Pa še to da razčistmo enkrat za vselej. Ali višino avta določajo tudi amortizerji? ODVISNO.
Oljni? NE
Plinski twintube? NE
Plinski monotube? DELNO
Plinski monotube amortizerji so takšni amortizerji v katerih je pod zelo velikim pritiskom noter plin. Naj omenim še to da so tej amortizerji dražji in jih ima bolj malo avtov. Uglavnem twintube amortizerji imajo notri plin pod pritiskom 5 barov in njegova naloga je samo da olje drži skupaj da se ne peni. Je pa tukaj plin in olje v isti komori in ta plin nič ne tišči amortizerja narazen. Pri plinskih monotube amortizerjih pa je plin tudi pri 25 barih pritiska noter in to v posebni komori - in ta plin tišči amortizer narazen in ni v isti komori kot olje. Uglavnem odvisno je od teže avta ampak načeloma ta plin drži avto 1cm višje kot z ostalimi amortizerji. Če se tak amortizer pokvari (spusti plin ali se pomeša z oljem), bo avto nižji za 1cm.
Drugače pa v veliki večini primerov amortizer NE drži višine avta, to delajo vzmeti oziroma fedri. Fedri se s starostjo utrudijo - kot vsaka kovina, in avto rata sčasoma nižji, dokler se kak feder celo ne odlomi, potem je pa še bolj nizek.

Aja še to - večjo možnost da se odlomijo imajo progresivni fedri - to so tisti ki so nekje tanjši kot drugje in tam se radi odlomijo. Fedri ki niso progresivni se ne lomijo tok.
Primeri plinskih monotube amortizerjev: Kayaba Gas-a-just, Kayaba ULTRA-SR (samo zadnji par - za moj avto vem da je tko), Bilstein B6 (sprednji in zadni), Bilstein B8 (sprednji in zadnji), tudi nekateri Monroe (odvisno od avta), za ostale ne vem.
Če hočete res najbolše podvozje - za moje mnenje - Eibach vzmeti in Bilstein monotube amortizerji.

Seveda to stane ja... kaj čmo.
Aja še to... Bilstein je edini ki zna nardit sprednje in zadnje amortizerje v monotube izvedbi za skoraj vsak avto. Problem je pri sprednjih in edino Bilstein ima tok visoko tehnologijo da mu to rata.
ENJOY
