
S|icKeR je napisal/-a:z avtom se nekaj časa v zelo visokih obratih naganjaj po avtocesti pa more it skoz. univerzalni kat. pa košta cca. 100€.
splash je napisal/-a:eno vprašanje glede decat...
a mislite da je kaj razlike, če samo odprem zgoraj katalizator, pa vzamem vse ven, ali pa če vzamem vse ven pa notri eno cev privarim...
a bi tle blo kaj razlike?
RSR_Tech je napisal/-a:Pri dizlih ( TDI&co) ki imajo VTG turbino (variabilno krmiljenje lopatic) močno odsvetujem odstranitev katalizatorja še posebej če ja avto "čipan".
Zakaj?
VTG turbina v primerjavi z "klasično" nima wastegate lopute, ki bi spuščala odvečni tlak in flow izp.plinov mimo turbine. Tu grejo vedno vsi plini preko izpušnega rotorja. Z kotom lopatic se spreminja "šoba" skozi katero pritekajo plini na lopatico podobno, kot je včasih delovalo mlinsko kolo na prastarih mlinih.
Če odstranimo katalizator podremo zastojni tlak v izpušnem sistemu in s tem se "poruši" delovna mapa v ECUju v kateri je prednastavljen kot lopatic oziroma dutycycle elektromagnetnega ventila, ki krmili vakumsko membrano na turbini.
Rezultat je, da se vsakič ko pritisnemo na plin turbina zavrti na višje vrtljaje in ustvari višji tlak kot je potreben in s tem se dodatno obremnejujejo ležaji na rotorju , kar gotovo slabo vpliva na njeno življensko dobo.
V mejnih področjih, kjer "čipan" motor že z katalizatorjem dosega vrednosti čez 300.000 rpm na rotorju turbine pa se kaj hitro zgodi, da se le-ta zavrti preko 350.000 rpm kar pa v zelo kratkem času pomeni KABUMMM.
Drugi problem pa je doseganje končne hitrosti pri vozilih brez katalizatorja. Pri visokih vrtlajih motorja (nad 4000 rpm) je namreč flow plinov že tako velik, da tudi, če so lopatice postavljene v skrajnem položaju turbina preveč fila in dobimo kompresor efekt (ker imamo preveč zraka in premalo goriva). To se da sicer preprogramirati v ECUju vendar se bo potem turbine vseeno razletela saj ima previsoke vrtljaje.
Edini plus je ta da se toplota bolje odvaja iz motorja in je s tem turbina termično manj obremenjena vendar ta plus v primerjavi z ostalimi minusi zbledi.
In še namig: dieselski motor da večjo moč samo z večjo količino goriva , ki pa se z odstranitvijo katalizatorja ne poveča ...
Lp,
splash je napisal/-a:sem prej gledal pa sem opazu da je sonda pred in za katalizatorjem...
hmm, če gledaš teoretično, če bi dal katalizator stran, pa odklopil drugo sondo, potem lahko tko probam, da s katalizatojem odklopim drugo sondo in če ne bo razlike pri vožnji, tudi potem ne bo če dam katalizator stran...
je pa res da brezveze ni nobena stvar v avtu. ni nobenih viškov
Edmunds.com je napisal/-a:Mitsubishi made a decision when developing its Evo X to go upscale. No longer was it good enough to kick Subaru's ass. Now it wanted to go after the big players in the sport sedan market.
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov