Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
ule
Uporabnik
 
Prispevkov: 972
Pridružen: Sr avg 28, 2002 4:56 am
Kraj: Babno Polje

Lambda sonda?

Napisal/-a ule Pe jan 30, 2004 6:20 am

Bilo je že nakaj govora o tem, vendar me zanima kako je sestavljena oziroma kaj je v njej? :?
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Pe jan 30, 2004 7:37 am

Ne da se mi prevajat, je pa dost simpl tko da mislm da ni panike.

Lambda Sensor
The so called lambda sensor is an exhaust gas oxygen sensor which is utilized in motor vehicles with three-way catalysts for the reduction of pollutants in the exhaust gas. It monitors the concentration of oxygen in the exhaust gas in order to keep the air-fuel ratio within tight limits, close to the optimum catalyst efficiency which is at the stochiometric ratio for complete combustion of about 14.7 kg air per 1 kg gasoline.

The lambda sensor utilizes quite the same solid state electrolyte material that was used in the Nernst lamp (yttrium stabilized zirconia). It is characterized by its high conductivity for O2- ions at elevated temperatures (about 700 K).

Usually, at the heart of the sensor is a hollow cylinder of solid electrolyte. The inner and outer walls are covered with microporous platinum electrodes. The outer wall is immersed in the stream of exhaust gas whereas the inner wall is exposed to ambient air whose oxygen content of about 21 % by volume serves as a reference.

For the reduction reaction of oxygen

O2 + 4 e- = 2 O2-

according to the Nernst equation the sensor voltage is approximately

Us = (R T / 4 F) ln [p(O2, reference) / p(O2, exhaust)]

(temperature T, partial pressure p, gas constant R, Faraday constant F)

The largest manufacturers of lambda sensors are Bosch, Germany and NTK, Japan.

Slika
http://www.raceland.si
 
Uporabniški avatar
ule
Uporabnik
 
Prispevkov: 972
Pridružen: Sr avg 28, 2002 4:56 am
Kraj: Babno Polje

Napisal/-a ule Pe jan 30, 2004 8:53 am

Kakšne so pa potem te sonde ki imajo ven 4 žice, ta na sliki pa ima samo eno?
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Pe jan 30, 2004 9:43 am

ule je napisal/-a:Kakšne so pa potem te sonde ki imajo ven 4 žice, ta na sliki pa ima samo eno?


Zdej si me pa velik vprašu. Kukr jst vem je ena žica dost, ker sonda meri samo prisotnost O2. Na kateri mašini bi pa to bilo?
http://www.raceland.si
 
Uporabniški avatar
ule
Uporabnik
 
Prispevkov: 972
Pridružen: Sr avg 28, 2002 4:56 am
Kraj: Babno Polje

Napisal/-a ule Pe jan 30, 2004 10:08 am

Na mašini od cordobe.
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Pe jan 30, 2004 10:10 am

ule je napisal/-a:Na mašini od cordobe.


Čudno, ka cordoba ni baš tehnološko čudo. Mogoče bo kdo drug vedu kej več.
http://www.raceland.si
 
Uporabniški avatar
red_mamba
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 545
Pridružen: To jul 02, 2002 7:36 pm

Napisal/-a red_mamba Pe jan 30, 2004 1:01 pm

tud moj punto l95 ma 4 priključke.
2 sta kurjava sonde, 2 sta pa signal

če je ohišje sonde ozemljeno in ne potrebuje kurjave je dovolj 1 izhodna žica za signal. imaš pa tudi takšne ki imajo 2 ali 3 priključke.

Drugače se pa meri napetost na senzorju ki je narejen iz cirkonijevega oksida. Napetost je pa odvisna od O2 v izpuhu. Saj je že zgoraj bol podrobno razloženo.

Sonda rabi za pravilno dajanje signalov temparaturo vsaj 600°C, tiste ki nimajo gretja so verjetno montirane direk na izpuh iz motorja da se dovolj segrejejo.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Bing [Bot], coco66 in 127 gostov