Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
m.P.
Novinec
 
Prispevkov: 282
Pridružen: Če maj 16, 2002 8:42 am
Kraj: Kamnik

Varovanje motorja?

Napisal/-a m.P. Če maj 16, 2002 8:45 am

Imam avto Punto 1.2 75 letnik 94. Zaenkrat ima avto še popolnoma serijsko opremo (kar se motorja tiče) in ga tudi nimam namena ne vem kako predelovati (da bi pridobil na moči).Problem je v tem, da avto dnevno doživlja stresne situacije :), ko gre prva ter druga prestava večkrat do cca. 6000 obratov. Sedaj me zanima, kako veliko škodo pri tem delam. Kaj pri tem najbolj trpi in kaj bi lahko naredil, da bi avto malce zavaroval pred temi napori. Morda uporaba boljšega olja (katerega), ...? Mogoče veste pri katerih obratih ima ta avto največjo moč?


[Sporočilo uredil/a matjazp na dan 16.05.2002 ob 08:45 GMT]
Če je ravno ni zabavno [Colt CZ3, Lancer SW].
 
vladek
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 706
Pridružen: Če feb 14, 2002 10:20 am

Re: Varovanje motorja?

Napisal/-a vladek Če maj 16, 2002 12:19 pm

varuj ga tako da ga ne tisis toliko. Korist motorju in ostalim udelezencem v prometu ...
Slika
 
Uporabniški avatar
PoLOdivjan
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 506
Pridružen: Če maj 09, 2002 8:22 am
Kraj: Koper - Ljubljana

Re: Varovanje motorja?

Napisal/-a PoLOdivjan Če maj 16, 2002 12:23 pm

Verjameš ali ne ta motor ima največjo moč pri 6000 obratih...

In kako boš najbolje zavaroval motor...boš prestavil pri 5000 obratih?
Redni servisi in bolj pogosto menjavanje olja in oljnega filtra in nenazadnje sintetično olje...znamka, nekateri prisegajo na valvolini drugi castrol, esso, shell, selenia...stvar posameznika

( Hondi VTi baje priporočajo oziroma pravijo da nobeno drugo olje ne more zaščititi njihoveaga motorja tako kot ta bolše ojle od castrola. )


Sam prisegam na Valvolini SynPower sae 5-50
Slika
 
m.P.
Novinec
 
Prispevkov: 282
Pridružen: Če maj 16, 2002 8:42 am
Kraj: Kamnik

Re: Varovanje motorja?

Napisal/-a m.P. Če maj 16, 2002 1:07 pm

vladek:
Ja tvoj odgovor je res pameten, samo kaj če ti pa rečem, da to enostavno ne gre... nekateri ne moremo brez tega (vsaj zaenkrat še ne :) Po vsej verjetnosti me bo streznila nesreča... če ne bo takrat že prepozno...

PoLOdivjan:
si prepričan, da ima največjo moč pri 6000 obratih? sej u bistvu ti čist verjamem, sam to se mi zdijo že kr visoki obrati za max. moč

Še kakšen predlog ;)
Če je ravno ni zabavno [Colt CZ3, Lancer SW].
 
Uporabniški avatar
Sale
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3139
Pridružen: Po apr 22, 2002 5:49 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Varovanje motorja?

Napisal/-a Sale Če maj 16, 2002 1:29 pm

Fiati so že pregovorno znani po tem, da se motorji kr radi zavrtijo v obrate, tko da ma PoLOdivjan najbrž kr prav. Če boš redno vzdrževal avto, ga najbrž ne bo kr pobral zarad tega ker ga teraš. Pa mal sreče boš rabu. :D
Slika Slika
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Re: Varovanje motorja?

Napisal/-a iKst Če maj 16, 2002 1:54 pm

Sej ni nic slabega ce se motor vrti. Pazi da ga ne vrtis cez rdeco crto prevec, pa se tam mas rev. limiter zato da ti varuje motor.

Pazi samo za ga ne tiscis hladnega. To je strup za motorje. Pocakaj da se segreje na delavno temperaturo, do takrat pa vozi z nizjimi obrati.
Na olje se ne spoznam, ampak pravijo da pri tem nima smisla sparat. Kupi sinteticnega, ni kaj.

Moc pri 6000 je pa cisto realno. Torej vozis tako da ga nateras do 6000, mogoce cisto malo cez. Visje se ti pa ne splaca.
 
Uporabniški avatar
Sale
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3139
Pridružen: Po apr 22, 2002 5:49 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Varovanje motorja?

Napisal/-a Sale Če maj 16, 2002 2:10 pm

Kolk časa rab motor, da se segreje na delovno temperaturo. Pa kako ga moraš ta čas dokler je hladen vozit ( do kerih obratov, pa to ). ;)
Slika Slika
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Re: Varovanje motorja?

Napisal/-a iKst Če maj 16, 2002 7:34 pm

Vsak motor je treba po svoje ogrevat. To da je ogret lahko vidis na merilniku temperature ce ga imas. Enkrat poglej koliko kaze po eni daljsi voznji. Ko je cagr na tisti stevilki je motor ogret.
Druga varjanta je da poslusas motor. Ce ga dost dobro poznas bos tudi v glasu nasel razliko pa tudi bolj gladko se bo peljal.

Ce mas bencinarja ga vozis 5, 10 km z obrati tja do 4000 recimo. Sej to bos videl na svojem avtu kdaj se segreje. Glavno je da ga ne silis hladnega previsoko. Poglej v navodila od avtomobila ce mas poglavje "utekanje" ali kaj podobnega. Ko je avto nov ti na servisu in v tej knjizici priporocajo da prvih 1000, 2000km motorja ne vrtis nad toliko in toliko obratov. Ko ogrevas motor je postopek podoben, samo da traja par km namesto par 1000.

Se posebi vazno pa je to pri turbo motorjih. Tu se motor ogreva pod obrati ko zacne delovat turbina ali na cim manjsih obratih dokler ni segret. Tudi preden ugasnes motor je treba malo pocakat da se turbina vsaj malo ohladi.
 
mulc
Novinec
 
Prispevkov: 161
Pridružen: To feb 05, 2002 10:12 pm

Re: Re: Varovanje motorja?

Napisal/-a mulc Če maj 16, 2002 9:09 pm

pravi:
Verjameš ali ne ta motor ima največjo moč pri 6000 obratih...

In kako boš najbolje zavaroval motor...boš prestavil pri 5000 obratih?
Redni servisi in bolj pogosto menjavanje olja in oljnega filtra in nenazadnje sintetično olje...znamka, nekateri prisegajo na valvolini drugi castrol, esso, shell, selenia...stvar posameznika

( Hondi VTi baje priporočajo oziroma pravijo da nobeno drugo olje ne more zaščititi njihoveaga motorja tako kot ta bolše ojle od castrola. )


Sam prisegam na Valvolini SynPower sae 5-50

he he... to je ze res a je sinteticen olje bolsi... samo je pa tudi bolj redek od navadnega. svetujem da dajete tak olje v motor kot ga predpisuje proizvajalec. on ze ve zakaj je treba dati navadno olje in ne sintetiko.

PoLOdivjan:
kako si lahko tako preprican da je castrol najbolse olje? (od ket ti ta informacija?)
 
mulc
Novinec
 
Prispevkov: 161
Pridružen: To feb 05, 2002 10:12 pm

Re: Varovanje motorja?

Napisal/-a mulc Če maj 16, 2002 9:13 pm

matjazp pravi:
Imam avto Punto 1.2 75 letnik 94. Zaenkrat ima avto še popolnoma serijsko opremo (kar se motorja tiče) in ga tudi nimam namena ne vem kako predelovati (da bi pridobil na moči).Problem je v tem, da avto dnevno doživlja stresne situacije :), ko gre prva ter druga prestava večkrat do cca. 6000 obratov. Sedaj me zanima, kako veliko škodo pri tem delam. Kaj pri tem najbolj trpi in kaj bi lahko naredil, da bi avto malce zavaroval pred temi napori. Morda uporaba boljšega olja (katerega), ...? Mogoče veste pri katerih obratih ima ta avto največjo moč?


[Sporočilo uredil/a matjazp na dan 16.05.2002 ob 08:45 GMT]

Vsak avto ko ga tisis do "konca" pri njem najbol trpi menjalnik - sinhroni. scasoma bos pogruntal da ce iz 2. prestave menjas v 1. se moras dobesedno ustaviti drugace ne gre oz. zelo tesko. vzrok tega je ker avto tisis do "konca". kar se pa motorja tice pa to ni nic narobe. problem je samo v menjalniku. Pa obilo uzitkov v voznji!
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Re: Varovanje motorja?

Napisal/-a iKst Če maj 16, 2002 9:30 pm

Zato je pa uredu ce se naucis double clutching pa rev matched shift down in podobnih spretnosti. Sori, slovenskih izrazov ne poznam, ker v slovenscini pac ni veliko napisanega o tem. Bote rekl spet en ki je gledal F&F. Ampak je zelo koristna zadeva.

Prednosti so da sinhroni ne trpijo pa se voznja je dosti bolj gladka. Obcutek je pa tudi bolj dirkaski in nasploh je bolj zabavno :)

Double clutching poteka pribljizno takole: Recimo da hoces iz 4. v 3. prestavit. Stisnes kuplungo, das u ler, spustis kuplungo. Nabijes gas na obrate ki jih pricakujes v 3. prestavi (mors avto poznat). Potem pa se enkrat stisnes kuplungo, in prestavis v 3.

Tako opravis delo ki ga morajo drugace opravit sinhroni, voznja pa je bolj gladka, ko enkrat stvar nastudiras. Ce saltas v nizjo je ponavadi treba tudi zavirat. Zato je dobro ce se naucis tudi peta-prsti bremzanja. To je tako da s prsti na nogi pritiskas bremzo s peto pa dodajas gas da izenacis obrate.

To so tiste male spretnosti ki delajo razlike med profesionalci in amaterji (pa ne mislim da sm jaz profi :) Je pa treba kar dost vaje da je vse gladko. Ko se pa naucis ti pa pride v kri kot vse ostalo pri voznji.
 
Uporabniški avatar
PoLOdivjan
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 506
Pridružen: Če maj 09, 2002 8:22 am
Kraj: Koper - Ljubljana

Re: Re: Re: Varovanje motorja?

Napisal/-a PoLOdivjan Če maj 16, 2002 9:47 pm

mulc pravi:
pravi:
Verjameš ali ne ta motor ima največjo moč pri 6000 obratih...

In kako boš najbolje zavaroval motor...boš prestavil pri 5000 obratih?
Redni servisi in bolj pogosto menjavanje olja in oljnega filtra in nenazadnje sintetično olje...znamka, nekateri prisegajo na valvolini drugi castrol, esso, shell, selenia...stvar posameznika

( Hondi VTi baje priporočajo oziroma pravijo da nobeno drugo olje ne more zaščititi njihoveaga motorja tako kot ta bolše ojle od castrola. )


Sam prisegam na Valvolini SynPower sae 5-50

he he... to je ze res a je sinteticen olje bolsi... samo je pa tudi bolj redek od navadnega. svetujem da dajete tak olje v motor kot ga predpisuje proizvajalec. on ze ve zakaj je treba dati navadno olje in ne sintetiko.

PoLOdivjan:
kako si lahko tako preprican da je castrol najbolse olje? (od ket ti ta informacija?)



Nikoli nisem rekel da je castrol najboljše olje, če bi prebral do konca bi videl da sam prisegam na valvoline. Sicer sem pa napisal da baje HONDI VTi priporočajo Castorol. Sintetika je boljša kot mineralna olja, tu se ne da ugovarjat, sintetika hitreje in boljše podmazuje, minaralna olja pridejo v poštev pri raznih starih jugecih, ind. ki imajo slabo tesnenje batnih obročkov in gostejše ( mineralno ) olje ne uhaja mimo njih. Če pa proizvajalec napiše kakšno posebno sae število se ga pa je res dobro držati...kot pravi mulc.
Slika
 
vladek
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 706
Pridružen: Če feb 14, 2002 10:20 am

Re: Varovanje motorja?

Napisal/-a vladek Pe maj 17, 2002 5:52 am

matjazp: zakaj morte it vsi po tistih stopinjah k smo eni ze sli pa nc ne verjame na besedo ? Tud sam sem bil tak. Imel sem vec srece kot pameti. Po enem zletu s ceste in dveh totalkah ti pocasi postane jasno da je problem v tebi. Nic ni narobe ce avto natisis v obrate vsake tolk casa ... ce pa vsak dan vozis pri 6000 verjemi da ti po kakem letu ne bo pomagalo nobeno olje pa naj tukaj psiejo karkoli. Ce bi vsak avto lahko zdrzal take napore potem bi za rally in raznorazne dirke zadostoval ze serijski motor.

Pa kolikor vem ta Punto 1.2 nima se blokade obratov? Tako da, imej mejo, ni potrebno vsega sprobat na lastni kozi, mogoce enkrat ne bos imel toliko srece. Najbolje da menjas olje na vsakih 10.000km (ne vem kaksen imas servisni interval) pa kar tistega ki ga priporoca proizvajalec ... po vsej verjetnosti imas Selenio. Pa ce se res ne mores zadrzat "tiscanja" potem preveri se nivo olja vsakih 1000 km ... ponavadi zacne malo olje kurit. Ko ze preverjas ne pozabi preveriti se zavore ter gume s tlakom vred. To je najboljs kar lahko naredis, nobenih drugih dodatkov ... Aha, mogoce lahko tankas eurosuper 98, po vsejv erjetnosti bo lepse izgoreval, boljse za motor ...

LP
Slika
 
EZOP
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 19
Pridružen: To apr 23, 2002 12:07 pm

Re: Varovanje motorja?

Napisal/-a EZOP Pe maj 17, 2002 6:51 am

Zaradi takih, ki vozijo pri 6000 obratih ti podatek koliko KM je avto prevozil ne pove nič.

Pri 6000 obratik gre bat 2X hitreje kot pri 3000 obratih. Tako prevožen 1KM v prvem primeru provzroči teoretki dvojno obrabo cilindra in batov. Zato ne govorit, da samo menjalnik trpi.

Obraba motorja pri vožnji z visokimi obrati je dosti večja kot kaže število prevoženih kilometrov. Še posebej zato ker večina ne more dočakati, da se motor ogreje na delovno temperaturo.

lp
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Re: Varovanje motorja?

Napisal/-a iKst Pe maj 17, 2002 9:06 am

EZOP, podatek o KM ti ne koristi tudi ce avto vozi kaksna staramama ki speljuje s 3. pol pa 50 v prvi vozi in podobno.

Avto ma rdeco crto pri dolocenih obratih, in cez tisto crto ni dobro terat to je res. Ampak ce pa vozis tako kot je treba bos tudi s 6000rpm naredil veliko km.
 
m.P.
Novinec
 
Prispevkov: 282
Pridružen: Če maj 16, 2002 8:42 am
Kraj: Kamnik

Re: Varovanje motorja?

Napisal/-a m.P. Pe maj 17, 2002 9:47 am

vladek:
moj Punto že ima blokado obratov in sicer približno pri 6500 obratih. Sicer pa do blokade ponavadi ne pridem...
Olje kontroliram redno. Po 5000km od zadnje menjave, je nivo olja padel iz max. skoraj da že na min., kar se meni zdi relativno velika poraba olja glede na ostale avtomobile, ki jih imamo doma... za italijana pa pravijo, da je to še normalno.

iKst:
enkrat ko boš imel čas, bi te prosil, da se malo bolj natančno razpišeš o "double clutching pa rev matched shift down in podobnih spretnosti" oz. če kdo ve kje bi se dalo prebrati kaj več o tem. Hvala!

Nihče ni nič omenjal nekih zaščitnih sredstev, ki se jih vlije med olje in ki ti (baje) naredijo neko oblogo v motorju. Kdo kaj več ve o tem?

Drugače pa hvala za odgovore!

p.s.: kdo ve kako se strezniti še pred karambolom? ;)
Če je ravno ni zabavno [Colt CZ3, Lancer SW].
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Re: Varovanje motorja?

Napisal/-a iKst Pe maj 17, 2002 10:18 am

matjazp

o double clutching pa tem se velik dobi na netu. Pet na google in dej iskat: double clutching, drift, drifting techniques ... Najde veliko strani na to temo.
Tam tocno razlozi zakaj je to dobr, kako se dela pa se filmcke kje najdes kjer kaze voznika v volan, salthebl in pedale.

Kako se pa spametovat ti pa neznam povedat. Sem tudi jaz podoben norc :)
Ampak vozim pa sploh ne hitro. Ce grem kam po opravkih vedno vozim po omejitvah + - 20% :) Ce grem pa samo zaradi uzitka se mal pelat pa grem ponavad ga terat kam v hrib na ovinkasto cesto. Hitrost je tako manjsa, moznost da ti kdo naspot pripelje tut pa se ovinki so.
Samo zdej sux ker svojga avta se nimam doma smo pa carismo za C5 zamenjal. Sicer zakon avto, udoben pa vse. Ampak s carismo se je dal pocez ovinke vozit pa take fore, ta pa ni glih naklonjen taki voznji :)
 
EZOP
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 19
Pridružen: To apr 23, 2002 12:07 pm

Re: Varovanje motorja?

Napisal/-a EZOP Pe maj 17, 2002 11:42 am

iKst,

Strinjam se samo kar se tiče stare mame. Ostalo so pravljice za otroke.

lp
 
Uporabniški avatar
PoLOdivjan
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 506
Pridružen: Če maj 09, 2002 8:22 am
Kraj: Koper - Ljubljana

Re: Re: Varovanje motorja?

Napisal/-a PoLOdivjan Pe maj 17, 2002 11:58 am

matjazp pravi:

Nihče ni nič omenjal nekih zaščitnih sredstev, ki se jih vlije med olje in ki ti (baje) naredijo neko oblogo v motorju. Kdo kaj več ve o tem?




Nikar tej dodatki motor up in slik itd, naredijo fantastičen učinek ampak po določenem času se lahko motor poškoduje ravno zaradi teh dodatkov. Priporočeno uporabljanje pred generalno.
Slika
 
Uporabniški avatar
Sale
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3139
Pridružen: Po apr 22, 2002 5:49 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Varovanje motorja?

Napisal/-a Sale Pe maj 17, 2002 2:09 pm

Problem teh dodatkov je baje ta, da se ful "zažrejo" v kovinske dele motorja in jih ni mogoče odstrant, na dolgi rok pa začnejo škodovat ( kot je rekel PoLOdivjan ). Tut jst ne priporočam, če moje mnenje kej velja. :D
Slika Slika
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov