Dejte se umirit s temle ircanjem.
Če je avto pravilno čipan in uporabnik dodatno moč uporablja takrat, ko jo lahko, se pravi ogret avto, in ne vročega ugašat, bo avto še dolgo delal in se ne bo stopila vetrnica.
Golfa IV 1.9 TDI 85kW oziroma 115KM imam že skoraj dve leti pa pol. V tem času sem prevozil 61kkm. Zadnjih 35kkm je avto čipan pri RSRu in ima trenutno 157kkm.
Ko sem ga kupil, sem moral med prvima dvema servisnima intervaloma doliti olje. Sedaj pa mi ga zadnjih par servisov ni bilo treba. Trenutno je 7kkm po servisu in je olja na oko še vedno toliko, kot ga je bilo na servisu. Olje je Aral Tronic 431, ki je predpisano za PD motorje. S tem nočem napisati, da čipanje zmanjšuje porabo olja, hočem pa povedati, da čipanje praktično ne vpliva na porabo olja. Zakaj se je pri meni zmanjšala, ne vem točno. Morda ga sedaj vozim v malenkost nižjih obratih, ker ima več navora in več moči že pri nižjih obratih.
Avto naj bi bil čipan na 110kW, oziroma na 150KM. Meritev moči pred čipanjem je pokazala 86,nekaj kW oziroma 116,5KM, po čipanju pa 110,0kW, oziroma 149,6KM, s tem da je nad 3000 obrati konstantno na voljo najmanj 145KM, ki se obdržijo tja nekam do 4200 obratov.
Tudi občutki med vožnjo potrdijo veliko razliko v navoru in moči pred in po čipanju - 33KM. Ko se prvič po čipanju pelješ s svojim avtomobilom, ne moreš verjeti, česa je avto zmožen.
Še ena dobra lastnost čipanja (vsaj pri RSRu je tako) je, da se optimizacija programa naredi na zadnjem softwareu za določen tip motorja, ki pride iz tovarne. Tako sem opazil, da je avto že na mestu lepše tekel in povzročal manj tresljajev.
Turbina se obnaša podobno, kot se je, ko sem ga kupil. In mislim, da čipanje nima kakšnega hudega negativnega vpliva na turbino samo. Vsaj moje lopatice so zaenkrat še cele in turbina lepo polni 1,3 bara.
Jasno pa, ni vse zlato, kar se sveti in tudi čipanje ima slabe lastnosti. Vsi pogonski sklopi, ki prenašajo moč na kolesa so ob uporabi večje moči in navora bolj obremenjeni - drugače nikakor ne more biti. Tudi turbina je bolj obremenjena, saj mora namesto 1,05 bara ustvariti največji pritisk 1,3 bara. Tudi gume so bolj obremnjene... in tako naprej.
Kljub temu, sem še vedno mnenja, da se čipanje splača. Treba pa je potem bolj paziti na avto, in dodatno moč uporabljati res samo takrat, ko so vsi deli ogreti na delovno temperaturo, tako da prenesejo večje obremenitve.
Če se na enem avtu testira več različnih naprav, ki dvignejo moč motorja, je zadosti samo ena, ki naredi nepopravljivo škodo. Sam sem mnenja, da razni poceni načini optimiranja moči niso primerni. Sploh ne tisti, ki računalniku javljajo napačne vrednosti in računalnik zato dovoli večji pritisk turbine in večjo količino goriva.
Ko je že bilo govora o stopljenih lopaticah. Temperatura izgorevanja je odvisna od mešanice gorivo-zrak in če je mešanica prerevna (presežek zraka) se temperatura izpušnih plinov dvigne. Če torej kakšna dodatno vgrajena naprava računalniku sporoča nižji pritisk turbine, bo računalnik mislil, da ima na voljo manjšo količino zraka in temu primerno vbrizgal manjšo količino goriva, s katero bi sicer ob pravilnem podatku omogočil pravilno izgorevanje, dejansko pa bo mešanica prerevna in temperatura izgorevanja previsoka, kar ima lahko za posledico stopljene lopatice turbine. To je samo eden izmed primerov, ki lahko pripelje do uničenja turbine ali še česa drugega.
Za konec še tole: nisem zaposlen ali prijatelj kateregakoli tunerja, želim pa, da se ljudi ne straši, da se jim bo ob čipanju stopila turbina. Če je čipanje narejeno pravilno, bo motor še dolgo delal. Prav pa je, da se na možne napake in nevarnosti opozori. Ni pa vse črno belo.
Lep pozdrav, pa veliko užitkov ob vožnji s čipanimi avtomobili... vsaj jaz jih bom imel
