Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Uporabniški avatar
Žiiga
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 643
Pridružen: Če feb 01, 2007 9:17 pm
Kraj: Ljubljana Bežigrad

Napisal/-a Žiiga Sr jun 18, 2008 8:10 pm

Pa si vredu drugač? Od kje ti pa to da je lažje montirat kompresor? Mislm si že vidu prav kompresor? Je vse prej kot lahka montaža. Predvsem je potrebno najti prostor ali predelati jermenice za še en ali daljši jermen, ki bo lahko gnal tudi kompresor. Ravno tako kot pri turbini je potrebno mapirati računalnik in tudi predelave motorja ne udiejo.

In z izjavo, da sta turbina in kompresor kot noč in dan se ne strinjam. Oba sta strojna elementa, ki pripomoreta k polnjenju zraka. Delujeta na drugačen princip, vendar pa zasnova je v osnovi enaka. Kot turbina ima tudi kompresor lopatice s katerimi polni. Le da nima izpušnega dela kot ga ima turbina in ima namesto tega jermenico, ki je vezana na jermen. Tukaj pa pride do razlik, kot si jih prej omenil ;)
Slika
Koni Sport Adjustable Dumpers, Renault sport CV axles, Renault sport suspension arms with powerflex, Williams front subframe, Williams cams, Custom made hydraulic hoses, custom made exhaust system
 
R 34 GT-R
Uporabnik
 
Prispevkov: 1371
Pridružen: Ne maj 06, 2007 10:16 pm
Kraj: Najlepša dolina

Napisal/-a R 34 GT-R Sr jun 18, 2008 9:15 pm

Je cenejši in za odtenek bolj preprost projekt kot montaža turbine, res je treba imet prostor, v obeh primerih.

Na SKN Germany si poglej kolikšna je ponudba za kompresorje, najbrž imajo razlog?
RiDe hArD
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Sr jun 18, 2008 9:22 pm

No, to je verjetno res, da je lažje dodati še eno jermenico in jermen kot pa predelati/zamenjati celoten izpušni kolektor+razni by-pass ventili itd.
Ne vem pa kolk so kej cene v praksi.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Sr jun 18, 2008 9:36 pm

miha_321 je napisal/-a:Kompresor pa turbina sta ko dan pa noč. Sm se malo uporabljajo pri nas ker je dost dražja tehnologija kot pa turbo. 1. In temu primerno dost boljša. Če že govorimo kolk moči ta pihala odžirajo motorju je splošno znano da jih oba. Samo turbina bistveno manj. Bolj ko ženeš avto, hitreje se vrtijo jermena, več moči daje iz sebe kompresor. 2. Kar je pa najbolj pomembno je pa to da je moč konstantna, brez kakšnih turbo lukenj, zamikov v odzivnosti itd. Ko pritisneš gas je moč na voljo takoj in v polnem zamahu. 3. Seveda ker kompresor odžira moč motorju, ni tolikšnih prirastkov kot pri turbu. Če pogledamo krivulje turba in kompresorja vidmo da je pri turbu krivulja skoraj linearna. Se vzpenja linearno. Pri kompresorju je pa horizontalna oz poravnana z x osjo. Kompresor se rabi za specialne stvari, kjer se rabi konstantna moč, kjer je turbo ne more dovajat. Recimo v ovinkih ko rabiš takšno moč in navor kot je bil takrat ko si pripeljal v ovinek.

Ne vem kaj je tle spornega.


1. Ni bistveno boljša - je drugačna, za drugačne namene, za nižje oz konstantne obrate (kot si sam kasneje napisal). Bi tudi težko bila bistveno boljša ob precej večji teži in ceni, več potrebnega prostora ob hkrati manjšem povprečnem prirastku moč-, da o precej večjem odžiranju moči ne govorimoi. Ob vseh teh slabostih kompresorja pa je edina konkretna pomanjkljivost turbine samo turbo lag.

2. Ni konstantna moč, pač pa konstanten prirastek moči, ki je linearen glede na obrate.

3. Samo v majhni meri je prirastek manjši zaradi odžiranja moči motorju - bistvena za manjši prirastek je linearna odvisnost od obratov in tudi odvisnost od največjega števila obratov. Medtem ko ima izpuh nelinearno količino energije - pri recimo 3x višjih obratih je polnjenje kompresorja cca 3x večje, pritisk v izpuhu pa mnogokrat več - zato wastegate ventil! In predvsem tu se skrivajo "tolikšni prirastki".
 
Uporabniški avatar
piagolo
Novinec
 
Prispevkov: 198
Pridružen: To jan 25, 2005 4:42 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a piagolo Sr jun 18, 2008 10:26 pm

In kdo ve kako je z montažo kompresorja v konkretno TDI motor?
903cc
 
Uporabniški avatar
Pavel_P
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 742
Pridružen: To jun 26, 2007 8:47 am
Kraj: Kr&Lj

Napisal/-a Pavel_P Sr jun 18, 2008 10:35 pm

piagolo je napisal/-a:In kdo ve kako je z montažo kompresorja v konkretno TDI motor?

Če maš že turbino, zakaj bi ti kompresor gor tlačil?
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Sr jun 18, 2008 10:38 pm

Ker ga preveč butne, ko pade ven iz turbo luknje.
 
Uporabniški avatar
piagolo
Novinec
 
Prispevkov: 198
Pridružen: To jan 25, 2005 4:42 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a piagolo Sr jun 18, 2008 10:39 pm

Pavel_P je napisal/-a:
piagolo je napisal/-a:In kdo ve kako je z montažo kompresorja v konkretno TDI motor?

Če maš že turbino, zakaj bi ti kompresor gor tlačil?

Ker obstajajo celo serijski avtomobili s tako kombinacijo (npr. TSI)
903cc
 
Uporabniški avatar
Žiiga
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 643
Pridružen: Če feb 01, 2007 9:17 pm
Kraj: Ljubljana Bežigrad

Napisal/-a Žiiga Sr jun 18, 2008 10:41 pm

R 34 GT-R je napisal/-a:Je cenejši in za odtenek bolj preprost projekt kot montaža turbine, res je treba imet prostor, v obeh primerih.


Iz vidika mehanika ti povem da jaz nisem takšnega mnenja. Veliko lažje je narediti kolektor, prirobnico turbine in predelati izpušen sistem. To za sabo potegne še kar precej stvari. A vseeno. Za kompresor je potrebno 1. najti primeren prostor, 2. izdelati ustrezne nosilce, 3. kompresor in jermenico popolnoma uravnovestit, ker edina stvarl, ki je nočeš, da ti jermen odtrga zaradi opletanja. To je samo par razlogov zakaj ni kompresor poceni varianta. Zgleda si vse to veliko preveč enostavno predstavljate...
Slika
Koni Sport Adjustable Dumpers, Renault sport CV axles, Renault sport suspension arms with powerflex, Williams front subframe, Williams cams, Custom made hydraulic hoses, custom made exhaust system
 
Uporabniški avatar
Pavel_P
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 742
Pridružen: To jun 26, 2007 8:47 am
Kraj: Kr&Lj

Napisal/-a Pavel_P Sr jun 18, 2008 10:42 pm

piagolo je napisal/-a:
Pavel_P je napisal/-a:
piagolo je napisal/-a:In kdo ve kako je z montažo kompresorja v konkretno TDI motor?

Če maš že turbino, zakaj bi ti kompresor gor tlačil?

Ker obstajajo celo serijski avtomobili s tako kombinacijo (npr. TSI)

Pa veš da je to čist drugačen princip? Ni to da boš samo dodal kompresor zdej....
 
Uporabniški avatar
Žiiga
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 643
Pridružen: Če feb 01, 2007 9:17 pm
Kraj: Ljubljana Bežigrad

Napisal/-a Žiiga Sr jun 18, 2008 10:43 pm

Ma to je tko relativno. Kaj pa polnjenje? Kakšen tlak bo dosegel? Bo motor sploh zdržal te obremenitve (govorimo glede na vprašanja, ki so bila podana). Tu je spet veliko več v ozadju. Druge ojnice, bati, ležaji... samo to so le malenkosti na hitro
Slika
Koni Sport Adjustable Dumpers, Renault sport CV axles, Renault sport suspension arms with powerflex, Williams front subframe, Williams cams, Custom made hydraulic hoses, custom made exhaust system
 
