In sicer...
Kupil sem si svoj prvi youngtimer (avti od 1985 do 1995, ki imajo v Nemčiji poseben status pri zavarovanju in registraciji).
Gre za avto, ki smo ga novega imeli že davnega leta 1992 (takrat zanj plačali čez 700.000 Schillingov, kar je bilo čez 100.000 DM, kar je bilo več, kot je stal osnovni Mercedes S-razred tistega leta - W140 S 280 se je namreč začel pri 92.000 DM in navzgor) in kasneje leta 2006 sem si ga ponovno kupil (Slovenskega, v SLO sta se prodala le 2: enega je imel takratni direktor UKC-ja, siv, tega sem imel kasneje jaz...enega pa je imel Bavčar ko bil takrat še minister,belega, ki pa se je že stolkel).
Sedaj sem ga iskal 3 (!) leta, od Rusije, Švedske, Nizozemske....in končno našel res lepo kos v Berlinu.
Od gospoda, ki je letnik 1929 (!) in je 1992 kupil novega. Sedaj ga je ves čas imel in vozil le on, avto pa ima 24 letno popolno zgodovino pri uradnem Mitsubishi serviserju (kompletna servisna knjiga), zakon! Kupil sem si ga čisto iz nostalgičnih razlogov, za ob sončnih nedeljah, za uživanje.
Oz.sedaj ko sem ravno v fazi menjave mojega S-razreda za aktualni model (rabljen 2014 letnik) se s SIGMO vozim tudi vsak dan in povem vam, da prav uživam
Sedaj pa malo o tem avtu, katerega tudi večina ljudi v Sloveniji sploh ne pozna.
Gre za abnormalno napreden avto za tiste in še za današnje čase (še danes oprema, ki jo 90 % navadnih novih avtov nima).
SIGMA (na Japosnkem DIAMANTE) je bil Mitsubishijev poizkus prodreti v premium segment (kot Toyota z Lexusom), a na žalost neuspešen.
Razlog? predvsem visoka cena vozila. Malo ljudi je bilo namreč takih (kot moj oče), ki so za japonca plačali več kot za S-Klasso (dobr, moj oče je mel S-Klasso itak še službeno
).
Motorja sta bila za EU 2: 3.0 V6 12V (170 PS in brez prednjega podaljška in radkapami) ter 3.0 V6 24V (205 PS, s prednjim spoilerjem in alu platišči).
Jaz imam ta močnejšo verzijo v najboljši opremi (tudi usnje, avtomatik in zračno podvozje).
Podatki: 0-100 kmh 9.2s (ročni 8.4s), končna 225 kmh (ročni 240 kmh), poraba med 9 in 15 L.
Zanj sem plačal smešno malo (5 jurjev), a plačal bi tudi mnogo več samo da bi ga dobil. Trenutno se na mobile/autoscoutu prodaja morda 4, od tega le 1 ta močen in ene 3 karavanske različice.
Naštel bom zgolj nekaj najbolj zanimivih inovacij oz.opreme, ki bila v tem avtu in jo primerjal z Mercedesovimi letnicami, ko so enako zadevo predstavili oni, da boste videli koliko je bila SIGMA pred Švabi in ostalimi :
1.) Prvi serijski avto s televizijo in navigacijo (za JAP trg 1989, Mercedes navigacijo predstavi šele 1996 v svojem facelift W140 za JAP trg)
2.) Samozatemnitveno vzratno ogledalo (1989, Mercedes šele 1992)
3.) Barvni potovalni računalnik (1989, Mercedes šele 1995)
4.) Display za pritisk v gumah (1989, Peugeot 2001 v svojem 607)
5.) Prvi serijski avto s trace-control, torej sistemom za stabilizacijo (1989, Mercedes svoj ESP predstavi šele 1996)
6.) Ima tudi traction control (kot ASR in ASC+T) proti zdrsavanju, zanimivost: trace in traction se da izklopiti POSAMEZNO
7.) Avtomatska klima z barvnim (!) displayem (1989, dejansko ne poznam avta ki bi ga imel do leta 2000) kjer je bil narisan z belo možiček in armaturka, potem pa se je narisala rdeča puščica če si grel ali modra če si hladil ali zelena če si vklopil eco-mode
8.) Prvi avto z ambientsko osvetljavo - in sicer dejansko so ledice nad sredinsko konzolo in jo osvetljujejo (1989, Mercedes jo predstavi šele 2005 v svojem W221)
9.) Še danes pomoje edini avto, ki ima osvetljeno ključavnico za vžig (!)
10.) Brisalci se ustavijo, če se ustaviš recimo na semaforju
11.) Avtomatski menjalnik z overdrive-om in 2 programoma (eco in power)
12.) Zračno podvozje nastavljivo v 3 višinah in 3 trdotah (1989, Mercedes svoj airmatic predstavi šele 1998 v svojem W220)
13.) Nivomat, system ki skrbi da se avto čim manj nagiba v ovinkih, pri pospeševanju in pri zaviranju (1989, Citroen svojo activo predstavi 1996, Mercedes svoj ABC system šele 1999 v svojem CL-u)
14.) Adaptivni tempomat z radarjem ki meri distanco (za JAP trg 1989, Mercedes svoj distronic predstavi šele 1998 v svojem W220)
15.) Matiran les (Audi ga predstavi šele 1997 v svojem A6 v paketu ‘ambition’, Mercedes šele 2009 v svojem W212) ali pa lakiran (odvisno od želje kupca)
16.) Bizonovo usnje (1989, BMW ga ponudi prvič 1994 v svojem E38)
17.) Strop iz prave svile (JAP trg)
18.) 4WS - 4 wheel steering, zavijanje tudi z zadnjimi kolesi (1989, še prej Galant 1986, Talisman 2016, nova bmw 5ka 2017)
Poleg vsega ima avto tudi že airbag, abs, avtomatsko klimo z ogljenim filtrom, tonirana stekla, akustična stekla, ogrevana ogledala, štrom ogledala, šibedah, štrom/ogrevane/memory sedež, cupholder, deljivo klop, zadnje pepelnike ki se odprejo na soft-close, tempomat.
Moj ima dodatno še 17’’ platišča (že dobil z njimi) , jaz pa sem mu upgrade-al hifi (novi kalbi, zvočniki in touch-hifi) da bo kul muska kadar se bom s tem starčkom odpravil na kakšen panoramski izlet
In sedaj najbolj zanimivo: VSE NA TEM AVTU ŠE DANES PO 24 LETIH DELA. VSE.
Ja, jasno, japonec in očitno so dali res top materjale in top končno izdelavo, ampak še vseeno…poznam kar nekaj toliko starih audijev,bimmerjev,mečk, ki so vmes pomenjali že svega I svašta…
Zelo zanimiv je tudi zvok avtomobila. Ja, V6, ampak zelo limuzinsko atipičen, dokaj športno-sonoren zvok. Všečno. In pa…ta avto se dejansko zvrti do 7.000 obratov ste kdaj že videli poslovno limuzino, ki se vrti do 7.000 obratov?
Oblikovno je ta avto zelo zanimiv še danes in se za njim obrača več ljudi, kot za mojo S-Klasso ki je 20 let novejša in 10x dražja…
Zame ima ta avto še vedno najlepši nos. Je nekaj mešanica večih avtov (sharky nos je tipično bimmerski, sprednji žmigli spominjajo na staro 6ko, lampe na staro 7ico, maska pa je mešanica bimmerja in jaguarja s to krom prečko…zadek dokaj japonski s temi povezanimi lučmi in zelo športen, stranska linija umirjena malo spominja na starega xj pri proporcijah stranskih šip in tem kromom), notranjost zelo luksuzna (z lesom spominja na jaguarja, klima naprava s temi gumbi in koleščki skoraj identična stari 7ici-edino na japonskem in kasneje v EU prišel display, povsod je mehka guma/plastika z spominom na usnje, spodnji deli vrat iz pliša etc.)
Moj načrt je zgolj vozilo notri kompletno na novo preoblečti v usnje:
- vrata in sedeže kot so serijsko
- jaz pa bi dodal še celo armaturko, preostale dele vrat, zadnjo polico
- in alcantaro strop
Kot sem imel v bivšem S 600 V12 z ‘exclusive’ paketom.
Našel sem enega na koroškem, ki včasih delal v Preventu, sedaj ima svojo firmo, pravi da bi mi za vse zgoraj našteto z delom vred računal 3.600 EUR kar se mi zdi za dobro govejo napo, več kot sprejemljivo, tako da gre letos še na obnovo
Tako sedaj pa dovolj mojega romana , preidimo na videe in slike.
Najprej bo predstavitveni video Jeremy Clarksona, ki sam pove da gre za trenutno tehnično najbolj napreden serijski avto, potem sledi nekaj uradnih slik in še nekaj slik mojega avta. Uživajte!
===================================================
VIDEO PREDSTAVITEV JEREMY CLARKSON :
https://www.youtube.com/watch?v=RCPSnmL0ko4===================================================
PROSPEKT:
z aeropaketom za JAP trg (kjer obstajala tudi 4x4 različica)
jap verzija notranjosti z multi-volanom, tv-jem in navijem ter analogno uro
oprema...
MOJ:Tako.
To je to.
Upam da vam je bila predstavitev všeč in sem uspel dokaj natančno opisati avto.
Če bo avto koga kdaj zanimal, pa se lahko dobimo na kavi, da si ga ogledate
LP VSEM!