Od avgusta 2017 imam v lasti francosko prodajno uspešnico, model 205, ki je predstavljal mejnik za znamko Peugeot.
Avto je 5-vratna izvedenka, letnik 1988, prevoženih ima nekaj čez 188.000 km, ter izhaja iz italijanskega tržišča. Leta 2013 je bil kupljen od prvega italijanskega lastnika, ter prvič registriran pri nas. V Sloveniji sem drugi lastnik in kar je najbolj pomembno, ima pridobljen certifikat starodobnika.
Pod motornim pokrovom se nahaja 1124 kubični motor serije TU1, s 40kW nazivne moči, Solex uplinjačem in obveznim ročnim 'čokom˝ za hladen zagon.
Posebnost motorja je lahka gradnja, saj je blok motorja izdelan iz aluminija. Motor je sparjen s 5 - stopenskim menjalnikom.
Paket opreme GR ne pomeni nič pretresljivega, premore pa kromirane letvice na prednjem in zadnjem odbijaču, tonirana stekla, deljivo zadnjo klop , centralno zaklepanje vseh vrat, ter električna stekla spredaj. Ob zloženih zadnjih sedežih navduši ravno dno
Od nakupa se je na avtu postorilo sledeče:
- menjava sprednjih luči
- menjava vseh nosilcev motorja
- menjava semeringa razdelilnika vžiga
- menjava svečk, ter vžigalnih kablov
- menjava zračnega in oljnega filtra, ter motornega olja (Motul 10W-40)
- na novo podmazana volanska letev, ter novi manšeti
- izpiranje hladilnega sistema, menjava notranje pečke, nova hladilne tekočina
- nove gumirane cevi goriva v motornem prostoru, izdelava nosilca filtra goriva, nov večji filter goriva
- peskanje, ter prašno barvanje nosilca baterije (rja zaradi kisline)
- nova ležaja sprednjih amortizerjev, ter udarni gumi
- nova sprednja diska, nove ploščice, nova tesnila zavornih čeljusti, nove gumi zavorne cevi spredaj in zadaj, nova zavorna tekočina
- novi pogonski gredi, nova semeringa menjalnika
- nova sprednja kolesna ležaja ( ob demontaži starih sem ugotovil, da sta še original!)
- v kompletu globinsko očiščena notranjost , oblogo dna sem pral kar z visokotlačnim čistilcem na 85 stopinj
- montaža 3mm silent coata po dnu vozila, 2mm po kolotekih
- obnovljena hrbtna stran zadnjih sedežev, v samolepilno blago na novo tapicirana koloteka, ter dodatna tekstilna obloga prtljažnika (Filc Mengeš)
- montaža zvočnikov na tovarniška mesta zadaj, nova zvočnika v prednjih vratih, nov radio Blaupunkt s komandami na volanu (stari original je skrbno
spravljen)
- v blago obložena odlagalna mesta, ter predal pred sopotnikom
- home made izdelan protiprašni filter na vstopu vsesanega zraka v kabino ( menjava ni ravno ˝ demontaža- montaža˝ v 5 minutah)
- nova manšeta prestavne ročice
- krown zaščita votlih delov karoserije, ter notranjosti vrat
Kakšna malenkost mi je verjetno ušla, v glavnem je pa to vse kar je bilo do sedaj narejeno.
Kakšnih posebnih planov nimam, moram pa nujno narediti veliki servis, ker sem opazil, da vodna črpalka pušča. Ali pušča sama črpalka ali morda o-ring tesnilo na ohišju, še ne vem. To se bo uredilo preden avto po zimskem spanju zapelje na cesto.
Na kratko. Avto je kljub 54-konji užitek za vozit, malček s karakterjem, ter tehnično skoraj neuničljiv. Takih že dolgo ne delajo več.
Nekaj slik....