rsr02 pravi:
Spoštovani CyberMatrix,
najprej te opozarjam, da ne piši stvari v katere se očitno ne razumeš.
Pozdravljena Natasa,
Nekaj se pa razumem in niti ne vem zakaj me nekoliko kriticno napadas, saj nisem nikjer nic rekel proti vasem podjetju. Hotel sem le pomagati tistim, ki jim pri vas pac nemorete - ker je vasa ciljna publika glede na prodajni program/ponudbo enostavno druga.
Za cheksumm je meni znano, ampak kolikor je meni znano je zascita bolj dejstvo nekaj zadnjih let - 5 let nazaj chip tuning namrec skoraj ni bil prisoten kot je recimo danes. Pa se nekaj, hackerstvo obstaja tudi tu.
Tisti software kot tudi pekac za pisanje na EPROM si lahko kupi vsakdo, ki ima pac nekaj tisoc EUR kar mogoce za nekoga niti ni tako veliko in se mu mogoce z nekaj navdusenimi kolegi lahko povrne.
Ostalo se pa dobi tudi na crnem trgu oziroma preko interneta(software zapisan na EPROMu), kot se marsikaj drugega. Tisti program za krmiljenje zapisan na cipu je zapisan kot ce bi programiral v strojnem jeziku. Sam tega ne pocnem, ampak so ljudje, ki na crno od tega blazno zasluzijo - no v Sloveniji jih ni so pa v tujini.
Chip tuning, ki ga izvajate pri vas je najnovejsi nacin in je eden izmed 3 nacinov. Res je, da ce bi nekdo hotel kupiti vse naprave, ki jih imate pri vas si tega verjetno nebi mogel privosciti z nekaj poznanstvi sem pa preprican, da bi vsak racunalnicar s pomocjo kolega iz elektro faksa lahko izvajal cip tuning po prvem spodaj opisanem nacinu.
Edini problem je le skepticnost ljudi predvsem zaradi garancije.
Ampak ce sva odkrita je garancija le za tiste, ki ne vejo kako vse deluje in je v bistvu cisto brez pomena, ker je NIKOLI ne bo nihce uveljavljal, ker napak tukaj, si upam reci, sploh NI.
Pa se nekaj o nacinih chip tuninga...
Prvi nacin: Zamenjava EPROMA (kjer je zapisan software za krmiljenje motorja) fizicno potem, ko se je na cip oz EPROM zapisal optimiran program. Na cip se zapise z uporabo PCja in pekaca za zapisovanje na cip. Z lotanjem se potem stvar zamenja. To je bil eden izmed prvih nacinov. Pri tem stari cip obdrzis in ga lahko mogoce kasneje spet zamenjas.
Drugi nacin: Montaza dodatne elektronike (black box). Najveckrat uporabljen pri TD motorjih. Poceni ampak se mi zdi, da nosi tudi nekaj pomanjkljivosti s seboj.
Tretji nacin: Optimiranje programa za krmiljenje preko serijskega vhoda za njegovo diagnosticiranje. To pocne danes vecina podjetij kot tudi RSR.
Pa nekaj na splosno o chip tuningu (s spletne strani RSR motorsport) :
Kaj je Chip-tuning ?
Večina modernih avtomobilov z elektronskim vbrizgom uporablja majhen "računalnik", motorno krmilno napravo. Ta kontrolira količino vbrizganega goriva in čas vžiga. Chiptuning pa je optimizacija programa, ki ga ta računalnik uporablja. Tako se občutno izboljšajo pospeški vozila, končna hitrost pa se ne spremeni bistveno, ker zaradi zaščite motorja ne spreminjamo blokade vrtljajev. Zmanjša se tudi poraba goriva pri nespremenjenem načinu vožnje - predvsem pri motorjih s turbinskim polnilnikom.Motor tako postane živahnejši in močnejši.
Pri vozilih s turbo polnilnikom lahko povečamo moč in navor za 20-40%.
Zakaj tega ne naredi že proizvajalec?
Proizvajalec mora pri razvoju skleniti številne kompromise. Upoštevati morajo kvaliteto goriva, nastajanje izpušnih plinov, prekoračevanje servisnih intervalov in seveda finančne razloge kot so npr. zavarovalni razredi in pa recimo ponujanje verzije enega in istega vozila in motorja (npr. Golf IV z 90KM, 115 KM, 130KM ipd pri istem motorju) s cimer povecajo dobicek v razmerju s stroski razvoja.
Zdej bi jaz lahko bil malce zleht

in bi rekel zakaj nisi napisala vsega tega ampak kot sem ze rekel, to ni moj interes, kot tudi ni niti priblizno, da bi skodoval vasemu podjetju.
Ampak je pa zanimivo, da vam tisti Audi TT potegne 260 km/h.

)
[Sporočilo uredil/a CyberMatrix na dan 29.10.2002 ob 21:18 GMT]