Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Punto_GT
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 520
Pridružen: Če mar 27, 2003 7:05 pm

Napisal/-a Punto_GT So sep 25, 2004 1:02 pm

monster_d je napisal/-a:A nima punto gt serisjko turbine T2 tako kot uno turbo?


Ne, punto ima IHI VL7, unoti so meli pa garrett T2 in IHI VL5.

FireSTORM, najbolša za 1.4 motor je zmeri original. Samo če daš večjo turbino in večji pritisk bo razlika kar opazna, jst ti svetujem montirat Garrett T25 (turboluknja je skori enaka originalni turbina), lahko daš tudi od Saito 190 (pride v kitu za punto gt za 190 konjev), tudi od Bonalume ni slaba, lahko pa daš svojo staro ihi-co predelat turmaxu, kateri ti obnovijo vse razn ohišja in zamenjajo vetrnico ( z večjo), dajo pa od ihi katere montirajo v impreze.
Vse je pa odvisno od tebe kolko miliš dat za turbino, rečmo moja T25 je stala 1200 eur z davkom, od turmax se mi zdi da je 800 eur če daš tvojo not,...

Malo linkov:
Turmax http://www.turmax.it/sito_ita/
Bonalume http://www.bonalume.it/
Saito http://www.saito.it/
 
Uporabniški avatar
FireSTORM
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2098
Pridružen: Sr jun 09, 2004 7:06 pm
Kraj: Murska Sobota

Napisal/-a FireSTORM So sep 25, 2004 1:26 pm

Punto_GT je napisal/-a:Malo linkov:
Turmax http://www.turmax.it/sito_ita/
Bonalume http://www.bonalume.it/
Saito http://www.saito.it/


to je ql, ampak ne razumem italjansko... :?

LP FireSTORM
 
Uporabniški avatar
Ribica
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 9
Pridružen: Pe sep 24, 2004 2:59 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Ribica So sep 25, 2004 7:00 pm

2 iKST

o tem ti jaz govorim, max tlak Elantre je tudi 1bar, ampak poglej kaj se dogaja ko isključiš control boost t.j. waste gate.

Jst se nisem videla niti ene turbine s kroglicnimi ležaji (vsi so drsni), ker je 150000 obratov preveč za kroglične ležaje. Če pa obstaja katera, pa prosim povej, ker bi rada to vidla - problemi pri g-polnilnikih na VW so bili ker so imeli ležaje plastične.

Vse je to lepo, če dvigneš talk turbine in ubrizgaš več goriva + naštimaš vžig (problem detonantnega izgorevanja) ampak ali vi res mislite ko tlak v cilindru skoči iz 60 barov na 100 barov - temperatura čela klipa gre sigurno čez 350 stopinj ne da bi nastale velike poškodbe na čelu klipa, ležajih,....?

Jst sem za tuning ampak naj bo narejen tako kot treba in da se človek lahko lepo vozi, brez bojazni da mu bo kaj "odšlo".

Razširjena mapa ecu-a z potenciometrenim boost controlom (tako da si sam lahko reguliraš tlak 0,8, 1, 1,2, 1,5, 1,8, ....) bi bila prava stvar ampak še vedno vztrajam pri tem da je potrebno pojačati klipni mehanizem.
 
Uporabniški avatar
GorazdO
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2109
Pridružen: So apr 17, 2004 8:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a GorazdO So sep 25, 2004 7:50 pm

Ribica je napisal/-a:
Jst se nisem videla niti ene turbine s kroglicnimi ležaji (vsi so drsni), ker je 150000 obratov preveč za kroglične ležaje. Če pa obstaja katera, pa prosim povej, ker bi rada to vidla - problemi pri g-polnilnikih na VW so bili ker so imeli ležaje plastične.


ne boš verjel - celo TwinBall Bearing so :P
http://www.airpowersystems.com.au/wrx/aps_turbo.htm

drsni:
Slika

kroglični:
Slika

primerjava drsni vs. kroglični:
Slika

glede ostalih predelav se pa strinjam - pri dvigu tlaka se vse šele začne.
Power is nothing without Control; so Think, Feel, Drive...
 
Uporabniški avatar
Ribica
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 9
Pridružen: Pe sep 24, 2004 2:59 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Ribica So sep 25, 2004 8:33 pm

Hvala.

Na sliki je vidno da trenje po 120000 obratih v korist drsnim ležajem, nekatere turbine pa lahko dosežejo tudi do 200000 obratov.
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst So sep 25, 2004 10:02 pm

Ribica, kot vidiš obstajajo ball bearing turbine. To so tiste tadrage varjante. Prednost je v tem da so bolj trpežne in da se večinoma prej zavrtijo.

Glede tuninga se pa tudi ne strinjam popolnoma. Bloki motorjev, ležaji, ojnice, bati in kar je ostalih komponent v motorjih so večinoma dosti predimenzionirani (veliko bolj kot turbina). Spet bom dal primer za mašino, ki jo poznam precej podrobno, torej CA18DET v nissanu. Ta motor se da navit na 300 konjev povsem varno in zanesljivo brez menjave kakšnih vitalnih delov motorja. Po svetu se vozijo celo primerki s preko 400 konji na standardnih komponentah, le tesnilo glave je drugo. Motor v serijski izvedbi razvije 170km.
Podobna je zgodba z ostalimi motorji. Po sloveniji se vozi en Leon 1,8T, ki razvije cca 340 konjev, in če sem prav razumel je notranjost mašine še originalna. Avto pa se uporablja kot daily driver.

Je pa res, da pri določeni meji tudi standardne komponente pridejo do svoje meje, in takrat je potrebna zamenjava za močnejše in pregrešno drage komponente.
Res je tudi, da ni priporočljivo tunat zgojenih mašin, posledice sem občutil na lastni koži. Se bolj splača mašino podret in zamenjat vse kar je slabega in si pol lahko siguren, da bo mašina zdržala.
 
Uporabniški avatar
Diesel
Novinec
 
Prispevkov: 176
Pridružen: Pe okt 04, 2002 3:43 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a Diesel So sep 25, 2004 10:37 pm

iKst je napisal/-a:Ribica, kot vidiš obstajajo ball bearing turbine. To so tiste tadrage varjante. Prednost je v tem da so bolj trpežne in da se večinoma prej zavrtijo.

Glede tuninga se pa tudi ne strinjam popolnoma. Bloki motorjev, ležaji, ojnice, bati in kar je ostalih komponent v motorjih so večinoma dosti predimenzionirani (veliko bolj kot turbina). Spet bom dal primer za mašino, ki jo poznam precej podrobno, torej CA18DET v nissanu. Ta motor se da navit na 300 konjev povsem varno in zanesljivo brez menjave kakšnih vitalnih delov motorja. Po svetu se vozijo celo primerki s preko 400 konji na standardnih komponentah, le tesnilo glave je drugo. Motor v serijski izvedbi razvije 170km.
Podobna je zgodba z ostalimi motorji. Po sloveniji se vozi en Leon 1,8T, ki razvije cca 340 konjev, in če sem prav razumel je notranjost mašine še originalna. Avto pa se uporablja kot daily driver.

Je pa res, da pri določeni meji tudi standardne komponente pridejo do svoje meje, in takrat je potrebna zamenjava za močnejše in pregrešno drage komponente.
Res je tudi, da ni priporočljivo tunat zgojenih mašin, posledice sem občutil na lastni koži. Se bolj splača mašino podret in zamenjat vse kar je slabega in si pol lahko siguren, da bo mašina zdržala.


Se strinjam. Če smo pri nissanu SR20DET (Sunny Gti-r) serijsko 220Hp, tuningi preko 300hp, brez bistvenih modifikacij in to z hybrid Garrett(M24) T25 ball bearing turbino.V avtomobilih z turbo motorji so itak bati, ki zdržijo bistveno višje temperature, kot bati v atmosferskem motorju.Če se naknadno vgrajuje turbina z vsaj 0,5-0,6 bar nadtlaka je smiselna že zamenjava serijskih batov z t.i.¨kovanimi¨. Kaj se tiče Leona....tipa poznam (nick Cicero-mobisux ), peljal me je z avtom in...uf....res ma caa 330-340HP in več al manj vse serijsko v notranjosti motorja.


lp
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst So sep 25, 2004 10:42 pm

Evo ti SR20DET Power :) 370 konjev na kolesih. Poleg tega je ta mašina v preteklosti že trpela 150 shote plina.

http://www.sxoc.com/site/rides/ride.php?Member_ID=129
 
Uporabniški avatar
Diesel
Novinec
 
Prispevkov: 176
Pridružen: Pe okt 04, 2002 3:43 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a Diesel So sep 25, 2004 10:48 pm

iKst je napisal/-a:Evo ti SR20DET Power :) 370 konjev na kolesih. Poleg tega je ta mašina v preteklosti že trpela 150 shote plina.

http://www.sxoc.com/site/rides/ride.php?Member_ID=129



hihihih....poznam zadevo, samo meni so bolši sunny (pulsar) s sr20det zaradi all time 4wd-a. :D :D :D
 
Uporabniški avatar
1.8T
Novinec
 
Prispevkov: 387
Pridružen: Sr jan 28, 2004 2:24 pm

Napisal/-a 1.8T Ne sep 26, 2004 12:28 am

Ribica je napisal/-a:Recirkulirajuč blow off malo pomaga.


Zakaj pa recirkulirajoč ?

/jan
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2258
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Napisal/-a RedBaron Ne sep 26, 2004 12:10 pm

Ribica je napisal/-a:Hvala.

Na sliki je vidno da trenje po 120000 obratih v korist drsnim ležajem, nekatere turbine pa lahko dosežejo tudi do 200000 obratov.


To ni razvidno iz grafa, ker se pri 120 000 konča!!
 
fiat gt
Novinec
 
Prispevkov: 297
Pridružen: Če jul 29, 2004 11:03 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a fiat gt Sr okt 06, 2004 11:31 pm

Za menjavat turbino je res veliko dela .....pa pred vsem dnarja ......pa ce mislis na puntota dat vecjo turbino .....mores kot prvo pogledat keri model je namrec so trije....in kompresisko razmerje je razlicno.......recimo zadnji model(ki je sicer tudi v moji uporabi,ampak razlicen avto kot ga ma punto gt....ker je bilo izdelanih malo abarth punto gt-jev) no recimo zadnji model,moj je l.1999 dela motor ze kot original na meji..........,drugi model in prvi je dosti boljsi za tuning,z izjemo abarth modela-tako receno specialka,za vgradit vecjo turbino moras menjat veliko stvari ,pa se ce je narejeno kot je treba ce tudi motor..... bo mel nevem sportno odmicno gred,druge bate prvo kar bo slo v zrak je polosovina pa sklopka....ki ne zdrzijo tega.....so presvoh...pa ce hoces da res gre moras poleg turbine menjat izpusni kolektor.......,in taki avti trajajo obcutno manj pa se punto original pije zelo malo,oziroma mas moznosti izbirat porabo ki varira med 6 in 10 litrov.........v koncni fazi pa puntovaoriginal turbina je odlicna konstanti pritisk je 1 bar sunek pa 1.6 bara,poglej druge avte z turbinami ..recimo uno turbo, R5 GT TURBO vec kot 0.8 bara ne gre
 
Uporabniški avatar
HUGO_BOSS
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2893
Pridružen: Sr jul 09, 2003 5:47 pm
Kraj: LJUBLJANA

Napisal/-a HUGO_BOSS Sr okt 06, 2004 11:44 pm

najprej bi reku... ribica R.E.S.P.E.C.T. :bow :shock:

drugo... fireSTORM
nikjer nisem zasledil, možno da sem spregledal... Koliko sploh hočeš potegniti ven iz mašine? Greš na max? Koliko $$$ si pripravljen vložit?

vse je odvisno od odgovorov na zgornja vprašanja :wink: :D
zastopnik, SEAT TUNING KLUB
Slika
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst Sr okt 06, 2004 11:49 pm

fiat gt, sam tlak turbine je popolnoma nekoristen podatek, če ne poznaš prostornine motorja in velikosti turbine. Važen je pretok zraka in ne tlak polnjenja. Serijska turbina je majhna, in zato 1,6 bara lahko pomeni manjši pretok kot na večji turbini 0,5 bara. Poleg tega se pri večjih tlakih zrak bolj segreva potrebno je menjat IC za večjega, večja turbina pa doseže isti pretok zraka z dosti nižjimi temperaturami zraka.
 
fiat gt
Novinec
 
Prispevkov: 297
Pridružen: Če jul 29, 2004 11:03 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a fiat gt Če okt 07, 2004 1:54 pm

Jaz te popolnoma vse razumem,no ze ker sem primerjal motor R5 GT TURBO ,uno turbo-z puntoto gt .....recimo od r5 gt turbo, turbina je nekje ista velicina turbine kot pri puntotu, ampak nemi rect da garrett t2 ki je v lasti renault 5 gt turbo in stara ze 20 let in tolce pritisk 0.8 bara.Moj priv avto je bla r5 gt turbo z vecjo turbino ki je tolkla neverjetnih 2.0 bara .............in vem da po tem ce nisi dal gas do kraja je bil isti kxxxc
je boljsa TURBO IHI VL7 ki je v lasti punta.....vecja turbina pomeni tudi vec tlaka.....glede temperature mas pa vse prav :lol:
 
Uporabniški avatar
krofl
Novinec
 
Prispevkov: 498
Pridružen: Sr avg 04, 2004 9:48 pm
Kraj: Zasavje

Napisal/-a krofl Če okt 07, 2004 2:14 pm

Ribica je napisal/-a:Iz lastne izkusnje: na Elantri crdi je bil boost dosežen že pri 1500 obratih, pri 3000 obratih pa je bil že preko 1,5 bar. Btw vgradnja večje turbine za sabo potegne menjanje celotnega klipnega mehanizma, nove mape ecu-a, povečuje se turbo luknja in še veliko drugih komplikaciji, kar se pa totalno ne isplača.
Registersko polnenje z dvema turbinama (porsche 959, BMW 535d) je super resitev, ampak samo za tiste z globokim žepom i z veliko pameti.

Recirkulirajuč blow off malo pomaga.


Ja, skor ne morm verjet, da se lahko ženska spozna na takšne stvari, tko da :bow

Sam te pa morm popravt. Mislem, da Bmw 535d ne obstaja....vsaj jz tko mislem

lp, Matej
SlikaSlika
Bmw 530d and Renault 5 Five
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Če okt 07, 2004 2:49 pm

Obstaja krofl...je pa res, da je prišel ven nedolgo...no ja...
Ma pa 272 konjičkov :wink:
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
krofl
Novinec
 
Prispevkov: 498
Pridružen: Sr avg 04, 2004 9:48 pm
Kraj: Zasavje

Napisal/-a krofl Če okt 07, 2004 3:05 pm

matr....nč ne spremlam :oops:

sorry pol za napakco :)
SlikaSlika
Bmw 530d and Renault 5 Five
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Če okt 07, 2004 5:06 pm

@Ikst opazam da si dost v teh zadevah....
Torej me zanima ko nabavlas turbino na odpadih, oz jih sraufas z motorja, na kaj moras biti pozoren da nene kupis zjebane turbine???

Skratka cimvec informacij, ker v bljiznem bom kupil zadevo z turbino in se nebi rad zajebal.
lp monster_d
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst Če okt 07, 2004 6:11 pm

Najbolj[ je če jo lahko slišiš kako dela. Zvok dost pove o stanju turbine. Samo ti ne znam točno povedat kako se more oglašat. Uglavnem, ne sme piskat ali tulit.

Druga stvar je pa stanje veternic in gredi. Veternice ne smejo bit niti malo poškodovane, ker že majhna poškodba pomeni neuravnoteženo veternico, kar pomeni da bodo šli ležaji slej ko prej.
Pol morš pa pogledat kolk ima veternica "lufta". Sprejemljivo je malenkostno premikanje veternice v levo in desno (če gledaš iz vrha). Ampak res minimalno, skoraj nič. Recimo pol milimetra na obe smeri skup. Če je več je turbina slaba. Prav tako je zanič če se veternica premika ven in not.
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost