Matko37 je napisal/-a:nebivedu je napisal/-a:Noben ni rekel, da se na končno hitrost da s tem vplivat. Končna hitrost je omejena z razmerjem v menjalniku in diferencialih. Se pa pozna vsaka teža na gredi pri moči motorja (že klima, če jo poganjaš, pobere nekaj konjev - zakaj neki, če pa po tvoje teža na nič ne vpliva?). In če ti lajšaš vse kar je na gredi (jermenice, vztrajnik, samo gred), da je gred čimmanj obremenjena, se to pozna na motorju. Naj bi bilo 100g manj obremenitve na gredi približno en konj na izhodu več. Zato se tudi dajejo aluminijaste jermenice in vztrajniki na mašine, da pobere čimmanj moči. Se strinjaš s tem, ali boš spet svoje trdil? Torej 1kg manj obremenitve na gredi je približno 10KM več na izhodu. Koliko se pa tega prenese na kolesa, naj pa kak strojnik, ki se s tem ukvarja, pove.
Tole je nakladanje brez razumevanja delovanja motorja in brez znanja fizike. Lažji vztrajnik pomeni le boljše pospeške in tudi hitrejše upadanje hitrosti ko sprostiš pedalko za plin. Nikakor nima vpliva na samo moč motorja oz. če smo zelo natančni je vpliv tistih nekaj dag, ki jih manj prevažaš v avtomobilu zaradi manjše mase in tega v praksi ne opaziš. Tudi na končno hitrost nima vpliva razen to, da jo morda nekoliko hitreje dosežeš, ampak pri višjih hitrostih se tudi to ne pozna, ker je upor vsega že tako močan, da se ta "prednost" vstrajnika izgubi. Že samo ime pove, da vztrajnik vpliva na vztrajnost.
LP
Seveda na maso avta masa vztrajnika ne vpliva dosti, saj je tako majhna v primerjavi s celim avtom. Ampak prav tako nimata nič skupnega klima in težji vztrajnik. Klima pobira navor pri konstantnih obratih in dejansko zniža moč motorja. Težak vztrajnik pa niti malo ne zmanjša moči motorja, ker vpliva samo pri spremembah obratov motorja. Pri konstantnih obratih pa nima nobene veze, pa če je vztrajnik težek 100g ali 1tono.nebivedu je napisal/-a:Nakladanje je tukaj s tvoje strani. Teža avta in teža vztrajnika na gredi tukaj nimata nič skupnega.
Si že kdaj probal vozit avto s 100 konji 180kmh po avtocesti in si pri tej hitrosti vklopil klimo, ki je gnana preko jermena in je jermenica na koncu glavne gredi? Kaj se je zgodilo?
A general rule of thumb for weight loss equivalence to "gained" power is approximately 10lbs/hp. That is for every 10lbs lost, the car gains the effective performance increase of 1hp.
If we measured the power output of an engine first with light flywheel and then again with the standard part on an engine dyno, no change in power will be seen to occur. At first it appears that the light flywheel has done nothing and was a total waste of cash. This is not the case. A dyno that shows max power at constant revs does not demonstrate what happens to an engine's power output in real life situations - like acceleration. If an engine is accelerated on a dyno (we are talking about a rate of around 2000rpm a second ) it would show a power output of around 20%-25% less than at the constant rev state.
Energetik81 je napisal/-a:Jao, točno iz tvojega linka:If we measured the power output of an engine first with light flywheel and then again with the standard part on an engine dyno, no change in power will be seen to occur. At first it appears that the light flywheel has done nothing and was a total waste of cash. This is not the case. A dyno that shows max power at constant revs does not demonstrate what happens to an engine's power output in real life situations - like acceleration. If an engine is accelerated on a dyno (we are talking about a rate of around 2000rpm a second ) it would show a power output of around 20%-25% less than at the constant rev state.
To je to, kar že ves čas trdim - masa vztrajnika ne vpliva na moč motorja in na končno hitrost. Vpliva pa na pospeševanje, kar sem že večkrat napisal in kar se sklada s fiziko. Navor, ki ga pobere pospeševanje vztrajnika (in vseh drugih rotirajočih mas, recimo koles) je sorazmeren z odvodom vrtilne hitrosti po času in vztrajnostnim momentom. Pri konstantnih obratih (recimo pri končni hitrosti avta) je odvod vrtilne hitrosti enak nič, zato tudi ni zmanjšanega navora motorja. Masa vztrajnika, ki med drugim določa vztrajnostni moment, tako ne vpliva na moč in končno hitrost, saj je karkoli pomnoženo z 0 še vedno 0.
Več ne mislim pisarit, če tega ne razumeš. Jaz sem te stvari par let računal in meril na faksu.
Še malo branja.
nebivedu je napisal/-a:Nakladanje je tukaj s tvoje strani. Teža avta in teža vztrajnika na gredi tukaj nimata nič skupnega.
Si že kdaj probal vozit avto s 100 konji 180kmh po avtocesti in si pri tej hitrosti vklopil klimo, ki je gnana preko jermena in je jermenica na koncu glavne gredi? Kaj se je zgodilo?
Ker si obremenil pogonsko gred v motorju (jermenica je povezana na gred, jermen pa pride do sklopke klima kompresorja in ko si vklopil klimo, je elektromagnet zagrabil in začel delat z uporom) in to se je poznalo na moči motorja. Ne pravijo zastronj, da klima pobere par konjev, ko jo vklopiš. Ravno tako se pozna, če imaš slab akumulator in mora alternator več delat, ravno tako porablja moč.
Seveda gre tudi obratno. Manj kot je obremenjena glavna gred, več lahko da motor od sebe.
Mate je napisal/-a:Slab akumulator nič ne obremenjuje alternatorja. Le otežuje zagon motorja in slabše duši kratkotrajno nihanje napetosti. Slab akumulator je "slab" oz. "lahek" vztrajnik.
Matko37 je napisal/-a:nebivedu je napisal/-a:Nakladanje je tukaj s tvoje strani. Teža avta in teža vztrajnika na gredi tukaj nimata nič skupnega.
Si že kdaj probal vozit avto s 100 konji 180kmh po avtocesti in si pri tej hitrosti vklopil klimo, ki je gnana preko jermena in je jermenica na koncu glavne gredi? Kaj se je zgodilo?
Ker si obremenil pogonsko gred v motorju (jermenica je povezana na gred, jermen pa pride do sklopke klima kompresorja in ko si vklopil klimo, je elektromagnet zagrabil in začel delat z uporom) in to se je poznalo na moči motorja. Ne pravijo zastronj, da klima pobere par konjev, ko jo vklopiš. Ravno tako se pozna, če imaš slab akumulator in mora alternator več delat, ravno tako porablja moč.
Seveda gre tudi obratno. Manj kot je obremenjena glavna gred, več lahko da motor od sebe.
Joj, pa ne že spet no. A ne vidiš, da si edini, ki nekaj trdiš in ti vsi dopovedujemo, da nimaš prav! Klima in vztrajnik preprosto ne moreš primerjati. Ti bom tako povedal, morda ti pa potegne. Odmisli motor. Če daš vstrajnik izven motorja na neko oležajeno os in na stojalo (da izgleda podobno ko včasih mlinski kamen). Ga zavrtiš z roko... se bo vrtel in vrtel in vrtel..... Potem pa vzami klima kompresor in ga zavrti z roko. Če ga boš sploh obrnil, se bo tudi v trenutku ustavil. Klima kompresor opravlja mehansko delo in se zelo upora, zato tudi obremeni motor pri vklopu. Vstrajnik se pa ne upora, ker leti v skoraj idealnih pogojih, upira se je pri zagonu, da doseže hitrost (torej pospeševanje) in vstraja pri zmanjševanju hitrosti.
LP
Ja, če boš gas pritiskal enako kot prej, potem ti bodo v klanec obrati padali malce počasneje s težjim vztrajnikom. Vendar ima to veze morda pri zelo kratkih klancih, ki jih prevoziš v rangu recimo 1-2 sekund (energija, shranjena v vztrajniku ni prav velika). Pri daljših klancih boš moral itak pri obeh vztrajnikih dodati gas, da boš ohranil hitrost.~toMmy~ je napisal/-a: Ali pa recimo v tretji greš proti vrhu klanca, ti ne bodo z lažjim nekoliko prej padli obrati ipd.?
Hvala za kvaliteten prispevek.TrijoAdijo je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:Mate je napisal/-a:Slab akumulator nič ne obremenjuje alternatorja. Le otežuje zagon motorja in slabše duši kratkotrajno nihanje napetosti. Slab akumulator je "slab" oz. "lahek" vztrajnik.
Slab akumulator povzrroči da mora alternator več delat, ker mora napajat vse komponente v avtu. In ker mora več dajat od sebe zato rabi večjo obremenitev glavne gredi. Enako kot klima. Če alternator ne polni akumulatorja se vrti tako kot klima kompresor ob izklopljeni klimi, ko pa ti vklopiš signal, da mora delat, pa blokira glavno gred približno enako kot klima.
Probaj v roki zavrtet alternator, potem pa ga priklopi v pozicijo da polni, pa ga potem zavrti (me zanima, če boš na roke obrnil jermenico).
Energetik81 je napisal/-a:Ja, če boš gas pritiskal enako kot prej, potem ti bodo v klanec obrati padali malce počasneje s težjim vztrajnikom. Vendar ima to veze morda pri zelo kratkih klancih, ki jih prevoziš v rangu recimo 1-2 sekund (energija, shranjena v vztrajniku ni prav velika). Pri daljših klancih boš moral itak pri obeh vztrajnikih dodati gas, da boš ohranil hitrost.~toMmy~ je napisal/-a: Ali pa recimo v tretji greš proti vrhu klanca, ti ne bodo z lažjim nekoliko prej padli obrati ipd.?
Energetik81 je napisal/-a:Hvala za kvaliteten prispevek.TrijoAdijo je napisal/-a:
Jamrate, kako kvaliteta foruma pada, ko pa nekdo napiše kaj argumentiranega, se pa delate norca.
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 118 gostov