Napisal/-a Fan Ne apr 29, 2012 7:39 pm
Pozdravljeni
Ja, teoretično je enako, praktično pa ne.
- ob fizični blokadi - se mešanica goriva meša, kot da EGR deluje, kar pa podere razmerje zrak/gorivo in moti ostale senzorje na motorju
- ob softwerski blokadi - motorna elektronika ne ve za njega ( ga ni ) in ne moti drugih senzorjev
ECU stalno nazoruje pretok zraka, temperaturo motorja in obrate motorja. Pri ogretem motorju ( 85 - 95 stopinj ) in 1800 do 3000 vrtljajev motorja je delovanje EGR ventila. Na hladnem motorju in vrtljajih nad 3000 vrtljajev je zaprt. Njegova funkcija je, da spusti del izpušnih plinov nazaj v sesalno cev( kjer pride že mešanica gorivo/zrak in je ECU že upošteval delovanje EGRa ).
S tem dejanjem se povzroči:
- dohodni zrak vsebuje manj kisika
- zgorevanje v motorju je počasnejše
- eksplozija v motorju je temperaturno nižja
posledično se tako vzdržuje idealno temperaturo motorne glave
Pri EGR ventilih ki so nestrokovno blokirani ali okvarjeni ( umazanija, blokada, počena membrana, okvarjen motorček........... ), so izmerjeni tlaki na sesalnem kolektorju vedno višji ( povečanje količine goriva ), sesana zmes je bogata, to pa pomeni pomanjkanje zraka, višje vrednosti CO in na koncu še zaganjanje motorja ali pa sploh nezmožnost motorja za delovanje v prostem teku pri večji okvari.
Softwersko blokiranje lahko opravi vsak:
- ki se okvarja s preprogramiranjem motorne elektronike
- ki ima in zna uporabljati program Winols
Kakšen strošek tak poseg predstavlja.............nisem na tekočem, vendar menim da ni hudo drago in dolgoročno še zmeraj ceneje kot menjava EGRa in vzdrževanje le tega.
Seveda pa se vsak sam odloča kako bo skrbel za svoje vozilo in kaj je na njegovem vozilu nepotreben višek. Moje pisanje nima namena koga prepričevati kako naj servisira vozilo.......................je zgolj informativne narave, posameznik pa se sam odloči ali je kaj uporabnega v tem ali ne.
Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.