Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Uporabniški avatar
bridgestone
Novinec
 
Prispevkov: 381
Pridružen: Pe mar 26, 2004 5:43 pm

kako deluje VTI?

Napisal/-a bridgestone Če maj 20, 2004 12:33 pm

a mi zna kdo razložit delovanje VTI motorja pri hondi
 
Uporabniški avatar
jky
Novinec
 
Prispevkov: 308
Pridružen: Če sep 25, 2003 12:21 pm

Napisal/-a jky Če maj 20, 2004 12:36 pm

mislis VTEC?
NO GO!
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Če maj 20, 2004 12:52 pm

VTEC motor deluje na principu zamikanja "podvojenih" odmičnih gredi.

Fora vsakega motorja je, da imajo narejen nekakšen kompromis glede odpiranja ventilov (globina, krivulja odpiranja in čas odpiranja) glede na obrate. Pri Hondi so ta kompromis nekako razdelili na dva področa obratov samega motorja. Pri niskih obratih se ventili odpirajo nizko, manj ostro in dlje kot pa pri višjih in visokih obratih, ko odmična gred preklopi na "športen" način odpiranja (globlje, bolj ostro in nekoliko krajše) ter s tem optimira pretok plinov skozi motor.

To je podobno, kot bi imel dve mašine eno navadno in eno športno (ki vleče pri visokih obratih) zliti v eno bolj efikasno rešitev. Problem takega sistema je pa zapletena izvedba odmične gredi.
http://www.raceland.si
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Če maj 20, 2004 12:57 pm

Evo še en link do bolj podrobnega opisa skozi generacije VTEC sistemov:

http://www.leecao.com/honda/vtec/
http://www.raceland.si
 
Uporabniški avatar
Viper123
Uporabnik
 
Prispevkov: 968
Pridružen: So dec 14, 2002 11:38 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a Viper123 Če maj 20, 2004 1:05 pm

Slika
 
Uporabniški avatar
Rx-8
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 73
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:25 pm
Kraj: Radomlje

Napisal/-a Rx-8 Pe maj 21, 2004 9:04 am

Tole pr Hondi mi je znano, ampak a daluje Mazdin DOHC na enak princip?
 
Uporabniški avatar
4gti
Novinec
 
Prispevkov: 143
Pridružen: Ne dec 08, 2002 10:02 pm

ventili

Napisal/-a 4gti Pe maj 21, 2004 9:07 am

ej verjetno ti najbolj jasno ce pogledas na :www.howstuffworks.com
tam upisi kr zelis OK
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Pe maj 21, 2004 9:29 am

Rx-8 je napisal/-a:Tole pr Hondi mi je znano, ampak a daluje Mazdin DOHC na enak princip?


VTEC je nadgradnja DOHC sistema.

DOHC samo pomeni da ima motor dve odmični gredi v glavi motorja.
http://www.raceland.si
 
Klausz
Novinec
 
Prispevkov: 129
Pridružen: Po dec 08, 2003 7:42 pm

Napisal/-a Klausz Pe maj 21, 2004 9:29 am

Podobn je vanos pr BMW, sam da se tam hitrost odpiranja ventilov prilagaja brezstopenjsko glede na rezim delovanja motorja...
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Pe maj 21, 2004 9:34 am

Klausz je napisal/-a:Podobn je vanos pr BMW, sam da se tam hitrost odpiranja ventilov prilagaja brezstopenjsko glede na rezim delovanja motorja...


Napaka, pri BMWjevem VANOS sistemu se prilagaja globina odpiranja ventilov in nič drugega. Zato pa pri teh BMW motorjih ni potrebe po loputi za zrak (throttlebody)
http://www.raceland.si
 
Uporabniški avatar
BaSe
Uporabnik
 
Prispevkov: 1350
Pridružen: Če dec 26, 2002 2:47 am
Kraj: Maribor

Napisal/-a BaSe Pe maj 21, 2004 11:30 am

jky je napisal/-a:mislis VTEC?


Ne ne se mi zdi da on misli VTI, kao ko je crx vti...

no jaz ko sem se peljal v crx vti-ju mi je to delovalo kot "neki" turbo, je začelo nad 4500 - 5000 obratov limat v zice :D

no jaz samo to lahko povem, po izkušnjah, še bojo drugi povedali bol strokovno.


PS: povedano po domače :?
 
Uporabniški avatar
Viper123
Uporabnik
 
Prispevkov: 968
Pridružen: So dec 14, 2002 11:38 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a Viper123 Pe maj 21, 2004 12:29 pm

VTi je samo oznaka! :wink:
V US je bila oznaka istega modela Si.
Motor je B16A VTEC DOHC 16v.

Ti si čutil delovanje VTECa, ko prestavi na bolj agresivno odpiranje ventilov, pri približno 5500rpm.

LP
Slika
 
Uporabniški avatar
CupraR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4634
Pridružen: Ne sep 08, 2002 11:20 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a CupraR Pe maj 21, 2004 1:39 pm

Tako je VTI je samo oznak opreme: tehnologija se pa imenuje V-TEC. Na kratko: pri nizkih vrtljajih osttane en sesalni ventil zaprt, kar poveča vrtinčenje revne zmesi zraka in goriva-manjša poraba. V praksi pomen da je avto pod 4500 (oz 5500 VTI) dost len :lol: pol se pa začne zabava :lol:
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Pe maj 21, 2004 1:44 pm

CupraR je napisal/-a:Tako je VTI je samo oznak opreme: tehnologija se pa imenuje V-TEC. Na kratko: pri nizkih vrtljajih osttane en sesalni ventil zaprt, kar poveča vrtinčenje revne zmesi zraka in goriva-manjša poraba. V praksi pomen da je avto pod 4500 (oz 5500 VTI) dost len :lol: pol se pa začne zabava :lol:


Obstaja več vrst VTEC tehnologije, ker lahko prebereš na linkih podanih v prvih par postih.
http://www.raceland.si
 
Uporabniški avatar
Apolan
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 26
Pridružen: Po apr 22, 2002 5:07 pm

Napisal/-a Apolan Pe maj 21, 2004 4:35 pm

DOHC - dual overhead camshafts. pomeni da ima dve odmični gredi. ena upravlja z sesalnimi druga pa z izpušnimi ventili. VTEC (in ostale podobne pogruntavščine kot so toyotin VVTI, bmwjev VANOS - ki je večji del itaq od toyote, mitsubishijev MiVEC; tudi mazda ma svojo tehnologijo katere ime sem pozabil; pravtako nissan..). pomeni pa Variable valve timing injection (npr. VVTi). v vseh primerih gre za podobno stvar. sprememba odprtja ventilov, zaradi zmanjšanja porabe bencina in ne povečanja moči kot to nekateri mislijo. je podoben efekt kot bi imel 2 ali 3 sete različnih odmičnih gredi in bi jih menjal glede na režim vožnje..

lp!
Slika
 
hemingway
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Pe jun 28, 2002 3:30 pm

Napisal/-a hemingway Pe maj 21, 2004 5:53 pm

Hm ja to so od porscheja skopiral tko da... :idea:
 
Uporabniški avatar
s.Hio
Uporabnik
 
Prispevkov: 962
Pridružen: Pe jan 03, 2003 7:31 pm
Kraj: Trnovo (LJ in GO)

Napisal/-a s.Hio Pe maj 21, 2004 6:20 pm

CupraR je napisal/-a:Tako je VTI je samo oznak opreme: tehnologija se pa imenuje V-TEC. Na kratko: pri nizkih vrtljajih osttane en sesalni ventil zaprt, kar poveča vrtinčenje revne zmesi zraka in goriva-manjša poraba. V praksi pomen da je avto pod 4500 (oz 5500 VTI) dost len :lol: pol se pa začne zabava :lol:


zakaj pa ma potem navaden honda 1.6 125KM, VTi pa 150? a mi znas potem razlozit kje se ta oprema pozna? pa oba sta vtec, in oba 1.6. Tistih 25 konjev ne da nalepka zadaj, na kateri pise VTi, tu je razlika v celem vbrizgalnem in izpusnem sistemu, komplet motor bi moral bit drugi.
Slika
Bolje je imeti kratkega na kratko noter, kot dolgega dolgo zunaj.
 
Uporabniški avatar
Viper123
Uporabnik
 
Prispevkov: 968
Pridružen: So dec 14, 2002 11:38 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a Viper123 Pe maj 21, 2004 6:41 pm

VTi [DOHC] -> 160KM
ESi [SOHC] -> 125KM
LSi [SOHC] -> 115KM

VTEC pri B16A (beri VTi) deluje tako kot je bilo že 211254124x povedano, da pri približno 5500rpm preklopi na drugačne odmičnjake, ki so ostrejši in imajo dalši odpiralni čas. Namen tega je PRIDOBITI MOČ! V nižjih vrtjajih ima tak motor več navor in nekoliko manjšo porabo kot pa če ne bi imel tega VTEC sistema, mad 5500rpm pa VTEC služi čimvečji moči!
Slika


VTEC pri D16Z (beri ESi) pa deluje tako kot pri VTi s to razliko, da se spreminjajo samo profili sesalnih gredi.
Slika


VTEC-E pri D15Z pa deluje tako kot je napisal že CupraR.
Slika

LP
Slika
 
Uporabniški avatar
s.Hio
Uporabnik
 
Prispevkov: 962
Pridružen: Pe jan 03, 2003 7:31 pm
Kraj: Trnovo (LJ in GO)

Napisal/-a s.Hio Pe maj 21, 2004 7:00 pm

Viper123 je napisal/-a:VTi [DOHC] -> 160KM
ESi [SOHC] -> 125KM
LSi [SOHC] -> 115KM

VTEC pri B16A (beri VTi) deluje tako kot je bilo že 211254124x povedano, da pri približno 5500rpm preklopi na drugačne odmičnjake, ki so ostrejši in imajo dalši odpiralni čas. Namen tega je PRIDOBITI MOČ! V nižjih vrtjajih ima tak motor več navor in nekoliko manjšo porabo kot pa če ne bi imel tega VTEC sistema, mad 5500rpm pa VTEC služi čimvečji moči!

VTEC pri D16Z (beri ESi) pa deluje tako kot pri VTi s to razliko, da se spreminjajo samo profili sesalnih gredi.

VTEC-E pri D15Z pa deluje tako kot je napisal že CupraR.

LP


Vidis, to sem hotel slisat, kar se tice VTi pa imam filmcek in si predstavljam kako deluje.

drgac pa je LSi 1.5 ce se ne motim (ali je 1.4), jaz sem pa esi in vti primerjal. Ker vtec je vtec ampak je VTi nadgradnja LSi in ni samo razlika v opremi (jaz si drugo predstavljam pod oprema - klima, servo,...) ampak tudi v motorju. To pa sem hotel samo povdarit in ne bit samo pameten, ker lahko si potem kdo drugace razlaga in pride do pomot pri napacnem razumevanju.

lp
Slika
Bolje je imeti kratkega na kratko noter, kot dolgega dolgo zunaj.
 
Uporabniški avatar
Haby
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 766
Pridružen: To jun 25, 2002 2:39 pm
Kraj: CE-LJ

Napisal/-a Haby Pe maj 21, 2004 7:10 pm

s.Hio je napisal/-a:
CupraR je napisal/-a:Tako je VTI je samo oznak opreme: tehnologija se pa imenuje V-TEC. Na kratko: pri nizkih vrtljajih osttane en sesalni ventil zaprt, kar poveča vrtinčenje revne zmesi zraka in goriva-manjša poraba. V praksi pomen da je avto pod 4500 (oz 5500 VTI) dost len :lol: pol se pa začne zabava :lol:


zakaj pa ma potem navaden honda 1.6 125KM, VTi pa 150? a mi znas potem razlozit kje se ta oprema pozna? pa oba sta vtec, in oba 1.6. Tistih 25 konjev ne da nalepka zadaj, na kateri pise VTi, tu je razlika v celem vbrizgalnem in izpusnem sistemu, komplet motor bi moral bit drugi.


VTi je samo oznaka opreme oz. sportna varianta, ker imas tud 1.8 VTi, 2.2 VTi. Drugi avti imajo pac oznake GT, RS, GTI...
Slika
Se policaja pogovarjata o storilcu prekrška:
"Ti, a ga kaznujeva?" pravi prvi drugemu.
Drugi pa pravi: "Brez veze, sej vidiš, da je Celjan"
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov