Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Uporabniški avatar
imilet1
Uporabnik
 
Prispevkov: 1368
Pridružen: Pe dec 05, 2003 11:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a imilet1 Če nov 13, 2008 5:28 pm

se opravicujem... Herr lisko :)
 
Uporabniški avatar
Johny89
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 12
Pridružen: Pe sep 12, 2008 7:01 pm

Napisal/-a Johny89 Ne dec 07, 2008 2:51 pm

A mi zna kdo povedat kolk katalizator pride, ker sm v soboto biu na tehničnem pa me je itak vrgo ker ga nimam, zaj pa ga bom kupo pa dau not sam za tolko da skos pridem, pol pa gre itak ven, pa navadna cev not....
 
Uporabniški avatar
Slicker
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4594
Pridružen: Pe jul 23, 2004 12:38 am
Kraj: okolica Trebnjega

Napisal/-a Slicker Ne dec 07, 2008 2:59 pm

z avtom se nekaj časa v zelo visokih obratih naganjaj po avtocesti pa more it skoz. univerzalni kat. pa košta cca. 100€.
 
Uporabniški avatar
Johny89
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 12
Pridružen: Pe sep 12, 2008 7:01 pm

Napisal/-a Johny89 Ne dec 07, 2008 3:34 pm

S|icKeR je napisal/-a:z avtom se nekaj časa v zelo visokih obratih naganjaj po avtocesti pa more it skoz. univerzalni kat. pa košta cca. 100€.

a da če najprej avtu spiham ventile, pa da se pod visokiki turami naganjam okol bi naj šov skozi...? č bo to delovalo bo super. drgač bom pa mogu 100€ raskirat.
 
Uporabniški avatar
splash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2352
Pridružen: To nov 16, 2004 9:27 pm

Napisal/-a splash Sr jan 28, 2009 5:01 pm

eno vprašanje glede decat...

a mislite da je kaj razlike, če samo odprem zgoraj katalizator, pa vzamem vse ven, ali pa če vzamem vse ven pa notri eno cev privarim...

a bi tle blo kaj razlike?
 
Uporabniški avatar
baroax
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Sr apr 05, 2006 3:01 am

Napisal/-a baroax Sr jan 28, 2009 7:06 pm

splash je napisal/-a:eno vprašanje glede decat...

a mislite da je kaj razlike, če samo odprem zgoraj katalizator, pa vzamem vse ven, ali pa če vzamem vse ven pa notri eno cev privarim...

a bi tle blo kaj razlike?


Najprej poglej kje se nahaja sonda, pred ali za kat. Na mojem avtu (saxo 16v) je sonda za kat. in mi je mehanik ki pripravlja tudi avte za dirke, odsvetoval odstranitev kat. zato ki bo sonda dajala napačne podatke v računalnik in je možno da bo avto izgubil na moči. Če je pred kat. pa bo kaj malega dobil na moči. Zdaj, če je na tvojem avtu tudi srednji lonec bo verjetno ok., če pa ga ni in z odstranitvijo kat. bo direkt cev na zadnji lonec boš zgubil na navoru. No to so podatki na osnovi lastnih izkušenj in izkušenj mehanika. Verjetno ja pa razlika od avta do avta. Na prejšnjem avtu (AX Gti, bez kat.) je po zamenjanem sredinskem in zadnjem delu (OMP gr.A/N) bila stvar boljša, potem po odstranitvi srednjega lonca, občutna izguba navora.

lp Baro.
 
Uporabniški avatar
MikeLima
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Sr feb 06, 2008 6:47 pm

Napisal/-a MikeLima Če jan 29, 2009 2:10 am

Ce je lambda po katalizatorju, je ponavadi se ena na kolektorju. Od tu naprej se zadeve komplicirajo.
Sicer ni razloga, da bi z odstranitvijo kata kaj pridobil. Pri vecini "ne turbo" avtov zgubis elasticnost. Morda res pridobis nekaj moci na visokih obratih, a mora biti namesto kata manjsi lonec, sicer se vsa izpusna dinamika podre. Ce integriras crto moci v uporabnem obmocju obratov, bo izkupicek moci skoraj zagotovo manjsi kot pri serijskem.
Za modificirane avte, kjer se res rabi vecja prepustnost, se splaca gor dat kak dirkaski kat. poglej pri HJS.
 
