Predstavite svojega konjička... komentarji Salona na portalu!
 
Uporabniški avatar
MSrougeZX
Novinec
 
Prispevkov: 373
Pridružen: Če jan 29, 2004 9:45 pm
Kraj: Lendava

Re: Renault 5 e-tech

Napisal/-a MSrougeZX Po mar 03, 2025 12:31 pm

Tega podatka nimam...sem večkrat resetiral povprečje v avtu. Kolko se izgubi se izgubi...na to ne moremo vplivati.
Laguna coupe 2.0 dci 2013
C4 Cactus Shine 1.2T 110 2018
 
Uporabniški avatar
MacTron
Administrator a.com
 
Prispevkov: 8420
Pridružen: To sep 10, 2002 9:55 pm
Kraj: Dezela Kranjska

Re: Renault 5 e-tech

Napisal/-a MacTron Po mar 03, 2025 1:17 pm

Lahko pa preprosto dobite izračun s formulo vseh danih vrednosti:

19kWh / 100km x 1012km = 192,28kWh se pravi vozilo je iz polnilnice sprejelo 191 pomeni 192,28 - 191 = 1,28kWh izgube v skupnem. Če je bilo to polnjenje izvedeno na 300km pomeni 1012km / 300 = 3,37 polnjenj spremenite v Wh 1,28kWh / 3,37 = 0,379kWh ali 380Wh. Primer na 200km je 5 polnjenj = 256Wh izgube na polnjenje. :idea: Uporabnik mišek pa bo s tem dobil željeno.
  • skupnost | znanje | tehnika | napredek | a.com
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Re: Renault 5 e-tech

Napisal/-a mišek Po mar 03, 2025 3:34 pm

Tole pa ziher ne bo drzalo, izgub je minimalno 15% to je par kilovat/h potem ne pa 0,25kw/h
 
Uporabniški avatar
Renault VG
Uporabnik
 
Prispevkov: 1525
Pridružen: Če nov 11, 2010 1:21 pm

Re: Renault 5 e-tech

Napisal/-a Renault VG Po mar 03, 2025 4:29 pm

MSrougeZX je napisal/-a:
mišek je napisal/-a:Se pravi res gretje tolk porabi, a to ima navadn grelc, nima toplotne? Pa to je tistih 5 kW povprecje za gretje v 30 kilometrih ali je to trenutna poraba bila bolj na zacetku poti, ko se avto ni bil segret? Potem ko enkrat samo vzdrzuje temperaturo verjetno ne rabi 5kW za gretje?
Vrjamem da imas viska, mene pa vseeno zanima kolk je tista prava poraba pri elektricarjih. Konc koncev bi moglo to vse zanimat, sploh tiste ki tako promovirajo ev vozila kot eko vozila, ampak ce hocjo oni to na dolgi rok vse na elektriko spravit, bo treba vso to elektriko nekje dobit. In tam je vazno kolk elektrike gre cez elektro stevec , zato da recimo prefuras 20t km na leto.
Meni je to bedasto, pa pravijo lahko vklopis gretje avta na daljavo ko je priplopljen na polnilnico pa s tem podalsas doseg...to je res, ampak vsa tista poraba tudi spada pod avto. Te izgube pri polnjenju so prevelike, s tem da te stevilke proizvajalci v svojih tehnicnih podatkih ne podajajo. Pisejo porabo ki jo kaze avto pa se ne pa tisto, ki jo kaze stevc v elektro omari. Nekje sem zasledil, da najvec gre v nic pri suko polnilcu, ker zlo pocas fila in ze vsa tista elektronika zato da je avto aktiviran v polnjenje v celonocnih polnjenjih porabi dobersni del procentov vseh izgub.

Ima toplotno...na začetku poti normalno več porabi ker mora segret na kabino, avto je zunaj pod nadstreškom...5kwh je povprečje na 100km v tistih prvih 30km. Stare slike...ampak tako prikazuje.

Bi ti pri tem mogoče pomagalo, da si nastaviš predgretje notranjosti? Da bi ti avto če greš npr. ob 7ih od doma ob 6:30 začel segrevat ko je na polnilnici in se ta čas dopolnjeval?
 
Uporabniški avatar
MacTron
Administrator a.com
 
Prispevkov: 8420
Pridružen: To sep 10, 2002 9:55 pm
Kraj: Dezela Kranjska

Re: Renault 5 e-tech

Napisal/-a MacTron Po mar 03, 2025 5:01 pm

mišek je napisal/-a:Tole pa ziher ne bo drzalo, izgub je minimalno 15% to je par kilovat/h potem ne pa 0,25kw/h

Vse vrednosti, ki so bile podane iz avtorjeve aplikacije so v tej formuli in v kolikor bi bilo po vaše 15% na isti podlagi bi bil izračun takšen: 192,28kWh x 0,15 (15%) = 28,84kWh izgube skupno do sedaj. Izvedeno polnjenje na 300km = 8,5kWh ter na 200km = 5,7kWh izgube na 1 priklop polnjenja.

Skupna energija 192,28kWh + 28,84kWh = 221,12kWh Torej bi za 1012km vozilo moralo imeti 221,12kWh, če bi izguba znašala 15%. S to zdi logično?
  • skupnost | znanje | tehnika | napredek | a.com
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Re: Renault 5 e-tech

Napisal/-a mišek Po mar 03, 2025 5:27 pm

On je podal priblizne cifre ni podal v decimalkah poraba 191kWh in nekaj cez 1000km .
Tule so delali test pri adacu
https://tehnozvezdje.si/nedeljski-nasve ... tomobilov/
 
Uporabniški avatar
MacTron
Administrator a.com
 
Prispevkov: 8420
Pridružen: To sep 10, 2002 9:55 pm
Kraj: Dezela Kranjska

Re: Renault 5 e-tech

Napisal/-a MacTron Po mar 03, 2025 7:07 pm

Zanimiv prispevek domačega polnjenja. Se pravi je edina možnost pri teh 15% "manjka" višja povprečna kWh, ker je avtor sproti brisal povprečne kWh je zato zabeležena le zadnja vrednost kilometrin (moj prvi izračun). V primeru 15%+ bi morala biti povprečna 22kWh/100km zabeleženo pa 222kWh in ne le 191kWh torej 31kWh se je izgubilo v teh X polnjenjih.

Avtor sicer lahko poizkusi na teh (AC) 4kW x (nočne ure npr:8h) = ~32kWh kakšen bo (variabilni) rezultat le pri enem in koliko se pri teh kW izgubi. Zaradi omejenosti baterije na 40kWh.
  • skupnost | znanje | tehnika | napredek | a.com
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Re: Renault 5 e-tech

Napisal/-a mišek Po mar 03, 2025 7:21 pm

Ja ne, povprecno porabo realno ima on 19 pa neki. To je to, kolk elektrike je porabil iz omrezja deljeno kilometrina.
Avto pa ce ne bi brisal bi povprecje kazal nizje od 19 ne visje. Ker avto ne uposteva izgub od stevca pa do baterije in se potem iz baterije nazaj ven. Moje mnenje, da ce posljes 50kWh v baterijo ven jih ne bos dobil. Ti ze posljes 50 not sam baterija jih more najprej sprejet, in potem spet oddat. Dvakrat prihaja do reakcije in tu so sigurno neke izgube, saj zato se pa baterija greje. On ce se taka masa segreje kot posledica reakcije, potem izgube niso tako majhne. Racunalnik v avtu, vsaj jaz si tak razlagam, pri prikazu porabe meri tok, ki tece iz baterije, to potem pomnozi s napetostjo in dobi moc. Potem pa se samo cas vkljuci pa dobi porabo v kWh.
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Re: Renault 5 e-tech

Napisal/-a mišek Po mar 03, 2025 8:59 pm

Neki sem pa pozabil, rekuperacija ob zaviranju in ob voznjah po klancu navzdol, a to racunalnik uposteva pri povprecju. Recimo da si zmislim 10 kilometrov v klanc recimo povprecje 30 kWh/100km, potem gres pa nazaj dol s porabo nula, oz nula je pri klasicnih, pri ev ni, ker elektronika v avtu, pa klima pa take reci se stalno rabijo strom da delajo. No ampak ce bi bila poraba nula bi bilo povprecje 15, ce pa rekuperirano energijo odsteje od tega je pa potem povprecje nizje, a to uposteva ali ne, a kdo ve?
 
Uporabniški avatar
MSrougeZX
Novinec
 
Prispevkov: 373
Pridružen: Če jan 29, 2004 9:45 pm
Kraj: Lendava

Re: Renault 5 e-tech

Napisal/-a MSrougeZX Po mar 03, 2025 10:24 pm

Evo nekaj podatkov... verjetno je to ta izguba. Prva slika je podatek polnilnice, druga aplikacija avta.
Priponke
IMG_20250303_222001.jpg
IMG_20250303_222031.jpg
Laguna coupe 2.0 dci 2013
C4 Cactus Shine 1.2T 110 2018
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Re: Renault 5 e-tech

Napisal/-a mišek Po mar 03, 2025 10:48 pm

Tole bi znal bit ja. A to mas s taveliko baterijo, pa mocnejsi motor?
Bi bilo zdaj zanimivo videt, zdaj je baterija dobila 23,7kWh, zdaj pa da bi jo spraznil nazaj na 36%, koliko bi ti pokazalo da je porabilo stroma...sam ko potem zaradi rekuperacije to ne bo pokazatelj, kolk ima baterija izkoristka, se vmes del nazaj vraca
 
Uporabniški avatar
MSrougeZX
Novinec
 
Prispevkov: 373
Pridružen: Če jan 29, 2004 9:45 pm
Kraj: Lendava

Re: Renault 5 e-tech

Napisal/-a MSrougeZX To mar 04, 2025 8:16 am

Ja večja baterija in motor. Prvi avti so vsi taki...
Laguna coupe 2.0 dci 2013
C4 Cactus Shine 1.2T 110 2018
 
Uporabniški avatar
MacTron
Administrator a.com
 
Prispevkov: 8420
Pridružen: To sep 10, 2002 9:55 pm
Kraj: Dezela Kranjska

Re: Renault 5 e-tech

Napisal/-a MacTron To mar 04, 2025 10:09 am

Tako je, to je ta izguba 1,54kWh (6%) med poslano in sprejeto (omrežje in baterija) na katero ne moreš vplivati (tu je še zajeta uporaba/poraba BMS, OBC, CCU, TMS elektronike, procesi sprejema pretvarjanja itd.) ne bo pa vedno enaka (variabilnost).
  • skupnost | znanje | tehnika | napredek | a.com
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1152
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: Renault 5 e-tech

Napisal/-a D12J12 To mar 04, 2025 11:01 am

Vsako EV ima izgube, nekateri morajo ogreti baterijo, drugi ohladiti in pa seveda segrevanje polnilnih komponent.
Slika
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Re: Renault 5 e-tech

Napisal/-a mišek Sr mar 05, 2025 3:38 pm

Sem videl danes tole petko v Celju v City centru jo majo razstavljeno, sam skoda ko je zaklenjena.
Prav strupeno zgleda ta rumena. Tak masivno deluje, siroka v kolotekih. Sam not je pa vrjetno precej stisnjeno, ne vem. Ko je se mela zad cist zatemnjene sajbe, se slabo vid.
 
kseb
Novinec
 
Prispevkov: 404
Pridružen: Sr sep 11, 2013 2:24 pm

Re: Renault 5 e-tech

Napisal/-a kseb Če mar 06, 2025 1:17 pm

Pišem na splošno za EV.
Spremljanje porabe je aktualno prvi mesec, nato pa postane brezvezno.
Pač vsakič, ko pade baterija na 20% napolnjenosti ali manj daš avto doma polnit. Preko noči med tednom (npr. od 22:00 do 6:00 ure, ko so cenejše omrežnine) se baterija brez težav napolni. Polnilnico ali pa avto omejiš na 5 KWh, spet zaradi omrežnin in zadeva špila.
Če ima baterija kapaciteto npr. 60 - 65 kwh je to pozimi za nekih 300 km vožnje (po avtocesti do max. 120 km/h), poleti za slabih 400 km, enake vožnje.
Kdor dela dnevno večjo kilometrino od 300 km, tam pa res ne bi vzel električnega avta.
Pri nas je EV bil za drugi avto, ki pa je postal prvi, oni prej prvi pa večinoma stoji doma. Čeprav je drugi 2.0 TDI je pri vožnji naprav EV nepremičnina. Tam je pač na voljo vedno max. navor.
Stroški:
cestnina je nekih 60 EUR, odvisno od teže vozila, servisi so zelo poceni, nekaj deset EUR, zavarovanje je pa dražja za par evrskih stotakov. Na baterijo je 8 let garancije. Če bo kasneje še EV pri bajti in bo baterija fuč, jih popravlja EV klinika v Zagrebu.
Za 25.000 km sem porabil recimo 20 EUR za tankanje elektrike, ostalo doma iz elektrarne. Z bencinarjem ali dizlom bi to zneslo med 2000 in 2500 EUR.

Aja pa če se gre v nakup, vzeti je potrebno EV z vsaj 170 -200 KS ali več.
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Re: Renault 5 e-tech

Napisal/-a mišek Če mar 06, 2025 4:23 pm

To je pa men zgreseno pri EV, zakaj bi naj meli 200 konjev?? To je zgreseno, delajo te velike, tezke krave, po 2 tone in vec. Zato da se not en sam pelje ko ma 80kg. Totalno mim. Kak ti bo 200 konjev, potem pa sam pravis, da vec kot 120 tak ni dober furat, ker potem prevec strom papca.
Boste rekla za pospesek, kam bos te pospeseval, a do tistih 50km/h?
Mali avti bi mogl bit bol, pa lahki. Ne pa ti Suvi,.ki so zdaj tak popularni. To je cist mim
 
nasamorpheus
Novinec
 
Prispevkov: 311
Pridružen: Sr nov 04, 2020 2:36 pm

Re: Renault 5 e-tech

Napisal/-a nasamorpheus Če mar 06, 2025 10:05 pm

Ja treba je met EV avto z 200 konji, fak ej kam smo prišli..
 
kseb
Novinec
 
Prispevkov: 404
Pridružen: Sr sep 11, 2013 2:24 pm

Re: Renault 5 e-tech

Napisal/-a kseb Ne mar 09, 2025 10:55 am

Pojasnilo Mišku.
120 km/h hitrosti je moja samoomejitev zaradi večjega dosega pri vožnji po avtocesti (ko je ta potreben). Drugače po AC jasno po omejitvah ali pa kakih 10 km/h več po števcu.
Zakaj 170 KS ali več. Vozil sem kar nekaj različnih EV. Ja, tudi 150 KS je dovolj. Manj pa ne bi, ker je vožnja manj komfortna vožnja, avto ni omejen z največjo hitrostjo pri npr. 125 km/h ali pa 135 km/h in zato tudi na AC ni potrebno vozit ravno s polnim gasom. Drugače pa nekomu je dovolj Dacia Spring, drugi pa kupi Teslo Plaid.

SUV je trend, ki meni ne sede.

Pa še tole: 5 e tech je oblikovno zelo všečna, tako zunaj, kot notri. Jo bom enkrat šel pogledat v salon in peljat, če bo možnost. Močnejši motor in s tem baterija pa smo na dobrih 25.000 z odbito subvencijo. Kar visoka cena, za avto, ki bo marsikje služil kot drugi avto.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3870
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Renault 5 e-tech

Napisal/-a Blinder Ne mar 09, 2025 11:14 am

Dva razloga sta, električni motorji so lažji kot bencinski in izkoristek električnih motorjev pri nizki obremenitvi ni tako slab kot pri motorjih z notranjim izgorevanjem.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
Vrni se na Galerija

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov