No, potem pa bolj splošno.
Ločiti je treba med prečnim motorjem : A3, TT, Golf, Leon, Oktavija; ter vzdolžnim : A4, A6, passat, superb
Starejši prečni motorji 150 KM gredo s čipom do okoli 190KM, novejši 150 in 180KM do okoli 210KM, čisto novi 150 in 180KM spet do okoli 195KM (zaradi premajhnih injektorjev in tečne elektronike). 210 in 225KM motor gresta s čipom do 245-255KM.
Starejši vzdolžni motorji 150KM in 180KM gredo do 195KM, novejši 150, 163 in 170KM tudi nekako do 190-200KM, čisto novi 163 in 170KM gresta do 190KM (enak razlog kot zgoraj), novi 190KM gre na 210-220KM.
Izpušni sistem ti omogoča povečanje moči od 10-20KM, odvisno, kaj in koliko greš delati.
Nujna menjava je tisti ventil (diverter valve oziroma by-pass ventil... je mnogo imen). Serijski je plastični z membrano in je zanič, ker spušča nadtlak. Menjati ga je treba za kovinskega z batom, recimo od firme forge, je pa še mnogo drugih opcij.
Možna je tudi menjava N75 ventila, ki ti da 5-10KM.
Pri prečnih motorjih imaš možnost kupiti tudi druga kolena (lepše speljana cev pred sesalnim delom turbine), s katerimi dobiš kake 5KM.
Pri vseh motorjih če daš samo čip, dobava bencina zadostuje, lahko pa vedno menjaš močnejše injektorje in daš delati custom čip in dobiš še kako malenkost na moči.
Na starejših prečnih motorjih je navadna K03 turbina, na novejših K03-sport turbina, ki je zmožna kakih 10-15KM več. Možna nadgradnja turbine na tem motorju, da samo menjaš turbino in čip ter nič drugega, je K04-001 z oznako 5304-950-0001. (
http://www.goapr.com/VW/products/tvk04.html ). Dobiš samo s čipom in menjavo za to turbino okoli 235-240KM. Druga možnost predelave na tem motorju je, da daš vgraditi turbino od 210 in 225KM motorja (na 210 in 225KM motorju je K04-023 turbina, ki je mnogo močnejša), dobiš ven od 250-265KM, a je poleg turbine potrebno menjati cevi za olje in vodo od turbine, izpuh do katalizatorja, injektorje, izpušni kolektor, sesalne cevi... Strošek 0,5 mio SIT. Tretja možnost je tale kit :
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... Code=VVWTK s katerim dobiš 250-280KM , četrta možnost pa tale kit
http://www.goapr.com/VW/products/stage3_trans.html s katerim dobiš okoli 300KM.
Podobno gre tudi pri vzdolžnem motorju, direktna nadgradnja K03 turbine je K04-015 z oznako 5304-988-0015 , ki da okoli 235KM. Naslednja stopnja je K16 z oznako 5316-988-6717 s katero dobiš 265KM, menjati je treba injektorje, priklop izpuha, pa še kaj dodatno. Naslednja opcija je tole :
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... Code=VVWTK , ki je dobra za 250-280KM. Zadnja opcija je ta :
http://www.goapr.com/VW/products/stage3_long.html za okoli 300KM.
V Evropi prodaja od APR firma Digitec v Nemčiji, od ATP pa firma MFT v Nemčiji.
V ATP kitu včasih kaj manjka za uspešno vgradnjo, a ni preveč sile.
Možno je tudi kupovati robo iz vseh vetrov in doma sestavljati, a moraš točno vedeti, kaj je za kaj dobro.
ATP in APR kit imata Garrett turbine, ostale so KKK turbine.
Pri vseh teh predelavah, se notranjosti motorja ne dotika in spreminja. Ni potrebno novih tesnil, menjalnika, sklopke... Vse zdrži. Le sklopka se hitreje obrablja in je priporočljiva nadgradnja nad 250KM, prav tako nakup zmogljivejšega intercoolerja, zavor, podvozja...
Vsekakor priporočam ob vsaki spremembi prilagoditev čipa, ne pa šarjanja po turbini. Ta motor ni tipa ala Fiat Uno turbo ali Punto GT ali ostala turbo generacija 90. let. Turbina je kontrolirana preko elektronike in naj tako tudi ostane. Mape v čipu niso spisane v nedogled in ni šanse, da bi kar tako dvignil nadtlak turbine brez popravka čipa. S čipom se da tudi zoptimizirati predvžig itd. Res je, da bi se z mehanskim posegom dalo malo "turbino odpreti" a je to daleč pod nivojem čipa. Zadnje verzije 1.8T motorjev se ne da pretentati z poceni "mehanskim tuningom" v turbino, ker bo šel avto v notlauf v trenutku. Razni boost kontrolerji pridejo v poštev in so zmogljivi, a to se splača nabavljati nad 300KM varjanto.
So pa še dodatne možnosti tuninga, a o njih nisi spraševal.