miha_321 je napisal/-a:Kompresor pa turbina sta ko dan pa noč. Sm se malo uporabljajo pri nas ker je dost dražja tehnologija kot pa turbo. 1. In temu primerno dost boljša. Če že govorimo kolk moči ta pihala odžirajo motorju je splošno znano da jih oba. Samo turbina bistveno manj. Bolj ko ženeš avto, hitreje se vrtijo jermena, več moči daje iz sebe kompresor. 2. Kar je pa najbolj pomembno je pa to da je moč konstantna, brez kakšnih turbo lukenj, zamikov v odzivnosti itd. Ko pritisneš gas je moč na voljo takoj in v polnem zamahu. 3. Seveda ker kompresor odžira moč motorju, ni tolikšnih prirastkov kot pri turbu. Če pogledamo krivulje turba in kompresorja vidmo da je pri turbu krivulja skoraj linearna. Se vzpenja linearno. Pri kompresorju je pa horizontalna oz poravnana z x osjo. Kompresor se rabi za specialne stvari, kjer se rabi konstantna moč, kjer je turbo ne more dovajat. Recimo v ovinkih ko rabiš takšno moč in navor kot je bil takrat ko si pripeljal v ovinek.
Ne vem kaj je tle spornega.
1. Ni bistveno boljša - je drugačna, za drugačne namene, za nižje oz konstantne obrate (kot si sam kasneje napisal). Bi tudi težko bila bistveno boljša ob precej večji teži in ceni, več potrebnega prostora ob hkrati manjšem povprečnem prirastku moč-, da o precej večjem odžiranju moči ne govorimoi. Ob vseh teh slabostih kompresorja pa je edina konkretna pomanjkljivost turbine samo turbo lag.
2. Ni konstantna moč, pač pa konstanten prirastek moči, ki je linearen glede na obrate.
3. Samo v majhni meri je prirastek manjši zaradi odžiranja moči motorju - bistvena za manjši prirastek je
linearna odvisnost od obratov in tudi odvisnost od največjega števila obratov. Medtem ko ima izpuh nelinearno količino energije - pri recimo 3x višjih obratih je polnjenje kompresorja cca 3x večje, pritisk v izpuhu pa mnogokrat več - zato wastegate ventil! In predvsem tu se skrivajo "tolikšni prirastki".