Spet jaz in moje nepotrebno odkrivanje tople vode

....
BTW
OPOZORILO: tole branje (tako kot večina mojih stvari

) je res samo za takšne, ki jim je zelooooooooooooooo dolgčas in nimajo nič bolj pametnega za počet

.
Moram priznati, da sem nekaj časa res pogrešal denar, ki sem si ga obetal s prodajo tiste rdeče 5ke. Ne samo, da nisem prodal avta in dobil denarja od prodaje, ampak sem zaradi nakupa še ene (v tem primeru nepotrebene) 5ke bil še ob prihranjen denar

lol.
Sedaj s štirimi GTTjkami

, so seveda tista sanjarjenja o obnovi/predelovanju/karkoli povezanim s temi "starčki", res lahko ostala samo v glavi. Nekaj denarja sem sicer dobil s prodajo Baccare, za več bo pa spet potrebno nekaj časa šparati...
Ko sem končno prihranil nekaj €, ki sem jih nameraval zapravit za eno izmed 5k, pa je za piko na i v hiši začelo kazati na to, da nas zapušča hišni vodovod

. Nič hudo posebnega, ampak ker je smiselno, ko se že dela/obnavlja, narediti tudi tisto kar bi mogoče delal v prihodnosti, je to potegnilo za sabo novo dodatno kopalnico (zaradi tega tisto prevažanje siporeksa in ploščic (keramičnih) na prejšnjih fotkah) kar pa ni ravno poceni

. Saj je bilo v planu urejanje stanovanja, ampak ne ravno z enim od najdražjih začetkov...
Sem malo zašel od avtomobilizma, v glavnem kot ponavadi se je projekt (ali projekti) spet prestavil za nedoločen čas....
Vmes pa sem si delal lušte na kakšnih takšnih srečanjih:
Srečanje "petkačev", jaz pa s Cliotom (parkiran tam čisto zadaj

) in z novo kopalnico doma JUPI, čisto vesel NOT!

:
Kar pa se tiče avtov za vsak dan, pa sem po prodaji Baccare sklenil, da se znebim še tistega belega 1.2 Clia, ki sem ga takrat po tisti "zanimivi" nesreči z lahkoto popravil in ga od takrat uporabljal za kašno prevažanje raznih stvari. Tako sem se rešil dveh skoraj nepotrebnih letnih registracij, hkrati pa sem dobil zeleno luč za iskanje drugega daily driverja poleg dCi-ja, ki bi nadomestil dosedanjo "tovorno mulo". Kaj kupiti? S prehodom iz Clia 1 na Clia 2 za vsak dan sem bil (kot omenjeno) v večini zadovoljen, res pa sem bil (tudi že omenjeno

) glede na predhodnika razočaran nad velikostjo potniške kabine in prtljažnim prostorom. Zato bi sedaj mogoče raje kupil kak prostornejši avto. Že od nekdaj so mi zelo pri srcu kombiji, ampak ker ne morem ravno reči da ga potrebujem (oziroma bi ga premalokrat rabil) sem raje opustil to idejo še preden sem se preveč zagrel (čeprav sem si kar pogosto delal lušte predvsem s kolegovimi kombiji).
OK, pustimo kombije za kdaj drugič, kaj torej kupiti? Kriteriji zame so kot ponavadi cena, razširjenost avta (zaradi izkušenj ostalih, rezervnih delov,..., in seveda tudi zaradi nadaljnje prodaje ), všečnost in starost... tako pa pojdimo. Karavani se mi zaenkrat še ne zdijo to kar iščem, enostavno se mi zdijo premalo prostorni predvsem (prenizki), in kot celota predolgi za toliko prostora kot ga ponujajo, ne vem zaenkrat ga ne bi imel... Kaj potem? Enoprostorci (tisti ta veliki tipa Espace ipd) so že skoraj tako veliki/"nerodni" kot kombiji, le da so malo bolj udobni, zato bi se (vsaj zaenkrat) raje odločil za kombija, če že... Saj res, ne tako dolgo nazaj, so začeli delati tudi malo manjše enoprostorce.
Ti manjši enoprostorci (tipa Scenic) pa so mogoče že bolj to kar iščem (pa še moja je čisto navdušena nad njimi

). Saj res, tudi Grega (to je lastnik tistega drugega modrega Clia 16V v tej moji temi) ga je imel pred parimi leti, pa še prav "šmeki" je izgledal, spuščen na 16".
Ker je internet "pozabljiv" oziroma s časom stvari izginejo iz njega, sem moral kar precej pogooglati za tistim prvim celjskim RK srečanjem, ki se je zgodil pred "davnimi" sedmimi (7) leti (šment kaj ta čas beži), da sem našel fotke od Gregovega Scenica

. BTW Se spomnim s kakšnim veseljem sem se "pripravljal" na to srečanje, potem pa en teden pred srečanjem tisti karambol z "zlatkotom" (tisto kar je na prvi strani te teme)...
V glavnem, takole je takrat (v času "homologacija-kaj-je-že-to") izgledala tale Gregova zadevca:
Če kdo želi obujati spomine kako je bilo na prvem Renault srečanju 22.3.2003 in ne najde fotk:
http://www.fotogalerija.com/si/detail.p ... 8&start=64
Torej mogoče pride v poštev kakšen starejši manjši enoprostorec. Kmalu sem rahlo razočaran ugotovil, da imam med temi starejšimi malimi enoprostorci (takimi za svoj žep) na voljo samo Scenica (izbira pa takšna

). Ostali proizvajalci so začeli s to skupino avtomobilov malce kasneje in so zato imeli še precej višje cene

. Saj načeloma mi je tudi Scenic všeč, pa čeprav je to tista novejša/vmesna generacija Renaultov, ki mi ni najbolj pri srcu. Ne vem enostavno mi že R19 ni bil všeč, Megane (posledično tudi Scenic 1) me pa mogoče preveč spominja na 19ko

. Poleg tega sta imela dva kolega takšnega Scenica in sta pri nadaljnji prodaji takrat zgubila precej vrednosti. Tako kot vedno kompliciram, sem zakompliciral tudi tukaj

. Tisti prvi Scenic (pred prenovo) me je torej preveč spominjal na R19 in na to da bom izgubil ves denar, ki ga bom dal za avto, prenovljeni model je pa sicer "boljši" ampak mi pa sloh ni več všeč

(pa še malo predrag se mi je zdel za to kar je)... Kaj če bi raje poiskal še kak drug avto... Kaj pa kakšni mali dostavniki

?
Kmalu po čekiranju, teh "mini kombijev", sem se že zagrel za te male dostavnike, ki za nekatere niso ne tič ne miš. Ne vem zakaj ampak so me pritegnili (pa še bolj "heavy duty" od enoprostorcev delujejo

). Navajen na Renault sem seveda spet najprej začel iskati po "domači" znamki

. Najbolj sem bil navdušen nad Expressom lol

. Za tiste, ki ga mogoče ne poznajo, je to "predelana" R5, kateri je za B stebričkom dodana prtljažna "škatla"...
In že sem si delal načrte kako bi takšnega Expressa predelal v R5 GTTurbo izgled

...
Za tiste, ki radi gledajo fotke (fotke samo zato, ker mi je avto res hud

), to pomeni iz tega:
narediti nekaj takšnega:
Nekaj podobnega spravlja skupaj tudi "Kromirani"...
Moja me je kar kmalu vprašala po zdravju

, češ zakaj bi za vsak dan kupoval še starejši/"slabši"/"grši" avto kot je bil trenutni?!?! Saj po svoje je res. Če ne drugega se bom moral precej bojevati z rjo...
No potem pa poiščimo kaj drugega in pustimo Expressa mogoče za kdaj drugič. Expressov naslednik je Kangoo, ki že spada v prenovljen razred malih dostavnikov. Res je novejši/"boljši"/"lepši", ampak vsaj zame drži samo, da je novejši in mogoče malenkost uporabnejši. Izgled Kangooja me res ni prepričal...
Kaj je sploh smisel teh malih dostavnikov, OK izgled verjetno ni prvotnega pomena

. Po raznih (predvsem tovornih) Pick up izvedbah je bila ideja malih dostavnikov, da enostavno manjšemu avtu odrežeš zadnji del, in tja namestiš "škatlo" za tovor (torej tako kot pri zgornjem R Expressu). Takšni dostavniki bi naj bili zato ravno tako enostavni za voziti ko "navadni" avtomobili, a hkrati bolj uporabni, ko govorimo o prostoru. Seveda pa predvsem manjši in okretnejši kot večji pravi kombiji. Za razliko od Pick up-ov pa lahko v njih prevažamo tudi potnike. Nekateri so namesto malih avtomobilov za osnovo uporabljali tudi večje avtomobile (naprimer Ford Escort Van).
Podobno pa vseeno malo drugače pa so uporabili tudi malo večjega Megana za nastanek Scenica. Za spremembo mu niso samo odrezali zadka in mu tja namestili škatlo, ampak so ga nekako začeli "pariti" z enoprostorci. Rezultat je bil avto po uporabnosti podoben malim dostavnikom in po izgledu podoben enoprostorcem. Zadeva se je med kupci dobro prijela.
Malo kasneje (nekje okoli 1998) pa so rahlo "prenovili" tudi idejo malih dostavnikov. Od takrat naprej tudi tukaj niso več "rezali" obstoječih avtomobilov, ampak so na novo izdelali "celoten" avtomobil (no ja vsaj zunanjost), da je izgledal "škatla" kot celota in ne avto s "škatlo". Pa eno zelo uporabno "malenkost" so ti novi mali dostavniki pridobili s to "predelavo", to so stranska drsna vrata.
Ufh sem zašel

... Pa nadaljujmo z iskanjem avta. Se pravi iščem ugodnega malega dostavnika iz te novejše serije "škatla kot celota".
Poleg Kangooja mi na pamet pade še Citroen Berlingo/Peugeot Partner. Kaj pa ostali? VW (ki mi je kot znamka tudi dokaj blizu) in njegov Caddy 2/Seat Inca, ki mi je sicer všeč, je še vedno Polo/Ibiza s škatlo, zato (predvsem zaradi dostopa do zadnje klopi) odpade.
Torej ostanejo spet samo francozi

:S? OK pa poglejmo. Vsaj po zunanjosti sta mi Berlingo/Partner dosti bolj všeč kot Kangoo. Cene so bolj ali manj podobne. Res je Renault najcenejši, ampak tudi Berlingo ni dosti dražji. Peugeot pa ne samo da je dražji, tudi izbire je dokaj malo, zato bom začel iskati (potniške) Berlingote, JUPI prvič za spremembo nekaj drugega kot Renault

.
Posebej zahteven nisem nameraval biti, opreme kaj dosti ne potrebujem, če pa jo kaj ima pa tudi ni nič narobe. Mogoče so mi bolj simpatična osnovna dvižna vrata kot pa krilna, ker tovornih palet z viličarjem ne bom tlačil notri, v kakšnem dežju pa se mi zdi "streha" dvižnih vrat bolj priročna, ampak načeloma mi je vseeno. Edino kakšne metalne barve se pa res ne bi branil. Posebej všeč mi je bilo, da lahko pri Berlingu izbereš tudi malo večji 1.8 motor, sicer baje ne slovijo najbolj, pa vseeno...
Cene Berlingov so se od avta do avta razlikovale kar precej. Mogoče sem pri kateremu zasledil da ima mogoče kakšna električna okna, ampak da ima samo zaradi tega skoraj za polovico višjo ceno mi ni šlo v račun...
No in tako najdem prvega primernega (metalno modrega

) Berlinga, da bi si ga šel ogledati. Že po telefonu mi je še možakar deloval tak pravi ("nekšeftarski"). O avtu je povedal veliko dobrega, kot slabost pa je omenil, da edino škoda da nima zadnjih vrat. Saj nisem kaj dosti premišljeval kaj mi hoče povedati, pač sem si mislil, da ima zadaj navadna (osnovna) dvižna vrata, ki so mi itak bolj všeč kot pa tista krilna, ki so za doplačilo... No s tistim Berlingom ni bilo nič, ker sem se naučil nekaj novega, da tisti prvi (to so tudi tisti cenejši, ki sem jih gledal

) enostavno nimajo vsi stranskih vrat in je dostop do zadnjih sedežev tak kot pri 2 ali 3 vratnih avtomobilih (se pravi preklapanje sprednjih sedežev)

. No tako sem vsaj ugotovil zakaj so nekateri (se pravi tisti s stranskimi vrati) skoraj za polovico dražji.... Toliko pa tudi ne bom "doplačal" za stranska vrata....
In tako sem postal novi lastnik tele gajbice (barva mi ne bi morala biti bolj všeč):
Tudi po snegu se kar vredu obnese, ker je tak "terenc"
Ne to ni Citroen Berlingo

. Spet sem pristal na Renaultu

. Zakaj? Predvsem so bili Kangoo -ji dosti cenejši od ostalih teh "škatel" (takrat bi dobil skoraj dva kengurujčka za ceno Berlingota

), vsi (ampak čisto vsi) so imeli stranska drsna vrata

, poleg tega imajo v osnovni opremi vsi še vsaj servo volan, voznikov AB in daljinsko centralno zaklepanje. Res pravi luksuz lol

.
Saj vem, da avto ni ne vem kaj

. Ampak žal nimam te sreče kot nekateri, ki imajo razne službene kombije ipd. in potem ko je potrebno peljati kaj takšnega:
sem ponavadi moral koga prositi za uslugo.
Sedaj pa bi brez problema šlo natovoriti tudi kaj več

:
Kaj naj rečem, za tak namen kot je bil ta avto kupljen je super. Dejstvo je, da je ta "škatla" že malo stara in večini takšni avti niso pri srcu, ampak za ugodno zamenjavo namesto Cliota 1 se meni obnese res super. Tehnika je dokaj stara in preverjena zato ne vidim problemov z vzdrževanjem. Če me je kdaj slučajno prijelo, da se nisem počutil najbolje z njim (češ da pač ni "šmeki"), sem se takoj spomnil kako lepo je, ko je potrebno kaj natovoriti v prtljažnik, ali se recimo pretegniti s popolnoma iztegnjenimi rokami

, ker takšnega prostora res nisem vajen. Kljub temu, da je v notranjosti precej prostoren, pa na zunaj vseeno ni prevelik, tako tudi razna ozka ali kratka parkirišča niso noben problem.
Priporočam vsem, ki si želijo ali rabijo malo večji avto in jim finance (ali kaj drugega) ne dopuščajo dražjega avtomobila.
Da na kratko razložim, zakaj toliko nepotrebnega pisanja. Prvič, ker sem na šihtu praktično celih 8 ur za kalkulatorjem in moram kdaj čakati da lahko nadaljujem z delom in mi je včasih vmes dolgčas

, kot drugič sem hotel prilepit Gregovega bivšega Scenica (preden izgine iz interneta), ki za tiste čase ni izgledal napačno in kot zadnjič, da objasnim zakaj spet Renault in ne kaj drugega (čeprav ni veliko manjkalo

).
Zdaj bom pa res nehal težiti za nekaj časa....
Če pa koga zanima že omenjeni Megane Turbo ali Dodge RAM pa naj pošlje ZS

.
LP, Primož