Uporabniški avatar
d_leonit
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 78
Pridružen: Po apr 04, 2005 7:07 pm

Napisal/-a d_leonit Po feb 02, 2009 2:53 pm

RSR_Tech je napisal/-a:Pri dizlih ( TDI&co) ki imajo VTG turbino (variabilno krmiljenje lopatic) močno odsvetujem odstranitev katalizatorja še posebej če ja avto "čipan".

Zakaj?

VTG turbina v primerjavi z "klasično" nima wastegate lopute, ki bi spuščala odvečni tlak in flow izp.plinov mimo turbine. Tu grejo vedno vsi plini preko izpušnega rotorja. Z kotom lopatic se spreminja "šoba" skozi katero pritekajo plini na lopatico podobno, kot je včasih delovalo mlinsko kolo na prastarih mlinih.
Če odstranimo katalizator podremo zastojni tlak v izpušnem sistemu in s tem se "poruši" delovna mapa v ECUju v kateri je prednastavljen kot lopatic oziroma dutycycle elektromagnetnega ventila, ki krmili vakumsko membrano na turbini.
Rezultat je, da se vsakič ko pritisnemo na plin turbina zavrti na višje vrtljaje in ustvari višji tlak kot je potreben in s tem se dodatno obremnejujejo ležaji na rotorju , kar gotovo slabo vpliva na njeno življensko dobo.
V mejnih področjih, kjer "čipan" motor že z katalizatorjem dosega vrednosti čez 300.000 rpm na rotorju turbine pa se kaj hitro zgodi, da se le-ta zavrti preko 350.000 rpm kar pa v zelo kratkem času pomeni KABUMMM.

Drugi problem pa je doseganje končne hitrosti pri vozilih brez katalizatorja. Pri visokih vrtlajih motorja (nad 4000 rpm) je namreč flow plinov že tako velik, da tudi, če so lopatice postavljene v skrajnem položaju turbina preveč fila in dobimo kompresor efekt (ker imamo preveč zraka in premalo goriva). To se da sicer preprogramirati v ECUju vendar se bo potem turbine vseeno razletela saj ima previsoke vrtljaje.

Edini plus je ta da se toplota bolje odvaja iz motorja in je s tem turbina termično manj obremenjena vendar ta plus v primerjavi z ostalimi minusi zbledi.

In še namig: dieselski motor da večjo moč samo z večjo količino goriva , ki pa se z odstranitvijo katalizatorja ne poveča ...

Lp,


Kako je pa s tem pri 1.5dci motorjih (82hp in 65hp) ki ima navadno turbino?
Pa npr. da je avto že čipan.
CRDI powah
 
Uporabniški avatar
splash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2352
Pridružen: To nov 16, 2004 9:27 pm

Napisal/-a splash Če feb 05, 2009 11:51 pm

sem prej gledal pa sem opazu da je sonda pred in za katalizatorjem...

hmm, če gledaš teoretično, če bi dal katalizator stran, pa odklopil drugo sondo, potem lahko tko probam, da s katalizatojem odklopim drugo sondo in če ne bo razlike pri vožnji, tudi potem ne bo če dam katalizator stran...

je pa res da brezveze ni nobena stvar v avtu. ni nobenih viškov :)
 
Hendrix
Novinec
 
Prispevkov: 152
Pridružen: Po sep 26, 2005 12:48 am

Napisal/-a Hendrix Pe feb 06, 2009 1:48 am

Vsake kvatre se najde nekdo, ki misli da bo pridobil veliko, če bo odstranil kat., evo drugič; sam sem odstranil kat. na avtu s 60 konji, imel sem zadnji "odprti" športni lonec, grmelo je daleč naokrog, izguba navora, zvok yuga 55 in smrad po gnilih jajcih, nevarnost izrednega TP + kazen, skratka se ne splača, razen pri višji kubikaži in turbo strojih. LP
 
Uporabniški avatar
W|zz
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2410
Pridružen: Ne jun 06, 2004 9:19 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a W|zz Pe feb 06, 2009 2:07 am

splash je napisal/-a:sem prej gledal pa sem opazu da je sonda pred in za katalizatorjem...

hmm, če gledaš teoretično, če bi dal katalizator stran, pa odklopil drugo sondo, potem lahko tko probam, da s katalizatojem odklopim drugo sondo in če ne bo razlike pri vožnji, tudi potem ne bo če dam katalizator stran...

je pa res da brezveze ni nobena stvar v avtu. ni nobenih viškov :)

V vsakem primeru ti bo računalnik javljal napako. Edina možnost je preprogramiranje računalnika, da ignorira to, da je druga sonda odklopljena oz. da dobiva čist neke tretje informacije.
 
Uporabniški avatar
LoCo
Uporabnik
 
Prispevkov: 960
Pridružen: Po jan 05, 2009 6:04 pm

Napisal/-a LoCo Pe feb 06, 2009 11:12 am

Na večini avtov se da mim tega "check engine" pridet na 100 načinov. En od njih je minicat ki se ga prišraufa na sondo in stlači v cev kjer je nekoč bil katalizator. Avto dobi lih tolk izpušnih plinov da misli da ima katalizator.

Drugače pa,... Spoštujte okolje, vozite se s katalizatorjem!
Edmunds.com je napisal/-a:Mitsubishi made a decision when developing its Evo X to go upscale. No longer was it good enough to kick Subaru's ass. Now it wanted to go after the big players in the sport sedan market.


Slika
 
Uporabniški avatar
_YUGO-GVX_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1583
Pridružen: Po mar 21, 2005 3:20 pm
Kraj: Črnomelj

Napisal/-a _YUGO-GVX_ Pe feb 06, 2009 4:19 pm

Drugače pa,... Spoštujte okolje, vozite se s katalizatorjem!

tako je :!: :lol: sploh, ker po 3 letih dela na 40% al kolk že...
litr bencina, litr olja ;)
 
Uporabniški avatar
dejcc
Uporabnik
 
Prispevkov: 1116
Pridružen: Sr okt 07, 2009 8:19 pm

Napisal/-a dejcc Pe nov 13, 2009 9:00 pm

Pri vsakem avtomobilu pride tisti zvok "po plehu scal" če nimaš katalizatorja in srednjega lonca, ali samo pri "večjih" mašinah. Pri prejšnjem sem imel in je bilo, zdaj pri 1.2 8V pa me zanima če bo ta zvok, potem nebi delal tega ker je grdo.
 
Uporabniški avatar
black
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1595
Pridružen: Ne jul 13, 2003 8:50 pm

Napisal/-a black Pe nov 13, 2009 9:23 pm

Jaz sem imel alfo samo 3 dni brez katalizatorja. Smrdi za popi*dit okol avta, dere se pol preveč, na moči se pa nč ne pozna.
 
Uporabniški avatar
kingroad
Novinec
 
Prispevkov: 199
Pridružen: Če sep 18, 2003 2:48 pm

Napisal/-a kingroad Pe nov 13, 2009 9:46 pm

a potem tole (ni kat-a) ni OK? :twisted:

Slika

lp
evo4fun
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Napisal/-a pskoda Pe nov 13, 2009 9:50 pm

Eni tipi avtomobilov imajo katalizator takoj za kolektorjem oz turbino
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Pe nov 13, 2009 10:03 pm

jst k sm ga dal dol sm zgubu na moci.in to kr dost.
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
kingroad
Novinec
 
Prispevkov: 199
Pridružen: Če sep 18, 2003 2:48 pm

Napisal/-a kingroad Pe nov 13, 2009 10:23 pm

V mojem primeru se je moč dvignila za nekje 20KM. Resda z celotnim izpuhom a nejveč je tu dal de-cat.

lp
evo4fun
 
Uporabniški avatar
dejcc
Uporabnik
 
Prispevkov: 1116
Pridružen: Sr okt 07, 2009 8:19 pm

Napisal/-a dejcc Pe nov 13, 2009 10:25 pm

Kak veš da 20KM ?

Si ga mel pred in po posegu na valjih? Drugače si nebi upal trdit niti pol tega. Koliko te je stal poseg?
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov