Napisal/-a _Jerry_ So dec 04, 2004 7:21 pm
Osmica je lepotica, ampak V12 motor je zal eden najslabsih motorjev, ki jih je BMW naredil. Razlogov za to pa je vec. BMW je imel v 80.ih letih precej siroko paleto sportnih limuzin, a nobenega pravega sportnika (po koncu izdelave serije 6). Po drugi strani je bilo tedaj konec naftne krize in evropska konkurenca je razvila mogocne motorje, ki so imeli po 8 valjev (Mercedes S Coupe, Porsche 928) ali celo 12 (Jaguar XJ-S). BMW je do tedaj ponujal le svoje (sicer odlicne) 6 valjnike, kar pa je bilo za peticne kupce premalo in so zaradi prestiza raje zavili h konkurenci. BMW je to opazil dokaj pozno in casa za ukrepanje je bilo malo. Razvojnim inzenirjem so narocili, da v najkrajsem moznem casu pripravijo "protiorozje". Zahtevali so avto, ki bi bil na trgu brez konkurence in (naj) bi se dobro prodajal tudi v Ameriki. Tukaj pa je nastopil problem. BMWjev tehnicni oddelek je bil sicer zelo sposoben in izkusen, ampak le v gradnji 6valjnikov. V pomanjkanju casa so izbrali edino varijanto, ki se jim je zdela logicna. Zdruzili so dva 6valjna motorja in iz njiju naredili V12. Blok motorja so razvili povsem na novo, vse ostalo pa je v glavnem ostalo enako. Enaki bati, ojnice, glave, vetili, itd. Problem s krmilno elektroniko so resili na ta nacin, da je oba racunalnika (za vsako stran motorja po enega) kontroliral in usklajeval tretji, centralni racunalnik. V avtu je bilo vse dvojno, imel je tudi dva locena izpusna sistema in dva akumulatorja. Karoserija je prav tako bazirala na osnovi serije 7, ker jim je prilagajanje vzelo veliko manj casa, kot bi jim ga vzela popolnoma nova konstrukcija. Dno avtomobila vkljucno s sprednjo premo je bilo enako, kot pri 750, le zadnja prema je bila drugacna. Na papirju je torej vse izgledalo lepo in prav. V resnici pa so se zacele tezave. Avto je bil na zacetku misljen kot zamenjava za serijo 6 in nekaj v tem rangu so kupci tudi pricakovali. Seveda tudi cenovno. Dobili so pa na zunaj sicer ogromen avto, ki pa je imel znotraj le 4 sedeze, pa tudi cena je bila veliko vecja od predhodne serije 6. BMW je bil tudi krepko drazji od konkurence, nabavna cena za 850i je bila 135.000 DEM, za Porsche 928 119.500 DEM, za Mercedes 500 SEC 100.400 DEM, medtem ko si Jaguarja XJ-S lahko dobil ze za 72.880 DEM, torej skoraj pol ceneje. Ob vsem tem je avtomobilski trg v zacetku 90.ih prizadela se recesija, ki je najbolj skodovala prav prodaji najprestiznejsih avtomobilov. Avto torej ze ob rojstvu ni imel prevec srece.
In kako se je avto obnesel v praksi? Dokaj slabo, kar za bavarske modele do tedaj ravno ni bilo v navadi. Vzdrzevanje te "posasti" se je izkazalo kot zelo zahteven zalogaj, ob preobilici elektronike je pri servisiranju tezave povzrocal tudi (pre)velik motor v dokaj majhnem (predvsem nizkem) motornem prostoru, svoje pa so naredile se otroske bolezni, ki jih inzenirji zaradi prekratke razvojne dobe niso imeli casa odpraviti. Vse skupaj je vodilo v veliko izgubo, ki jo je imela tovarna BMW s tem projektom, ki pa je bil k sreci edini te avtomobilske znamke, ki se je slabo prodajal... Tudi prihod modela 850 CSi (leta 1992) s 380 KM in 840 Ci (leta 1996), 286 KM (850i je imel okroglih 300 KM) ni popravil situacije. Kljub temu so s proizvodnjo vztrajali vse do leta 1999, ko je tekoci trak zapustil ladnji primerek serije 8...