Predstavite svojega konjička... komentarji Salona na portalu!
 
Uporabniški avatar
yashica
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2362
Pridružen: Pe mar 23, 2012 1:45 pm

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Napisal/-a yashica To jun 07, 2016 9:52 am

čare je napisal/-a:Originalne amortizerje spravi! Ne sprašuj zakaj ampak jih samo pospravi.


Jih niti nisem imel namena zavreči, ker so razen zadnjega levega (zaenkrat minimalno masti) vsi OK.

Hvala za nasvet ;)

dzuro.na.izi je napisal/-a:Namesto Dinitrol-a 3125 lahko pri CSF-u kupiš Bilt hamber Dynax UC


Vem, mi je ponudil, a ostajam zvest Dinitrolu že kakšnih 20 let ;)
Vosek 3125 je predhodni nanos pred finišem trdega voska 4941, zato ga tudi iščem.


Druge variante so 3M Dynatron, 3M rubber undercoating, Plasti dip, Impa avtozaščita v Mavrici ki deluje tudi protihrupno. Tudi 2k prozorni lak je ena rešitev na konc koncev.


Res so tudi te možnosti, ampak ne pri meni. Namen je avto temeljito zaščititi po votlih delih, kolotekih, celotnem dnu. Praktično ga imam namen "impregnirat". Osnova za votle dele je pri starih vozilih ML in, če je prisotna rja se vanje predhodno nabrizga meglica pretvornika rje. Za finiš gre lahko čez še 3125. Tako ML, kot 3125 imata v sebi zaviralce rje, s tem, da je ML dejansko penetracijsko olje z možnostjo prodiranja v vse špranje (pri špranji 50 mikronov med dvema pločevinama ima sposobnost prodiranja 7 cm globoko), 3125 pa je dejansko vosek, s penetracijo nekje 3cm.

Okvirno me bo prišel material okrog 200€, "naredi si sam" pa sledi s točno tole pištolo za katero sem pred leti v tujini odštel cirka 200€ in mi ni žal niti centa.

Slika

Druga opcija bi bila le grobo pranje in zaščita z oljem Krown, ki je tudi odlična zadeva, le da ne nudi zaščite proti udarcem letečega kamenja izpod koles.
Ima pa to odlično lastnost, da zgrize umazanijo in s tem prodre do površine in jo zaščiti, tako da podlage ni potrebno v "nulo" očistiti.


@primozek68: Se zavedam morebitnih posledic in tudi sam se bolj nagibam stran od tovrstnih čistil. Zaenkrat bom ostal na Power-ju, čopičih, krtačah in Karcher pralniku za dno vozila. Hvala ;)
1992 Fiat Uno 60 SX
1988 Peugeot 205 1.1 GR - Starodobnik
1991 Citroen ZX 1,6i Aura
 
Uporabniški avatar
sova501
Novinec
 
Prispevkov: 258
Pridružen: Če feb 25, 2016 7:38 pm

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Napisal/-a sova501 To jun 07, 2016 10:59 am

Super ga rihtaš, pohvale vredno. V tvojih rokah bo verjetno še leta dobro služil.
 
Uporabniški avatar
yashica
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2362
Pridružen: Pe mar 23, 2012 1:45 pm

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Napisal/-a yashica So jun 11, 2016 5:16 pm

Po mehanični plati je pomenjano skoraj vse kar sem imel v planu, pravzaprav še nekaj več.

Tako spredaj kot zadaj sem končno zamenjal amortizerje + nosilce amortizerjev, vključno z ležajema in zaščitnima kapama spredaj. Sedaj je podvozje brez zračnosti in se Uno resnično pelje kot nov :D

Ko sem snel sprednja amortizerja se je spodaj prikazala zdrava pločevina, ostala je le sled naleganja amortizerja (brez rje), kar je pa normalno:
Slika

Pri montaži nosilcev sprednjih amortizerjev, sem opazil, da sta nova brez gumiranega spodnjega dela, medtem ko sta originalna lepo gumirana.
Original:
Slika

Nova (Monroe):
Slika

In, ker je spodaj guma z namenom preprečevanja vdora vode do ležaja amortizerja, sem uporabil Victor Reinz " atrancit" dihtmaso in nosilca zatesnil:
Slika


Haynes pravi, da so bili do leta 1985 nosilci brez gumiranega spodnjega dela in je zato potrebno zatesnjevanje na zgornjem delu:
Slika



Pri sestavi sem naležno mesto amortizerja na karoserijo namazal z voskom, tako da varuje pred vlago in soljo. Vzmeti sta le očiščeni in kot iz tovarne:
Slika
Slika
Slika



Nova zadnja amortizerja, ter pločevina povsem brez rje:
Slika
Slika



Novi volanski manšeti, poleg tega sem zamenjal tudi mast:
Slika
Slika




Ker sem opazil nekoliko popokano notranjo manšeto leve pogonske gredi, je sledila menjava in zraven še ostalih treh + čiščenje in menjava masti na homokinetičnih zglobih:
Slika
Slika
Slika
Slika

Manšete so Spidan-ove, zraven zunanjih pa priložene slabe objemke( vsaj zame), zato sem te zavrgel in pri Potokarju kupil elektrocinkane, ter stisljive s kleščami:
Slika



Ker včasih gre tudi kaj po zlu, sem prisilno uničil eno od matic pogonske osi in za "kazen" na Fiatu kupil dve original novi:
Slika
Slika



Danes sem opravil še optiko in se mehanik sprva na slepo ni upal podstaviti plastični klocen pod "bunko"za podlaganje zadaj, ker se je bal, da bo zaradi morebitne gnilobe prebil dno :lol: Ko si je nekoliko bolje pogledal stanje pločevine, s tem ni imel težav.

Ga moram pohvalit za previdnost ;) Morda je pa razlog v poznavanju avtomobila, ker ga je včasih imel in točno ve kje pločevina najbolj rjavi.



Po tehnični plati me sedaj čaka samo še menjava zobatega jermena in to delo bom prepustil Kavčiču.
1992 Fiat Uno 60 SX
1988 Peugeot 205 1.1 GR - Starodobnik
1991 Citroen ZX 1,6i Aura
 
Uporabniški avatar
yashica
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2362
Pridružen: Pe mar 23, 2012 1:45 pm

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Napisal/-a yashica Sr jun 15, 2016 9:10 pm

Spotoma se ukvarjam še z malenkostmi :)

Original ura Iz Una z višjo stopnjo opreme:
Slika


Nekaj minut dela z demontažo konzolce, ovijanjem kabla s Certoplastom 514, montažo ure, ter konzole:
Slika


In rezultat:
Slika



Počasi napredujemo.
1992 Fiat Uno 60 SX
1988 Peugeot 205 1.1 GR - Starodobnik
1991 Citroen ZX 1,6i Aura
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2265
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Napisal/-a RedBaron Če jun 16, 2016 6:22 pm

A kabel za napajanje ure je bil že tovarniško v avtu?

Zdaj pa še takle števec nabaviš:
Slika

:vrum
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Napisal/-a pskoda Če jun 16, 2016 6:25 pm

Pa eno turbo nalepko pa bo takoj +20hp. ;)


Mi smo imeli nekje leta 1995 uno turbo. Ta mrcina je letela... huh
Lp
 
Uporabniški avatar
yashica
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2362
Pridružen: Pe mar 23, 2012 1:45 pm

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Napisal/-a yashica Če jun 16, 2016 6:37 pm

Je bil, sem ga moral pa prav iskati, ker so ga poljaki spretno ovili in skrili za plastiko :D

O, tudi take števce si s časoma mislim "ubodit". Morda veš za kakšen primerek??

Drugače pa tudi s temi ni nič narobe, sploh ker sem menjal steklo (so menjali zajlo in po zidarsko zategnili imbus vijak, da je šel skozi ohišje) in ga spotoma še strojno spoliral v "špegu" :D

Nalepka Turbo? Ne, ne da dovolj žrebcev. Mislim, da bom nalepil škorpijona in napis Abarth :mrgreen: To dvoje bo dodalo cirka 60 podivjanih kljuset :lol:

Resno, roko na srce mi je teh 46 konjev povsem dovolj, ker se bo vozil po omejitvah in predvsem umirjeno ;)

Drugače pa vsa čast Fiatu kaj je svoja leta premogel Uno v svojem razredu, tako z opremo kot recimo izvedbami števcev, ki so enostavno fenomenalni.



Danes sem izkoristil dan in odstranil odbijača, PVC koloteka, v grobem opral spodnji del vozila, odstranil toplotno zaščito izpušnega sistema, ter bolj podrobno iskal "rjavo golazen" - rjo!


Začel sem s skorajda "must have" pripomočkom Karcher in šamponom za predpranje:
Slika


Ko se je avto posušil je pristal na "home made" rampi iz kombinacije klocnov in dveh plohov (zvijačeno s torx lesnimi vijaki d=15cm + ojačano s "škarjo"):
Slika

Slike so dovolj zgovorne, zato ne bom izgubljal besed.....

Levi sprednji blatnik- proti pragu (skrit za pvc oblogo):
Slika

Enako desni:
Slika

Pod zadnjimi lučmi.
Slika
Slika


Preostalo dno z detajli:
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika



Vem, tričetrt slik je preveč :mrgreen:



Je pa nekaj rje in tu krepko prednjačita zadnji "bučki" za podlaganje, ki sta bili v preteklosti zrajsani do pločevine, posledično je začelo rjaveti. Na srečo je notranjost zdrava-razen tik za robom ( sem pregledal z ogledalom):
Slika
Slika



Tole bom verjetno okoli odstranil body, speskal z orehovimi lupinami, grundiral z 2-k primerjem in čez s pištolo špricnil nov body. Notranjost bučke pa tudi pride zalita z voskom .



Zaenkrat toliko...
1992 Fiat Uno 60 SX
1988 Peugeot 205 1.1 GR - Starodobnik
1991 Citroen ZX 1,6i Aura
 
Nikola_Tesla
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 620
Pridružen: So maj 12, 2012 8:43 pm

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Napisal/-a Nikola_Tesla Pe jun 17, 2016 12:58 pm

Detajlni servis ... to bo sedaj mir za 10 let.

lp.
 
Uporabniški avatar
yashica
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2362
Pridružen: Pe mar 23, 2012 1:45 pm

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Napisal/-a yashica So jun 18, 2016 5:56 pm

Detajlni servis ravno ni, tu je še precej "elastike" :)

Danes sem se dokopal do nepopolnega števca s prikazovalnikom temp. hladilne tekočine. Upam, da mi ga uspe sestaviti.
Uspelo mi je "ujagat" še pvc obrobe blatnikov od TURBO izvedbe, le da je ta garnitura nepopolna, ker sem dobil dve zadnji levi, tako da mi manjka desna.
Imam pa vsaj dva kompleta prednjih :lol:
1992 Fiat Uno 60 SX
1988 Peugeot 205 1.1 GR - Starodobnik
1991 Citroen ZX 1,6i Aura
 
Uporabniški avatar
yashica
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2362
Pridružen: Pe mar 23, 2012 1:45 pm

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Napisal/-a yashica So jun 18, 2016 9:35 pm

Ker mi ni dalo miru kakšno je stanje pod notranjo talno oblogo, je ta za temeljit pregled popoldan letela ven in na mojo srečo nikjer nič rje ;)
Še več, prvi lastnik je očitno vedel kako in kaj, ter dal avto (po predelih kjer Uno najbolj rjavi) zaščititi z voskom. Zadnja koloteka in pragovi so na moje veselje voskani, sicer ne tako temeljito kot bi to naredil sam oziroma še bom, a zadovoljivo :D


Zadnji koloteki okrog obeh amortizerjev:
Slika
Slika

Notranjost (leva stran):
Slika
Slika


Desna stran, okrog grla za točenje goriva (znano mesto rjavenja):
Slika
Slika


Predel nog (spredaj in zadaj), pod vodovpojno izolacijo:
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika


Vosek v pragovih:
Slika
Slika
Slika
1992 Fiat Uno 60 SX
1988 Peugeot 205 1.1 GR - Starodobnik
1991 Citroen ZX 1,6i Aura
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Napisal/-a čare Ne jun 19, 2016 12:36 pm

Tale avto pa dežja najbrž ni videl v vsej svoji karieri.Zdaj ti bo zgnil od pretiranega pranja :D ...Glede zobatega jermena pa OK,lahko ti nejga pelješ h Kavčiču ampak tole je tako šolski primer ,da res nimaš kaj zayebat.No kakor veš.
 
Uporabniški avatar
primozek68
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1983
Pridružen: Če dec 18, 2008 8:50 pm

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Napisal/-a primozek68 Ne jun 19, 2016 3:27 pm

Da bi bil 1.4T takole ohranjen....
Sex turns gay people into Mexicans.
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Napisal/-a čare Ne jun 19, 2016 3:33 pm

Bi najbrž koštal nekih 15 jurjev
 
Uporabniški avatar
primozek68
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1983
Pridružen: Če dec 18, 2008 8:50 pm

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Napisal/-a primozek68 Ne jun 19, 2016 3:48 pm

Če sploh obstaja kakšen,ki ni bil v malinah...
Sex turns gay people into Mexicans.
 
Uporabniški avatar
yashica
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2362
Pridružen: Pe mar 23, 2012 1:45 pm

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Napisal/-a yashica Po jun 20, 2016 11:28 am

čare je napisal/-a:Tale avto pa dežja najbrž ni videl v vsej svoji karieri.Zdaj ti bo zgnil od pretiranega pranja :D ...Glede zobatega jermena pa OK,lahko ti nejga pelješ h Kavčiču ampak tole je tako šolski primer ,da res nimaš kaj zayebat.No kakor veš.


Ali je videl dež ali ne nimam pojma je bilo pa v zračnikih in kufru polno oljčnih listov in primorske zemlje :mrgreen:

Ne bo zgnil ne =P

Še rezervoar z grlom snamem dol, potem se bo dno opralo, vse skupaj pustilo, da se temeljito odteče in posuši. Sledi saniranje rje (kar jo pač je) in za finiš res temeljita in premišljena izvedba protikorozijske zaščite vseh votlih delov in dna. Ne mislim se zaletavat "na horuk", ker tako pločevinasto zdravih po kotih je prekleto malo. To mi je potrdil možakar, ki ima dva primerka in po Italiji nabira material za svoje projekte. Pravi, da tudi tam skoraj vsak, ki je na videz zdrav, rjavi pod oblogo zadnjih kolotekov (okrog amortizerja). Izgleda, da je razlog edino kondenz.

Vse skupaj se bo zavleklo precej dlje in tudi dela bo precej več kot je bilo prvotno mišljeno pa nič zato :D
Če se sedaj v tej meri ne bo izvedlo, potem se morda nikoli ne bo ali pa bo prepozno. Model pa tudi vsako leto bolj usiha in postaja redkost pa tako "luštkan" mali prostornež je.

Pri zobatem jermenu je zaenkrat še vse odprto in pride na vrsto na koncu, ko bo avto sestavljen in zopet na cesti.


primozek68 je napisal/-a:Da bi bil 1.4T takole ohranjen

Že osnovni so precejšna redkost, kaj šele turbo izvedbe ali pa so cene take kot je napisal čare.




Izvohal sem še en primerek z opremo sx, če bo možno ga celega oskubim oziroma poberem kar je še celega :D
1992 Fiat Uno 60 SX
1988 Peugeot 205 1.1 GR - Starodobnik
1991 Citroen ZX 1,6i Aura
 
Uporabniški avatar
yashica
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2362
Pridružen: Pe mar 23, 2012 1:45 pm

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Napisal/-a yashica Ne jul 03, 2016 4:37 pm

Tako, avto se je od spodaj končno temeljito očistil :)

Pred tem sem odstranil še rezervoar goriva z grlom za točenje, zadnje luči, vratne tapete, strešne letvice.....
Na srečo sem se lahko oddahnil, ker pločevina nad tankom ne kaže nobenih znakov rje. Rezervoar je kot nov pa tudi dvojna pločevina v predelu grla ni niti malo rjava, enako pod zadnjimi lučmi :D

Slike so dovolj zgovorne.



Predel zadnjih luči:
Slika
Slika



Predel dna nad rezervoarjem goriva:
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika



Rezervoar:
Slika
Slika
Slika
Slika



Zadnji kolotek in spoj dvojne pločevine v top stanju (notranja pločevina -zaščita je na mestu naleganja grla na enem delu nekoliko zdrnjena, vendar pa povsem brez rje):
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Pločevino okrog grla bom zagotovo zatesnil s sikino maso za razstavljive zveze, ker je tako na udaru rje, da je joj.



Tudi notranjost vrat je že bila voskana kar je lahko samo plus:
Slika
Slika

So pa poljaki na zadnjih desnih vratih pozabili na dve drenažni luknji in ju enostavno zaprli s tesnilno maso, tako da sem ju moral izdelati s predrtjem mase :roll: Na srečo zaradi voskanja ni rje.


Pod strešnimi letvicami je tudi nevarnost rjavenja, zato sem te odstranil, ter preveril stanje. Vse je OK, vendar bom pri sestavi vsa pritrdilna mesta namazal z butil tesnilno maso, kanal pa z voskom:
Slika
Slika


Tudi zadnja prema je skoraj čista rje, izjema je le malenkostna rjavina na mestih zvarov, ki se bo odstranila, ter mesta grundiralo z epoxi primerjem, v finišu pa še z zaščito - voskom za odprte dele:
Slika


Sedaj bo nekaj dni premora in se bo Uno lahko dodobra posušil, potem sledi odprava nekaj malega rje in zaščita.

Konec preteklega tedna sem dokupil še Selemiix-ov 2-K epoksi primer v črni, ter sivi barvi, pa tudi tako pričakovana pošiljka izbranih Dinitrolovih konzervansov je končno prispela :D

Primer:
Slika

Nič manj kot 21 litrov Dinitrolovih zaščit v litrskih embalažah (4941, 77 B, ML, 3125 HS, manjka še 3l 1000-ke) :lol: Sicer ne gre vse na in v "Unčija", pretežni del pa zagotovo:
Slika
Slika



Ker je avto tako ali tako razkopan in obloge odstranjene, sem ubral ravno linijo in jih dodobra očistil z odličnim Autobrite FAB-om in visokotlačnim čistilcem z grelcem vode. Tako čiste so bile le leta 2000, pred prihodom na montažno linijo ali pa še to ne :mrgreen:
Po 16-tih letih uporabe pa tako svinjske, da sem se pošteno čudil koliko zemljine in ne vem česa še, se je prevozilo z malčkom :shock:


Bil sem tudi v "šopingu" in pri sosedih uplenil original bele smernike:
Slika

Zraven še kolesne pokrove. Edina pomankljivost je ta, da sem dobil različna para, pač vzameš kar je na "lagerju". Na avtu razlika ne bo tako očitna, za prvo silo so pa tudi:
Slika

In seveda tako iskan prokrov predala pred sopotnikom. Zadnja cena novega (na pooblaščencu) je bila bolanih 135€. Kot marsikateri kos, se tudi tega originala več ne da dobit:
Slika


Najbolj sem se pa razveselil števca. Končno sem "ubodel" tako iskano verzijo :D
Slika



Kupčkam kose in obenem delam na avtu. Manjka mi še zadnja desna pvc obroba blatnika, v iskanju so pa tudi pragovi in še nekaj malenkosti.



Počasi imam namen spraviti avto iz tega:
Slika

v stanje "stoj in glej". Če ne letos pa prihodnje leto, če ne prihodnje pa.....
1992 Fiat Uno 60 SX
1988 Peugeot 205 1.1 GR - Starodobnik
1991 Citroen ZX 1,6i Aura
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Napisal/-a maniaxxx Ne jul 03, 2016 7:23 pm

Super napreduješ, unoti so pa tako ali tako super simpatični. Daj mi prosim povej, kako si za zavarovanje plačal samo 137e, ker kolikor sem se jaz zanimal pride preko 200e s precej popusta ker imam nekaj podobnega namen imeti za čez zimo ( samo ni uno, ampak "japonc")
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Napisal/-a čare Ne jul 03, 2016 7:32 pm

Kolega je dal za 101-ko brez vsakršnega popusta 320€ vse komplet cestnina,nove table,prometna,zavarovanje in tista birokracija...Tko da tist ki te hoče olupit za 200€ pri takšni moči te malo nateguje...175€ sem dal za 81 KW z asistenco in 55% bonifikacijo...
 
Uporabniški avatar
For
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1524
Pridružen: Po sep 13, 2004 10:31 pm

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Napisal/-a For Ne jul 03, 2016 7:50 pm

Oooooo noro!!! :shock:
Prvič vidim tole temo....svaka čast! Imam lepe spomine na Unota. Ko sem ženo spoznal ga je imela. Jaz sem imel Yugota, in normalno da sva se skoz z Unotom vozila. :D

Nekaj takega bi tudi jaz imel. Če se ga boš kdaj naveličal javi ;)
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Napisal/-a maniaxxx Ne jul 03, 2016 8:05 pm

čare je napisal/-a:Kolega je dal za 101-ko brez vsakršnega popusta 320€ vse komplet cestnina,nove table,prometna,zavarovanje in tista birokracija...Tko da tist ki te hoče olupit za 200€ pri takšni moči te malo nateguje...175€ sem dal za 81 KW z asistenco in 55% bonifikacijo...


Pa resno vprašam, kje takšne cifre dobivate? Osnovno zavarovanje plus assistenca plus odkup prve škode z cirka 35% popusta okoli 220 e za avto z 39kw. Gre se za ZM.
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
Vrni se na Galerija

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov