

- BMW 750i (5379ccm V12)
- Letnik 1998 e38
- prevoženih 227.000km
- oprema, ima kar imajo veliki (TV, navi, telefon, vsi električni in ogrevani sedeži, tempomat, xenon,...) skratka nima smisla naštevati
- udobje vožnje je vrhunsko (dandanes še nisem peljal tako udobnega avto tudi letnik 20011 ne)





Slike so narejene na hitro prejšnjega lastnika. Avto bo v kratkem doživel še nekaj majših a zelo vidnih sprememb, kemično čiščenje, nato pa dobite boljše slike. Vse na avtu deluje brezhibno.
Naj citiram nekaj o samem motorju (ki ga po mojem mneju ne prakaša nihče v ničemer):
Seriji e32 se je počasi iztekalo življensko obdobje,zato so za nov BMW serije "7" z oznako e38 namenili tudi nov V12!Blagor nam!
Serija 7 je menjala življensko obdobje leta 1994,V12 motor,pa je bil nared že konec leta 1993.
Čeprav novi motor ni bil nič drugega kot temeljita evolucija "strarega".
Povečali so mu vrtino in gib (iz 75x84mm) na 79x85mm,delovna prostornina pa je tako zrasla iz 4988ccm na 5379ccm.
Motor je imel še vedno blok iz Alusila in glavi iz aluminija,prav tako pa je obdržal (staromodno za tiste čase) dvoventilsko tehniko.Omeniti je vredno,da ima V12 kovane odmične gredi za pogon ventilov.
Prilagodili so mu mu še elektroniko,spremenili sesalni sistem,povečali kompresijo iz 8.8:1 na 10.0:1 in se posvetili izpušnemu sistemu,saj so bili deležni kritik pri M70B50 agregatu glede zvoka,saj motorja skoraj ni bilo slišati.Toda brez skrbi,stroj je še vedno uglajen in neslišen,le takrat,ko človek pričakuje zvočno kuliso jo dobi,v nežni in gosposki obliki seveda.
Tovarna je še objavila podatek,da mora tako V12 ob rednem vzdrževanju in pravilni uporabi brez večjega posega prevoziti milijon (1.000.000) kilometov!

Motor tako razvije 326PS pri 5000rpm in debelih 490Nm navora.In spet,zaradi velike kubature in dvoventilske tehnike,motor razpolaga z 400Nm (=največji navor M60B40) navora že pri 1000rpm,pod to vrednost pa nikoli več ne pade!!!
Zmanjšali so mu tudi porabo goriva od 8 do 10%,nekje celo do 13%,toda predvsem na račun novega pet-stopenjskega menjalnika z AGS sistemom,ki se prilagaja voznikovem načinu vožnje.
Leta 1999 so predstavili še električno ogrevani katalizator,zaradi katerega je model 750i s tem modelnim letom začel izpolnjevati normo euro3 (D4).
Sedmica s tem motorjem je 100km/h dosegla skoraj sekundo hitreje kot predhodnik in enako hitro kot Mercedes-Benz S600,pri katerem pa so zaradi težav morali celo zmanjšati moč motorja na 394PS in navor na 570Nm.
V zgornjem območju vrtljajev pa je kraljeval BMW...
Seveda so novi časi prinesli tudi novo konkurenco in to je bil Mercedes-Benzov 5.8 V12 z 367PS in 530Nm,ki je novo S klasso ponesel še bližje nebesom-->dosegel pa jih je BMWjev stroj!Zakaj?
Namreč,leta 1999,takrat so Mercedesov V12 druge generacije predstavili,je nagrado za najboljši motor na svetu v razredu nad 4.0litra pobral BMWjev M73 B54 V12!!
Če koga še kaj zanima pa kar z besedo na dlan. Ne sprašujte me o porabi ker je to bedarija. Avto sem kupil ker se mi naježijo kocine vsakokrat ko se vsedem vanga, bohnedaj da prižgem motor. Poraba in stroški vzdrževanja me ne zanimajo

P.S. aja una šminkerska kola sem prodal (330xi)