Uporabniški avatar
piagolo
Novinec
 
Prispevkov: 198
Pridružen: To jan 25, 2005 4:42 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a piagolo Sr jun 18, 2008 10:44 pm

Pavel ne vem, zato sprašujem. Najraje bi iz prve roke slišal vse argumente in vse podrobnosti. Saj je možno, da so na trgu že določeni kiti za vgradnjo.
903cc
 
Uporabniški avatar
Pavel_P
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 742
Pridružen: To jun 26, 2007 8:47 am
Kraj: Kr&Lj

Napisal/-a Pavel_P Sr jun 18, 2008 11:05 pm

Tko je, tudi če je možno, zahteva veliko dela in denarja. TSI je cel sistem, do nekam dela kompresor, kasnej prevzame vlogo tubina in tako, je treba krmilit to. Ne rečem da ni možno, sam ne vem kdo bi bil pripravljen to delat, sploh če maš Tdi. Vsak ti bo rekel da se pri turbo avtu menja turbino in se da večjo gor, kompresor bi bil tukaj nepotreben strošek pa še pridobil ne bi nevem kaj.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Sr jun 18, 2008 11:23 pm

Z večjo turbino se samo poveča turbolag. Morda se hoče ravno temu izognit.

Je pa ABT dodal kompresor 3,0 TDI-ju. Članek
 
Uporabniški avatar
Pavel_P
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 742
Pridružen: To jun 26, 2007 8:47 am
Kraj: Kr&Lj

Napisal/-a Pavel_P Sr jun 18, 2008 11:43 pm

esem je napisal/-a:Z večjo turbino se samo poveča turbolag. Morda se hoče ravno temu izognit.

Je pa ABT dodal kompresor 3,0 TDI-ju. Članek

Esem, pomoje ne gre za kompresor, ampak je supercharged misljeno pač kot prisilno polnjenje, kar pa je lahko kompresor ali turbina, v tem primeru gre pač za turbino, so jo samo zamenjali. Tudi če pogledamo na ABT-jevo stran, vidimo da so identični podatki, v pospeških, konjih in navoru, doseženi z turbino: http://www.abt-sportsline.de/uploads/tx ... omatik.pdf
Malo čudno bi bilo, če bi imela turbina in kompresor popolnoma identične cifre.

lp
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Če jun 19, 2008 1:24 am

Ja, imaš prav. Američani radi zamenjujejo turbocharger in supercharger, zdrsnilo je pa meni. :oops:
 
R 34 GT-R
Uporabnik
 
Prispevkov: 1371
Pridružen: Ne maj 06, 2007 10:16 pm
Kraj: Najlepša dolina

Napisal/-a R 34 GT-R Če jun 19, 2008 9:30 am

Žiiga je napisal/-a:
R 34 GT-R je napisal/-a:Je cenejši in za odtenek bolj preprost projekt kot montaža turbine, res je treba imet prostor, v obeh primerih.


Iz vidika mehanika ti povem da jaz nisem takšnega mnenja. Veliko lažje je narediti kolektor, prirobnico turbine in predelati izpušen sistem. To za sabo potegne še kar precej stvari. A vseeno. Za kompresor je potrebno 1. najti primeren prostor, 2. izdelati ustrezne nosilce, 3. kompresor in jermenico popolnoma uravnovestit, ker edina stvarl, ki je nočeš, da ti jermen odtrga zaradi opletanja. To je samo par razlogov zakaj ni kompresor poceni varianta. Zgleda si vse to veliko preveč enostavno predstavljate...


Z mojega vidika je pa to zadeva strojnikov da natuhtajo, mehaniki pa samo namontirate.
Kaj pa je z vso elektroniko ki je potrebna pri turbini?
Glede na veselje ki sem ga doživljal ko sem gledal temo o tvojem Cliu, sem pričakoval bolj liberalno razmišljanje in šišrši pogled.
RiDe hArD
 
Uporabniški avatar
Žiiga
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 643
Pridružen: Če feb 01, 2007 9:17 pm
Kraj: Ljubljana Bežigrad

Napisal/-a Žiiga Če jun 19, 2008 5:06 pm

Ja kaj je pa tok problemov z elektronko? Edin problem kar pa to ni je treba monterat westgate, ki se itak nadzira prek tlaka v sesalnem kolektorju, se pravi boost in glede na polnjenje odpira ventil, da pri manjši turbini (se pravi imamo manjši lag) ne pride do previsokih obratov, kar bi pouzročilo zaribanje turbine ali nasploh počeno osovino, lopatice.... Če si spremljal tudi na tem forumu. Nevem točno kdo, ampak obnavlja K-jetronic motor. Na hitro, to je motor s konstantnim ubrizgavanjem goriva, in to na mehanski način. Tu dejansko ni skoraj nič elektronike ampak je treba za turbino le prenastaviti vžig itd... :)

Tako da nevem zakaj me tako hitro obsojaš. Zaenkrat še vem kaj govorim no ;) In če bi bil supercharger tako preprosta zadevščina kot trdiš bi definitivno videvali več teh montaž ;)
Slika
Koni Sport Adjustable Dumpers, Renault sport CV axles, Renault sport suspension arms with powerflex, Williams front subframe, Williams cams, Custom made hydraulic hoses, custom made exhaust system
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Če jun 26, 2008 7:24 pm

teoreticno je supercharger zelo simpl zadeva sam v praksi je pa mal tezje izvedljivo :)

sploh pa ce mas ze turbo motor je kompresor navadna neumnost. prvic pobere ogromno moci motorja, drugic pa to je grande komplikacija ki si jo lahko prvoscjo sam veliki in bogati razvojni oddelki, tkole doma v garazi je pa bolj bosa..
 
R 34 GT-R
Uporabnik
 
Prispevkov: 1371
Pridružen: Ne maj 06, 2007 10:16 pm
Kraj: Najlepša dolina

Napisal/-a R 34 GT-R Če jun 26, 2008 7:39 pm

esem je napisal/-a:
miha_321 je napisal/-a:Kompresor pa turbina sta ko dan pa noč. Sm se malo uporabljajo pri nas ker je dost dražja tehnologija kot pa turbo. 1. In temu primerno dost boljša. Če že govorimo kolk moči ta pihala odžirajo motorju je splošno znano da jih oba. Samo turbina bistveno manj. Bolj ko ženeš avto, hitreje se vrtijo jermena, več moči daje iz sebe kompresor. 2. Kar je pa najbolj pomembno je pa to da je moč konstantna, brez kakšnih turbo lukenj, zamikov v odzivnosti itd. Ko pritisneš gas je moč na voljo takoj in v polnem zamahu. 3. Seveda ker kompresor odžira moč motorju, ni tolikšnih prirastkov kot pri turbu. Če pogledamo krivulje turba in kompresorja vidmo da je pri turbu krivulja skoraj linearna. Se vzpenja linearno. Pri kompresorju je pa horizontalna oz poravnana z x osjo. Kompresor se rabi za specialne stvari, kjer se rabi konstantna moč, kjer je turbo ne more dovajat. Recimo v ovinkih ko rabiš takšno moč in navor kot je bil takrat ko si pripeljal v ovinek.

Ne vem kaj je tle spornega.


1. Ni bistveno boljša - je drugačna, za drugačne namene, za nižje oz konstantne obrate (kot si sam kasneje napisal). Bi tudi težko bila bistveno boljša ob precej večji teži in ceni, več potrebnega prostora ob hkrati manjšem povprečnem prirastku moč-, da o precej večjem odžiranju moči ne govorimoi. Ob vseh teh slabostih kompresorja pa je edina konkretna pomanjkljivost turbine samo turbo lag.

2. Ni konstantna moč, pač pa konstanten prirastek moči, ki je linearen glede na obrate.

3. Samo v majhni meri je prirastek manjši zaradi odžiranja moči motorju - bistvena za manjši prirastek je linearna odvisnost od obratov in tudi odvisnost od največjega števila obratov. Medtem ko ima izpuh nelinearno količino energije - pri recimo 3x višjih obratih je polnjenje kompresorja cca 3x večje, pritisk v izpuhu pa mnogokrat več - zato wastegate ventil! In predvsem tu se skrivajo "tolikšni prirastki".


Tudi rally specialke imajo konstanten navor od in linearen prirastek moči (recimo Impreza 300 HP in 500 Nm navora čez celotno območje delovanja.
RiDe hArD
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov