Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
R 34 GT-R
Uporabnik
 
Prispevkov: 1371
Pridružen: Ne maj 06, 2007 10:16 pm
Kraj: Najlepša dolina

Napisal/-a R 34 GT-R To dec 15, 2009 10:41 pm

Pro_Tuning je napisal/-a:Pozabili ste se na valje z vodno zavoro. Ki ne zavirajo s pomocjo elektrike.


MikeLima je napisal/-a:Zavora je lahko vodna sumna turbina, lahko je retarder na vrtincne tokove, hidravlicni sistem s crpalko in nastavljivim izgubnikom. Vsaka od zavor ima svoje dobre in slabe lastnosti. Problem vseh je toplota, ki se proizvaja. Vodna zavora je zaradi medija najman obcutljiva na toploto, je pa toliko bolj zoprna za regulacijo.
RiDe hArD
 
Uporabniški avatar
MikeLima
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Sr feb 06, 2008 6:47 pm

Napisal/-a MikeLima Sr dec 16, 2009 12:06 am

Po domace povedano... Vsa energija, ki gre iz motorja v dyno, konca kot toplota. Tudi pri inercijskih valjih.
 
mondy
Novinec
 
Prispevkov: 462
Pridružen: Sr feb 26, 2003 9:10 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a mondy Sr dec 16, 2009 1:08 am

MikeLima je napisal/-a:Po domace povedano... Vsa energija, ki gre iz motorja v dyno, konca kot toplota. Tudi pri inercijskih valjih.


Mogoče za ostale bralce: Nekaj energije iz motorja se že prej izgubi z odvajanjem preko hladilnega sistema motorja kot toplota, ostali del pa valje zavrti v obliki kinetične energije, ki pa se zaradi trenja kot toplota preko koles in uležajenja valjev odvede na okolico.
Pač zakon o ohranitvi energije.
Ker pri valjih z zavoro ob zaviranju dodajaš delo, se ta ravno tako odvede v obliki toplote. Po domače povedano bo temperatura valjev z zavoro po meritvi višja.
Jaz sem samo debatiral o delu, ki ga opravlja zavora in upoštevanje le tega pri rezultatih. Pač nekaj več dela za program merilnih valjev z zavoro.
Ni bil namen, da bi spodbijal točnost meritev z zavoro, da se razumemo!
 
mondy
Novinec
 
Prispevkov: 462
Pridružen: Sr feb 26, 2003 9:10 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a mondy Sr dec 16, 2009 1:13 am

kinkyllama je napisal/-a:delo nas ne zanima ...zgolj moč (brez t)

zakaj kompliciraš...

moč=delo/čas
 
Uporabniški avatar
MikeLima
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Sr feb 06, 2008 6:47 pm

Napisal/-a MikeLima Sr dec 16, 2009 1:29 am

mondy je napisal/-a:Mogoče za ostale bralce: Nekaj energije iz motorja se že prej izgubi z odvajanjem preko hladilnega sistema motorja kot toplota, ostali del pa valje zavrti v obliki kinetične energije, ki pa se zaradi trenja kot toplota preko koles in uležajenja valjev odvede na okolico.
Pač zakon o ohranitvi energije.
Ker pri valjih z zavoro ob zaviranju dodajaš delo, se ta ravno tako odvede v obliki toplote. Po domače povedano bo temperatura valjev z zavoro po meritvi višja.
Jaz sem samo debatiral o delu, ki ga opravlja zavora in upoštevanje le tega pri rezultatih. Pač nekaj več dela za program merilnih valjev z zavoro.
Ni bil namen, da bi spodbijal točnost meritev z zavoro, da se razumemo!


Tole je pa malo smesen pristop k termodinamiki in fiziki :D Takole bomo sli pa po nobelovo :D
 
mondy
Novinec
 
Prispevkov: 462
Pridružen: Sr feb 26, 2003 9:10 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a mondy Sr dec 16, 2009 1:39 am

MikeLima je napisal/-a:
mondy je napisal/-a:Mogoče za ostale bralce: Nekaj energije iz motorja se že prej izgubi z odvajanjem preko hladilnega sistema motorja kot toplota, ostali del pa valje zavrti v obliki kinetične energije, ki pa se zaradi trenja kot toplota preko koles in uležajenja valjev odvede na okolico.
Pač zakon o ohranitvi energije.
Ker pri valjih z zavoro ob zaviranju dodajaš delo, se ta ravno tako odvede v obliki toplote. Po domače povedano bo temperatura valjev z zavoro po meritvi višja.
Jaz sem samo debatiral o delu, ki ga opravlja zavora in upoštevanje le tega pri rezultatih. Pač nekaj več dela za program merilnih valjev z zavoro.
Ni bil namen, da bi spodbijal točnost meritev z zavoro, da se razumemo!


Tole je pa malo smesen pristop k termodinamiki in fiziki :D Takole bomo sli pa po nobelovo :D


Vem kaj misliš...Pač po domače povedano, pa še mal pozno je in se mi ne da komplicirat. Če bi se mi dalo bil lahko vse povezal z enačbo in analiziral s kakšnim diagramom pretoka eksergije, ampak se mi ne da in se mi tudi ne bo dalo. :D
 
Uporabniški avatar
kopron
Uporabnik
 
Prispevkov: 912
Pridružen: Sr apr 12, 2006 3:29 pm
Kraj: Kamnik

Napisal/-a kopron Sr dec 16, 2009 8:10 am

Sumim, da ste tule zašli preveč v detajle.

Namreč, kaj pomeni razlika v meritvah 20 Hp + ali - (gor ali dol) pri 400 Hp ?? Toliko kot nič . Nihče je nebo občutil.

Aaaampak, pri 40 Hp pa ta razlika že pomeni ogromno ( 50% - polovico) . No, to pa se že z lahkoto precej precej občuti .

Torej , kot je znano, je za nas bistvena ponovljivost meritev, zato, da se ugotovi razlika med prejšnjo mapo , in med kasnejšo pri nastavljanju/tuningu, posledično pa sorazmeren(%) prirast moči gledena parametre nastavitev.

Toliko o "razlikah" , da se ne boste "zapenjali" po nepotrebnem .: - )

Pa dober dan vam želim boštjan .
 
Korl Olmajti
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 34
Pridružen: Pe dec 11, 2009 11:48 am
Kraj: Lesce

Napisal/-a Korl Olmajti Sr dec 16, 2009 8:26 am

mondy je napisal/-a:pa vem, da ne zavira z mehanskim trenjem
Prvi glavni zakon termodinamike ;)


Z mehanskim trenjem zavira, kakopak?! :lol:
Vendar "brezdotikalno" :shock:

Kaj ima pa tukaj prvi glavni zakon termodinamike zraven?
Babooni so med nami !
 
mondy
Novinec
 
Prispevkov: 462
Pridružen: Sr feb 26, 2003 9:10 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a mondy Sr dec 16, 2009 10:16 am

Korl Olmajti je napisal/-a:
mondy je napisal/-a:pa vem, da ne zavira z mehanskim trenjem
Prvi glavni zakon termodinamike ;)


Z mehanskim trenjem zavira, kakopak?! :lol:
Vendar "brezdotikalno" :shock:



Kaj ima pa tukaj prvi glavni zakon termodinamike zraven?


Zavira že z mehanskim delom, samo trenje pa ni mehansko. ;)
Sicer pa stvar terminologije. Mogoče bi kakšen elektrotehnik lahko kej na temo obnašanja elektromagnetnega polja povedal.
 
Uporabniški avatar
MikeLima
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Sr feb 06, 2008 6:47 pm

Napisal/-a MikeLima Sr dec 16, 2009 10:38 am

Pa sej sem ze napisal... Spreminja vrtenje v toploto. Tako kot vsi dyno-ti, razen titih ki polnijo jezero na hribu z vodo.

Ampak nas Mondy (kandidat za nobelovo ;) ), on bi racunal konje tako, da bi pogledal koliko bencina je pozrlo, preracunal to v kWh, zmeril koliko toplote je slo iz avtomobila, ostanek pa itak ni mogel it nikamor drugam kot na kolesa. Ergo? :D
 
Uporabniški avatar
LoCo
Uporabnik
 
Prispevkov: 960
Pridružen: Po jan 05, 2009 6:04 pm

Napisal/-a LoCo Sr dec 16, 2009 11:56 am

MikeLima je napisal/-a:Pa sej sem ze napisal... Spreminja vrtenje v toploto. Tako kot vsi dyno-ti, razen titih ki polnijo jezero na hribu z vodo.

Ampak nas Mondy (kandidat za nobelovo ;) ), on bi racunal konje tako, da bi pogledal koliko bencina je pozrlo, preracunal to v kWh, zmeril koliko toplote je slo iz avtomobila, ostanek pa itak ni mogel it nikamor drugam kot na kolesa. Ergo? :D


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Skor sm iz stola padu :D :D :D
Edmunds.com je napisal/-a:Mitsubishi made a decision when developing its Evo X to go upscale. No longer was it good enough to kick Subaru's ass. Now it wanted to go after the big players in the sport sedan market.


Slika
 
mondy
Novinec
 
Prispevkov: 462
Pridružen: Sr feb 26, 2003 9:10 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a mondy Sr dec 16, 2009 3:00 pm

MikeLima je napisal/-a:Pa sej sem ze napisal... Spreminja vrtenje v toploto. Tako kot vsi dyno-ti, razen titih ki polnijo jezero na hribu z vodo.

Ampak nas Mondy (kandidat za nobelovo ;) ), on bi racunal konje tako, da bi pogledal koliko bencina je pozrlo, preracunal to v kWh, zmeril koliko toplote je slo iz avtomobila, ostanek pa itak ni mogel it nikamor drugam kot na kolesa. Ergo? :D


Ne, jest bi še gledal kolk dela si ti porabil, ko si z nogo pritisnil na plin in trenje v zajli za gas.... :lol:

Sej nisem nasprotoval temu kar si napisal!
Samo napisal sem po domače, da bi mogoče tudi kdo, ki mu fizika ni domača razumel zakaj vse konča kot toplota.
Zdej pa "get off my back"! ;)
 
kinkyllama
Novinec
 
Prispevkov: 212
Pridružen: Če jul 31, 2008 11:33 am
Kraj: ww

Napisal/-a kinkyllama Sr dec 16, 2009 5:36 pm

če gremo po vrsti

pri valjih z zavoro..recimo Maha

imamo merilno celico razred točnosti IV...recimo da uporabljamo 600 delcev
pogrešek te merilne celice je 1%
hitrost merimo z induktivnim senzorjem..če je vse ok pogreška praktično ni

pri inercijskih valjih imamo breme znano (upam), rabimo merit delta kotne hitrosti v časovni enoti..
.merilna tehnika je tu "lahko" izredno natančna, tako da je pogrešek teh valjev lahko še manjši...so pa lahko samo indikator moči. ne pa kot pripomoček (konstantno breme)

problem pa nastopi pri kalibraciji te opreme, ki ostane ponavadi kar "fabrška", ki pa je za vse naprave enaka, brez upoštevanja toleranc pri vgrajenih komponentah

povzetek

ispravni, kvalitetni valji morajo zaznat vsak prirastek moči in obratno,
z med valjčno primerjavo dobimo tako samo dve premici...



edit:

kdo vam kalibrira (certificira) valje?
 
Uporabniški avatar
MikeLima
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Sr feb 06, 2008 6:47 pm

Napisal/-a MikeLima Če dec 17, 2009 4:25 am

kinkyllama je napisal/-a:imamo merilno celico razred točnosti IV...recimo da uporabljamo 600 delcev pogrešek te merilne celice je 1%


Nelinearnost <0.1%
Neponovljivost <0.05%
Histereza <0.05%
Zero balance <0.5% samokalibriracija pred zacetkom meritve.

kinkyllama je napisal/-a:pri inercijskih valjih imamo breme znano (upam), rabimo merit delta kotne hitrosti v časovni enoti..
.merilna tehnika je tu "lahko" izredno natančna, tako da je pogrešek teh valjev lahko še manjši...so pa lahko samo indikator moči. ne pa kot pripomoček (konstantno breme)


Tudi pri valjih z zavoro je kar nekaj inercijske mase, ki se jo seveda tudi uposteva in meri kotni pospesek.

Ne gre za to, da bi bilo pri inercijskih valjih tezko izmeriti kotni pospesek, gre za napako merilne metode. Ta je lahko tudi juhuhu% Vecina napake se namrec zgenerirai takrat, ko se poskusa manipulirati z izmerjeno in pricakovano mocjo. V tej temi so bile objavljene tudi meritve z inercijskih valjev ki tega ne pocno. Rezultat je po pricakovanjih realen in zelo verjetno zelo tocen.

kinkyllama je napisal/-a:problem pa nastopi pri kalibraciji te opreme, ki ostane ponavadi kar "fabrška", ki pa je za vse naprave enaka, brez upoštevanja toleranc pri vgrajenih komponentah


Se strinjam, da bi to lahko bil problem. Kalibracija s fabriskim orodjem in proceduro ni veliki baubau. Treba pa je in smo tudi jih.

kinkyllama je napisal/-a:povzetek

ispravni, kvalitetni valji morajo zaznat vsak prirastek moči in obratno,
z med valjčno primerjavo dobimo tako samo dve premici...


Tako naj bi bilo, ja. Ker je razlika oblike krompirjevega gomolja, imamo pa tole temo za glodat. :D
 
Korl Olmajti
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 34
Pridružen: Pe dec 11, 2009 11:48 am
Kraj: Lesce

Napisal/-a Korl Olmajti Če dec 17, 2009 8:41 am

Nekje sem zasledil da ste zelo šimfali čez AE valje.Kakor sem razumel ima inercijske.
Dejte mi prosim razložit, kako pri nizkih vrtlajih kažejo pravilno, pri visokih pa napačno.

Kar se mojega dynota tiče lahko povem, da je edina stvar ki mi vpliva na ponovljivost meritve samo temperatura ležajev (viskoznost masti v njih) in od računalnika "clock" ki pa mislim da odstopa bistveno manj kakor 0,000014%(frekvenca 1,4GHz pa 100ppm tolerance)
Babooni so med nami !
 
Uporabniški avatar
MikeLima
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Sr feb 06, 2008 6:47 pm

Napisal/-a MikeLima Če dec 17, 2009 11:05 am

Pa upam, da ne meris z uro PCjca, ki ni niti priblizno tako tocna. Tam so problemi z interupti pa z mnogo drugimi recmi ki imajo prioriteto pred tvojim programom. Vidim na CNCjki koliko odstopa ura od realnega casa. Ne verjamem da laufas valje na kakem RT operacijskem sistemu. No, vseeno so napake znotraj 1% kar je kul glede na vse ostale spreminjajoce se parametre pri merjenju.

Po mojih izkusnjah so najvecja spremenljivka gume. Najprej se rezultati drasticno poboljsujejo, ker gume ocitno pridobijo na gripu, se ocistijo. V drugi fazi gredo pocasi na slabse. Sumim, da zaradi povecanega trenja stekanja in nagibov. Drugi faktor je temperatura olja v menjalniku in motorju. Tu so kar razlike. Sele potem so lezaji valjev.

Zakaj taka razlika v merjenju? Ce bi tvojo elektroniko prikljucil na tiste valje, bi imel LoCo-jev EVO ene 300Nm in 270HP, kar spet ne bi bil realen rezultat. In da se lahko vsaj nekam na priblizne cifre spravi, je treba nekaj matematike cez spustit. In to se pozna. Tisto kar clovek slisi so konji in njutnmetri. Dobljeno celo ni odstopalo bistveno. Ce pa pogledas krivulje, pa vidis da nic ne stima.
 
drmocar
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 578
Pridružen: Če feb 26, 2004 6:06 pm

Napisal/-a drmocar Če dec 17, 2009 11:53 am

Tud ko pride na boost, pride na AE valjih kasneje za par 100 obratov, tud v peti prestavi. Se pravi da tudi spodaj nekaj ne štima.
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning Če dec 17, 2009 12:09 pm

Dajte se odlocit kako "narobe" kazejo v visjih obratih. Eni prisegajo da kazejo pramalo, drugi da prevec. Na koncu pa so konji tocno izmerjeni.
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
 
Uporabniški avatar
LoCo
Uporabnik
 
Prispevkov: 960
Pridružen: Po jan 05, 2009 6:04 pm

Napisal/-a LoCo Če dec 17, 2009 12:46 pm

Pro_Tuning je napisal/-a:Dajte se odlocit kako "narobe" kazejo v visjih obratih. Eni prisegajo da kazejo pramalo, drugi da prevec. Na koncu pa so konji tocno izmerjeni.


Mislim da MikeLima hoče povedat da: "Kljub temu da so bili konji približno točno (kakorkoli - 2% odstopanja) izmerjeni, se glede na graf obrati ne ujemajo z valji na zavoro, posledično so izmerjeni konji premaknjeni drugje na powerband kot bi morali biti, peak HP je pravilen a vendar na napačnih obratih ker na njihovem grafu raste do konca. In pa navor je a) napačno izmerjen in b) napačno postavljen po RPM bandu"

Po domače povedano in kmečko obrnjena izjava MikeLime: "Tvoji valerji so dobri za rečt moj avto ma 410 konjev, vsi ostali podatki iz njih pa so neuporabni."

(Maži če nism zadel tega kar se trudiš povedat v zadnjih 74 postih me prosim popravi)

lp
Edmunds.com je napisal/-a:Mitsubishi made a decision when developing its Evo X to go upscale. No longer was it good enough to kick Subaru's ass. Now it wanted to go after the big players in the sport sedan market.


Slika
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning Če dec 17, 2009 1:38 pm

Karkoli se dela na njih, pokazejo razlike. So cisto normalno uporabni.
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov