1. Amortizer je v obravnavanem "problematicnem" primeru sesstavljen iz dveh delov: vzmeti in oljnega blazilnika
2) Vzmet skrbi za blaženje udarcev ter vracanje amortizerja na zacetno dolzino
3) Blazilnik je na podlagi hidrodinamike in viskoznosti tekocin namenjen dusenju gibanja vzmetii in tudi posledicnemu blazenju udarcev
4) Brez vzmeti/ bi torej avto klecnil na dolzino negibljivega dela amortizerja, ce pa so zanic (zmehcane) se avtomobil (pre)pocasi vraca na prvotno oddaljenost od tal ali pa sploh ne - kar ob zaporednih udarcih lahko pripelje do "zabijanja" avtomobila (amortizer se prepocasi razteza - torej neprestano pogreza)
5) Brez oljnih blazilnikov ali s prazmnimi bi avto ob prvem (vecjem) udarcu zanihal in se sele po neprimerno daljsem casu kot obicajno umiril (nehal nihati). Velik udarec bi lahko avto celo silovito "odlepil" od cestisca ob morebitnih dodatnih grbinah/udrtinah pa bi postal popolnoma neobvladljiv.
6) Vzmet je torej "hardwerski" del amortizerja, ki skrbi za blazenje, trdoto delovanja in visino vozila - sveda nikoli visje od max dolzine amortizerja. Z izbiro razlicnih vzmeti nastavljamo t.i. sag - ugrez (visino) praznega vozila (pa tudi progresivnost), s privijanjem (boljsi modeli) pa ji poljubno nastavljamo tudi trdoto (preload) delovanja (brez zamenjave vzmeti).
7)Oljni blazilnik pa je "softwareski" del, s katerim je dolocena hitrost pogrezanja (compresion) in raztezanja (rebound) amortizerja

Bo?
