel izmeriti je bila 480mV in največja 660mV. Vse to je izven razpona, ki ga opisujejo TU v tabeli.

Kakšni sondi sta na avtu:
Obe sta 4 žični. Imata de beli žici za grelec, drugi dve sta pa + in - za signal (črna in siva).
Torej lahko sta Zirconia Sensor type A
ali pa Titanium Sensors Type 3.

TI NAJ BI BILI PRAVI za moj avto, vendar ne vem katerega tipa sta?

Vprašanja:
Kaj mislite? Je napaka v drugi sondi po katalizatorju? So simptomi pravi?
Če ja:
Katere vrste sta sondi? Bi jo zamenjali z univerzalno ali bi se odločili za originalno?
Kje naj jo kupim?


Najlepša hvala vsem, ki ste prebrali ta post in pomagali k rešitvi problema!

Lep pozdrav, Matjaž
Zadnjič spremenil =swen=, dne Po feb 06, 2012 8:22 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6586
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Lambda sonda, What to do?

Napisal/-a Fan So feb 04, 2012 11:40 pm

Pozdravljeni

Vozilo priklopite na tester in takoj se bo videlo v čem je problem. Ni pravilo da je zmeraj kriva kisikova sonda, če pa je, pa tester pokaže katero je potrebno zamenjati.
Prva pomaga ECUju mešati pravilno mešanico goriva, druga nadzoruje pravilno delovanje katalizatorja

lep pozdrav
Zadnjič spremenil Fan, dne Po feb 06, 2012 8:01 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
erikc3000
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 31
Pridružen: Ne maj 08, 2011 5:26 pm

Re: Lambda sonda, What to do?

Napisal/-a erikc3000 So feb 04, 2012 11:47 pm

naj bi bili LS602 in LS6499
 
Uporabniški avatar
tiguan
aka Sonček
 
Prispevkov: 1306
Pridružen: So mar 13, 2010 7:00 pm

Re: Lambda sonda, What to do?

Napisal/-a tiguan Ne feb 05, 2012 12:36 am

Odklopi sondo pa boš videl, če še cuka. Imaš povišano porabo?
Član od leta 2004
 
Uporabniški avatar
=swen=
Uporabnik
 
Prispevkov: 810
Pridružen: To okt 14, 2008 3:04 pm
Kraj: gorenjska

Re: Lambda sonda, What to do?

Napisal/-a =swen= Ne feb 05, 2012 12:47 am

Glede same porabe težko rečem, ker sem od okvare naredil le 7km. Le do doma sem prišel. :)

Je pametno kar odklopiti sondo in probati če avto še cuka, ali gre lahko kaj zaradi tega narobe?
Je kdo iz okolice Kranja, da bi se vozilo priklopilo na tester, kot je predlagal uporabnik Fan?
Kakšne so običajne cene priklopa? Ker v puncini družini so za priklop na tester in brisanje napak plačali 70€, kar se mi pa zdi preveč.

Hvala vsem trem za komentarje! ;)
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: Lambda sonda, What to do?

Napisal/-a zlica22 Ne feb 05, 2012 8:33 am

tiguan je napisal/-a:Odklopi sondo pa boš videl, če še cuka.


Brez zamere... To je traparija
 
Uporabniški avatar
tiguan
aka Sonček
 
Prispevkov: 1306
Pridružen: So mar 13, 2010 7:00 pm

Re: Lambda sonda, What to do?

Napisal/-a tiguan Ne feb 05, 2012 8:47 am

To od odklopu ste drugi predlagal v drugih temah, zato samo prenašam.
Član od leta 2004
 
rob512
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 38
Pridružen: So jan 29, 2011 12:01 pm

Re: Lambda sonda, What to do?

Napisal/-a rob512 Ne feb 05, 2012 9:17 am

=swen= je napisal/-a: :)


Kakšne so običajne cene priklopa? Ker v puncini družini so za priklop na tester in brisanje napak plačali 70€, kar se mi pa zdi preveč.

Hvala vsem trem za komentarje! ;)


To je rop.
Za ta denar si kupiš OP-COM (bolha) pa si sam pregledaš napake.
 
Uporabniški avatar
tiguan
aka Sonček
 
Prispevkov: 1306
Pridružen: So mar 13, 2010 7:00 pm

Re: Lambda sonda, What to do?

Napisal/-a tiguan Ne feb 05, 2012 9:18 am

hm samo za 70 evrov ne dobiš zadosti opreme, je treba dat kar velik več.
Član od leta 2004
 
rob512
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 38
Pridružen: So jan 29, 2011 12:01 pm

Re: Lambda sonda, What to do?

Napisal/-a rob512 Ne feb 05, 2012 9:34 am

tiguan je napisal/-a:hm samo za 70 evrov ne dobiš zadosti opreme, je treba dat kar velik več.


Za pregled napak je čisto dovolj,še ostane ti.
 
Uporabniški avatar
astra5
Novinec
 
Prispevkov: 126
Pridružen: Ne jan 25, 2009 1:11 pm
Kraj: Radenci

Re: Lambda sonda, What to do?

Napisal/-a astra5 Ne feb 05, 2012 10:18 am

Glej jaz imam pri moji astri podobne probleme, menjal že tri sonde in nič boljše. Zdaj še sumim, da bi lahko bil LMM.
dB Team United
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6586
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Lambda sonda, What to do?

Napisal/-a Fan Ne feb 05, 2012 4:29 pm

zlica22 je napisal/-a:
tiguan je napisal/-a:Odklopi sondo pa boš videl, če še cuka.


Brez zamere... To je traparija


x2

Nekateri servisi ne zaračunavajo priklop testerja, nekateri pa - kar je razumljivo, nakup diagnostične opreme in šolanje za uporabo tudi ni brezplačno, na kraju pa vse to pokrije končni uporabnik - torej lastnik vozila ........................... najbolje je pred priklopom preveriti kakšen znesek obračuna servis za opravljeno storitev in ni presenečenj. Na Gorenjskem pa tudi ne manjka servisov, torej je izbira velika.
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
=swen=
Uporabnik
 
Prispevkov: 810
Pridružen: To okt 14, 2008 3:04 pm
Kraj: gorenjska

Re: Lambda sonda, What to do?

Napisal/-a =swen= Po feb 06, 2012 11:31 am

Da napišem nadaljevanje zgodbe.

Danes smo vozilo priklopili na tester.
Izpisalo je napako, da na prvem cilindru zaostaja vžig. Tako naj bi bila vzrok problema vžigalna tuljava.
Sedaj smo jo naročili (okoli 160€) in danes popoldne jo zamenjamo. Sporočim kako se situacija izteče.

LP
 
Uporabniški avatar
=swen=
Uporabnik
 
Prispevkov: 810
Pridružen: To okt 14, 2008 3:04 pm
Kraj: gorenjska

Re: Lambda sonda, What to do?

Napisal/-a =swen= Po feb 06, 2012 6:32 pm

Tako je, problem je bil v vžigalni tuljavi na prvem cilindru. Sedaj ko smo jo zamenjali avto deluje kot je potrebno.

Cena? Vžigalna tuljava cca. 160€.

Hvala vsem sodelujočim v temi za pomoč in komentarje! :)

LP
 
Uporabniški avatar
ven0m
Uporabnik
 
Prispevkov: 1324
Pridružen: Po jun 11, 2007 12:21 pm
Kraj: Maribor

Re: Lambda sonda, What to do?

Napisal/-a ven0m Po feb 06, 2012 7:10 pm

Fan je napisal/-a:
zlica22 je napisal/-a:
tiguan je napisal/-a:Odklopi sondo pa boš videl, če še cuka.


Brez zamere... To je traparija


x2

Nekateri servisi ne zaračunavajo priklop testerja, nekateri pa - kar je razumljivo, nakup diagnostične opreme in šolanje za uporabo tudi ni brezplačno, na kraju pa vse to pokrije končni uporabnik - torej lastnik vozila ........................... najbolje je pred priklopom preveriti kakšen znesek obračuna servis za opravljeno storitev in ni presenečenj. Na Gorenjskem pa tudi ne manjka servisov, torej je izbira velika.


Ne glede na že rešen problem, ki posledično ni bila lambda bom to napisal :)
Brez zamere obema, ampak se bom torakt strinjal s sončkom, da pojasnim seveda. :)

Pred časom sem imel Audja 80 2.0 bencinarja. Simptomi so bili popolnoma enaki kot pri tebi. "Cukanje" vozila ob konstantnem plinu, če si pohodil je avto normalno pospeševal brez težav. Kar je logično saj lambda meri količino co2 v izpuhu in ta podatek podaja ECU-ju, ki na dobljene parametre izračuna mešanico -> varjanta avtomatskega čoka, ko je avto hladen -> manjša poraba, ko ej segret

Lamda sonda je bila poškodovana odznotraj, odzunaj kot opisano nobenih fizičnih poškodb, razen nihanja napetosti pri meritvi. Ko je mojster za izpuh vzel lambdo iz katalizatorja, je previdno odstranil kovinsko glavico in glej ga zlomka, keramika v njej se je popolnoma razletela -> razlaga, dotrajan material zaradi segrevanja -> slaba(neoriginalna) lambda.

Ugotovitev kako sem lociral, da je napaka bila na labdi je bila preprosta, takrat sva se za moj avto veliko pogovarjala z uporabnikom Skull-om, ki mi je preprosto predlagal, da odklopim lambdo, ker takrat ECU mešanico uravnava po default vrednosti oz. maksimalen vbrizg -> večja poraba. Snel sem konektor iz lambde in avto ni več "cukal" -> zapeljal k Trtineku in ta je takrat menjal lambdo še v garanciji na vso srečo :)
Jeremy Clarkson: "So when you were saying that it won’t slide, what you meant was, ‘I can’t slide it.’“
James May: "Yes."
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: Lambda sonda, What to do?

Napisal/-a zlica22 Po feb 06, 2012 7:57 pm

Lambda sonda NE meri koncentracije CO2 (ogljikov dioksid), pač koncentracijo O2 (kisik). Npr. cirkonijeva sonda je sestavljena iz keramičnega dela, ki je prepusten za kisik (kisikove ione)... Glede na to, kakšna je vsebnost kisika v izpušnih plinih, sonda pošlje signal "enoti" za vbrizgavanje goriva. Ta enota spreminja vbrizgano količino tako da je razmerje LAMBDA vedno približno 1. (razmerje lambda je razmerje med dejansko količino vsesanega zraka in potrebno količino zraka) Dovoljeno je zelo majhno odstopanje.
Lambda/kisikovo sondo se lahko najprej pregleda...
Če je zaščitna cev tipala močno sajasta, pomeni, da motor deluje s prebogato zmesjo.
Če je zaščitna cev bela oziroma siva je ponavadi vzrok v porabi olja. itd...
Sondo se preverja z Vmetrom, OHMmetrom, z osciloskopom ali pač testerjem, ki vse to že vsebuje... Signal sonde se ponavadi spreminja od 0.2V do 0.8V. 0.2-revna zmes, 0.8-bogata zmes.
Čas med revno in bogato zmesjo znaša med 0.3 in 0.5s. (to omogoča hitro reagiranje in prenos signala) Če je sonda okvarjena se signal časovno skoraj ne spreminja.
Pri sondah, ki so ogrevane se preizkuša tudi grelec- upornost znaša od 2 do 14 ohm. Napajanje grelca mora znašati vsaj 10-11V.
Seveda so parametri odvisni od vrste sonde. Titanova uporovna, cirkonijeva napetostna, itd...
Na kratko napisano, da ne bom preveč filozofiral.

Mogoče metoda odklapljanja sonde deluje na nekaterih primerih (sploh starejših), po večini pa z odklapljanjem ne dosežeš prav veliko.
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6586
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Lambda sonda, What to do?

Napisal/-a Fan Po feb 06, 2012 8:13 pm

x2

Lepo razloženo

Naj dodam samo še:
- Vzrok za to ne tiči vedno v delovanju kisikove sonde, ampak se velikokrat nahaja v delovanju samega motorja. Sonda samo meri rezultate delovanje motorja, medtem ko krmilni sistem ni več zmožen odpravljati napak v krmiljenju goriva in ostalih komponentah za pravilno delovanje.
- Pregledamo pa jo lahko tudi fizično - sondo odvijačimo in pregledamo onesnaženost senzorskega dela, stanje električnih povezav in njeno telo.
Velikokrat se zgodi, da je telo sonde poškodovano tako, da je potreben tlak v sondi pretrgan in sonda meri povsem napačne količine kisika. Zadnje čase se pojavlja vse več poškodb merilnih keramičnih konic ( ceneni ponaredki ), ki zaradi pregretosti počijo in skačejo v zaščitnem inox ovoju. Poškodbe nastanejo tudi pri žicah na konektorjih, saj so ti senzorji najbolj toplotno obremenjeni in žične povezave dostikrat zaradi starosti otrdijo in počijo ter na konci prekinejo stik z računalnikom vozila

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
=swen=
Uporabnik
 
Prispevkov: 810
Pridružen: To okt 14, 2008 3:04 pm
Kraj: gorenjska

Re: Lambda sonda, What to do?

Napisal/-a =swen= Po feb 06, 2012 8:18 pm

zlica22 je napisal/-a:Sondo se preverja z Vmetrom, OHMmetrom, z osciloskopom ali pač testerjem, ki vse to že vsebuje... Signal sonde se ponavadi spreminja od 0.2V do 0.8V. 0.2-revna zmes, 0.8-bogata zmes.
Čas med revno in bogato zmesjo znaša med 0.3 in 0.5s. (to omogoča hitro reagiranje in prenos signala) Če je sonda okvarjena se signal časovno skoraj ne spreminja...


Ko sem jaz meril sondi z voltmetrom mi je zgornja kazala vrednosti med 0,1 in 0,88V.
Spodnja pa ni nihala med temi vrednostmi ampak je bila vrednost kot sem že napisal okoli 0,5V, najmanjšo napetost ki sem jo uspel izmeriti je bila 0,48 in največja 0,66V.
In te meritve na drugi so mi malo čudne. Po vaše bi meritev pričakoval bolj v smeri proti 0,8V.

Je mogoče da je zaradi nepravilnega vžiga na prvem cilindru neizgoreto gorivo potovalo v izpuh, na katalizator, in je to gorivo vzrok, da je druga sonda kazala takšne vrednosti?
Kaj menite, zakaj take vrednosti, kje bi bil lahko vzrok?

Hvala za vsa pojasnila in posredovano znanje.
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6586
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Lambda sonda, What to do? REŠENO

Napisal/-a Fan Po feb 06, 2012 8:30 pm

Pozdravljeni

Kot sem že velikokrat napisal ni vedno kriva kisikova sonda, dostikrat se zgodi, da le ta pravilno deluje, vendar sam izpuh ni pravilen, sonda poda podatke ECUju, ta napačno zmeša gorivo in krog je zaključen.
V koliko imamo pri roki tester in lahko pomerimo odzivni čas sonde..............imamo polovico odgovora že na dlani.

Merjenje doma v garaži:

Delovanje sonde lahko preverimo z navadnim voltmetrom, ko ugotavljamo vrednosti, ki prihajajo na signalno povezavo med delovanjem vozila. Te vrednosti se morajo gibati od 0,1 do 0,8 V. Merimo na tretjem in četrtem priključku. Na prvem in drugem priključku pa merimo upornost ogrevalnega sistema na sondi, ki se za različna vozila ( tip motorja ) giblje od 3 do 6 OHM in se največkrat poškoduje pri poškodbah telesa kisikove sonde. Preveriti je potrebno tudi napajalno napetost ogrevanja sonde, ki mora biti enak 12V ( prvi in drugi priključek na konektorju ki je na napeljavi vozila ). Naslednji korak je odzivnost sonde pri obremenilnem testu. Tu pohodimo pedal plina dvakrat. pri tem v sistem dovedemo veliko količino goriva in s tem pomanjkanje kisika. Sonda mora takoj skočiti na maksimum in po največ petih sekundah mora preiti v svoje normalno alterrnirajoče delovanje. Pregledamo pa jo lahko tudi fizično - sondo odvijačimo in pregledamo onesnaženost senzorskega dela, stanje električnih povezav in njeno telo.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: Lambda sonda, What to do?

Napisal/-a zlica22 Po feb 06, 2012 8:36 pm

=swen= je napisal/-a:
zlica22 je napisal/-a:Sondo se preverja z Vmetrom, OHMmetrom, z osciloskopom ali pač testerjem, ki vse to že vsebuje... Signal sonde se ponavadi spreminja od 0.2V do 0.8V. 0.2-revna zmes, 0.8-bogata zmes.
Čas med revno in bogato zmesjo znaša med 0.3 in 0.5s. (to omogoča hitro reagiranje in prenos signala) Če je sonda okvarjena se signal časovno skoraj ne spreminja...


Ko sem jaz meril sondi z voltmetrom mi je zgornja kazala vrednosti med 0,1 in 0,88V.
Spodnja pa ni nihala med temi vrednostmi ampak je bila vrednost kot sem že napisal okoli 0,5V, najmanjšo napetost ki sem jo uspel izmeriti je bila 0,48 in največja 0,66V.
In te meritve na drugi so mi malo čudne. Po vaše bi meritev pričakoval bolj v smeri proti 0,8V.

Je mogoče da je zaradi nepravilnega vžiga na prvem cilindru neizgoreto gorivo potovalo v izpuh, na katalizator, in je to gorivo vzrok, da je druga sonda kazala takšne vrednosti?
Kaj menite, zakaj take vrednosti, kje bi bil lahko vzrok?

Hvala za vsa pojasnila in posredovano znanje.


Recimo da je 0.2 revna zmes in 0.8 bogata zmes (revna zmes-preveč kisika/premalo goriva, bogata zmes-premalo kisika/preveč goriva).
0.66/0.7-to pomeni že bogato zmes, 0.48/0.5 pa je tudi že na meji, se pravi presežek goriva- preslabo izgorevanje.
Zadnjič spremenil zlica22, dne Po feb 06, 2012 10:08 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 21 gostov