Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Uporabniški avatar
totimato
Novinec
 
Prispevkov: 254
Pridružen: Pe maj 16, 2003 12:47 pm
Kraj: MB

Šola: turbo

Napisal/-a totimato Sr jul 09, 2003 12:53 pm

Prosil bi za pojasnilo: zanima me razlika v motorju, ki ima turbo. Na primer vem, da so modeli Fiata Uno 1.4 in 1.4 Turbo (če se ne motim). Za primerjavo lahko vzamemo tudi katerikoli drugi avto.

Kakšne so razlike med obema motorjema - če odštejemo turbo polnilnik.
Ali so razlike v zgradbi motorja in kaj vse ima drugi, kaj prvi nima?

Hvala za učno uro!

lp
Človek, ki bi si kupil fička, če bi imel garažo.
 
Uporabniški avatar
WhiteCell
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2972
Pridružen: Pe sep 06, 2002 9:26 am
Kraj: Kranj

Napisal/-a WhiteCell Sr jul 09, 2003 1:22 pm

praktično vse... po merah sta enaka..samo so popolnoma drugim ateriali batov,glave bloga ojnic, odmice ipd
V8 POWER
 
Punto_GT
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 520
Pridružen: Če mar 27, 2003 7:05 pm

Napisal/-a Punto_GT Sr jul 09, 2003 2:12 pm

Je tko kot je reku neon freak, vse je drugačno razn kubatura, vsi so 1372 ccm.

Že motorja od unota turbo in puntota gt, sta si različna...
 
Uporabniški avatar
mazda-mx3
Uporabnik
 
Prispevkov: 1285
Pridružen: Sr mar 19, 2003 8:09 am
Kraj: BiRiKiNi

turbo

Napisal/-a mazda-mx3 Sr jul 09, 2003 2:24 pm

Ma razlika je tudi v kompresijskem razmerju.

Če imaš navaden motor ino hočeš dat gor turbino, moraš najprej zmanjšat kompresijsko razmerje in pol nardit une predelave, ki jih je napisal Neon Freak.

za zamenjavo se menda uporablja materijale z aluminija ali kakšne druge kovine.
Važno je, da so materijali lažji in trši, da se motor lažje vrti.
Nekje sem slišal, da se celo glave ventilov ali batov prevleče z nekimi silikatnimi snovmi, da imajo večjo obstojnost (to je že kirurgija).

Pol pa odmična gred, ki bolj odmika ventile, popoff in popin ventili, ki skrbijo za pravilno delovanje turbine (kdaj se fila zrak v turbino in kje je zgornja meja kompresije, ki jo turbina lahko ustvari) in na koncu seveda izpušni sistem ter eprom al eeprom na elektroniki.
Defendemos la alegria :::::::::: Svoboda Tuningu!:)
Slovenski Mazda forum
 
Valjo
Novinec
 
Prispevkov: 362
Pridružen: Po apr 07, 2003 7:00 pm

Napisal/-a Valjo Sr jul 09, 2003 2:59 pm

tut zgradba motorja je bistveno trša, ker kljub temu da motorju zmanšaš kompresiju, deluje motor pod bistveno večjo kompresijo kot navadn bencinski. npr audi s2 ma kompresijo 9,1:1 kr je enakovredno 1:16 na navadnem bencincu...
 
Uporabniški avatar
Tomo
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4744
Pridružen: Ne apr 06, 2003 10:13 pm

Napisal/-a Tomo Sr jul 09, 2003 7:36 pm

Punto_GT je napisal/-a:Je tko kot je reku neon freak, vse je drugačno razn kubatura, vsi so 1372 ccm.

Že motorja od unota turbo in puntota gt, sta si različna...


Bi se strinju.
 
Uporabniški avatar
totimato
Novinec
 
Prispevkov: 254
Pridružen: Pe maj 16, 2003 12:47 pm
Kraj: MB

Napisal/-a totimato Če jul 10, 2003 8:02 am

Pomeni, da če imam na mizi glavi motorja sta obe enaki, samo od turba je lažja?

Recimo, da je cilj povečati moč motorja za 15 KM (iz 50 na 65 recimo), takšno povečanje vsak navadem motor zdrži brez problemov, ne?
Je možno to z turbo polnilnikom? V smislu, da nastaviš učinkovitost turba...al kaj jaz vem...

Hvala za odgovore na taka prismojena vprašanja. Želim si razčistiti določene pojme, pa tudi kateremu drugemu začetniku zna biti to zanimivo.

lp
Človek, ki bi si kupil fička, če bi imel garažo.
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Če jul 10, 2003 8:54 am

nazadnje ka sm se jst pogovarju z enim ko se na stvar spozna je reku da so vse mašine ( še posebi evropske ) delane z veliko rezerve, tko da teh 15KM z vednostjo kako se lepo dela z mašino ( še posebej to vela za turbo ) nebi smel bit problem.
 
Valjo
Novinec
 
Prispevkov: 362
Pridružen: Po apr 07, 2003 7:00 pm

Napisal/-a Valjo Če jul 10, 2003 9:21 am

za 15km se ti niti slucajno ne splaca dat turbota gor... to lahka dosezs z drugimi modifikacijami (filtr, avspuh...)
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Če jul 10, 2003 9:52 am

za 15 kilometrov res ne, ampak če lahko dobi rabljeno turbino poceni bo pa teh 15 KM še posebej cenil. ( sploh pa ni isto če mašina lažje diha, al pa če ji turbo "piha" v cilinder. moč je v tem primeru skoraj brutalno bolj opazna kot pri filtrih ipd. )
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst Če jul 10, 2003 10:17 am

Jaz bom v kratkem verjetno prodajal svojo turbino. Garret T25, primerna za montažo na manjše motorje, do 2.0 recimo. Turbina je še dokaj uredu, malenkost lufta sicer ima levo desno ampak ni krize. Če koga zanima, cena je ene 35k sit.
 
Uporabniški avatar
ssokec
Novinec
 
Prispevkov: 200
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:05 pm
Kraj: Črnomelj

Napisal/-a ssokec Če jul 10, 2003 10:30 am

mene pa zanima kje dobiti potreben materijal za predelavo v turbo, bati, odmična gred,... ali se to dobi tudi pri nas, jst se bom lotil vgradnje turbine v seat ibizo 1.5 sxi, pa me zanima če bi bila primerna turbina od uno turbo, ali je mogoče premajhna, uno ima manj ccm. kolikšne so cene novih turbin, in koliko bi mi avto zdržal, če bi vgradil samo turbino in brez menjave batov, odmične gredi,..
Slika
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Če jul 10, 2003 10:36 am

odgovor za ssokec

ponavadi se turbine montirajo brez velikih posegov v samo mašino, ker bi po tej plati stroški presegli vse normalne meje. ( v tem primeru se veliko bolj splača menjava celotne mašine za večjo + bate, ojnice ipd. je pri nas izredno težko dobiti )
 
Uporabniški avatar
mazda-mx3
Uporabnik
 
Prispevkov: 1285
Pridružen: Sr mar 19, 2003 8:09 am
Kraj: BiRiKiNi

Napisal/-a mazda-mx3 Če jul 10, 2003 11:47 am

johnyr: seveda so potrebni veliki posegi v samo mašino, poskusi dat kr tako turbino na yugota ali pa na unota. Uni, ki tako montira turbino na avto ve, da ne bo dosti zdržala. Ne bi se dosti vozu, pa tudi odziv motorja bi bil skrajno nepredvidljiv. Poleg vsega pa moraš dodati, naštimati oz zamenjati en kup stvari, da stvar sploh dela več kot dva dni.

Je pa res, da so motorji predimenzionirani za tako moč.

""Valjo Objavljeno: sre jul 09, 2003 3:59 pm Pošlji temo:
--------------------------------------------------------------------------------
tut zgradba motorja je bistveno trša, ker kljub temu da motorju zmanšaš kompresiju, deluje motor pod bistveno večjo kompresijo kot navadn bencinski. npr audi s2 ma kompresijo 9,1:1 kr je enakovredno 1:16 na navadnem bencincu... ""

Torej originalni deli niti pod razno ne bi zdržali dosti časa. Nekaj vmes pa je sploh brezveze delat.


totimato: si pomislil na sposobnosti delov podvozja in zavornega sistema? Tudi tam boš moral kaj narediti.
Defendemos la alegria :::::::::: Svoboda Tuningu!:)
Slovenski Mazda forum
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Če jul 10, 2003 12:00 pm

mazda-mx3 je napisal/-a:johnyr: seveda so potrebni veliki posegi v samo mašino, poskusi dat kr tako turbino na yugota ali pa na unota. Uni, ki tako montira turbino na avto ve, da ne bo dosti zdržala. Ne bi se dosti vozu, pa tudi odziv motorja bi bil skrajno nepredvidljiv. Poleg vsega pa moraš dodati, naštimati oz zamenjati en kup stvari, da stvar sploh dela več kot dva dni.


tud jst nism mislu da sam turbo gor prpopaš pa je. Mislu sm da mu ni treba zamenjat cele mašine za instalacijo turbo polnilnika.
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst Če jul 10, 2003 12:03 pm

ssokec, moja turbina bi bla bolj primerna, dej mojo kup :) hehe. Sej ne, verjetn od unota dobiš za gajbo pira turbino (domnevam) je pa čist dost velika za 1,5 motor. Sej tlak more bit itak manjši kot pri serijskih turbo motorjih če hočeš serijske bate met not. Menjava za kovane bate se ti pa ne splača, ker boš res prišel na miljonske zneske. Če maš že tolk $$$ se bolj splača kakšen engine transplant.

Cene novih turbin so pa oderuške :) Jaz sem se glih včeraj zanimal pri unem tipu v trzinu pa mi je reku da jo dobim za 1200 eurov novo, v Beji pa bi me prišla še kakšnih 200 eurov več. Torej, predrago. Na ebayu se prodaja dost turbin za majhne denarje. Jaz bom naroču pri enem tipu iz UK T28 za 200 funtov + poštnina. Manjše (t25, taka kot jo jaz prodajam) se dobijo že za okol 100 funtov rabljene. Nove pa za 300.
 
Uporabniški avatar
mazda-mx3
Uporabnik
 
Prispevkov: 1285
Pridružen: Sr mar 19, 2003 8:09 am
Kraj: BiRiKiNi

Napisal/-a mazda-mx3 Če jul 10, 2003 12:11 pm

johnyr je napisal/-a:
mazda-mx3 je napisal/-a:johnyr: seveda so potrebni veliki posegi v samo mašino, poskusi dat kr tako turbino na yugota ali pa na unota. Uni, ki tako montira turbino na avto ve, da ne bo dosti zdržala. Ne bi se dosti vozu, pa tudi odziv motorja bi bil skrajno nepredvidljiv. Poleg vsega pa moraš dodati, naštimati oz zamenjati en kup stvari, da stvar sploh dela več kot dva dni.


tud jst nism mislu da sam turbo gor prpopaš pa je. Mislu sm da mu ni treba zamenjat cele mašine za instalacijo turbo polnilnika.


Aha ok pol pa oprosti, se nisva razumela.

En lep primer: v nissana micro 1.3 16V gre mašina od sunnyja 1.4 16V. Sam una od sunnyja ni aluminijasta, ma pa 82KM (micra 75KM).
KOT PRIMER: Predelava nissan micre 1.3 16V iz 75KM na (pazi to!) 160 KM :shock: s turbino (brez NOS-a) in s pripadajočo opremo motorja, podvozja in ostale malenkosti stane približno 1.2 mio SIT :( ........ampak......pol komaj cakas ksnega porscheja, da se daješ v pospeških. :twisted: BWAHAHAHaa
Defendemos la alegria :::::::::: Svoboda Tuningu!:)
Slovenski Mazda forum
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Če jul 10, 2003 2:20 pm

Hmmmm pol bi se na mojem motrju dalo dobit rećmo okol 15 konjev poleg?Zdej jih imam 46 bi pa jih rad mel okol 60.Turbino pa bi vzel od charade dizla(1.0TD al kaj je že) dobim pa jo za 10 jurjo.Oki splača se nekak čeprav bi pol mogu še ostalo predelat (auspuh pa sesalni kolektor) ampak to ni tak blem bolj vprašanje če bi motor zdržu?
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
mazda-mx3
Uporabnik
 
Prispevkov: 1285
Pridružen: Sr mar 19, 2003 8:09 am
Kraj: BiRiKiNi

Napisal/-a mazda-mx3 Če jul 10, 2003 2:34 pm

lisko1 je napisal/-a:Hmmmm pol bi se na mojem motrju dalo dobit rećmo okol 15 konjev poleg?Zdej jih imam 46 bi pa jih rad mel okol 60.Turbino pa bi vzel od charade dizla(1.0TD al kaj je že) dobim pa jo za 10 jurjo.Oki splača se nekak čeprav bi pol mogu še ostalo predelat (auspuh pa sesalni kolektor) ampak to ni tak blem bolj vprašanje če bi motor zdržu?


mislim, da od diesla turbina ni ta prava za na bencinarja. Ene imajo menda westgate ventil in ene pa ne. Ne vem točno, sam mislim da niso iste. Raje si kupi bencinarja charada 1.0 turbo = 100 KM in 200 km/h:)
Defendemos la alegria :::::::::: Svoboda Tuningu!:)
Slovenski Mazda forum
 
Uporabniški avatar
totimato
Novinec
 
Prispevkov: 254
Pridružen: Pe maj 16, 2003 12:47 pm
Kraj: MB

Napisal/-a totimato Če jul 10, 2003 8:54 pm

mazda-mx3 je napisal/-a:totimato: si pomislil na sposobnosti delov podvozja in zavornega sistema? Tudi tam boš moral kaj narediti.


Seveda sem. Ko se bom spravil predelovati avto bo najprej fasal ojačitev podvozja. Zavorni sistem bo zamenjan pred menjavo motorja.

mazda-mx3 je napisal/-a:Pol pa odmična gred, ki bolj odmika ventile, popoff in popin ventili, ki skrbijo za pravilno delovanje turbine (kdaj se fila zrak v turbino in kje je zgornja meja kompresije, ki jo turbina lahko ustvari) in na koncu seveda izpušni sistem ter eprom al eeprom na elektroniki.


Še vedno me zaninma ali lahko reguliraš izkoristek turbine. Recimo da zmontiraš turbino in pridobiš 30 KM in iz preventivnih razlogov to pridobitev nekako zmanjšaš na 15KM :?: :?:

Se da? Kako? Nastaviš popoff in popin ventile?

lp

totimato
Človek, ki bi si kupil fička, če bi imel garažo.
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov