LoCo je napisal/-a:Filter:
Bo pri obeh avtih kar enako zahtevna zadeva. Montiraš, voziš.
S tem, da se pri Imprezi veliko lažje naredi kvaliteten dovo hladnega zraka in s tem so tudi prirasti bistveno večji. Torej performance per price je na strani Subaruja
LoCo je napisal/-a:Izpuh:
Bo šlo tut približno enako. Za oba avtoombila zadostuje 3" premera.
Se strinjam.
LoCo je napisal/-a:Čip:
Tle se pa že malo zakomplicira. Pri Evotu se rabi en kabl, laptopa in že se lahko igramo. STi ma malo slabšo podporo glede tega in se rabi COBB Access Port / EcuTek ali kakšen drug zunanji program. V vsakem primeru se cenovno to že spremeni za približno 500 eurov.
Niti ne. Z OpenPort 2.0 vmesniko se lahko enako enostavno igraš kot z 1.3 verzijo.
Prav tako z uporabo EcuFlasha. Torej povsem enaka orodja. S tem, da lahko pri GR STi narediš 3 različne mape med katerimi lahko enostavno izbiraš preko SI drive gumba.
LoCo je napisal/-a:Intercooler:
Za Evota lahko montiramo kakšnega generičnega ali pa tudi kakšen brand. Ni preveč komplicirano ker ma Evo postavljen FMIC spredaj tako kot večina turbo avtomobilov. Pri STi-ju je IC zgoraj v haubi kar potem pomeni da je treba kupit IC za STi specifično al mamo pa kar veliko dela s tem da zmontiramo enga druzga. Še ena stvari ki mi pri STi-ju ni všeč je to da ko je avto vroč stoji IC točno nad motorjem in ga že motor sam segreje na visoke temperature. (Vprašajte Ermana kako je na dragih nosil led sabo da je lahko več zaporednih dirk vozu in pred vsako dirko natresu 1L flašo ledu po IC-ju ko je čakal na štart). Druga možnost je front mount za STi-ja ki je stroškovno spet mnogo višji, pa še modifikacije odbijača so potrebne.
Montaža sprednjega intercoolerja (konverzija) pri STi ni nič bolj zahtevna kot pri EVOtu, ker znani Subaru tunerji imajo že dalj časa bolt-on kite na voljo. Tudi pri EVOtih, če želiš imeti večji npr. kak kit od Perrina, HKS, AMS oz. tudi kup noname varjant je na voljo, je skoraj obvezna rahla modifikacija odbijača, še posebej če se odločiš za nadgradnjo IC pipinga, ki je skoraj obvezen pri nadgradnjah IC-jev.
LoCo je napisal/-a:Potem so tu še bolj kompleksne modifikacije kot so odmične gredi, ki so za subaruja dražje (ker so 4), montaža odmičnih je bolj zahtevna ker se potrebuje 2 tesnili za obe glavi itd itd. Toliko kolikor ima boxer lep zvok je z njim povezanih tudi slabosti. 2 glavi, 2 bata na vsaki strani itd...
Največja hiba je, da tega ne more narediti Janezek iz Haloz, kot to lahko naredi pri EVO. Je delovno bolj intenzivni poseg in tudi zahtevnejši kot pri EVOtu. Vsekakor.
Je pa vse izvedljivo brez težav, če veš kaj delaš.
LoCo je napisal/-a:Še zadnja stvar, ki bi se je rad dotaknil je vzdržljivost serijskih delov. Točnih podatkov ni, ne obstajajo, predvsem pa je navit avto odvisen od šoferja. Če ne znaš vozit je serijski navor dovolj za polomit vse.
Glede vzdžljivosti oziroma tolerance "mučenja" je konstrukcija EVO motorja sigurno boljša, je dejansko old-school tip. Pri Imprezi (govorim za 2.5 motor) je vsekakor priporočljiva vgradnja srajčk, saj je blok motorja poln kanalov za hlajenje in posledično sam cilinder ne zdži toliko kot pri EVOtu. Tu seveda govorimo o stock primerkih. EVOtova največja hiba so vsekakor ojnice in ojnični ležaji ti dejansko ne prenesejo toliko navora, kot bi si predstavljali za en avto kot je npr. EVO. Torej to je obvezen "poseg" pri vsakem malo bolj tuniranem EVOtu. Finančno ni nobena posebnost (set ojnic + batov + tesnil + vijaki glave + malenkosti pod 2.000 EUR) je pa ogromna varnost.
V kolikor pa je želja po nekoliko večji količini konjev in uporabo večjih turbo puhal pa se v glavnem poslužuje 2.0 (japonski model) motor, ki je dosti bolj vzdržljiv (tudi tovarniško se vrti do 8.000 rpm) tu se pa nekako izenačita z EVOtom.
Pri Imprezi je potrebno posebej poudariti hlajenje, ker splošno dejstvo je, da so boxer motorji bolj "vroči" in s tem bolj občutljivi na "trpinčenja".
V kolikor pa se v "projekt" gre zavestno tudi finančno pa je na trgu (AMS, Scooby, Perrin...) veliko tunerjev, ki prodajajo prirejene short in long block motorje Subarujev in Mick za aplikacije...1000 KS+. Navadno se zgolj tako nadgrajeni motorni bloki (long) gibljejo medo 10.000 in 15.000 EUR. Tu govorimo o top level izdelkih primernih tudi za motoršport.
Je pa še ena modifikacija nujno potrebna pri EVOtih, sicer so vse inveticije v moč in navor brezpredmetne: 6 stopenjski menjalnik je zelo podhranjen. Ojačitev in nadgradnja slednjega je nujno potrebna.
LoCo je napisal/-a:Kar pa je izkušenj iz resničnega sveta: Evo nekje do 500HP, Impreza nekje do 400. In ker je meni osebno "zabaven avto" nekje ravno tam pri 400 konjih na kolesih oz. nekje 480 na gredi, bi impreza tudi tu pokleknila kot izbira.
Pravilno narejena Impreza STI (2.5) z recimo nekje 450 konji na gredi je mnogo bolj zabavna in uporabna kot EVO zaradi veliko boljšega spoola (0.5l se pri turbo motorjih pozna) boljše razporeditve navora in moči. Če je faktor zabave ogromna luknja in še večji pospešek ob spoolu potem se strinjam, da je EVO primernejši. Sam sem sicer drugačnega mnenja. Prevozil sem kar nekaj km z različnimi evoti in imprezami in moram reči, da boxer motor zleze pod kožo. Čeprav me tudi 600 konjski EVO 8 ni pustil ravnodušnega
LoCo je napisal/-a:Moja končna trditev pa je sledeča: oba avtomobila sta vrhunska, svetovna in povsem izven lige avtomobilov v svojem cenovnem razredu. Evo je bolj prijazen za modificirat, cenejši za modificirat in cenejši za vzdrževat. (Pod vzdrževanje takega avtomobila si štejte tudi kakšen odbijač in luč, v tem segmentu pa evo res res zmaga ker so deli skoraj za 50% cenejši). Vsesplošno pa je lažje delat na evotovem motorju, če se kdo ne strinja nej pripelje svojga subaruja pa bova šla za gajbo piva kdo hitrej svečke zamenja.
Kot verjetno 95% uporabnikov tega foruma ni še v življenju prijelo gedore v roke, verjamem, da se tudi tebi ne da s tem ukvarjati in ta prijetna opravila prepustiš svojim mehanikom. Mene bolj zanima, kaj avto nudi za volanom
Avtomobila sta in nista primerljiva. Evo na eni strani navdušuje z preprostostjo in vzdržljivostjo ter potencialom. Medtem, ko je Impreza postala nekoliko bolj eksotična, bolj zanimiva predvsem pa nizko težišče boxer motorja postavi Imprezo stopničko višje kar se tiče voznih lastnosti in same kontrole.
Dejstvo je pa, da imata oba (kot serijska primerka) neprimerne zavore, sklopko in podvozje. Tovarne bi lahko z minimalnimi investicijami (recimo moje laično mnenje) cca. 5000 EUR pri novem avtomobilu naredilo primerke z vrhunskimi zavorami, zmogljivimi zavorami ter mnogo bolj športno prilagojeno podvozje. Oba avtomobila bi bila lahko tako že serijsko mnogo hitrejša na pistah in bolj zaprtih pistah krepko kravžlala živce Porschejem in ostalim močnejšim rivalom.
. . . . . .
Zakaj biti porno zvezda ne more biti vrlina?
. . . . . . . . . . . . . .