Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Uporabniški avatar
naliM
Novinec
 
Prispevkov: 267
Pridružen: Ne jan 01, 2006 9:55 pm
Kraj: Maribor - okolica

Napisal/-a naliM Sr nov 07, 2007 12:20 pm

Mad je napisal/-a:
naliM je napisal/-a:
Mad je napisal/-a:
naliM je napisal/-a:Distančniki na Twingotu zadaj dodatno stabilizirajo avto, medtem ko so distančniki spredaj dvorezni meč - širši (od 5mm dalje) pri zavijanju podirajo dinamično optiko in avto se obnaša precej nenavadno. Večina tega sicer ne bo občutila, a sam sem ugotovil, da je avto s 5mm distančniki precej bolj predvidljiv in nadzirljiv, kot s 25mm distančniki.

LP,

Milan
... po navadi če daš distančnik od 25 mm na kolo in hočeš kaj več od avta predhodno menjaš vse gumice po premah stabilizatorjih in pod amortizerji z : trdo gumo od amortizerjev preš, aluminij , baker, teflon ali pa trdo plastiko ... če ne je res bolje 5 mm distančnik pa spodaj zgoraj povezat podvozje da je vse bolj togo ... L.p. Mad


Lahko verjameš, da imam vse to že porihtano - vse puše vilic so na novilonu, dodelana so zgornja vpetja amortizerjev na karoserijo, tako da je zadeva fiksna, kot mora biti. Dodan imam še spodnji prečni stabilizator, ki tudi da nekaj.

Zadevo z distančniki boš najlažje razumel, če si vse skupaj narišeš. Kolo se zaradi distančnika pomakne stran od navidezne osi vrtenja, ki mora biti čim bližje sredini gume.
Z večjim distančnikom se pri polnem levem zasuku volana levo kolo zavrti v levo IN pomakne nazaj, medtem, ko se desno kolo ob zasuku levo pomakne naprej! Avto v ovinku torej ne 'sedi' več na vogalih (gume) pravokotnika, ampak na nekem čudnem štirikotniku. Zaradi tega se je meni poleg nenavadnega občutka na volanu pojavljalo še nihanje avtomobila preko diagonale 'zadnje notranje kolo-sprednje zunanje kolo'.
Vse skupaj je z zmanjšanjem distančnikov izginilo.
Če pozamem, bi bilo za širjenje kolotekov v tekmovalne namene potrebno podaljšati roke (in posledično še volansko letev, polosi, ...) in ne samo natakniti distančnike.

LP,

Milan


... Zanimivo ... sam nisem imel teh problemov do sedaj imel pa sem jih na Polo 6 N in na Fiesti 1.8 16 v , na Audi A4 1.8 T - 20 mm in nisem opazil tega ... sedaj sem dal na Saxo 10 mm distančnike, ker mi ne gredo v gabarite blatnikov in ni tako opazne razlike po montaži kot je bila na drugih avtomobilih z večjimi distančniki ... kaj pa kolo si pomaknil tudi kolo kaj naprej ? Če si zmanjšal distančnike samo spredaj ti ni postal avto bolj nervozen - ( sicer prej zgrabi volan a tudi prej odnese rit) ? L.p. Mad


Kot sem rekel, je bilo vpliv distančnikov opaziti pri res hitri vožnji po ovinkih.
Zadnji del avta sedi nenormalno. Nekaj živčnosti je opaziti le pri ekstremnem zaviranju (ne glede na širino distančnikov), a nič kaj posebno kritičnega.
Avto sem namreč testiral tudi na 'driftabilnost' (zadaj sem dal 13'' kolesa s tlakom nekaj čez 4bare, spredaj pa so ostala 15'') na kartodromu in zadek je bilo treba pri vstopu v ovinek močno sprovocirati, da je zdrsnil (nihanje avta ali ročna zavora), med zdrsom pa se ga je dalo solidno kontrolirati - če bi imel zaporo diferenciala, bi bilo že skoraj idealno. :)

LP,

Milan
 
indiejohn
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 16
Pridružen: Če jan 11, 2007 2:57 pm

Napisal/-a indiejohn Sr nov 07, 2007 3:49 pm

no vsem hvala za vse poste :D
torej nalim:milan..pravi mali genij sem ja :Pno pa ponovime vse skupaj?? :?

spredaj distančnike 5mm, zadaj 2mm(fazer?? dobim potrdilo o optiki in montaži še kaj??)..

pnevmatike...ahh z gumami mi bodo znali pomagati na običajnem malo boljšem pnevmatik centru in zrihtali papirje...?...(195 15/45)?...

blatnike širim pri kleparju ki se stem ukvarja(ni homologacije?)...

zavore od petke turbo(če bom meu srečo :P)(a ni treba papirjev?)....

apex vzmeti (fazer?)(ali tudi blažilniki?potredilo u vgradnji) nekje okoli minus 25-30mm?..

filter (homologacija...)

športni izpuh(če bo denar)(homologacija..)

odmična gred?kje se dobi še kaj informacij?



vse skupaj peljem v ljubljano plačam mastne denarce in potem lahko kažem fakiče policajem :vrum :wiihuu
 
Uporabniški avatar
Mad
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2828
Pridružen: So apr 22, 2006 11:50 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Mad Če nov 08, 2007 3:15 am

indiejohn je napisal/-a:no vsem hvala za vse poste :D
torej nalim:milan..pravi mali genij sem ja :Pno pa ponovime vse skupaj?? :?

spredaj distančnike 5mm, zadaj 2mm(fazer?? dobim potrdilo o optiki in montaži še kaj??)..

pnevmatike...ahh z gumami mi bodo znali pomagati na običajnem malo boljšem pnevmatik centru in zrihtali papirje...?...(195 15/45)?...

blatnike širim pri kleparju ki se stem ukvarja(ni homologacije?)...

zavore od petke turbo(če bom meu srečo :P)(a ni treba papirjev?)....

apex vzmeti (fazer?)(ali tudi blažilniki?potredilo u vgradnji) nekje okoli minus 25-30mm?..

filter (homologacija...)

športni izpuh(če bo denar)(homologacija..)

odmična gred?kje se dobi še kaj informacij?



vse skupaj peljem v ljubljano plačam mastne denarce in potem lahko kažem fakiče policajem :vrum :wiihuu


... Prvo ne kaži fakičev policajem ker tudi če boš imel vse poštimano ti še vedno lahko kaj najdejo :lol: Milan naj ti pove katere dimenzije distančnikov kam dat ker se mi zdi da zadnji niso 2 mm ampak več precej več ... vsak avto ima svoje karakteristike in nekateri so fabriško spredaj širši kakor zadaj predvsem sem to opažal pri francoskih ... Odmične od Colombo&Bariani katere sem že dostikrat sam uporabil prodaja Senica v Dolu pri Ljubljani (Senica Motorsport) verjetno zate je ni narejene - ker ta tip avtomobila ni nevem kako zanimiv za tuning zato boš moral ali tvojo odmontirat in jo poslat preko Senice na prebrušenje ali kupiti rezervno ... Naredili ti bodo na osnovi tvoje gredi najprimernejšo za tvoj avtomobil ... cene so okrog 270 eur ... Tudi v Trstu se eden ukvarja z tem - če bo kdo rabil lahko pomagam ... Vulkanizer ti bo svetoval dimenzijo jaz vsekakor ne bi tlačil gor nekih prevelikih felten, ker so težje in avto jih ne rabi ker ga bolj ovirajo kakor mu pomagajo ... okoli obešenih mas (kolo amortizer polos zavore distančnik roka se daje vse čimlažje tako lahko kolo lažje sledi cestnim grbinam in nepravilnostim ter drži avto na cestišču ... zavore lahko pobereš tudi od drugih avtomobilov iste znamke - R 21, R 19, Klio 1.8 16v ker so verjetno iste ... in lažje dobiš kakor za R5 Gtt ... vzmeti vzemi raje od H&R Vogtland , KW, FK ali Eibach ker Apex niso neke kvalitetne ... L.p. Mad
kinkyllama & Yoni fun club ...
 
drmocar
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 578
Pridružen: Če feb 26, 2004 6:06 pm

Napisal/-a drmocar Če nov 08, 2007 11:07 am

No, zdej pa mislim da si dobil dovolj informacij. Pa da še jest povem kej glede lege. Velik se ti bo poznal tud če boš menjal amortizerje. Če se rad igraš potem si kupi od koni-ja nastavljive po trdoti (spredaj/zadaj), tako boš lahko naštelal lego kot boš želel. Bolj ko bo trd spredaj, prej bo šel avto naravnost v ovinku, bolj ko bo trd zadaj, bolj bo ritka hitra. Nekako tako. Ostalo pa mislim da sta ti že NaliM in pa Mad povedala. ;)
 
Uporabniški avatar
MatejP
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 1
Pridružen: Pe feb 08, 2008 2:19 pm

Twingo Predelava

Napisal/-a MatejP Ne feb 10, 2008 9:03 pm

Da ne bom odpiral nove teme... ko se že menimo o twingu.
Zanima me kako je z zamenjavo motorja? Rad bi imel močnejšega.
Nekaj tem sem že prebral - sploh me je navdušil naliM-ov twingo, lepi stroj. Ne rabim ravno takšne zveri... No zanima me na kakšne težave lahko računam oz. na kaj moram biti pozoren pri izbiri novega motorja?

LP
 
Uporabniški avatar
naliM
Novinec
 
Prispevkov: 267
Pridružen: Ne jan 01, 2006 9:55 pm
Kraj: Maribor - okolica

Re: Twingo Predelava

Napisal/-a naliM Če feb 14, 2008 3:00 pm

MatejP je napisal/-a:Da ne bom odpiral nove teme... ko se že menimo o twingu.
Zanima me kako je z zamenjavo motorja? Rad bi imel močnejšega.
Nekaj tem sem že prebral - sploh me je navdušil naliM-ov twingo, lepi stroj. Ne rabim ravno takšne zveri... No zanima me na kakšne težave lahko računam oz. na kaj moram biti pozoren pri izbiri novega motorja?

LP


Pod prvo (če se želiš legalno voziti po cesti) je dobro, če vgradiš motor, katerega se da homologirati. Namesto zmernega tuninga bi kupil recimo 1.2 16V Twingota s 75KM.
Če hočeš kaj več, se prično težave in STROŠKI, sploh, če hočeš prilagodljivost in možnosti nastavitev (poletje/zima; promet/tekma).
Sam sem pristaš turbo motorjev, saj se z nastavljanjem tlaka turbine lahko nastavlja moč (pri mojem tTwingu je to recimo možno od 80KM do 190KM). Sam imam vgrajen še dodatni ventil, ki dvigne tlak turbine za cca. 0.5bar, kar prinese dodatnih 30-40KM za še živahnejša prehitevanja. Sicer se v prometu lahko voziš z normalnim tlakom, nastaviš tlak za zimski setup (pri meni med 120KM in 160KM), ...
Vedeti pa moraš, da dvig moči motorja potegne za seboj kup zadev - od podvozja, zavor, gum, platišč, sedežev (pri visokih hitrostih je v ovinku dobro ostati v sedežu ;) ) merilnikov za kontrolo motorja, itd.


LP,

Milan
 
Uporabniški avatar
MRC
Novinec
 
Prispevkov: 159
Pridružen: To nov 20, 2007 7:08 pm

Napisal/-a MRC Če feb 14, 2008 8:19 pm

Milan, pozabil si povedat da je nujna oprema še kak rezervni menjalnik. ;)
 
Uporabniški avatar
naliM
Novinec
 
Prispevkov: 267
Pridružen: Ne jan 01, 2006 9:55 pm
Kraj: Maribor - okolica

Napisal/-a naliM Pe feb 15, 2008 10:39 am

MRC je napisal/-a:Milan, pozabil si povedat da je nujna oprema še kak rezervni menjalnik. ;)


A ni to potrošni material? :twisted: (za ostale - rabljen menjalnik stane manj, kot olje Castrol SAF-X 75W140, katerega pokamo notri. To ne pomeni, da je menjalnik zastonj, ampak da je ustrezno olje zanj pasje drago. :D )

LP,

Milan
 
Uporabniški avatar
mloncar
Uporabnik
 
Prispevkov: 976
Pridružen: Sr maj 12, 2004 11:47 am
Kraj: Celje

Napisal/-a mloncar Pe feb 15, 2008 11:52 am

Kje najprej popusti menjalnik (po tvojih izkušnjah)?
 
Uporabniški avatar
naliM
Novinec
 
Prispevkov: 267
Pridružen: Ne jan 01, 2006 9:55 pm
Kraj: Maribor - okolica

Napisal/-a naliM Pe feb 15, 2008 2:56 pm

mloncar je napisal/-a:Kje najprej popusti menjalnik (po tvojih izkušnjah)?

Odkar imam ta motor (prej v R5GTT, sedaj v Twingu) sta mi šla dva menjalnika, kar za dobra 4 leta ni tak problem. Prvič zaradi predpisanega olja, drugič zaradi zaradi spleta nesrečnih okoliščin. Iz igličastega ležaja tripoidnega zgloba mi je padla iglica in prišla tja, kamor ne sme, pa je šel zobnik 5.
Zaradi konjev (ne zaradi mesarjenja ročke menjalnika) se pojavijo problemi zaradi originalnega olja (recimo 75W80), ki enostavno ne prenese temperatur in potem zna kateri od ležajev na gredi zaribati. Ta problem se sanira s posebnim oljem (že prej omenjeni Castrol SAF-X), ki zdrži občutno večje obremenitve od klasike.

LP,

Milan
 
Uporabniški avatar
Mad
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2828
Pridružen: So apr 22, 2006 11:50 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Mad Pe feb 15, 2008 6:28 pm

naliM je napisal/-a:
mloncar je napisal/-a:Kje najprej popusti menjalnik (po tvojih izkušnjah)?

Odkar imam ta motor (prej v R5GTT, sedaj v Twingu) sta mi šla dva menjalnika, kar za dobra 4 leta ni tak problem. Prvič zaradi predpisanega olja, drugič zaradi zaradi spleta nesrečnih okoliščin. Iz igličastega ležaja tripoidnega zgloba mi je padla iglica in prišla tja, kamor ne sme, pa je šel zobnik 5.
Zaradi konjev (ne zaradi mesarjenja ročke menjalnika) se pojavijo problemi zaradi originalnega olja (recimo 75W80), ki enostavno ne prenese temperatur in potem zna kateri od ležajev na gredi zaribati. Ta problem se sanira s posebnim oljem (že prej omenjeni Castrol SAF-X), ki zdrži občutno večje obremenitve od klasike.

LP,

Milan
... to olje ti popravi tudi konje recimo meni je na Polotu vrnilo 4 km - ki jih je ukradel slab menjalnik :P kje ga nabavi Milan in koliko stane ? Imel sem nekoga, ki mi je prej to dilal pa je odšel neznanokam ... na BMW servisu, kjer bi ga morali dajati v diff od M-3jev (predpisano) pa ne vedo kaj je to ... :lol: L.p. Mad
kinkyllama & Yoni fun club ...
 
Uporabniški avatar
naliM
Novinec
 
Prispevkov: 267
Pridružen: Ne jan 01, 2006 9:55 pm
Kraj: Maribor - okolica

Napisal/-a naliM Po feb 25, 2008 11:40 am

Mad je napisal/-a: ... to olje ti popravi tudi konje recimo meni je na Polotu vrnilo 4 km - ki jih je ukradel slab menjalnik :P kje ga nabavi Milan in koliko stane ? Imel sem nekoga, ki mi je prej to dilal pa je odšel neznanokam ... na BMW servisu, kjer bi ga morali dajati v diff od M-3jev (predpisano) pa ne vedo kaj je to ... :lol: L.p. Mad


Jaz sem prvič to olje dobil na BMW servisu v Celju ( v Mariboru tudi niso vedeli , kaj, kje in kako :) ) po redni ceni okoli 30EUR.
Drugo rundo sem dobil preko vez za okoli 20EUR po litru. Vprašal sem kolega, ki to rihta in pravi da bi se dalo dobiti kak liter. Za kaj več bi moral zadevo zopet naročiti, ker ni ravno nekega povpraševanja po tem zvarku.
Koliko ga rabiš?


LP,

Milan
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov