medo2 je napisal/-a:ne zdej to tko čist za "granted" vzet sam se mi zdi da lega na cesti ni povsem povezana s širino gum, ker če pogledamo čist teoretično je sila trenja (tist ki drži avto na cesti)=sila podlage*koeficient trenja, kar pomeni da tukaj ni nobena velikost podlage upoštevana.
Je pa za zihr res to, da širše gume pomenijo manjšo obrabo pri hitri vožnji.
Tist kar se lege tiče pa kot sem rekel, ne jemati kot 100% res, sam se mi zdi da je tako.
tristan01 je napisal/-a:Lep pozdrav vsem na tem forumu. Na mojem Cliu DCI (80KM), bi rad izboljšal lego na cesti. Na splošno sem zadovoljen z obnašanjem avtomobila, saj ostaja dolgo časa stabilen v zavoju, ob pretiravanju pa se tudi odziva brez presenečenj. Najbolj me moti da ob nekoliko hitrejši vožnji skozi ostre zavoje notranje kolo izgubi oprijem. Ali bi trše vzmetenje kaj pomagalo? V mislih imam menjavo vzmeti in amortizerjev za športne. Kaj priporočate? Kako je z vpisom homologacije?...
Lp Tristan01
Hoyt je napisal/-a:medo2 je napisal/-a:ne zdej to tko čist za "granted" vzet sam se mi zdi da lega na cesti ni povsem povezana s širino gum, ker če pogledamo čist teoretično je sila trenja (tist ki drži avto na cesti)=sila podlage*koeficient trenja, kar pomeni da tukaj ni nobena velikost podlage upoštevana.
Je pa za zihr res to, da širše gume pomenijo manjšo obrabo pri hitri vožnji.
Tist kar se lege tiče pa kot sem rekel, ne jemati kot 100% res, sam se mi zdi da je tako.
od česa je pa koeficient trenja odvisen![]()
![]()
tudi od velikosti površine, ki se dotika tal
medo2 je napisal/-a:Hoyt je napisal/-a:medo2 je napisal/-a:ne zdej to tko čist za "granted" vzet sam se mi zdi da lega na cesti ni povsem povezana s širino gum, ker če pogledamo čist teoretično je sila trenja (tist ki drži avto na cesti)=sila podlage*koeficient trenja, kar pomeni da tukaj ni nobena velikost podlage upoštevana.
Je pa za zihr res to, da širše gume pomenijo manjšo obrabo pri hitri vožnji.
Tist kar se lege tiče pa kot sem rekel, ne jemati kot 100% res, sam se mi zdi da je tako.
od česa je pa koeficient trenja odvisen![]()
![]()
tudi od velikosti površine, ki se dotika tal
Zdej pa tko!
Koeficient trenja je v "fizikalnem" svetu opredeljen kot tangens kota pri katerem neha delovati sila lepenja in deluje sila trenja (to pomeni, da se telo začne premikati). Kar pomeni, da tu ne najdemo nobene opredelitve velikosti podlage.
Če se pa pozanimamo od česa je pa v "cestnem svetu" odvisen koeficient trenja pa ugotovimo, da od:
- materiala podlage
- materiala telesa
- hrapavosti podlage in telesa
- stanja površine (blago, listje, ...)
- temperature
Torej zopet nobene opredelitve podlage.
PS: viri so preverjeni
lucky je napisal/-a:p.s. širša guma pomeni drastičen padec končne hitrosti.......
Po forumu brska: Majestic-12 [Bot] in 1 gost