Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning Če dec 10, 2009 4:35 pm

Ce hodijo se iz Italije na Grobnik. Ce kdo res želi preskusat svoj avto ni problem.
Poudarek na: res želi.
Komur tam ni vsec ima se Avtrijo in Madzarsko in seveda Italijo.
Vsakemu svoje.

Tako informativno 20 najhitrejsih 5.12.

1. Dalibor Opačak-Nissan Z350-1:41.660
2. Marin Čolak-BMW M3-1:43.516
3. Leonardo Gasparini-Lotus Exige S-1:44.008
4. Tomislav Bodrožić-Corvetta Z06-1:44.028
5. Matteo Pirazzi-Noble M12-1:45.234
6. Sandi Boh-Porsche Turbo 996-1:45.338
7. Dan Lipošćak-Nissan GT-R-1:45.345
8. Hrvoje Petrović-Ford Focus RS-1:45.358
9. Gašper Grošelj-Evo IX-1:46.816
10. Damir Nakić-Renault Megane F1-1:46.936
11. Aljoša Tušek-K1-1:47.169
12. Aleš Fajdiga-Porsche Turbo 997-1:47.192
13. Matjaž Volovec-Renault Megane F1-1:47.243
14. Goran Drndak-BMW M3-1:47.256
15. Francesco Voneki-Subaru Impreza-1:47.350
16. Tomislav Pavić-BMW M3-1:47.471
17. Sandro Jefić-Mitsubishi Evo IX-1:47.894
18. Saša Lončar-Corvetta Z06-1:48.065
19. Matko Olujić-Mazda 3 MPS-1:48.371
20. Filip Bezić-Audi S3-1:48.419


http://www.track4fun.com
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
 
R 34 GT-R
Uporabnik
 
Prispevkov: 1371
Pridružen: Ne maj 06, 2007 10:16 pm
Kraj: Najlepša dolina

Napisal/-a R 34 GT-R Če dec 10, 2009 4:45 pm

Dyno vs. Dyno??? :arrow: :idea:
RiDe hArD
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Napisal/-a peroRS Če dec 10, 2009 4:55 pm

Pro_Tuning je napisal/-a:Ce hodijo se iz Italije na Grobnik. Ce kdo res želi preskusat svoj avto ni problem.
Poudarek na: res želi.
Komur tam ni vsec ima se Avtrijo in Madzarsko in seveda Italijo.


Sej kle se ne gre komu je kaj všeč, sam še vedno bo ostalo na izjavi "saj pri nas ne rabmo dirkališča, lahko gremo k sosedom".

Sicer meni je vseeno, Grobnik mi je skoraj na dvorišču, na poti do tja imam pa še GHD progo za prevozit :D
 
Uporabniški avatar
Bel-Tirid
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1547
Pridružen: Po feb 09, 2004 7:52 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a Bel-Tirid Če dec 10, 2009 5:08 pm

Sam res v vsakem mestu 5000+ je že štadion, proge pa nobene.
Slika Slika
 
Uporabniški avatar
alanq4
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1700
Pridružen: Pe apr 15, 2005 11:02 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a alanq4 Če dec 10, 2009 5:55 pm

No ker smo že itak offtopic...

@ protuning - vseved

Daj kaj ga serješ, grobnik kot prvo ni naš, kot drugo pomojem hodijo tujci tja ker je poceni, za severne italjane in jugozahodne avstrijce je blizu, pa nobenih omejitev hrupa ni itd....
Veš koliko enih problemov nastane z obiskom proge, če ni v Sloveniji?
Če je avto za cesto, potem še nekako gre, pa ga zbiješ oz. kaj crkne, so stroški takoj ogromni. Če ni za cesto rabiš ata karnet.
Raceland, Logatec, to so bolj poligoni, piste pač nimamo, še najbližje temu je bil Mobikrog (slava mu :D )

Pisto rabimo, pa vedno več je takih, ki bi se vozili po njej. Ceste so nagužvane, kazni ogromne...
Naslednje leto upam da bom vsaj ene 5x na grobniku, to pa pomeni za vsak event minimalno 300eu stroška (proga od 100 do 150, gorivo okoli 100, ostalo hrana itd... kje so še gume...) Poceni ni, je pa dokaj varno, in ceneje kot pa odvzem izpita ali plačevanje kazni.
Alfa Romeo 156 "project real GTA" in 166 2.4 jtd mau okrepljena :)
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning Če dec 10, 2009 6:09 pm

Se pravi, ce bi bi bila taka steza pri nas bi bila zastonj. Placa drzava za uporabo?
Zraven pa se subvencije za gorivo, gume in zbite odbijace.

Koliko je domacih dirkacev, ki so pripravljeni placati 200 EUR za dan voznje po stezi?

Prej kot se bo vecina zavedla, da je motosport zelo drag sport bolje bo.

Se enkrat. Kdor res zeli dirkat po stezi ima vec kot dovolj moznosti.
13.12. se pricakuje FXX na stezi na Grobniku . Ce koga zanima.

Izlgeda, da se Italijanom splaca ata karnet in morebitni stroski, kljub temu da imajo v Italiji kar nekaj dirkalisc. In vseeno rinejo na Grobnik.
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
 
Uporabniški avatar
LoCo
Uporabnik
 
Prispevkov: 960
Pridružen: Po jan 05, 2009 6:04 pm

Napisal/-a LoCo Če dec 10, 2009 6:24 pm

Dyno vs Dyno.
Edmunds.com je napisal/-a:Mitsubishi made a decision when developing its Evo X to go upscale. No longer was it good enough to kick Subaru's ass. Now it wanted to go after the big players in the sport sedan market.


Slika
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Napisal/-a peroRS Če dec 10, 2009 6:28 pm

Pro_Tuning je napisal/-a:Izlgeda, da se Italijanom splaca ata karnet in morebitni stroski, kljub temu da imajo v Italiji kar nekaj dirkalisc. In vseeno rinejo na Grobnik.


Sej Američani pa kakšni Angleži majo tud dirkališča na vsakem vogalu, pa vseeno rinejo na Nurburgring, tko da to ni glih referenca. ;)

Pri nas pa ne bo dirkališča dokler je miselnost ljudi taka, da "srečni smo, če lahko koga zajeb***! Kot dolenjski krak AC, ki bi moral biti že zdavnaj končan, a ni zaradi enga idiota, ki misli na račun davkoplačevalcev pokasirat nevemkakšno odškodnino za zemljišče. Enako je blo pri načrtovani gradnji dirkališča pri Lendavi, pa čeprav so bli načrti, je bil denar in je bil prostor. :huh:

Se opravičujem za off topic :pop:
 
Uporabniški avatar
Tvojtrener
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 16
Pridružen: Po jun 01, 2009 2:39 pm

Napisal/-a Tvojtrener Če dec 10, 2009 6:31 pm

Pro_Tuning je napisal/-a:Ce hodijo se iz Italije na Grobnik. Ce kdo res želi preskusat svoj avto ni problem.
Poudarek na: res želi.
Komur tam ni vsec ima se Avtrijo in Madzarsko in seveda Italijo.
Vsakemu svoje.

Tako informativno 20 najhitrejsih 5.12.

1. Dalibor Opačak-Nissan Z350-1:41.660
2. Marin Čolak-BMW M3-1:43.516
3. Leonardo Gasparini-Lotus Exige S-1:44.008
4. Tomislav Bodrožić-Corvetta Z06-1:44.028
5. Matteo Pirazzi-Noble M12-1:45.234
6. Sandi Boh-Porsche Turbo 996-1:45.338
7. Dan Lipošćak-Nissan GT-R-1:45.345
8. Hrvoje Petrović-Ford Focus RS-1:45.358
9. Gašper Grošelj-Evo IX-1:46.816
10. Damir Nakić-Renault Megane F1-1:46.936
11. Aljoša Tušek-K1-1:47.169
12. Aleš Fajdiga-Porsche Turbo 997-1:47.192
13. Matjaž Volovec-Renault Megane F1-1:47.243
14. Goran Drndak-BMW M3-1:47.256
15. Francesco Voneki-Subaru Impreza-1:47.350
16. Tomislav Pavić-BMW M3-1:47.471
17. Sandro Jefić-Mitsubishi Evo IX-1:47.894
18. Saša Lončar-Corvetta Z06-1:48.065
19. Matko Olujić-Mazda 3 MPS-1:48.371
20. Filip Bezić-Audi S3-1:48.419


http://www.track4fun.com


Da te popravim - teh 20 najhitrejših ni od 5.12. ker vseh skupaj avtomobilov ni bilo 20.

To je lestvica hall of fame top 20, se pravi najhitrejših 20 z registriranimi avtomobili do sedaj (štejejo samo uradna merjenja s katerim merijo na grobniku).

Drugače je bil pa super lep dan z kar nekaj zanimivimi/predelanimi avtomobili.


Lp,

GG
 
Uporabniški avatar
kopron
Uporabnik
 
Prispevkov: 912
Pridružen: Sr apr 12, 2006 3:29 pm
Kraj: Kamnik

Napisal/-a kopron Če dec 10, 2009 9:47 pm

MikeLima je napisal/-a:
hemingway je napisal/-a:Mam nekaj izkušenj z inercijskimi valji........


Tocno to sem prej govoril! Bravo hemingway! :D
Ce so inercijski valji narejeni kot je treba, ce je elektronika precizna in programje pedantno napisano, se mora videti vsak prdec na izpuhu. Ce so pa kot bi monrojevo merlinko gledal, je nekaj ziher faljeno. In to, da se vse vidi, je velika pomoc tunerju, ker vidi, da tam nekaj ni kot bi bilo treba. Oble krivine so dobre samo za neuke stranke okoli prinasat.


Wrooooong, Hemingway .
Namreč, če boš imel valje z prevelikim premerom in posledično torej z večjo vztrajnostno maso, se bodo tudi manjša nihanja/odstopanja težje zaznala/pokazala. To bi že lahko vedeli , ...

Lp + #

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

pinjas je napisal:
ti dam popolnoma prav glede tega. Samo kaj ko dokler bo ta vlada stala gor ne bo niti za jest kaj pa šele steza.


Podpis , na žalost .

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

alanq4 je napisal:
@ hemingway

Aplavz Veliko nas je tako mislečih, ampak državo boli k....
Tudi če bi sami zbrali denar, bi nas pa pri izvedbi ustavili, ker to ni "fuzbal"

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

@ pinjas

Pozabljaš da je to Slovenija, tukaj se ne stopi skupaj, ampak se meče polena drugim pod noge, da ja ne bi bili boljši (redke so izjeme)


Ja, zanimivo, res. Za pojanje norcev, tam po travi, je pa dost denarja.

Ah, ja, seveda, očitno da tekanje za žogo ni toliko nevarno, kot pa vožnja naravnost pri dragih. Pa še cenejši je fuzbal, ker je žoga+kopački cenejša od turbine/kompresorja/gum/interkulerjev/sklopk/... .

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bel-Tirid je napisal:
Sam res v vsakem mestu 5000+ je že štadion, proge pa nobene.


Sorry, o.t., ... ampak, podpis pa res, žal tud'.
Zadnjič spremenil kopron, dne So dec 12, 2009 2:26 pm, skupaj popravljeno 4 krat.
 
Uporabniški avatar
kopron
Uporabnik
 
Prispevkov: 912
Pridružen: Sr apr 12, 2006 3:29 pm
Kraj: Kamnik

Napisal/-a kopron Če dec 10, 2009 9:59 pm

[]
Zadnjič spremenil kopron, dne So dec 12, 2009 10:12 am, skupaj popravljeno 3 krat.
 
Uporabniški avatar
kopron
Uporabnik
 
Prispevkov: 912
Pridružen: Sr apr 12, 2006 3:29 pm
Kraj: Kamnik

Napisal/-a kopron Če dec 10, 2009 10:03 pm

[]
Zadnjič spremenil kopron, dne So dec 12, 2009 10:11 am, skupaj popravljeno 2 krat.
 
Uporabniški avatar
kopron
Uporabnik
 
Prispevkov: 912
Pridružen: Sr apr 12, 2006 3:29 pm
Kraj: Kamnik

Napisal/-a kopron Če dec 10, 2009 10:08 pm

[]
Zadnjič spremenil kopron, dne So dec 12, 2009 10:11 am, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
=ZiAn=
Uporabnik
 
Prispevkov: 1007
Pridružen: Pe okt 13, 2006 4:27 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a =ZiAn= Pe dec 11, 2009 9:06 am

poglej še 1x vsak svoj prispevek, pa boš našel v desnem zgornjem kotu gumb "uredi".

Lp
...Prava nemška zverina bučno zahrumi v turobno jutro, ljudje prično padati na kolena, ko se mimo njih zapeljem v audi a šest petici. "Mati tudi jaz bom nekoč" zašepeta mladi fant svoji materi, ki ji spolzi solza po zgubanem licu...
 
hemingway
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Pe jun 28, 2002 3:30 pm

Napisal/-a hemingway Pe dec 11, 2009 10:05 am

kopron je napisal/-a:
MikeLima je napisal/-a:
hemingway je napisal/-a:Mam nekaj izkušenj z inercijskimi valji........


Tocno to sem prej govoril! Bravo hemingway! :D
Ce so inercijski valji narejeni kot je treba, ce je elektronika precizna in programje pedantno napisano, se mora videti vsak prdec na izpuhu. Ce so pa kot bi monrojevo merlinko gledal, je nekaj ziher faljeno. In to, da se vse vidi, je velika pomoc tunerju, ker vidi, da tam nekaj ni kot bi bilo treba. Oble krivine so dobre samo za neuke stranke okoli prinasat.


Wrooooong, Hemingway .
Namreč, če boš imel valje z prevelikim premerom in posledično torej z večjo vztrajnostno maso, se bodo tudi manjša nihanja/odstopanja težje zaznala/pokazala. To bi že lahko vedeli , ...

Lp + #


Kopron si mal premal naštudiral inercijo kaj :) če bi mel ti vso maso v središču valja bi ga obrnila vsaka najmanjša sila in bi bila meritev prehitra in s tem bi preskočil vse nepravilnosti. Če daš ti maso daleč stran od središča ( govorim o enaki masi) bo meritev preceeeeej bol precizna saj bo čas ki ga boš rabil za en obrat valja precej daljši premagati pa boš moral večjo inercijo in ne maso kot si ti predstavljaš. In takrat boš ti videl kje so napake saj boš na enem obratu valja ki ima večji obod lažje določal točke kje kaj zaklenka kot pa pri valju ki bi bilo pretiravano skoncentrirano vse v eno točko.
- 1. place drag race Koper 402m
- 2. place drag race Ljubljana 201m
- IN 2007 DISQUALIFYED FROM KING OF EUROPE POLLAND BECAUSE OF TECHNICAL PROBLEMS ( Ford fiesta )
- KING OF EUROPE WINNER IN 2009. THANK YOU ALL FOR SUPPORT. WE ARE THE CHAMPIONS! ( Toyota MR2 )
 
mondy
Novinec
 
Prispevkov: 462
Pridružen: Sr feb 26, 2003 9:10 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a mondy Pe dec 11, 2009 10:36 am

Ernest, nimaš prav. Tu ima vezo samo vztrajnosti moment in ta bo vplival samo na aplitudo kotnega pospeška (ki je preračunan v navor). Vztrajnostni moment polnega valja je (m*r^2)/2 in če manjšaš radij lahko povečaš maso, da ta ostane isti. Res pa, se veča s kvadratom radija in bo veliko večji poskok vztrajnostnega momena kot, če večaš samo maso.
Velikost valjev nima take veze z meritvijo kot ti misliš. Saj se ne uporablja za input čas meritve. Inputa za meritev sta samo kotna hitrost in kotni pospešek. Radija ni v nobeni od teh vrednosti. Graf bo zmeraj enako dolg če boš motor vrtel do enakih obratov, pa če bo meritev trajala še enkrat dlje.
 
hemingway
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Pe jun 28, 2002 3:30 pm

Napisal/-a hemingway Pe dec 11, 2009 11:12 am

Če imaš večjo obseg valja lahko vzameš več pravih vzorcev iz tega sledi a je boljši večji valj nisem pa rekel da mora biti masa ne vem kakšna. Itak more biti ubistvu čas meritev nekje od 7 do 10 sekund tko da je najbolš da bi mel za različne moči različne teže valjev. Vem kako se zračuna vztrajnostni moment hvala...
- 1. place drag race Koper 402m
- 2. place drag race Ljubljana 201m
- IN 2007 DISQUALIFYED FROM KING OF EUROPE POLLAND BECAUSE OF TECHNICAL PROBLEMS ( Ford fiesta )
- KING OF EUROPE WINNER IN 2009. THANK YOU ALL FOR SUPPORT. WE ARE THE CHAMPIONS! ( Toyota MR2 )
 
Uporabniški avatar
juhica
Uporabnik
 
Prispevkov: 1026
Pridružen: To jan 28, 2003 4:40 pm

Napisal/-a juhica Pe dec 11, 2009 11:39 am

najbolj natancni bodo veliki in lahki valji. pika.
 
Korl Olmajti
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 34
Pridružen: Pe dec 11, 2009 11:48 am
Kraj: Lesce

Napisal/-a Korl Olmajti Pe dec 11, 2009 12:36 pm

Pozdravljeni,

tukaj me je hemi nažical naj nekaj napišem.

Ogromno je bilo že napisanega, več ali manj je bilo vse že povedano vendar z ne popolnoma pravilno razlago. Povsod sem zaledil, da je neko zrnece manjkalo.
Da pa prazne slame sploh ne omenjam.
Zadeva ni tako enostavna kakor se zdi in je kar precejšen zalogajček, tako z strojno/tehnološkega vidika kakor tudi finančnega :?

Kar se samih valjev tiče je vsekakor bolje imeti čimvečji premer valja in čimvečjo vztrajnost.
Če gre premer valja v neskočnost pomeni, da guma teče po ravni površini in se manj deformira kakor pa se na valju majhnega premera. Se pravi manj izgub, manjša obraba pnevmatik, pa še različni tipi pnevmatik in tlaki pridejo manj do izraza (se pravi manjša odstopanja meritev). Ima pa velik premer valja tudi slabo stran. Energija, ki jo inercijski valj nabere je produkt (vztrajnostni moment)x(kotnahitrost)^2/2, se pravi če je valj po premeru faktor 2 večji ima 4x manj obratov, kar pomeni, da rabi 4x večjo vztrajnost. To pa je načeloma 4x več materiala kar pa košta. Poleg tega pa so stružnice večjih premerov in balansirni za večje dimenzije na uro zelo dragi. Tako da kar se valja tiče za inercijski dyno se po mojih kalkulacijah za valje, manjše od fi 500 ne izplača delat varjenca ampak se vzame poln surovc pa se postruži.
U glavnem, kar se same vztrajnosti tiče, naj bo ta čimvečja, saj obremenitev potem v končni fazi simuliraš tudi s prestavo v kateri delaš štart. Pač moje mišlenje, ki se je v teoriji in praksi izkazalo za pravilno. Na istem valju sem meril in tunal Yamaho YZF1000, ki ima na kolesu 128KM in APN7 z predelavami, ki je dal ven 4,5KM.

Da se pa zadeva ovrednoti, izpiše vrednosti je pa tukaj software in odčitavanje pospeška valjev. Npr. Dynojetov in mnogi drugi (tudi moj) uporabljajo po 1 impulz na obrat valja. V praksi se je pokazalo (vsaj pri meni) da je to solidno pri valjih majhnega premera, ki ima veliko vrtljajev. Če pa bi imel valje večjega premera ba bi moral imeti temu primerno več impulzov na obrat. Program spisat pa nekemu programerju z osnovnim znanjem fizike zagotovo ne bi bil problem.

Nekdo se je še celo ponudil, da bi to naredil in ga prosim, če se oglasi na PM.
Namreč s hemijem imava v mislih projekt izdelave inercijskega dynota za avto.
On financira :lol: jest črnc bom pa delal :lol:

Da pa boste lahko ocenili težo mojih besed vam pa prilagam še 2 filmčka inercijskega dynamometra, ki sem ga izdelal v samogradnji. Elektronika in software prihaja iz finske (dynomec), po tem ko me je malezijc (dyno46) nategnil, vse ostalo pa je samogradnja. Kot dipl. ing. strojništva mi preračun in dimenzioniranje komponent nikakor ni bilo problem. Problem je le, da je zadeva koštala nekoliko več kakor sem takrat mel bađeta na razpolago.
Je pa zadeva tudi naprodaj, v kompletu, saj sem trenutno brezposeln in mi bi denar hudičevo prav prišel.

Na prvem filmu so samo poskusni štarti. Takrat sem prvič zavrtel valj. Elektronke še ni bilo:
http://www.youtube.com/watch?v=oA4ADg_HNI4

Na tem filmu se pa vidi kao izgleda celoten postopek meritve moči in izpis:
http://www.youtube.com/watch?v=jgf72nqbcgY

V priponko sem pa prilimal sliko valja, ko je prišel z balansiranja.
Priponke
dyno_valj_resize.jpg
Inercijski valj, ko je prišel z balansiranja. Premer 327mm, masa 350kg, inercija 4,64kgm^2 .
Babooni so med nami !
 
Korl Olmajti
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 34
Pridružen: Pe dec 11, 2009 11:48 am
Kraj: Lesce

Napisal/-a Korl Olmajti Pe dec 11, 2009 12:44 pm

Pa še to, ko je bilo nekej govora o "supermegaduperodzivnielektroniki".
To ni nobena znanost samo vzorce je potrebno dovolj pogosto pobirat.
Ampak, da bi vzorce pobiral pogosteje kot pa ima mašina vžige, se pravi recmo 4000Hz je pa tudi nesmisel ;)
Babooni so med nami !
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov