Nissan fan je napisal/-a:Z odstranitvijo katalizatorja se poveča poraba.
zmanjša ker se avto manj matra oziroma je pretok izpušnih plinov bolj "sproščen"


Nissan fan je napisal/-a:Z odstranitvijo katalizatorja se poveča poraba.
imilet1 je napisal/-a:mi lahko malo razlozis termin: "turbina prevrti? "
RSR_Tech je napisal/-a:Pri dizlih ( TDI&co) ki imajo VTG turbino (variabilno krmiljenje lopatic) močno odsvetujem odstranitev katalizatorja še posebej če ja avto "čipan".
Zakaj?
VTG turbina v primerjavi z "klasično" nima wastegate lopute, ki bi spuščala odvečni tlak in flow izp.plinov mimo turbine. Tu grejo vedno vsi plini preko izpušnega rotorja. Z kotom lopatic se spreminja "šoba" skozi katero pritekajo plini na lopatico podobno, kot je včasih delovalo mlinsko kolo na prastarih mlinih.
Če odstranimo katalizator podremo zastojni tlak v izpušnem sistemu in s tem se "poruši" delovna mapa v ECUju v kateri je prednastavljen kot lopatic oziroma dutycycle elektromagnetnega ventila, ki krmili vakumsko membrano na turbini.
Rezultat je, da se vsakič ko pritisnemo na plin turbina zavrti na višje vrtljaje in ustvari višji tlak kot je potreben in s tem se dodatno obremnejujejo ležaji na rotorju , kar gotovo slabo vpliva na njeno življensko dobo.
V mejnih področjih, kjer "čipan" motor že z katalizatorjem dosega vrednosti čez 300.000 rpm na rotorju turbine pa se kaj hitro zgodi, da se le-ta zavrti preko 350.000 rpm kar pa v zelo kratkem času pomeni KABUMMM.
Drugi problem pa je doseganje končne hitrosti pri vozilih brez katalizatorja. Pri visokih vrtlajih motorja (nad 4000 rpm) je namreč flow plinov že tako velik, da tudi, če so lopatice postavljene v skrajnem položaju turbina preveč fila in dobimo kompresor efekt (ker imamo preveč zraka in premalo goriva). To se da sicer preprogramirati v ECUju vendar se bo potem turbine vseeno razletela saj ima previsoke vrtljaje.
Edini plus je ta da se toplota bolje odvaja iz motorja in je s tem turbina termično manj obremenjena vendar ta plus v primerjavi z ostalimi minusi zbledi.
In še namig: dieselski motor da večjo moč samo z večjo količino goriva , ki pa se z odstranitvijo katalizatorja ne poveča ...
Lp,
im nobody je napisal/-a:bolj rad se bo zvrtel ane pa lažje bo motor dihal...tud bolj poskočen zna bit
splash je napisal/-a:splash je napisal/-a:kako pa je recimo pri navadni atmosferski mašini?
recimo 1.4 16v 75km
pa 1.4 60km
a se tukaj lahko tudi kaj uniči, ali je samo bolje če katalizator stran vzameš (če izvzamemo tehnični pregled ter ekologijo)?
imilet1 je napisal/-a:p dobro lisko,poraba 6,6 je ze kar visoka za tvojo petko.Mal dvotaktola al pa mal pomfrija zmesaj, da bo manj zrl...
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost