Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Uporabniški avatar
X-Hair
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5000
Pridružen: Če sep 26, 2002 7:21 pm
Kraj: Fant od Fare

Napisal/-a X-Hair Po apr 26, 2004 12:27 pm

No potem pa, ko vidim da razmisljas o 15'' nabavi gume 195/50/15 kot je omenil carinvent. Eno kvalitetno gumo pa bos potem videl lego avtomobila. Ker resnicno bos pridobil z gumami. Zadnjic me je kolega klical naj pridem pred hiso, da ima nekaj za pokazat in se pripelje z maminim avtomobilom. Ji je zrihtal ene alu feltne s kvalitetno gumo in se neverjetno pozna kako avto boljse stoji, oz odzivnost je neprimerno boljsa. Nasvet za zacetek: kupi boljso gumo danih dimenzij in bos kasneje razmisljal o podvozju.

monster tudi pri sportnosti ni treba, da udobje trpi samo bo pa moral primakniti kaksnega preserna vec. Pa ne sedaj govoriti, da ce se rece sportno bo sportno in mora biti trdo ko p*****a. Vemo da tristan01 ne bo vozil gorskih in kroznih dirk, zato ostanimo v civilnem prometu. :wink:
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Po apr 26, 2004 1:23 pm

X-Hair je napisal/-a:monster tudi pri sportnosti ni treba, da udobje trpi samo bo pa moral primakniti kaksnega preserna vec. Pa ne sedaj govoriti, da ce se rece sportno bo sportno in mora biti trdo ko p*****a. Vemo da tristan01 ne bo vozil gorskih in kroznih dirk, zato ostanimo v civilnem prometu. :wink:


Trpi zmerom, pa magar ce sam sportne fedre gor das, da ne govorimo o trsanju amortizerjev...
Odvisno kolk si pac pripravljen dat za boljso lego na cesti... :D
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d To apr 27, 2004 8:45 am

Yacksy je napisal/-a:Mislim, ste pa res fiziki tle. V ovinku vta na cesti ne "drži" sila trenja, temveč sila LEPENJA!!!. Sila trenja pride v poštev takrat, ko avto zdrsne.


Ko smo ze pri silah ki delujejo na vozisce!
I. Zaradi prometne otezbe!
TE sile so ->
1. Vertiakalne
2. Tangencialne
3. Transverzalne
4. Sesalne
5. Utrujenost vozisca
6. Dinamicne sile
II. Zaradi atmosferskih uplivov!

Potem v fiziki...
Se mamo centifugalno silo ki te vlece nazven
Pa se Centripetalno...
Silo teze...
itd...
Boljse da se ne menimo o tem :D :D
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate To apr 27, 2004 9:45 am

Glede drzanja avta v ovinku ma Yacksy prov, drzi ga sila lepenja, vse dokler avto ne zdrsne. Koeficient lepenja je vedno mal vecji od koeficienta trenja, to vsak prov dobr ve, kok je tezko ujet avto, ko ta enkrat zacne drset. Monster, glede telih tvojih sil, je to samo razdelitev rezultatnte vseh sil na komponente in glede na kote in razmerja med gumami. Pri racunanju maksimalne sile lepenja ali trenja ni nikjer omenjena povrsina sticne povrsine, ampak samo koeficient lepenja ali trenja in komponenta sile, ki je pravokotna na podlago. Ko je ta produkt (maks sila lepenja) presezen z rezultatno sil, k so vzporedne sticni povrsini, avto zdrsne. Neha drset, ko je sila trenja vecja od te rezultante.

Da se bo avto s sirso gumo vedno bols drzu ceste tud ni res. Pozimi, na mokrem al pa v luzi to ni res. Na suhi cesti pa je res... pa ne zato, ker bi bla sama sticna povrsina vecja, ampak zato, ker se guma prilagaja voziscu. Ce se dost od bliz pogleda povrsino gume in asfalta, se guma ukrivi po mejhnih zrncih asfalta in tuki je razlika med sirso in ozjo gumo. Ozja se bo prjela npr tko k clovek z dvema prstoma za skalo ko pleza, sirsa pa tko k clovek s stirimi prsti in zato se spremeni koeficient lepenja in trenja. Podobno samo obratno je, ko je na cesti voda. Takrat pa zacne sirsa guma pred sabo rinit vec vode (kolkr je ne "odvede" po kanalih) in ko je te vode prevec, se guma malenkostno dvigne od ceste in stika med gumo in cesto ni vec, vmes je voda, molekule vode med sabo se pa ne drzijo prov dobr in je to tisto kar spremeni koeficienta. Ozja guma bi pa v tem primeru se neki casa mela stik s podlago, ker bi bil pritisk (ki pa je obratno sorazmerno odvisen s povrsino) vecji. Podobna stvar je na snegu, ko se sirsa guma ze pelje po snegu, ozja pa se po cesti.
Na ledu je pa problem, ker voda tvori kristale, ki so pravilne oblike, in na zgornji povrsini glede na zrnavost in razpokanost asflata veliko bolj ravne in se guma nima kam oprijet. Clovek tud ne more plezat po gladki steni.

Glede odvisnosti teh dveh koeficientov je pa se velik drugih dejavnikov. Npr. obrabljen asfalt, kjer so "zrna" ze zbrusena, olja, oznake, ... in na drugi strani, recimo nabrusen asfalt v ksnih ovinkih, ...

Glede centrifugalne sile... je posledica vztrajnosti avtomobila da nadaljuje premikanje v svoji prejsnji smeri (naravnost) in ne v ovinek. Centripetalna je pa posledica sile lepenja.

Razlicne vzmeti majo pa vpliv na enakomernost sile ene gume na cesto in s tem na silo lepenja, pa na razporejanje sil na gume zarad nagibanja.

Mislm, da bi mogl tole tko nekak funkcionirat.
 
Mean Machine
Novinec
 
Prispevkov: 157
Pridružen: Po avg 11, 2003 6:41 pm

Napisal/-a Mean Machine To apr 27, 2004 9:52 am

Zdej ste ful s temi silami neki naložil... :shock:
Jst mam pri seb Eibach pa 30% trše amortizerje, gume so pa iste ostale - 175/65/14, pa je razlika FUL očitna. Res da zdej ful bol gume trpijo, sm ceste se pa velik bolš drži.
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d To apr 27, 2004 9:53 am

Jup dejstvo je da so za sneg boljse ozje gume :wink:
Manjsa povrsina
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d To apr 27, 2004 9:58 am

Eto bom se jaz dal en primer z prakse!
Sem mel spusceniga totalno na poden sem se pelal v en fajn ovinek 60! Avto lepo neutralno sel... brez panike...
No nato ga sem dvignil...
Grem v ist ovinek 60 gume so skripale, posledicno je mehki, se avto bolj nagiba in ga je ven vleklo, zato so tudi zacele skripat gume...

Sem tocno vido kolk pomeni spuscen avto... gume pa amortizerji pa so ostal isti :wink:
 
Mean Machine
Novinec
 
Prispevkov: 157
Pridružen: Po avg 11, 2003 6:41 pm

Napisal/-a Mean Machine To apr 27, 2004 10:01 am

monster_d je napisal/-a:Eto bom se jaz dal en primer z prakse!
Sem mel spusceniga totalno na poden sem se pelal v en fajn ovinek 60!
No nato ga sem dvignil...
Grem v ist ovinek 60 gume so skripale, posledicno je mehki, se avto bolj nagiba in ga je ven vleklo, zato so tudi zacele skripat gume...

Sem tocno vido kolk pomeni spuscen avto... gume pa amortizerji pa so ostal isti :wink:


No evo :!: Velik lepši primer kot pa centrifugalne sile ipd :evil:
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate To apr 27, 2004 1:29 pm

Jest sm samo povedu teorijo zadi :-P

Se pa strinjam, da praksa v dost primerih pomen vec k teorija.
Pozna se tud razlika med, pr men naprimer zimskimi 195/65/15 al pa letnimi 205/55/16. K se letne bols drzijo ceste, avto je dost bolj odziven pa dost bolj se cuti cesto. Sej bi ga tud znizu, samo me mal skrbi, k ze zdej nasedem ce ne pazim, pa mislm da je vse serijsko. Avto je pa Golf IV.
 
Uporabniški avatar
kobreti
Uporabnik
 
Prispevkov: 1166
Pridružen: Če feb 06, 2003 3:33 pm
Kraj: MB

Napisal/-a kobreti To apr 27, 2004 1:35 pm

Jaz bi sam en predlog za gume dal Pireli P zero rosoo ali P zero nero...kajti ,ko se gumica segreje je res prlimana na asfalt....sem ful zadovoljen z njo!!! 8)
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d To apr 27, 2004 2:49 pm

Mate je napisal/-a:Jest sm samo povedu teorijo zadi :-P

Se pa strinjam, da praksa v dost primerih pomen vec k teorija.
Pozna se tud razlika med, pr men naprimer zimskimi 195/65/15 al pa letnimi 205/55/16. K se letne bols drzijo ceste, avto je dost bolj odziven pa dost bolj se cuti cesto. Sej bi ga tud znizu, samo me mal skrbi, k ze zdej nasedem ce ne pazim, pa mislm da je vse serijsko. Avto je pa Golf IV.


HEhe, sam nemores ti meni primerjat letnih in zimskih gum...
Zimske so narejene z drugega materala oz ma dodanih veliko drugih sestavin... Pa tudi narejene so za nizke temperature in bolj mehke so...
Lahko pa bi premerjal ti dve dimenziji ce bi recimo obe letni mel!
Jaz mam letne 155/70 R13 pa se bolj drzijo ceste kot zimske 165/70 R13 (nalite). sam letne in zimske nemores primerjat :wink:

Pa da je golf4 nizek se tudi najbolj ne strinjam, ce pazis ni blem... kaj te jaz vem... odkar sem prvic spustil avto je kocka pala... nikol vec nem mel serisjkega... ze zaradi izgleda cene zaradi oprijema cestisca...
Pa tudi bolj sem se naucil avto sparat ko ga imam cist na podu...
Preko lezecih lezem preko, na plocnike ne parkiram itd...
Pac stvar usakega posameznika! :wink:
LP
 
Uporabniški avatar
HMX
Novinec
 
Prispevkov: 437
Pridružen: To apr 29, 2003 7:40 pm
Kraj: Radlje Ob Dravi

Napisal/-a HMX To apr 27, 2004 4:16 pm

Sem fizik in lahko povem tole:

Sam imam široke nizkoprofilne valarje in vem, kako to pomaga čez ovinek.
Fora je v tem, da tista teorija o koeficientu trenja in lepenja velja za toga
telesa. Guma je pa vse prej kot toga :roll:. Teorija je zapletena, v
glavnem se da opisati oprijem kot fukcijo obremenitve, kota, temperature,
navora, ...

Formula (Pacejka Magic Formula) je precej komplicirana

http://www.racer.nl/reference/pacejka.htm,

in v resnici predstavlja samo približno parametrizacijo problema.

Ključne lastnosti:

- maksimalna bočna sila se v večanjem kota kolesa glede na smer gibanja manjša
- maksimalna bočna sila se z večanjem obremenitve najprej veča, potem pa manjša
- maksimalna bočna sila se z večanjem navora na kolo manjša
- višina gume povečuje strižno silo in s tem manjša maksimalno bočno silo
- itd.

Naštete lastnosti pravzaprav vsi poznamo iz prakse. Če volan naenkrat
preveč obrneš, izgubi guma oprijem. Glavni cilj nižanja avtomobila je poleg
aerodinamike vplivanje na drugo zgornjo ugotovitev. Nižje težišče avtomobila
zmanjša dodatno obremenitev zunanjega kolesa v zavoju in s tem ohranja
bočno silo. Tretjo točko pa tudi vsi poznamo. Če maš sprednji pogon in sredi
hitrega ovinka pritisneš na gas do daske, greš samo še naravnost. Četrta pa
potrjuje ljudsko modrost, da je nizkoprofilna guma boljša za ovinke.

Toliko o kolesu, ki je prvi stik z podlago. Ampak avto je še kaj več kot
kolesa. Nekaj mora še nositi to dodatno maso. Tu pride potem še na vrsto
vzmetenje, kjer je tako nekako pravilo palca, da je trše podvozje hitrejše
(spet manjša dodatne obremenitve na kolo, vendar le na primerni podlagi).

O vplivu podvozja sem se razgovoril tu:
http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?t=6371&start=44

Nikakor ne trdim, da sem strokovnjak, vendar o tem sem veliko prebral in
preštudiral ter sem posvetil kar precej časa gumam in vzmetenju mojega
avtomobila, da se obnaša tako kot hočem. Pri tem in šlo brez enačb in simulacij
in morem povedat, da je bil moj trud lepo nagrajen. Prav tako pa nisem tudi
samo nek teoretik. Moj prejšnji avto je mel 300+ bhp in tam sem se bil prisiljen
naučiti osnov hitre vožnje in kaj vse na to vpliva.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

No, če sedaj odgovorim na začetno vprašanje.
Avto znižat, ne pozabit tudi na trše amortizerje, kvalitetno široko nizko gumo
na zelo lahko platišče (ne gledat na dizajn, samo na težo), po možnosti še
dodati prečko spredaj ali pa zamenjati zadnji anti-roll bar z debelejšim,
odvisno ali hočeš, da avto podkrmari ali pa prekrmari, pa bo!

Garantirano boš lahko vse ovinke vozil vsaj 10 km/h hitreje. (Ok, ne na makedamu naprimer)
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d To apr 27, 2004 5:09 pm

HMX si fajn razlozu sam, razvleko mal zadeve! :wink:
Tisto o nizkoprofilnih gumah, precki cez amortizerje, trsanju amortizerjev in sportnih fedrah, pa sem ze sam omenil v zacetku debate :D
 
Uporabniški avatar
torstorm
Uporabnik
 
Prispevkov: 857
Pridružen: Če jan 22, 2004 11:46 pm
Kraj: Ljutomer

Napisal/-a torstorm To apr 27, 2004 6:41 pm

pa še na traction control iz f1 ste pozabili,... :D
 
Uporabniški avatar
Rx-8
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 73
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:25 pm
Kraj: Radomlje

Napisal/-a Rx-8 Sr apr 28, 2004 5:41 pm

X-Hair je napisal/-a:Vse zgoraj napisanemu bi jaz dodal se ene kvalitetne gume ala Potenza in to je to. ( pa da ne boste sedaj zacel nabijat da so pa druge gume se boljse. Trenutno imam izkusnje s temi gumami in dosedaj jih je se vsak pohvalil :wink: :P )

Se čist strinjam.
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov