Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 To jun 17, 2008 9:07 am

@Žiiga: lambda samo fino zregulira količino bencina, glavni regulator je pa MAP (manifold absolute pressure) senzor ali pa senzor pretoka zraka v kombinaciji z merilniki temperature zraka, hladilne tekočine in obratov. In če dodaš več zraka, se bo ustrezno povečala količina bencina, da bo razmerje vedno ustrezno.
Ampak tale ventilatorček bolj ovira pretok zraka, kot da bi dodajal zrak k naravnemu pretoku.
Bi pa šlo, če bi imel nekaj 10 kW alternator na glavni osi in prav tako nekaj 10 kW električni kompresor.

LP
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
_KL3_
Novinec
 
Prispevkov: 162
Pridružen: Sr jun 08, 2005 3:34 pm
Kraj: Metropola

Napisal/-a _KL3_ To jun 17, 2008 9:42 am

nism reku za cai da rabš maperat...sam a ti kdo oblubla z cai-om da boš dubu 20km??? noben a ne...sej vem!
Tud injektorji majo svoje limite!
Zakaj z čipanjom atmosferskega ne dobiš nč konov??? ker tud če si namonteraš ventilator od izpihovalca listja, pač ne bo pomagal, pa ga lahko čipaš k prtegnen...
Alternative določenim stvarem ni... ni brezveze en turbo projekt 4500€ pa naprej, ker določene stvari zahtevajo svoje, da bobiš željen efekt!
če sam mal pogledaš logično...na avtu k ma 100km obesš tale top šop fenčk in dobiš 20km prirastka... kar je recmo da 20% večji izkoristk motorja...kok enga dnarja vložijo fabrike da dobijo 2 al pa 3% izkoristka??? in ti to presežš za 10x in to z 260€!?!?! a se ti ne zdi mal čudn no???
 
Uporabniški avatar
blind3k
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 584
Pridružen: Ne avg 19, 2007 11:27 pm
Kraj: Ljutomer,Koper

Napisal/-a blind3k To jun 17, 2008 12:04 pm

kaj pa to, kolko električnega toka porabi ta fen? Tudi to električno energijo mora od nekod prit, tako da tudi če kaj pomaga, gre potem vsa ta moč kar nazaj za delovanje tega ventilatorja...
 
Uporabniški avatar
Pavel_P
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 742
Pridružen: To jun 26, 2007 8:47 am
Kraj: Kr&Lj

Napisal/-a Pavel_P To jun 17, 2008 12:37 pm

blind3k je napisal/-a:kaj pa to, kolko električnega toka porabi ta fen? Tudi to električno energijo mora od nekod prit, tako da tudi če kaj pomaga, gre potem vsa ta moč kar nazaj za delovanje tega ventilatorja...

Ne ne, to potem pri višjih hitrostih al pa pri ustavljanju ta ventilator ravno nasprotno deluje in proizvaja strom :P
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 To jun 17, 2008 1:14 pm

Hahaha, to si dobr napisu, potem deluje kot neke vrste hibridni pogon.. :lol:
@blin3k: seveda, saj tudi "taprava" turbina odvzame veliko moči motorju, vendar jo ta potem zaradi prisilnega polnenja te turbine proizvede še veliko več, kot mu je bilo vzeto.
Podobno je pri reaktivnem letalskem motorju - izpušni plini poganjajo turbino, ki je na isti osi kot kompresor, ki tlači zrak v izgorevalne komore.

LP
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
Žiiga
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 643
Pridružen: Če feb 01, 2007 9:17 pm
Kraj: Ljubljana Bežigrad

Napisal/-a Žiiga To jun 17, 2008 1:36 pm

Energetik81 je napisal/-a:@Žiiga: lambda samo fino zregulira količino bencina, glavni regulator je pa MAP (manifold absolute pressure) senzor ali pa senzor pretoka zraka v kombinaciji z merilniki temperature zraka, hladilne tekočine in obratov. In če dodaš več zraka, se bo ustrezno povečala količina bencina, da bo razmerje vedno ustrezno.


To mi je povsem jasno. Vendar je MAP nujno potreben pri večini računalnikov, da avtomobil sploh deluje. Saj če MAP ne zaznava nobenega tlaka v sesalnem kolektorju, je dejansko tako kot če motor sploh nebi opravljal sesalnega takta. Jaz sem samo rekel za fino regulacijo kot si že omenil, saj sem ciljal na CAI, ki pa je precej malenkosten glede spremembe volumsko vsesanega zraka ;)
Slika
Koni Sport Adjustable Dumpers, Renault sport CV axles, Renault sport suspension arms with powerflex, Williams front subframe, Williams cams, Custom made hydraulic hoses, custom made exhaust system
 
w!cked
Novinec
 
Prispevkov: 237
Pridružen: Po nov 05, 2007 4:52 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a w!cked To jun 17, 2008 1:42 pm

Butnes NOS v avto pa je to to..
...w!cked on the run...
Admin Team - GoDaddy.com
 
Uporabniški avatar
Pavel_P
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 742
Pridružen: To jun 26, 2007 8:47 am
Kraj: Kr&Lj

Napisal/-a Pavel_P To jun 17, 2008 2:10 pm

w!cked je napisal/-a:Butnes NOS v avto pa je to to..

?
Ti si ga najbrs ze vsaj ene 5x mel v avtu ane, preden si si to vetrnico namontiral....
 
R 34 GT-R
Uporabnik
 
Prispevkov: 1371
Pridružen: Ne maj 06, 2007 10:16 pm
Kraj: Najlepša dolina

Napisal/-a R 34 GT-R To jun 17, 2008 4:12 pm

Energetik81 je napisal/-a:Hahaha, to si dobr napisu, potem deluje kot neke vrste hibridni pogon.. :lol:
@blin3k: seveda, saj tudi "taprava" turbina odvzame veliko moči motorju, vendar jo ta potem zaradi prisilnega polnenja te turbine proizvede še veliko več, kot mu je bilo vzeto.
Podobno je pri reaktivnem letalskem motorju - izpušni plini poganjajo turbino, ki je na isti osi kot kompresor, ki tlači zrak v izgorevalne komore.

LP


Turbina ne jemlje moči motorju, jemlje mu jo kompresor, ker se poganja prek jermena, ki ga poganja glavna os.
RiDe hArD
 
Uporabniški avatar
Žiiga
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 643
Pridružen: Če feb 01, 2007 9:17 pm
Kraj: Ljubljana Bežigrad

Napisal/-a Žiiga To jun 17, 2008 4:30 pm

Turbina v izpušnem delu je dejansko en velik upor izpušnim plinom. In kaj pomeni upor pri vsemu temu? hmmm je za razmislt kaj pravš? ;)
Slika
Koni Sport Adjustable Dumpers, Renault sport CV axles, Renault sport suspension arms with powerflex, Williams front subframe, Williams cams, Custom made hydraulic hoses, custom made exhaust system
 
Uporabniški avatar
el_diablo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1784
Pridružen: Če maj 24, 2007 11:55 am
Kraj: Gottschee

Napisal/-a el_diablo To jun 17, 2008 4:51 pm

Pavel_P je napisal/-a:
w!cked je napisal/-a:Butnes NOS v avto pa je to to..

?
Ti si ga najbrs ze vsaj ene 5x mel v avtu ane, preden si si to vetrnico namontiral....


:lol: :lol: :lol:
obstaja točka,na kateri drzno postane neumno...
 
Uporabniški avatar
mp
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 99
Pridružen: Pe sep 09, 2005 6:40 am

Napisal/-a mp To jun 17, 2008 6:45 pm

Da se malo pohvalim :/:o:/ tudi sam sem kupil omenjeni "fen", vendar z popolnoma drugim namenom. Ta fen je idealen za v moj dirkalnik kot nadomestek ventilatorja, da me malo pohladi pod čelado :lol: , to je pa tudi vse ................

LP
 
Uporabniški avatar
drsokodj
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 529
Pridružen: Sr nov 30, 2005 9:56 pm

Napisal/-a drsokodj To jun 17, 2008 7:57 pm

NE UNIČEVATI MOTORJEV še tisti ki ti na valarjih čipera avto in ti meri pline, ti lahko zaje*e motor

to je isto kot če bi kupil mleko v horeju, sam pa prisegaš NA STROGO BIO IZDELAVO !!!
Slika
Slika
Slika
Slika
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 To jun 17, 2008 8:22 pm

R 34 GT-R je napisal/-a:
Energetik81 je napisal/-a:Hahaha, to si dobr napisu, potem deluje kot neke vrste hibridni pogon.. :lol:
@blin3k: seveda, saj tudi "taprava" turbina odvzame veliko moči motorju, vendar jo ta potem zaradi prisilnega polnenja te turbine proizvede še veliko več, kot mu je bilo vzeto.
Podobno je pri reaktivnem letalskem motorju - izpušni plini poganjajo turbino, ki je na isti osi kot kompresor, ki tlači zrak v izgorevalne komore.

LP


Turbina ne jemlje moči motorju, jemlje mu jo kompresor, ker se poganja prek jermena, ki ga poganja glavna os.

A da ne? Od kje pride torej vsa potrebna moč za stiskanje zraka, mogoče iz kozmičnega sevanja?
VSA potrebna moč pride z izpušnimi plini, ki jih šopajo bati v izpušnem taktu.
To so osnove termodinamike - energija se ohranja in ne nastaja iz nič..
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
R 34 GT-R
Uporabnik
 
Prispevkov: 1371
Pridružen: Ne maj 06, 2007 10:16 pm
Kraj: Najlepša dolina

Napisal/-a R 34 GT-R To jun 17, 2008 9:10 pm

...le pretvarja se iz ene oblike v drugo...

Teoretično mu jemlje moč, ampaik manj kot kompresor...Kompresor zbija moč motorju kot vsaka zadeva gnana prek jemrmena (klima, alternator). Le da kompresor deluje čez celotno območje vrtljajev, turbina pa od točke ki ji zagotavlja dovolj pretoka izpušnih plinov čez izpušni sistem. Tudi čipiranje turbinca je manj omejeno kot kompresarja, teoretično lahko turbinca čipaš do točke ko turbino "raznese", v drugem primeru pa ti zmanjka obratov :(
Rotor v turbini je vrteča zadeva, da boš mislil da izpušni plini naletijo na betonski zid. Večja ovira je katalizator, kot pa vrteča se lopatica.

Pa da ne bo pomote, glavno ENERGIJO v teh primerih prispevajo oktani.
RiDe hArD
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 To jun 17, 2008 9:25 pm

R 34 GT-R je napisal/-a:
Rotor v turbini je vrteča zadeva, da boš mislil da izpušni plini naletijo na betonski zid. Večja ovira je katalizator, kot pa vrteča se lopatica.

Tudi rotor v hidroelektrarni je "vrteča zadeva", pa mu voda oddaja na desetine megavatov moči!
In točno toliko moči kot jo porabi turbina za stiskanje zraka, mu jo dovedejo izpušni plini, in to ni malo... Pri kompresorju se pač moč dovede preko jermena - ista figa.

R 34 GT-R je napisal/-a:Pa da ne bo pomote, glavno ENERGIJO v teh primerih prispevajo oktani.

Ta izjava je pa svetovna. :lol:
Preberi učbenik za kemijo za OŠ in poglej kaj pomeni oktansko število - sigurno ne energijske vrednosti...
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
Mick Jerry
Uporabnik
 
Prispevkov: 1259
Pridružen: So jan 08, 2005 8:41 pm
Kraj: okolica Lj.

Napisal/-a Mick Jerry To jun 17, 2008 10:17 pm

Glavno energijo pripeva kar lepo ekspanzija plinov. Profesor Rant, knjiga Termodinamika II.

Lopatice pomenijo določen del upora, vendar veliko manjši kot je pridobljeni del(v primerjavi s kompresorjem, kjer pridobitev/izgube niso tako izražene na eni strani).
Slika
 
R 34 GT-R
Uporabnik
 
Prispevkov: 1371
Pridružen: Ne maj 06, 2007 10:16 pm
Kraj: Najlepša dolina

Napisal/-a R 34 GT-R Sr jun 18, 2008 7:12 am

Energetik81 je napisal/-a:
R 34 GT-R je napisal/-a:
Rotor v turbini je vrteča zadeva, da boš mislil da izpušni plini naletijo na betonski zid. Večja ovira je katalizator, kot pa vrteča se lopatica.

Tudi rotor v hidroelektrarni je "vrteča zadeva", pa mu voda oddaja na desetine megavatov moči!
In točno toliko moči kot jo porabi turbina za stiskanje zraka, mu jo dovedejo izpušni plini, in to ni malo... Pri kompresorju se pač moč dovede preko jermena - ista figa.

R 34 GT-R je napisal/-a:Pa da ne bo pomote, glavno ENERGIJO v teh primerih prispevajo oktani.

Ta izjava je pa svetovna. :lol:
Preberi učbenik za kemijo za OŠ in poglej kaj pomeni oktansko število - sigurno ne energijske vrednosti...


Ista figa pač ni, ker turbina do določenih obratov sploh ni dejavna. Od osnovnew šole je že daleč, ampak kot se spomnim oktani pokažejo kvaliteto in eksplozivnost goriva.

Res si "picajzl" js bi na tvojem mestu obnovil elemantarno znanje, motoroznanstvo pač ni energetika, voda in vroč zrak pa 2 čisto drugačna elementa.
RiDe hArD
 
miha_321
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 24
Pridružen: So jun 07, 2008 1:26 pm

Napisal/-a miha_321 Sr jun 18, 2008 2:01 pm

Kompresor pa turbina sta ko dan pa noč. Sm se malo uporabljajo pri nas ker je dost dražja tehnologija kot pa turbo. In temu primerno dost boljša. Če že govorimo kolk moči ta pihala odžirajo motorju je splošno znano da jih oba. Samo turbina bistveno manj. Bolj ko ženeš avto, hitreje se vrtijo jermena, več moči daje iz sebe kompresor. Kar je pa najbolj pomembno je pa to da je moč konstantna, brez kakšnih turbo lukenj, zamikov v odzivnosti itd. Ko pritisneš gas je moč na voljo takoj in v polnem zamahu. Seveda ker kompresor odžira moč motorju, ni tolikšnih prirastkov kot pri turbu. Če pogledamo krivulje turba in kompresorja vidmo da je pri turbu krivulja skoraj linearna. Se vzpenja linearno. Pri kompresorju je pa horizontalna oz poravnana z x osjo. Kompresor se rabi za specialne stvari, kjer se rabi konstantna moč, kjer je turbo ne more dovajat. Recimo v ovinkih ko rabiš takšno moč in navor kot je bil takrat ko si pripeljal v ovinek.

Ne vem kaj je tle spornega.
 
R 34 GT-R
Uporabnik
 
Prispevkov: 1371
Pridružen: Ne maj 06, 2007 10:16 pm
Kraj: Najlepša dolina

Napisal/-a R 34 GT-R Sr jun 18, 2008 7:43 pm

Tudi meni ni jasno ;)

Nekateri že vemo, kako pa kaj. Glede obremenitve motorja zaradi turbine, je pa kot pri vseh rotirajočih se predmetih zelo pomembna masa telesa.

Naknadna montaža kompresorja je dosti lažja, kot pa montaža turbine, zato je v ponudbi tudi več opcij za kompresor kot za turbino. Je pa zgornja meja moči dosti nižja kot pri turbini.
RiDe hArD
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov