Ja čakte, more dž padat d gremo naprej z zgodbo
Torej ostali smo pri glavi motorja. Ko smo pokrov odmontirali je sledilo odvitje vijakov za jermenice na odmičnih gredeh, saj bomo semeringe zamenjali, če temu ne bi bilo tako, bi jih tudi lahko pustili gor in stare semeringe previtno potisnili v ležišče. Pod pokrovom se je skrival par gredi z odmikači, svetlečimi, nič opraskanimi. Super skratka. Počasi sem začel odvijati tudi vijake, ki držijo v prijemu odmični gredi in semeringe.
Vse skupaj se je začelo rastavljati. Ker so vijaki glave pod blokom med pokrovom in glavo smo to morali odstraniti in počasi se je lahko začelo resno rastavlanje motorja. Med odvijanjem se je en zavrtel v prazno. Že tako ali tako sem moral pred razstavlanjem motorja predhodno v trgovimo, saj nisem imel zvezdastega nastavka za gedore, ki je pri tej francoski višji tehnologiji potreben. Med obnovo bomo bili tudi zelo pozorni na samo sestavo in delovanje motorja. Sam motor je L-jetronic. To pomeni, da računalniku pošiljajo podatke za vbrizg goriva določeni senzorji. Če vsi skupaj delujejo tako kot je treba bo tudi motor deloval brez problema. Očistiti ali zamenjati bo potrebno SMT, lambdo sondo bi bilo potrebno zamenjati, pregledati senzor temperature zraka... Tako se je začelo počasi samo poglablanje v motor. Sam motor spada med ene enostavnejših. Vendar ima za tiste čase kar precej elegantnih rešitev. ena izmed teh je sesalni kolektor. Le ta je oblikovan v obliki turbine. To efektivno pripomore k večji hitrosti vsesanega zraka, saj se zrak odbije in z dvakratno hitrostjo "zdrvi" proti ventilu. Ko je odprt lahko na ta način vsesa več zraka v valj, zato je polnjenje veliko bolj učinkovito. Tudi motnje povratnega vala se s tem izničijo oziroma še bolje, izkoristijo v prid naslednjega polnjenja. Se pravi, vijaki za glavo so bili zategnjeni tako kot je treba- Fejst. En vijak se je uničil. Ključ je spodneslo in posnelo ves material, ki je še držal obliko zvezde. Ni nam preostalo drugega kot ta vijak povrtati. To pa je v tem primeru prekleto težko opravilo, saj je vijak jeklen, trd kot sam beton. Počasi, ampak res počasi, po dveh sežganih svedrih in nevem kolikokrat nabrušenih je glava vijaka le popustila. Ostanek smo počasi z obratnim svedrom le dobili nekako ven. Vendar nam je to vzelo nenormalno veliko časa, vse skupaj se je zavleklo. Po mizi smo razgrnili belo rjhuo, da bi se deli kar se da dobro videli. Kasneje smo vse skupaj še oprali z white spiritom.
Še pred odstranitivijo odmičnih gredi smo preverili tesnenje ventilov in sedežev. Glavo smo obrnili na glavo in v vsak kompresijski prostor natočili vodo, v kolikor ta ni puščala je bilo vse vredu. Na srečo in začudenje je vse tesnilo v nulo. Čakala nas je še menjava teflonov, ki pa se nahajo ob vodilu ventila. Za to opravilo je potrebno imeti ali doma narejeno orodje ali pa orodje za demontažo ventilov. Ventile je potrebno pri menjavi teflonov odstraniti in to tako, da se vzmet ventila stisne, ob tem dve varovalke, vsaka na eni strani stebla popustita in ju lahko odstranimo. Zakaj in kako je šlo naprej pa spet drugič ko bo kaj časa...