Fan je napisal/-a:Pozdravljeni
Na kratki rok nič .................. dolgoročna pa ................... se ne izplača prihraniti par evrov pri olju
Lep pozdrav
Fan je napisal/-a:Pozdravljeni
Na kratki rok nič .................. dolgoročna pa ................... se ne izplača prihraniti par evrov pri olju
Lep pozdrav
bizi10 je napisal/-a:Fan je napisal/-a:Pozdravljeni
Na kratki rok nič .................. dolgoročna pa ................... se ne izplača prihraniti par evrov pri olju
Lep pozdrav
5W40 olje ni nič slabše kot 5W30 če sta oba isti kvalitetni razred in izpolnjujeta enake standarde (A3/B3).
Ma ne gre za dizla. 2.0i 16v 108kw Mazdin motor. Na konfiguratorju mi od letnika 2002-2007 pravi da je 5w-40 ok. Potem pa 2007 naprej pa prešalta pri "enakem" motorju na 5w-30.Templar je napisal/-a:bizi10 je napisal/-a:Fan je napisal/-a:Pozdravljeni
Na kratki rok nič .................. dolgoročna pa ................... se ne izplača prihraniti par evrov pri olju
Lep pozdrav
5W40 olje ni nič slabše kot 5W30 če sta oba isti kvalitetni razred in izpolnjujeta enake standarde (A3/B3).
Načeloma sta 5w30 in 5w40 v kolikor izpolnjujeta iste ACEA standarde zamenljiva, vendar pa vseeno preverit ali je to kosher z navodili proizvajalca. Praviloma večina 5w30 in 5w40 izpolnjuje A3/B4 standarde, težava pa nastane pri višjih A5/B5 in pa C1/2/3/4/5 razredih, ki se zahtevajo za turbo dizle s filtrom trdih delcev.
Najlažje je preverit katerega od konfiguratorjev olj, ki jih ima večin proizvajalcev olj in pri nekaterih imaš tako "standard" kot tudi "premium" izbiro glede na navodila proizvajalca.
ejsim je napisal/-a:Pri teh bencinarjih je 5W-40 najbolj univerzalno olje. 30 je pa res "prešvoh" za tak avtomobil. x-30 je za dizle z DPF filtrom. Pa proizvajalci dajejo tudi v sodobne bencinarje, da znižajo kak mililiter porabe. No vsaj jaz bi dal 5W-40.
Točno tako. Če dobiš 5W-40, ki ustreza standardu čistosti za DPF, ga komot natankaš, seveda če proizvajalec ne navaja točno dovoljene gradacije.Gricko je napisal/-a:kaj pa ima veze fap / dpf z oljem ali je 30 ali 40??? NIČ!
Ima pa veze čistost olja in da je olje low ash......
Če se kaj zastopim je 40 olje boljše kot 30......30 ima prednost le glede manjše porabe goriva
in po mojem je olje 5-40 boljše kot 5-30.....seveda če ustrezata še ostalim pogojem in neglede na vrsto motorja.
res pa je, da 5-30 jih veliko zadostuje/ izpolnjuje pogoje, ki jih mašina rabi, 5-40 pa so ponavadi hitro preveč "svinska" za DPF filtre.....
Energetik81 je napisal/-a:Točno tako. Če dobiš 5W-40, ki ustreza standardu čistosti za DPF, ga komot natankaš, seveda če proizvajalec ne navaja točno dovoljene gradacije.Gricko je napisal/-a:kaj pa ima veze fap / dpf z oljem ali je 30 ali 40??? NIČ!
Ima pa veze čistost olja in da je olje low ash......
Če se kaj zastopim je 40 olje boljše kot 30......30 ima prednost le glede manjše porabe goriva
in po mojem je olje 5-40 boljše kot 5-30.....seveda če ustrezata še ostalim pogojem in neglede na vrsto motorja.
res pa je, da 5-30 jih veliko zadostuje/ izpolnjuje pogoje, ki jih mašina rabi, 5-40 pa so ponavadi hitro preveč "svinska" za DPF filtre.....
40 je boljše za dolga tiščanja po AC v vročem vremenu.
Recimo tale Castrol ustreza standardu ACEA C3, torej je namenjen dizlom s DPFjem.
ql,tnx.Energetik81 je napisal/-a:Sej vem! Ravno zato lahko še toliko bolj na komot natankaš 5W-40.
Templar je napisal/-a:Praviloma večina 5w30 in 5w40 izpolnjuje A3/B4 standarde, težava pa nastane pri višjih A5/B5 in pa C1/2/3/4/5 razredih, ki se zahtevajo za turbo dizle s filtrom trdih delcev.
bizi10 je napisal/-a:Tako nekako. 5W30 je za dizle z FAP filtrom. Drugače je pa boljše met 5W40 notri bolje maže, ampak bi FAP filter prej zapacal. Torej če nimaš FAP filtra go for 5W40.
Gricko je napisal/-a:kaj pa ima veze fap / dpf z oljem ali je 30 ali 40??? NIČ!
Ima pa veze čistost olja in da je olje low ash......
Če se kaj zastopim je 40 olje boljše kot 30......30 ima prednost le glede manjše porabe goriva
in po mojem je olje 5-40 boljše kot 5-30.....seveda če ustrezata še ostalim pogojem in neglede na vrsto motorja.
res pa je, da 5-30 jih veliko zadostuje/ izpolnjuje pogoje, ki jih mašina rabi, 5-40 pa so ponavadi hitro preveč "svinska" za DPF filtre.....
hippo je napisal/-a:bizi10 je napisal/-a:Tako nekako. 5W30 je za dizle z FAP filtrom. Drugače je pa boljše met 5W40 notri bolje maže, ampak bi FAP filter prej zapacal. Torej če nimaš FAP filtra go for 5W40.
Gradacija nima veze ali je za FAP/DPF ali ne. Tu je predvsem važen C1/2/3 razred. C3 uporablja VAG koncern, ostali pa C1 in C2.
bizi10 je napisal/-a:hippo je napisal/-a:bizi10 je napisal/-a:Tako nekako. 5W30 je za dizle z FAP filtrom. Drugače je pa boljše met 5W40 notri bolje maže, ampak bi FAP filter prej zapacal. Torej če nimaš FAP filtra go for 5W40.
Gradacija nima veze ali je za FAP/DPF ali ne. Tu je predvsem važen C1/2/3 razred. C3 uporablja VAG koncern, ostali pa C1 in C2.
Res je gradacija nima veze ali je za FAP/DPF filtre ali ne. Ampak če nimaš FAP filtra je važno samo da je olje A3/B3 Npr: Shell Helix Ultra 5W-40 izpolnjuje API SM/CF; ACEA A3/B3/B4; VW 500.00/502.00/505.00; MB 229.5; BMW LL01; Porsche A40; Saab, Rover, Renault RN 0700/0710; Peugeot-Citroen PSA E-98 podaljšan interval (nivo 2); Fiat 9.55535Z2;
Takšno olje lahko komot tankaš v katerikoli avto ki nima FAP/DPF filtra in bo bolj blagodejen za motor kot pa 5W30 olje.
Drugače oznake pomenijo:
A1 Fuel economy petrol
A2 Standard performance level (now obsolete)
A3 High performance and/or extended drain
A4 Reserved for future use in certain direct injection engines
A5 Combines A1 fuel economy with A3 performance
B1 Fuel economy diesel
B2 Standard performance level (now obsolete)
B3 High performance and/or extended drain
B4 For direct injection car diesel engines
B5 Combines B1 fuel economy with B3/B4 performance
C1-04 Petrol and Light duty Diesel engines, based on A5/B5-04 low SAPS, two way catalyst compatible.
C2-04 Petrol and light duty Diesel engines, based on A5/B5-04 mid SAPS, two way catalyst compatible.
C3-04 Petrol and light duty Diesel engines, based on A5/B5-04 mid SAPS, two way catalyst compatible, Higher performance levels due to higher HTHS.
Note: SAPS = Sulphated Ash, Phosphorous and Sulphur.
Put simply, A3/B3, A5/B5 and C3 oils are the better quality, stay in grade performance oils.
Po forumu brska: Google [Bot] in 11 gostov