urosr je napisal/-a:saymon je napisal/-a:rs2 je napisal/-a:urosr je napisal/-a:cliodynamic je napisal/-a:Mam enga kolega,ki to dela in enga ki je to že naredu.Njegova honda naj bi imela tam okol 300KM,točno pa še ne vemo,ker je pred kratkim prišel iz Amerike,kjer je uspešno opravi izpit az tunanje avtomobilov.Tud valje za merjenje smo že zmontiral sam še skalibrirat jih je treba,pol pa gas.Vem,da je zamenal že skor celo mašino,od turbine,odmične gredi,retenderjev,kolektorjev ITD.Res pa je,da je dele dobil zelo pocen
direkt iz amerike.
WTF izpit iz tunanja avtomobilov, dej no...
Kaj pa je tu kaj takega?? ERC ji bil na izobraževanju za EFI tunerje in verjemi da bo marsikaj v Sloveniji pri tuningu od zdaj drugače.
lp, saymon
Lejga dej mi 100€ pa ti dam tud jst izpit za tunerja

Hvala na ponudbi vendar si mal prepozen pa tudi tvoje ime na certifikatu nič ne velja v svetu motorznanstva.
Tko kot je dejal urosr sem uspešno položil usposabljanje in izpit na edini svetovno priznani (in obstoječi) EFI Univerzi kjer učijo ljudi motorznanstva in kako se lotiti tuniranja različnih vozil, tudi gnane na različne tipe goriv in z različnimi setupi.
Tega se nisem udeležil zaradi tebe ali kogarkoli. Niti do nikogarkoli ne gojim kakršnihkoli zamer ali česa podobnega. Po poklicu sem avtomehanik in strojni tehnik in se ukvarjam z predelavo vozil 9 let, z avtoelektroniko pa 3 leta, večinoma na hondah. Vendar motorznanstvo in predvsem avtoelektronika je bila vedno moje sanje moja želja spoznati kako motor v resnici deluje, kako določene mikrokomponente vplivajo, da motor producira veliko moč in ohrani malo porabo goriva.
Pred leti sem veliko pomagal honda ekipi iz štajerske (Ojgn, Vojko, plava strela-Meglič, ipd.). Delal sem mnogo street tuningov na hondinih vozilih v Sloveniji, Hrvaški in nekaj tudi v Avstriji. Vendar me je želja in veselje do tega dela gnala naprej. Ko sem dobil ponudbo Sanija iz Dasteka ZG da bi stuniral njihov 1.8 atmosferski civic (rumeni) sem se prvič srečal z valji in se tudi naučil delati z njimi in spoznal sem tudi prednost dyno tuninga pred street-tuningom.
Od takrat naprej sem iskal povsod po netu kake stare rabljene valje za kakih 5k eur da bi jih namontiral v svoji garaži in malo eksperimentiral z njimi in morda stunal kakega civica z okoli 200 KM. Že skorajda sem pripeljal s sabo ene valje iz Grčije vendar sem zadnji trenutek spoznal da nakup valjev ni mačji kašelj, ker valji niso samo valji. Maja se mi je ponudila enkratna priložnost. V UK sem zasledil da se firma zapira, po imenu Azure Dynamics katera je imela praktično nove valje firme Mustang dynamometer MD-250 z kapaciteto 1200KM z eddy current brake (zavora). Zadevo sva z Vojkom (dečko zelo znan po predelavah hond iz okolice Rogaške Slatine) uspešno pripeljala v SLO. Takrat pa se mi je ponudila možnost obiska najbolj svetovno znane univerze (v bistvu manjšega kompleksa ki je del nje) za EFI kar sem tudi storil. Usposabljanje je bilo zelo naporno, učenja je bilo veliko, probleme sem imel tudi z jezikom (čeprav ga znam zelo dobro) in njihovimi trapastimi enotami (ftlbs, fahrenheit, cubic inches itd), delal sem na različnih dinamometrih kot sta dynapack in dyno dynamics, delal sem s sistemi Motec in Autronic, na koncu sem imel dvojni izpit: poloziti test z 60 vprasnji (minimalno 80% za uspešno) in priklopljen autronic na vozilo vendar brez basemape katero sem moral izračunati (z enačbami za vulometric effiecency in injector pulsewidth) in jih vpisati v tabele in avto je moral kresniti u prvo in imeti 13.5 razmerje gorivo zrak v celem območju vrtljajev (seveda ne v boostu). Inštruktor, ki me je treniral je bil Ben Strader, svetovno znan EFI tuner, sama univerza ima pogodbo za usposabljanja večine firm kot so K&N Air Filters, Lexus Motor Company, Superflow Test Systems, Dyno Dynamics, DynaPack, Honda R&D America, Ken Dutweiler Racing Engines, Valvoline, BP Fuels, Motec, Haltech, Autronic, AEM, FAST, Superchips, Innovate Motorsports, Garret Turbos, T1 Race Development, JoTech Motorsports, tko da niso kr neki levi tipi.
Danes ko prihodu domov lahko rečem da mi je jasno marsikaj drugega in si ECU tuning sploh več ne znam predstavljati brez dinamometra.
In nisem se lotil tega ker imam preveč denarja. Sploh ga nimam. Mama mi je bila v penziji, foter pa s svojo s.p. firmo zasluzi tok da se lahko le prezivi iz mesca v mesec. Z trdim delom sem si to priboril kar sem si. Za valje sem dal toliko kot za en dober nov avto, za specializacijo sem dal toliko kot je poprečna letna plača delavca in ni mi žal. Danes mi je marsikaj bolj jasno, veliko bolje vem kako kompresija, cam timing, vpliva na performanse, kako na njih vpliva gorivo, vžig in tudi mehanske komponente motorja. Veliko bolje razumem kako določiti mejo tunanja kakega turbača, kdaj ima gorivo učinek večanja moči, kdaj pa je samo »thermal management«. Srečal sem se tudi z napravo za Plasma Ignition/Ion sensing in cylinder pressure senzorjem in kako te zadeve uporabiti v praksi.
Pa še nekaj, večina dinamometrov v SLO je brez zavore kateri so za novodobni tuning neuporabni. Menda edini v SLO ki ima dyno zavoro je RSR, koliko je pa dober pri svojem početju pa ne bi vedel. Vsi ostali v bistvu samo nategujejo folk in lahko v najboljšem smislu stunajo samo full throttle. Sam se sploh ne bi lotil tunanja stand alone sistema (in nobenega drugega več) brez valjev z zavoro ki pa mora biti natančna, konsistenčna in dovolj močna.
V to sem se spustil ker ljubim ta posel, ker me to fascinira, ker rad vidim zadovoljne ljudi v SLO da imajo konjažo svojih sanj, sprejemljivo porabo goriva in da jim za to ni treba iti v drugo državo in plačati mastne denarje za to. Ni problema, lotil bi se tunanja tega audija od lukača sam, žal so moji valji le 2WD. In na koncu da povem, ne vem vsega, niti priblizno ne, morda se bom tudi kdaj v svoji praksi znašel pred bariero katere ne bom znal premagati, pa jo bo kak street tuner lahko. Tako je pač zivljenje…
Na koncu bi rad dejal le, nima se smisla tule prerekati kdo ima pojma in kdo ne, vsak zase ve koliko zna in koliko si upa. Mogoče bo kdaj kdo rabil mojo pomoč, mogoče ne, pa saj je vseeno.
Pa lepe praznike želim vsem in pridno tunirajte še naprej.
http://video.google.com/videoplay?docid ... &plindex=0
http://video.google.com/videoplay?docid ... &plindex=2
dyno meritv integre turbo pri 0.6 bara tlaka:
meritev je na kolesih