Sem fizik in lahko povem tole:
Sam imam
široke nizkoprofilne valarje in vem, kako to pomaga čez ovinek.
Fora je v tem, da tista teorija o koeficientu trenja in lepenja velja za toga
telesa. Guma je pa vse prej kot toga

. Teorija je zapletena, v
glavnem se da opisati oprijem kot fukcijo obremenitve, kota, temperature,
navora, ...
Formula (Pacejka Magic Formula) je precej komplicirana
http://www.racer.nl/reference/pacejka.htm,
in v resnici predstavlja samo približno parametrizacijo problema.
Ključne lastnosti:
- maksimalna bočna sila se v večanjem kota kolesa glede na smer gibanja manjša
- maksimalna bočna sila se z večanjem obremenitve najprej veča, potem pa
manjša
- maksimalna bočna sila se z večanjem navora na kolo manjša
- višina gume povečuje strižno silo in s tem manjša maksimalno bočno silo
- itd.
Naštete lastnosti pravzaprav vsi poznamo iz prakse. Če volan naenkrat
preveč obrneš, izgubi guma oprijem. Glavni cilj nižanja avtomobila je poleg
aerodinamike vplivanje na drugo zgornjo ugotovitev. Nižje težišče avtomobila
zmanjša dodatno obremenitev zunanjega kolesa v zavoju in s tem ohranja
bočno silo. Tretjo točko pa tudi vsi poznamo. Če maš sprednji pogon in sredi
hitrega ovinka pritisneš na gas do daske, greš samo še naravnost. Četrta pa
potrjuje ljudsko modrost, da je nizkoprofilna guma boljša za ovinke.
Toliko o kolesu, ki je prvi stik z podlago. Ampak avto je še kaj več kot
kolesa. Nekaj mora še nositi to dodatno maso. Tu pride potem še na vrsto
vzmetenje, kjer je tako nekako pravilo palca, da je trše podvozje hitrejše
(spet manjša dodatne obremenitve na kolo, vendar le na primerni podlagi).
O vplivu podvozja sem se razgovoril tu:
http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?t=6371&start=44
Nikakor ne trdim, da sem strokovnjak, vendar o tem sem veliko prebral in
preštudiral ter sem posvetil kar precej časa gumam in vzmetenju mojega
avtomobila, da se obnaša tako kot hočem. Pri tem in šlo brez enačb in simulacij
in morem povedat, da je bil moj trud lepo nagrajen. Prav tako pa nisem tudi
samo nek teoretik. Moj prejšnji avto je mel 300+ bhp in tam sem se bil prisiljen
naučiti osnov hitre vožnje in kaj vse na to vpliva.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
No, če sedaj odgovorim na začetno vprašanje.
Avto znižat, ne pozabit tudi na trše amortizerje, kvalitetno široko nizko gumo
na zelo lahko platišče (ne gledat na dizajn, samo na težo), po možnosti še
dodati prečko spredaj ali pa zamenjati zadnji anti-roll bar z debelejšim,
odvisno ali hočeš, da avto podkrmari ali pa prekrmari, pa bo!
Garantirano boš lahko vse ovinke vozil vsaj 10 km/h hitreje. (Ok, ne na makedamu naprimer)