Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Uporabniški avatar
enarf
Novinec
 
Prispevkov: 382
Pridružen: Pe maj 24, 2002 10:09 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a enarf Pe jun 04, 2004 8:15 am

@TITan



Krajša cev ------> višji obrati, večja moč pri višjih obratih*
Dolga cev -------> večji navor pri nižjih obratih*

Zdej se pa odloči kaj ti je bolj pomembno.

*pri enaki temperaturi zraka



:lol:

A mi lahko prosim pojasniš tole?!
Žua d vivre...
 
Uporabniški avatar
enarf
Novinec
 
Prispevkov: 382
Pridružen: Pe maj 24, 2002 10:09 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a enarf Pe jun 04, 2004 8:16 am

@TITan



Krajša cev ------> višji obrati, večja moč pri višjih obratih*
Dolga cev -------> večji navor pri nižjih obratih*

Zdej se pa odloči kaj ti je bolj pomembno.

*pri enaki temperaturi zraka



:lol:

A mi lahko prosim pojasniš tole?!
Žua d vivre...
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Pe jun 04, 2004 8:41 am

enarf je napisal/-a:@TITan



Krajša cev ------> višji obrati, večja moč pri višjih obratih*
Dolga cev -------> večji navor pri nižjih obratih*

Zdej se pa odloči kaj ti je bolj pomembno.

*pri enaki temperaturi zraka



:lol:

A mi lahko prosim pojasniš tole?!

Strokovno povedano RESONANČNI SISTEM POLNJENJA VALJEV.
V vsakem sesalnem (in tudi izpušnem) sistemu se ustvari določeno nihanja mas zraka.
Zrak vstopa preko filtra. Leti prek celga sesalnega sistema do sesalnega ventila. Ko se začne ventil zapirat se le ta hitrost povečuje, ko se ventilj zapre ta masa zraka udari ob steno ventila in se odbije nazaj.Potuje spet prek celotnega sesalnega sistema in vse do filtra.Ko pride do filtra se odbije od njega (pa ne zarad filtra ampak zato ker naleti na okoliški zrak in se od njega odbije nazaj) tako spet potuje prek celotnega sistema vse nazaj do ventila. In če se u tem trenutko ventil odpre (ko prileti nazaj do njega) se pojavi sistem RESONANČNEGA polnjenja! Tako dejansko lastno nihanja zraka u sesalnem sistemu pomaga polnit valj. posledica je več zraka u motorju->večja moč.Če se ventilj odpre u trenutko ko masa zraka potuje nazaj proti filtru mora ta masa u trenutko spremenit smer, kar pomen da mora zrak spremenit smer.... in s tem moč motorju upade, ker pač ne dobi dovolj zraka če ga mora dobesedno "zaugat" iz samega seslanega kanala.
Enako je pri izpušnem sistemu.
Temu se reče RESONANČNO polnjenje in to se spridom lahk uporabi pri vsakem motorju.
Frekvenca tega nihanja je pa odvisna od DOLŽINE CELOTNEGA sesalnega sistema.
Celotni sesalni sistem je pa od filtra inn vse do sesalnega ventila.
Se pravi če maš daljšo cev pri filtru si to frekvenco zmanjšal...... kar pomen boljše polnjenje pri nižjih vrtljajih-> več navora u nizkih vrtljajih.
Če pa maš krajšo cev pa izbolšaš polnjenje u višjih vrtljajih, ker pa je moč sorazmerno odvisna od vrtljajev in navora..... pa to pomen večjo moč.
Skrivnost športnih filtrov ni sam u tem da se majo kao večjo pretočnost (na račun slabšega filtriranja) in pa dovda mrzlega zraka ampak tudi u izbiri prave dolžine cevi, ki vodi od filtra do sesalnega ventila.
Obstaja enačba za izračun te dolžine sam se je ne spomnim na pamet bom jo pa probu izbrskat.
Občutni prirastek moči se pa pozna če je ta dolžina cevi izbrana u področju največje moči motorja. Se pravi motor ki ima največjo moč pri 5000 RPM mora met tudi takrat največjo zmožnost polnjenja valjev. Kajti motor staln sili k največji moči oziroma po doseganju le te.
In iz tega sledi tud logična razlaga zakaj vsi pravte da se motor lažje zvrti u višje obrate, ker ste odstranil original filter+škatlo (ki pa preprečuje resonanco) oz. ste skrajšal celotno dolžino sesalnega kolektorja.
Zvok ki se pojavi pri takih sistemih , se pojavi v območju resonance.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Žune
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 528
Pridružen: So jun 21, 2003 10:16 am
Kraj: LJUBLJANA

Napisal/-a Žune Pe jun 04, 2004 9:18 am

Svaka čast! :bow

Sam še tisto formulo naj en napiše pa smo zmagal!
 
Uporabniški avatar
woolff
Uporabnik
 
Prispevkov: 1276
Pridružen: Ne jan 11, 2004 5:12 pm
Kraj: Lukavci

Napisal/-a woolff Pe jun 04, 2004 9:27 am

Lepo povedano :con :D
Če se bojiš brzine prelepi števec!
 
Uporabniški avatar
enarf
Novinec
 
Prispevkov: 382
Pridružen: Pe maj 24, 2002 10:09 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a enarf Pe jun 04, 2004 9:49 am

:oops: , lisko svaka čast - nisem imel pojma, da to igra tako veliko vlogo. Hja, izgleda pa, da se da čisto iz vsega narediti znanost! Zelo dobro :wink:
Žua d vivre...
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Pe jun 04, 2004 10:21 am

No tale stvar velja tudi pri izpušnem sistemu. S tem da tam pač u obratnem smislu oz. v smislu praznenja valja.
Lep primer za tak prirastek moči si rečmo celotni izpušni sistemi (remus recimo)
Pri mopedu verjetn vsak poznal Lipnik al pa powerco..... no vse lepo deluje na resonančnem sistemu praznenja valjev....
Enačbe še na žalost nisem najdu.... je pa enaka kot pa enačba za izračun dolžine cevi v glazbenih boxih za določene frekvence.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Pe jun 04, 2004 10:26 am

Aja pa še neki sem pozabu..
Nekateri motorji imajo celo prilagodljivo tole dožino cevi( ne me spraševat kako to deluje če pa ima kdo kaj pojma al pa kak link se pa priporočam) in s tem dosegajo bolše izkoristke.
U nizkih vrtljajih je tale "cev" krajša, u višjih pa krajša. F1 motor mislim da uporablja tale sistem. Pa zna se zgodit da bi se tole u kaki hondi tud nadlo..... sej vemo.... japonci pa tehnologija.... :oops: :wink:
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
mazda-mx3
Uporabnik
 
Prispevkov: 1285
Pridružen: Sr mar 19, 2003 8:09 am
Kraj: BiRiKiNi

Napisal/-a mazda-mx3 Pe jun 04, 2004 10:42 am

lisko je napisal/-a:Aja pa še neki sem pozabu..
Nekateri motorji imajo celo prilagodljivo tole dožino cevi( ne me spraševat kako to deluje če pa ima kdo kaj pojma al pa kak link se pa priporočam) in s tem dosegajo bolše izkoristke.
U nizkih vrtljajih je tale "cev" krajša, u višjih pa krajša. F1 motor mislim da uporablja tale sistem. Pa zna se zgodit da bi se tole u kaki hondi tud nadlo..... sej vemo.... japonci pa tehnologija.... :oops: :wink:

Msilim da ne krajšajo ali daljšajo cev ampak se loputa za dovod zraka razlicno odpira in tako ustvarja razlicno povrsino pretoka. Menda BMW-jevi motorji uporabljajo to...loputa je med voznjo naceloma vedno odprta in se uravnava glede na sesalni cikel motorja oz. valja...no vsaj delali si na nekem takem projektu.

ne trdim, da je dobesedno tako, mislim pa da je bila ena taka fora.
Defendemos la alegria :::::::::: Svoboda Tuningu!:)
Slovenski Mazda forum
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Pe jun 04, 2004 10:45 am

mazda-mx3 je napisal/-a:
lisko je napisal/-a:Aja pa še neki sem pozabu..
Nekateri motorji imajo celo prilagodljivo tole dožino cevi( ne me spraševat kako to deluje če pa ima kdo kaj pojma al pa kak link se pa priporočam) in s tem dosegajo bolše izkoristke.
U nizkih vrtljajih je tale "cev" krajša, u višjih pa krajša. F1 motor mislim da uporablja tale sistem. Pa zna se zgodit da bi se tole u kaki hondi tud nadlo..... sej vemo.... japonci pa tehnologija.... :oops: :wink:

Msilim da ne krajšajo ali daljšajo cev ampak se loputa za dovod zraka razlicno odpira in tako ustvarja razlicno povrsino pretoka. Menda BMW-jevi motorji uporabljajo to...loputa je med voznjo naceloma vedno odprta in se uravnava glede na sesalni cikel motorja oz. valja...no vsaj delali si na nekem takem projektu.

ne trdim, da je dobesedno tako, mislim pa da je bila ena taka fora.


No sej tko sem mislu...... da se pač različni prekati odpirajo in zapirajo pri določenih obratih in s tem podaljšujejo in skrajšujejo dolžine teh "cevi".
Ne me vse vedno dobesedno vzet, ker včasih mal bolj kmečko napišem da je razumljivo večini folka :wink:
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
enarf
Novinec
 
Prispevkov: 382
Pridružen: Pe maj 24, 2002 10:09 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a enarf Pe jun 04, 2004 10:48 am

No, tudi sam sem pozabil nekaj dodat: če je filter povsem na koncu sesalne cevi potem velja kar je povedal Lisko. Če je ta fiksno pritrjen in vodi do njega sesalna cev katere dolžina naj bi bila vprašanje potem je povsem vseeno. Variante so tri (od najboljše do najslabše):

- filter odprt in povsem na koncu, vanj direktno doteka hladen zrak (beri: filterje izpostavljen ali skoraj povsem izpostavljen zunanjemu zraku)

- filter povsem zaprt, čez njega neprodušno poveznjena CAI cev, ki pelje do zunanjosti (tako ima recimo Pugi) - nekoliko zadušen zvok

-filter odprt, DO njega pelje cev in nanj piha hladnejši zrak iz cevi, ki je potegnjena do zunanjosti. Zvoka je sicer več, vendar zrak samo piha na filter kar pomeni, da motor sesa tudi ves okoliški, torej segret zrak....


Ahhhhhhhhhh....a je zdej konec?? :lol:
Žua d vivre...
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi Pe jun 04, 2004 11:21 am

enarf je napisal/-a:No, tudi sam sem pozabil nekaj dodat: če je filter povsem na koncu sesalne cevi potem velja kar je povedal Lisko. Če je ta fiksno pritrjen in vodi do njega sesalna cev katere dolžina naj bi bila vprašanje potem je povsem vseeno. Variante so tri (od najboljše do najslabše):

- filter odprt in povsem na koncu, vanj direktno doteka hladen zrak (beri: filterje izpostavljen ali skoraj povsem izpostavljen zunanjemu zraku)

- filter povsem zaprt, čez njega neprodušno poveznjena CAI cev, ki pelje do zunanjosti (tako ima recimo Pugi) - nekoliko zadušen zvok

-filter odprt, DO njega pelje cev in nanj piha hladnejši zrak iz cevi, ki je potegnjena do zunanjosti. Zvoka je sicer več, vendar zrak samo piha na filter kar pomeni, da motor sesa tudi ves okoliški, torej segret zrak....

Ahhhhhhhhhh....a je zdej konec?? :lol:


Sej pravim, js nimam več čist zaprtega... Tkole je zgledal malo nazaj, zdj je isto, sam mal lepš narjen...
Kle se ne vid, ampak sta dve takili luknji za takojšen dotok zraka (pametno, da ne zaduši preveč motorja koj ko daš gas..) Ker na tej strani prihaja s cevjo not precej mrzel zrak in je preč od mašine... Ampak na tej sliki une cevi še ni montirane... pride pa vzporedno gor in se ustavi malo pred luknjo - itak pol sam sesa.. gre pa direktno v sprednjo režo, kjer piše 307...



Slika
Slika
 
mondy
Novinec
 
Prispevkov: 462
Pridružen: Sr feb 26, 2003 9:10 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a mondy Pe jun 04, 2004 12:19 pm

Kva maš grdo narejen. :P Tale tejp bi loh mal lepš gor dal.
Drgač pa CAI trga. :D
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi Pe jun 04, 2004 1:01 pm

mondy je napisal/-a:Kva maš grdo narejen. :P Tale tejp bi loh mal lepš gor dal.
Drgač pa CAI trga. :D


Zdej je vse lepš. grdo je pa zato blo, ker so uspodej ble vezice in lih na vrhu odščipnjene... Tuki je bla preizkuševalna faza, tk da je vse bolj provizoriš... Sam princip je važen!!!
Slika
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Pe jun 04, 2004 2:13 pm

Slika

hm...
Ok saj nema veze izgled zaj tukaj, sam i dont like it..
Motor ti dobi res sam svet zrak, sam a si pomislu da zaradi tega ker ga imas celega zadelanega v cevi ne dobi dovolj???
Sploh pa zvita cev ki zmanjsa dotok zraka...
Nevem jaz tega ze neb mel :?
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Pe jun 04, 2004 2:20 pm

Ok ko bote odkrili toplo vodo se javte...... do takrat pa gre lisko na eno dooooollgggggoooooo kavo :P
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
stilk0
Novinec
 
Prispevkov: 279
Pridružen: Sr apr 14, 2004 7:05 pm

Napisal/-a stilk0 Pe jun 04, 2004 2:50 pm

Pugi kam maš pa pol to CAI cev spelan ? a maš kšn zvokc posnet filtra da vidm kako prede tole :P
s_t_i_l_ko
 
Uporabniški avatar
HUGO_BOSS
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2893
Pridružen: Sr jul 09, 2003 5:47 pm
Kraj: LJUBLJANA

Napisal/-a HUGO_BOSS Pe jun 04, 2004 4:35 pm

đizs faking krajst a ne...
a ste na glavo padl...?? TO JE FILTEEEEER!

a gremo še doktorat narest iz pokrovčkov za ventilček?

pismo no... niste resni... pejte na valje pogledat pa bote vidl razlike :roll:
JA NAUTE JIH! ker so tok male da sploh naujo opazne :lol:

pismo... dejte se raj s čem uporabnim zafrkavat, ne pa z filtrom :roll:
še mal pa ti ga bojo dal u trafik zraven čikov, kupi šteko dobiš filter :lol:

c c c
zastopnik, SEAT TUNING KLUB
Slika
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Pe jun 04, 2004 7:41 pm

HUGO_BOSS je napisal/-a:še mal pa ti ga bojo dal u trafik zraven čikov, kupi šteko dobiš filter :lol:

c c c



:cry
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
torstorm
Uporabnik
 
Prispevkov: 857
Pridružen: Če jan 22, 2004 11:46 pm
Kraj: Ljutomer

Napisal/-a torstorm Pe jun 04, 2004 11:34 pm

novi mazdini motorji 2.0 in 2.2 v sport verziji majo spremenljivo resonanco in se v primerjavi brez tega zelo pozna.Tak da se ni brez veze ukvarjat z dotokom zraka.
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov