Nasty je napisal/-a:mazda-mx3
Hvala lepa za zahvalo.
Ne vem s kakšno zakonsko podlago in kakšni so postopki merjenja. Ne vem, če so usposobljeni.Samo vem, kaj so mi odgovorili iz Ministrstva glede homologacije filtra.
Nerešenih je še veliko vprašanj glede homologacij.
S tem ne mislim nikogar (tudi tebe ne) zajebav...
LP
Nasty
nasty sej tle se noce nihce zajebavat...sam problem je sledeci...preberite postopek...na koncu pa se vprasanje za vse vas...
TEHNIČNA SPECIFIKACIJA
TSV – 101
(izdaja 00)
o dovoljeni ravni hrupa in izpušnem sistemu motornih vozil
5.2.3 Raven hrupa vozila v mirovanju
Raven hrupa v bližini vozila
Zaradi olajšanja naknadnih preskusov na vozilih v uporabi se raven hrupa izmeri v
bližini izhodne odprtine
dušilnika na izpušnem sistemu skladno z naslednjimi
zahtevami, rezultati pa se vpišejo v poročilo o preskusu, ki se pripravi zaradi izdaje
certifikata, navedenega v Dodatku 2.
5.2.3.2 Merilne naprave
5.2.3.2.1 Akustične meritve
Za te meritve se uporabi precizen fonometer, skladno s točko 5.2.2.2.1.
5.2.3.2.2 Merjenje vrtilne frekvence
Vrtilna frekvenca motorja se določi s pomočjo merilnika vrtilne frekvence s točnostjo
3 % ali več. Ta merilnik vrtilne frekvence ne sme biti tisti, ki je vgrajen na vozilu.
5.2.3.3 Pogoji meritev
5.2.3.3.1 Preskuševalni poligon (slika 2)
Kot preskuševalni poligon se lahko uporabi vsaka površina, na kateri ni omembe
vrednih akustičnih motenj. Zlasti so ustrezne površine, prekrite z betonom, asfaltom ali
katerimkoli drugim trdim materialom, ki ima visoko stopnjo odbijanja zvoka. Površine
iz zbite zemlje se ne smejo uporabljati.
Preskuševalni poligon mora biti v obliki pravokotnika, katerega stranice so najmanj 3
m oddaljene od obrisa vozila. V tem pravokotniku ne sme biti značilnih ovir, npr. oseb,
razen opazovalca in voznika. Znotraj tega pravokotnika se vozilo namesti tako, da se
mikrofon nahaja najmanj 1 m od morebitnega robnika.
5.2.3.3.2 Vremenske razmere
Meritve se ne smejo opravljati pri neugodnem vremenu. Izključiti je zlasti treba vpliv
sunkov vetra.
5.2.3.3.3 Hrup okolja
Vrednosti, odčitane na merilni napravi, ki jih povzročata hrup okolja in veter, morajo
biti najmanj 10 dB (A) nižje od hrupa, ki se meri. Na mikrofon se lahko pritrdi ustrezna
zaščita pred vetrom, če se upošteva njen vpliv na občutljivost mikrofona.
5.2.3.3.4 Stanje vozila
Pred začetkom meritev se motor vozila ogreje na normalno temperaturo za vožnjo. Če
je vozilo opremljeno z avtomatskimi ventilatorji, se med meritvami ne sme posegati v
avtomatiko za vklop ventilatorjev.
Med meritvami mora biti prestavna ročica v legi prostega teka.
5.2.3.4 Merilni postopek
5.2.3.4.1 Vrsta in število meritev
Največja raven hrupa, izražena v dB (A), se meri med obratovanjem, kot je opisano v
točki 5.2.3.4.3.
V vsaki merilni točki se opravijo najmanj tri meritve.
Namestitev mikrofona (slika 2)
Mikrofon mora biti nameščen v višini izpušne odprtine oziroma najmanj 0,2 m nad
površino vozišča. Membrana mikrofona mora biti obrnjena proti
izpušni odprtini in
mora biti od slednje oddaljena 0,5 m. Os največje občutljivosti mikrofona mora biti
vzporedna s površino vozišča in mora tvoriti kot 45 ± 10° z navpično ravnino, v kateri
se nahaja smer izhajanja izpušnih plinov.
Mikrofon se namesti na tisto stran navpične ravnine, ki omogoča največjo oddaljenost
mikrofona od obrisa vozila.
Če ima izpušni sistem več odprtin, katerih središča so med seboj oddaljena največ 0,3
m in so priključene na isti dušilnik zvoka, mora biti mikrofon obrnjen proti odprtini, ki je
najbližja obrisu vozila, oziroma tisti odprtini, ki je najbolj oddaljena od površine
vozišča. V vseh drugih primerih se opravijo posebne meritve na vsaki odprtini, pri
čemer se največja izmerjena vrednost šteje za vrednost preskusa.
Pri vozilih z navpično navzgor nameščenim izpuhom (npr. pri gospodarskih vozilih)
mora biti mikrofon nameščen v višini izpušne odprtine, in sicer usmerjen navpično
navzgor. Nameščen mora biti 0,5 m od strani vozila, ki je najbližja izpušni odprtini.
Če je konstrukcija vozila taka, da mikrofona zaradi ovir, ki so deli vozila (npr. rezervno
kolo, posoda za gorivo, prostor za baterijo), ni mogoče namestiti skladno s sliko 2, se
pri meritvi izdela risba, iz katere je jasno razvidna namestitev mikrofona. Kolikor je to
mogoče, mora biti mikrofon nameščen na oddaljenosti najmanj 0,5 m od najbližje
ovire, os njegove največje občutljivosti pa mora biti obrnjena proti izpušni odprtini, in
sicer v legi, na katero te ovire najmanj vplivajo.
5.2.3.4.3 Pogoji delovanja motorja
Vrtilna frekvenca motorja se stabilizira na treh četrtinah vrtilne frekvence (S), pri kateri
motor razvije nazivno moč.
Ko je dosežena konstantna vrtilna frekvenca motorja, se pedal za plin hitro popusti v
lego prostega teka motorja. Raven hrupa se meri v tistem delu preskuševalnega
postopka, ki zajema kratek čas konstantne vrtilne frekvence motorja in celoten čas
pojemka, pri čemer se največja vrednost, odčitana na fonometru, šteje za rezultat
preskusa.
5.2.3.5 Rezultati (poročilo o preskusu)
5.2.3.5.1 V poročilu o preskusu, ki se izdela zaradi izdaje certifikata, navedenega v Dodatku 2,
se navedejo vsi potrebni podatki, zlasti tisti, ki so bili zmerjeni pri meritvah hrupa
vozila v mirovanju.
5.2.3.5.2 Zmerjene vrednosti se odčitajo na merilni napravi in zaokrožijo na najbližji celi decibel.
Upoštevajo se samo tiste vrednosti, ki so izmerjene pri treh zaporednih meritvah in ki
se med seboj ne razlikujejo za več kot 2 dB (A).
5.2.3.5.3 Za rezultat meritev velja največja izmed treh zmerjenih vrednosti.
5.3 Dušilniki hrupa na izpušnih sistemih, ki vsebujejo vlaknate materiale
5.3.1 Vlaknati materiali se smejo uporabljati pri izdelavi dušilnikov hrupa samo, če se z
ustreznimi ukrepi pri konstrukciji oziroma izdelavi zagotovi, da učinkovitost, dosežena
v cestnem prometu, omogoča upoštevanje mejnih vrednosti, opredeljenih v točki
5.2.2.1. Takšen dušilnik hrupa velja za učinkovitega v cestnem prometu, če izpušni
plini ne pridejo v stik z vlaknatimi materiali oziroma če je bil dušilnik zvoka prototipa
vozila, ki se preskuša skladno z zahtevami v točkah 5.2.2 in 5.2.3, pred meritvami
vir:
http://www.drsc.si/docs/TSV%20101-00.pdf
A je tle kje omenjen filter zraka kot izvor hrupa?
Zdej razumete v cemu je problem???
Pravilnik pise samo o hrupu izpusnega sistema....ce se pa motim in sem kaj spregledal, me prosim opozorite, da ne bom klatil se naprej neumnosti...tudi jaz sem samo clovek :P
baje....