Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Boljši oprijem v zavojih?

Napisal/-a tristan01 Ne apr 25, 2004 11:10 am

Lep pozdrav vsem na tem forumu. Na mojem Cliu DCI (80KM), bi rad izboljšal lego na cesti. Na splošno sem zadovoljen z obnašanjem avtomobila, saj ostaja dolgo časa stabilen v zavoju, ob pretiravanju pa se tudi odziva brez presenečenj. Najbolj me moti da ob nekoliko hitrejši vožnji skozi ostre zavoje notranje kolo izgubi oprijem. Ali bi trše vzmetenje kaj pomagalo? V mislih imam menjavo vzmeti in amortizerjev za športne. Kaj priporočate? Kako je z vpisom homologacije?...

Lp Tristan01
 
maky
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6663
Pridružen: Po okt 28, 2002 10:33 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a maky Ne apr 25, 2004 11:22 am

bi pomagalo.... koliko pa imaš široke gume? širše gume namreč zelo pomagajo pri legi skozi ovinke :wink:
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
NeRo
Uporabnik
 
Prispevkov: 946
Pridružen: Ne jun 29, 2003 10:05 am

Napisal/-a NeRo Ne apr 25, 2004 11:38 am

Notranje kolo spredaj ali zadaj? Pri tršem vzmetenju bi ti notranje kolo zadaj bilo dosti več v zraku. To je stvar blažilnikov potem.
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Ne apr 25, 2004 12:47 pm

-DAj ene orng valarje gor 195 -205
-Precke cez amortizerje
-sportni amortizerji oz daj trsat amortizerje
-Sportne fedre

To je nahitro povedano :D
 
medo2
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 12
Pridružen: Ne apr 20, 2003 11:30 pm

Napisal/-a medo2 Ne apr 25, 2004 1:04 pm

ne zdej to tko čist za "granted" vzet sam se mi zdi da lega na cesti ni povsem povezana s širino gum, ker če pogledamo čist teoretično je sila trenja (tist ki drži avto na cesti)=sila podlage*koeficient trenja, kar pomeni da tukaj ni nobena velikost podlage upoštevana.
Je pa za zihr res to, da širše gume pomenijo manjšo obrabo pri hitri vožnji.
Tist kar se lege tiče pa kot sem rekel, ne jemati kot 100% res, sam se mi zdi da je tako.
 
Uporabniški avatar
X-Hair
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5000
Pridružen: Če sep 26, 2002 7:21 pm
Kraj: Fant od Fare

Napisal/-a X-Hair Ne apr 25, 2004 1:18 pm

Vse zgoraj napisanemu bi jaz dodal se ene kvalitetne gume ala Potenza in to je to. ( pa da ne boste sedaj zacel nabijat da so pa druge gume se boljse. Trenutno imam izkusnje s temi gumami in dosedaj jih je se vsak pohvalil :wink: :P )
SlikaSlika
 
Hoyt
Novinec
 
Prispevkov: 256
Pridružen: Pe jul 05, 2002 3:11 pm

Napisal/-a Hoyt Ne apr 25, 2004 2:16 pm

medo2 je napisal/-a:ne zdej to tko čist za "granted" vzet sam se mi zdi da lega na cesti ni povsem povezana s širino gum, ker če pogledamo čist teoretično je sila trenja (tist ki drži avto na cesti)=sila podlage*koeficient trenja, kar pomeni da tukaj ni nobena velikost podlage upoštevana.
Je pa za zihr res to, da širše gume pomenijo manjšo obrabo pri hitri vožnji.
Tist kar se lege tiče pa kot sem rekel, ne jemati kot 100% res, sam se mi zdi da je tako.


od česa je pa koeficient trenja odvisen :roll: :roll:

:idea: tudi od velikosti površine, ki se dotika tal
 
klemen
Novinec
 
Prispevkov: 201
Pridružen: Sr apr 24, 2002 9:19 pm

Napisal/-a klemen Ne apr 25, 2004 3:16 pm

Slika
 
Uporabniški avatar
CarInvent
Novinec
 
Prispevkov: 265
Pridružen: So nov 08, 2003 11:14 pm

Re: Boljši oprijem v zavojih?

Napisal/-a CarInvent Ne apr 25, 2004 3:48 pm

tristan01 je napisal/-a:Lep pozdrav vsem na tem forumu. Na mojem Cliu DCI (80KM), bi rad izboljšal lego na cesti. Na splošno sem zadovoljen z obnašanjem avtomobila, saj ostaja dolgo časa stabilen v zavoju, ob pretiravanju pa se tudi odziva brez presenečenj. Najbolj me moti da ob nekoliko hitrejši vožnji skozi ostre zavoje notranje kolo izgubi oprijem. Ali bi trše vzmetenje kaj pomagalo? V mislih imam menjavo vzmeti in amortizerjev za športne. Kaj priporočate? Kako je z vpisom homologacije?...

Lp Tristan01


katere gume imaš gor sedaj?

jaz ko grem iz zimskih 165/65/14 na letne 185/55/15, je avto BISTVENO bolj stabilen. če ne bo problemov z garancijo vozila vzem 195/50/15 ki so zelo poceni al pa celo 16" vendar jih moraš homoogirat

z pravimi gumami boš že ogromno naredil.

ostalo bo pa precej $$ in trpelo bo udobje. odvisno kolk misliš investirat.
avtoelektronika pika si
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a tristan01 Ne apr 25, 2004 7:29 pm

O.K. se opravičuje, na dimenzijo gum sem pozabil. Trenutno so na avtomobilu gume175/65 R 14, tovarniške Continentall. Z gumami nisem preveč zadovoljen saj je oprijem povprečen, pa še na malo bolj grobem asfaltu so zelo glasne, ampak jih iz finančnih razlogov trenutno ne morem zamenjati. Ampak mislim da tudi širše gume ne bodo rešile težav z zdrsom, saj ne povzroča zdrsa prevelika hitrost v zavoju temveč veliko navora (mislim da cca 180Nm po tovarniških podatkih).

Pa še nekaj nekdo je spraševal katero kolo zgublja stik s podlago. Odgovor prednje notranje kolo, ko pospešuješ iz zavoja.

Trenutno se nagibam k predelavi vzmetenja, zato mi prosim svetujte katere vzmeti in blažilci (v kompletu) so primerni in ne preveč dragi. Pa da ne pozabim po zamenjavi želim da bo avto vozen tudi na slovenskih cestah (da ne bo moj sedalni organ občutil vsake luknjice na cesti)

Lp Tristan01
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Ne apr 25, 2004 7:42 pm

Dejstvo je da udobje in sportnost negre skupi!
V vsakem primeru bos izgubo na udobju, obcuto vec ali manj usako neravnino na cesti itd...
Tak pac je!
Najboljse so gewinde, nastavljivo podvozje po trdoti in visini... Sam tudi fajn drage pa se neudobne... Ce pa hoces sportnost pa je to stevilka 1 ce hoces dodelat podvozje!
LP
 
Uporabniški avatar
CarInvent
Novinec
 
Prispevkov: 265
Pridružen: So nov 08, 2003 11:14 pm

Napisal/-a CarInvent Ne apr 25, 2004 7:48 pm

če mene vprašaš, se zapelji s kom, ki ima 15" vsaj 185, boš presenečen. govorim iz svojih izkušenj na istem avtu.

kot je že eden rekel, športnost in udobje ne gresta dobr skupej, z tako gumo pa boš dobil na legi in oprijemu, in nič izgubil na udobnosti
avtoelektronika pika si
 
medo2
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 12
Pridružen: Ne apr 20, 2003 11:30 pm

Napisal/-a medo2 Ne apr 25, 2004 7:55 pm

Hoyt je napisal/-a:
medo2 je napisal/-a:ne zdej to tko čist za "granted" vzet sam se mi zdi da lega na cesti ni povsem povezana s širino gum, ker če pogledamo čist teoretično je sila trenja (tist ki drži avto na cesti)=sila podlage*koeficient trenja, kar pomeni da tukaj ni nobena velikost podlage upoštevana.
Je pa za zihr res to, da širše gume pomenijo manjšo obrabo pri hitri vožnji.
Tist kar se lege tiče pa kot sem rekel, ne jemati kot 100% res, sam se mi zdi da je tako.


od česa je pa koeficient trenja odvisen :roll: :roll:

:idea: tudi od velikosti površine, ki se dotika tal


Zdej pa tko!
Koeficient trenja je v "fizikalnem" svetu opredeljen kot tangens kota pri katerem neha delovati sila lepenja in deluje sila trenja (to pomeni, da se telo začne premikati). Kar pomeni, da tu ne najdemo nobene opredelitve velikosti podlage.

Če se pa pozanimamo od česa je pa v "cestnem svetu" odvisen koeficient trenja pa ugotovimo, da od:
- materiala podlage
- materiala telesa
- hrapavosti podlage in telesa
- stanja površine (blago, listje, ...)
- temperature

Torej zopet nobene opredelitve podlage.

PS: viri so preverjeni :)
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a tristan01 Ne apr 25, 2004 8:59 pm

O.K. CarInvent ima res dober predlog. Ali ima kdo takšnega Clia, na 15" platiščih in bi bil pripravljen zapeljati me kakšen km da vifim kakšna je razlika? Po možnosti iz Ce ali MB. Hvala

Lp Tristan01
 
Hoyt
Novinec
 
Prispevkov: 256
Pridružen: Pe jul 05, 2002 3:11 pm

Napisal/-a Hoyt Ne apr 25, 2004 11:25 pm

če te j**e, da se ti vrti samo eno kolo v prazno, si boš moral omisliti zaporo diferenciala (Quaife, Peloquin). cena: za 1000 € dobiš kar dobro stvar
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Po apr 26, 2004 1:03 am

medo2 je napisal/-a:
Hoyt je napisal/-a:
medo2 je napisal/-a:ne zdej to tko čist za "granted" vzet sam se mi zdi da lega na cesti ni povsem povezana s širino gum, ker če pogledamo čist teoretično je sila trenja (tist ki drži avto na cesti)=sila podlage*koeficient trenja, kar pomeni da tukaj ni nobena velikost podlage upoštevana.
Je pa za zihr res to, da širše gume pomenijo manjšo obrabo pri hitri vožnji.
Tist kar se lege tiče pa kot sem rekel, ne jemati kot 100% res, sam se mi zdi da je tako.


od česa je pa koeficient trenja odvisen :roll: :roll:

:idea: tudi od velikosti površine, ki se dotika tal


Zdej pa tko!
Koeficient trenja je v "fizikalnem" svetu opredeljen kot tangens kota pri katerem neha delovati sila lepenja in deluje sila trenja (to pomeni, da se telo začne premikati). Kar pomeni, da tu ne najdemo nobene opredelitve velikosti podlage.

Če se pa pozanimamo od česa je pa v "cestnem svetu" odvisen koeficient trenja pa ugotovimo, da od:
- materiala podlage
- materiala telesa
- hrapavosti podlage in telesa
- stanja površine (blago, listje, ...)
- temperature

Torej zopet nobene opredelitve podlage.

PS: viri so preverjeni :)


U "fizikalnem" svetu je res tko ja. V avtomobilističnem svetu pa žal ni tko.

P.S. viri so preverjeni :)
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
lucky
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 500
Pridružen: Pe feb 07, 2003 4:22 pm

Napisal/-a lucky Po apr 26, 2004 7:31 am

Tristan, stvar je kaj bi želel doseči in v kaki meri. po moje, če ne misliš dirkat ti je dovolj, da daš res ene boljše gume gor, pa ni nujno, da so širše, dovolj je, da imajo ojačane robe, drugače pa greš res lahko naprej v predelavo podvozja se pravi amortizerji pa fedri in še kej bi se lahko našlo zraven....

na papirju je res tako, da trenje ni odvisno od površine, v praksi, pa je treba upoštevat še ogromno drugih dejavnikov, ki na to vplivajo glavni dejavnik pri avtomobilizmu je stabilnost gume, kot sem zgoraj omenil pomembno je, prej kot širina, stabilnost gume oz koliko se ta odkloni, ko začne nanjo delovat bočna sila, se pravi ko gre vozilo v ovinek....dejstvo je, da je širša guma bolje narejena in seveda trša ter temu tudi primerno dražja.......samo zato širše gume boljše držijo cesto in ne zaradi večje površine, ta pa pride v poštev pri pospeševanju in delno tudi pri zaviranju.

p.s. širša guma pomeni drastičen padec končne hitrosti.......
 
Uporabniški avatar
gre_up
Novinec
 
Prispevkov: 339
Pridružen: So nov 29, 2003 8:02 pm
Kraj: LJ barje

Napisal/-a gre_up Po apr 26, 2004 10:51 am

preden začneš z predelavami poizkusi z spremebo/nastavitvijo optike, ki pa ni nujno da je po tovarniških predpisih
pa dobre gume sigurno ne bodo škodile :wink:

LP
G
Nasveti so dani v dobri veri, za rezultate ne odgovarjam!
Slika
 
Yacksy
Novinec
 
Prispevkov: 153
Pridružen: To apr 01, 2003 6:49 pm
Kraj: Okolica Novega mesta

Napisal/-a Yacksy Po apr 26, 2004 10:59 am

Mislim, ste pa res fiziki tle. V ovinku vta na cesti ne "drži" sila trenja, temveč sila LEPENJA!!!. Sila trenja pride v poštev takrat, ko avto zdrsne.

Saj vem, da sem malo pikolovski, sam če se tle neki z deficijami ubadate, naprej vsaj pojme pošlihtajte.

Pa čist tko by the mimo, sili se izračunata po isti formuli, samo da je pri trenju količnik trenja, pri lepenju pa količnik lepenja. Pa količnik lepenja je vedno malo večji od količnika trenja!!

Dejstvo pa je tut da se teorij pa praksa laho včasih zelo razlikujeta in da se nekih takih zadev za katere izdelovalci avtomobililov porabijo težke denarce ne more razložit z srednješolsko fiziko. Zmeri bo tko, da se bo avto bolj držal ceste s širšo gumo kot pa z ožjo.
Shit Happens
 
Symon
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2737
Pridružen: Če apr 10, 2003 5:00 pm

Napisal/-a Symon Po apr 26, 2004 11:05 am

lucky je napisal/-a:p.s. širša guma pomeni drastičen padec končne hitrosti.......

No pri meni pa to ne drži. Prej je šel max 155 z gumami 155/70 R13, sedaj, ko imam 175/60 R13 pa mi gre števec tut čez 160 km/h. :D Je pa res, da imajo gume sedaj manjši obrat in mi števec laže za kakšen procent. :P

Drugače pa:
Kakšne dobre gume ti ne bodo škodile. Potem pa se šele loti spuščanja. tršanja... Samo vedi, da udobnost in športna lega ne gresta skupaj. :wink:
....100NX GTi redtop....200SX S13 stage2....Clio182....Civic EJ9...Clio200 CUP...
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Majestic-12 [Bot] in 1 gost