Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ Sr mar 21, 2007 3:48 pm

Ja če ne znaš šaltat pa šaltaš ko oma pol tak brezveze da kaj mrdaš.
Je pa res da teža tud ma nek vpliv.
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
Uporabniški avatar
Patrik_A3
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4873
Pridružen: Če nov 02, 2006 11:08 pm

Napisal/-a Patrik_A3 Sr mar 21, 2007 3:48 pm

Celjko,kaj zaj je kaj s chip tuningom al je vse šlo po gobe? :lol:
Slika One day......BACK TO BLACK! Slika
 
Uporabniški avatar
snoopek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1036
Pridružen: To okt 18, 2005 8:06 am

Napisal/-a snoopek Sr mar 21, 2007 4:06 pm

Lumpy_ je napisal/-a:Ja če ne znaš šaltat pa šaltaš ko oma pol tak brezveze da kaj mrdaš.
Je pa res da teža tud ma nek vpliv.


hehe js znam, sam tko pravm :D

itak da je teža tud nek dejavnik
Citroen C5 2.0 hdi Break :P
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Če mar 22, 2007 12:56 pm

Dejte se umirit s temle ircanjem.

Če je avto pravilno čipan in uporabnik dodatno moč uporablja takrat, ko jo lahko, se pravi ogret avto, in ne vročega ugašat, bo avto še dolgo delal in se ne bo stopila vetrnica.

Golfa IV 1.9 TDI 85kW oziroma 115KM imam že skoraj dve leti pa pol. V tem času sem prevozil 61kkm. Zadnjih 35kkm je avto čipan pri RSRu in ima trenutno 157kkm.

Ko sem ga kupil, sem moral med prvima dvema servisnima intervaloma doliti olje. Sedaj pa mi ga zadnjih par servisov ni bilo treba. Trenutno je 7kkm po servisu in je olja na oko še vedno toliko, kot ga je bilo na servisu. Olje je Aral Tronic 431, ki je predpisano za PD motorje. S tem nočem napisati, da čipanje zmanjšuje porabo olja, hočem pa povedati, da čipanje praktično ne vpliva na porabo olja. Zakaj se je pri meni zmanjšala, ne vem točno. Morda ga sedaj vozim v malenkost nižjih obratih, ker ima več navora in več moči že pri nižjih obratih.

Avto naj bi bil čipan na 110kW, oziroma na 150KM. Meritev moči pred čipanjem je pokazala 86,nekaj kW oziroma 116,5KM, po čipanju pa 110,0kW, oziroma 149,6KM, s tem da je nad 3000 obrati konstantno na voljo najmanj 145KM, ki se obdržijo tja nekam do 4200 obratov.
Tudi občutki med vožnjo potrdijo veliko razliko v navoru in moči pred in po čipanju - 33KM. Ko se prvič po čipanju pelješ s svojim avtomobilom, ne moreš verjeti, česa je avto zmožen.
Še ena dobra lastnost čipanja (vsaj pri RSRu je tako) je, da se optimizacija programa naredi na zadnjem softwareu za določen tip motorja, ki pride iz tovarne. Tako sem opazil, da je avto že na mestu lepše tekel in povzročal manj tresljajev.

Turbina se obnaša podobno, kot se je, ko sem ga kupil. In mislim, da čipanje nima kakšnega hudega negativnega vpliva na turbino samo. Vsaj moje lopatice so zaenkrat še cele in turbina lepo polni 1,3 bara.

Jasno pa, ni vse zlato, kar se sveti in tudi čipanje ima slabe lastnosti. Vsi pogonski sklopi, ki prenašajo moč na kolesa so ob uporabi večje moči in navora bolj obremenjeni - drugače nikakor ne more biti. Tudi turbina je bolj obremenjena, saj mora namesto 1,05 bara ustvariti največji pritisk 1,3 bara. Tudi gume so bolj obremnjene... in tako naprej.
Kljub temu, sem še vedno mnenja, da se čipanje splača. Treba pa je potem bolj paziti na avto, in dodatno moč uporabljati res samo takrat, ko so vsi deli ogreti na delovno temperaturo, tako da prenesejo večje obremenitve.

Če se na enem avtu testira več različnih naprav, ki dvignejo moč motorja, je zadosti samo ena, ki naredi nepopravljivo škodo. Sam sem mnenja, da razni poceni načini optimiranja moči niso primerni. Sploh ne tisti, ki računalniku javljajo napačne vrednosti in računalnik zato dovoli večji pritisk turbine in večjo količino goriva.

Ko je že bilo govora o stopljenih lopaticah. Temperatura izgorevanja je odvisna od mešanice gorivo-zrak in če je mešanica prerevna (presežek zraka) se temperatura izpušnih plinov dvigne. Če torej kakšna dodatno vgrajena naprava računalniku sporoča nižji pritisk turbine, bo računalnik mislil, da ima na voljo manjšo količino zraka in temu primerno vbrizgal manjšo količino goriva, s katero bi sicer ob pravilnem podatku omogočil pravilno izgorevanje, dejansko pa bo mešanica prerevna in temperatura izgorevanja previsoka, kar ima lahko za posledico stopljene lopatice turbine. To je samo eden izmed primerov, ki lahko pripelje do uničenja turbine ali še česa drugega.

Za konec še tole: nisem zaposlen ali prijatelj kateregakoli tunerja, želim pa, da se ljudi ne straši, da se jim bo ob čipanju stopila turbina. Če je čipanje narejeno pravilno, bo motor še dolgo delal. Prav pa je, da se na možne napake in nevarnosti opozori. Ni pa vse črno belo.

Lep pozdrav, pa veliko užitkov ob vožnji s čipanimi avtomobili... vsaj jaz jih bom imel 8)
Slika
 
rožlek
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 77
Pridružen: Pe mar 09, 2007 9:37 am
Kraj: Laško

Napisal/-a rožlek Če mar 22, 2007 9:57 pm

jz sm sam powedu kar sm widu in svojim ocem zaenkrat se wrjamem :lol: je pa res da ima avto po cipanju weliko bolse pospeske ki se zelo obcutijo.stopljena vetrnica in tako naprej je pa posledica voznika in slabih cipov po mojem mnenju :D
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Če mar 22, 2007 10:13 pm

bom kr tuki prasau.ko se temperatura vode dvigne na 90 stopinj,koliksna je takrat temperatura olja?priblizno koliko minutkasneje(ko se ogreje voda na 90)lahko zacnem prtiskat avto?
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Če mar 22, 2007 10:34 pm

abbe je napisal/-a:bom kr tuki prasau.ko se temperatura vode dvigne na 90 stopinj,koliksna je takrat temperatura olja?priblizno koliko minutkasneje(ko se ogreje voda na 90)lahko zacnem prtiskat avto?


Če pozorno opazuješ in poslušaš delovanje motorja lahko ugotoviš, kdaj se olje dovolj segreje. Če je avto res mrzel (naprimer stoji čez noč pod 5 stopinjami) boš pri TDIju rabil kakšnih 10 ali 15 km vožnje, da se voda ogreje na 90°C, potem pa še kakšne 3 do 5 km za olje. To pišem izključno po svojem občutku, predvsem na podlagi standardne jutranje relacije: 11 km do avtoceste, voda ima nekje med 70 in 90°C in potem, ko je treba pospešit na avtocesto še vedno "čutiš" da motorju še ni do proizvajanja velike moči. Potem pa še kakšnih 5 km pa se že lepše obnaša.
Obratno pa je, če avto naprimer stoji kakšno uro. Voda se ohladi iz 90°C na kakšnih 70, olje pa se očitno ne ohladi tako hitro, ker se motor lepo obnaša.

Je pa res, da za takšen občutek za delovanje določenega motorja rabiš nekaj časa, da se ga navadiš. Tale avto sedaj vozim skoraj dve leti pa pol, oziroma 61kkm.
Slika
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Če mar 22, 2007 10:40 pm

jst mam svojga sele 4 mesece.pa pac an bi rd vedu kdaj.bi pa lahko odgovoril kdo ki ma diesla pa ma notr kazalcek za temperaturo olja.(sharan ,peugeot,alhambra...)
 
Uporabniški avatar
vincent
Novinec
 
Prispevkov: 293
Pridružen: Po nov 29, 2004 2:25 pm

Napisal/-a vincent Pe mar 23, 2007 12:16 pm

glede temp. olja..jaz sem imel cagar v bivšem Uno 1.4 TD..tako da sem lahko spremljal pritisk in temperaturo olja.

Bilo je nekako takole...ko seje voda segrela na delovno temepraturo....se je cagar za olje komaj odklonil (torej ej kazal 60 stopinj)...potem pa je trajalao še nekaj časa da se je segrelo na pribl. 80 - 100 stopinj kar je nekje v mejah normale.

Ampka pri 60-ih stopinjah olje že kar lepo teče...in če počakaš dokler se voda segreje na 90 stopinj si sigurno že na varni strani tudi pri olju.

Za res pravo segretost....pa vsaj še kakih 5 km.
 
Uporabniški avatar
snoopek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1036
Pridružen: To okt 18, 2005 8:06 am

Napisal/-a snoopek Pe mar 23, 2007 2:49 pm

jp, nekateri mislijo, da če se ti dvigne števec za vodo na 90 stopinj, tu nekje, da to pomeni, da je avto ogret na delovno temparaturo. Voda sicer je, kar pa še ne
pomeni, da je avto pripravljen da se ga "goni", treba je še par kilometru nardit, da se
zagreje še olje. (da ne bo kakšne zamere, govorim iz izkušenj, ker sem vidu ka moj bratranc dela z avtom ;) pol mu pa kj rečeš pa ti prbije, sj bo ati dau za novga :lol: :lol: :lol:

pa že more bit tako :D
Citroen C5 2.0 hdi Break :P
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody Pe mar 23, 2007 2:56 pm

haha ja res je :shock: :D amm rožlek čipi nimajo kej bit krivi da turbina ckne...
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
rožlek
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 77
Pridružen: Pe mar 09, 2007 9:37 am
Kraj: Laško

Napisal/-a rožlek Pe mar 23, 2007 6:30 pm

ja kar sm widu lahk powem :lol: kr je turbina crknala genau zarad čipa :lol:
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost