mloncar je napisal/-a:mene pa neki zaniam.. ..nekje sem zasledil, da ti lahko vuga skrajša amortizerje (+ strša). kako se to obnese z original vzmetmi? ma kdo kakšne izkušnje?
Hm, amortizerje bi bilo potrebno krajšati samo v primeru, če namestiš na avto druge vzmeti, pa še to samo pri določenih znamkah. Da bi imel pa serijske vzmeti in krajšal amortizer, pa se mi zdi precej nesmiselno. Dvomim, da bi ti Vuga priporočil tako varianto, sicer pa je najbolje, da ga sam pokličeš in povprašaš o tem.
Zadnje čase se precej govori o tem, da je potrebno ob menjavi serijskih vzmeti s športnimi porihtati tudi amortizerje, drugače ni pravega efekta ali pa celo spustijo amortizerji. Slednje je popolna neumnost, glede prvega pa je tako, da drži do določene mere. Tukaj velja povsem preprosto pravilo: "Kolikor denarja, toliko muzike". Najboljša, a tudi daleč najdražja varianta je zamenjati amortizerje s kakšno priznano znamko, kakšno varianto si izberete je povsem odvisno od globine vašega žepa, najbolj preprosta varianta je kupiti cel coil-over kit, druge opcije so preverjene kombinacije vzmeti in amortizerjev, recimo Eibach/Koni, H&R/Bilstein...
Občutno cenejša varianta, ki pa po učinkih niti ne zaostaja bistveno, je prilagajanje serijskih amortizerjev, s krajšanjem in tršanjem. Glede krajšanja sem že povedal, da je v večini primerov nepotrebno, razen pri določenih znamkah in tipih amortizerjev, trdota pa se korigira za 10-20%, mogoče kakšen odstotek več, seveda pa je tudi tukaj precej odvisno od avta, saj se lahko s pretiravanjem pri trdoti vodljivost precej pokvari. Namreč, guma, ki je v zraku se ne drži ceste.

Kar se tiče udobja, pa je potrebno vedeti, da ga po tršanju ne bo več, ne toliko zaradi same trdote, pa pač zato, ker je princip delovanja takega amortizerja nekoliko drugačen kot pri serijskem.
Nadalje, tršanje amortizerja in tršanje oz. stiskanje vzmeti sta dve povsem različne stvari in jih ni dobro mešati. Stiskanje vzmeti načeloma ni priporočljivo in je precej bolje kupiti druge, čeprav ni rečeno, da se v določenih primerih ne bi dobro obnesle. V večini primerov pa zagotovo ne, poleg tega pa je še vprašljiva vzdržjivost materiala. Tudi za Vugo dvomim, da bi komurkoli priporočal tršanje in stiskanje vzmeti.
No, preden dokončno izumim toplo vodo, pa še to: večina folka, ki rihta podvozje, vidi samo fedre in amortizerje, pozabljajo na drobnarije, ki imajo lahko ravno tako velik vpliv na lego, npr. stabilizatorji oz. anti-roll bari, pa razne gumice itd...in pa seveda, da se je prvi pogoj za dobro lego na cesti kvalitetno vzdrževano in pravilno nastavljeno serijsko podvozje...potem šele pride vse ostalo.
EDIT: pozabil dodati - za povprečnega voznika, ki se želi malo boljšo lego in nižji avto, bo čisto dovolj, če vgradi športne vzmeti kakšne priznane znamke (lahko tudi nižjega cenovnega razreda). Če pa kdo hoče kaj več, se bo pa potrebno malo bolj poglobiti...
