Napisal/-a gape Po maj 31, 2004 3:44 pm
Športni zračni filtri
Nabava športnega zračnega filtra je vedno pomenila prvi korak pri predelavi avtomobila. To pa zato, ker so filtri zelo preprosti za montažo in niso tako dragi kot ostale tuning komponente.
Verjetno je prvi razlog za nakup športni glas, ki ga ima motor po tem posegu. Obstaja tudi prepričanje, da bomo s montažo športnega filtra pridobili minimalno 5 KM dodatne moči, mogoče še več, in to že ob navadnem motorju.
Toda, če bi rekli, da od športnih filtrov ni druge koristi, kot športen glas, bi verjeli? Vaš odgovor bi bil verjetno "ne". Da, športni filtri res povečajo moč motorja, ampak samo ob upoštevanju določenih pogojev, ki jih bo poskušal razkriti ta članek.
Teorija
Teorija je tukaj v tem, da če dovajamo več zraka motorju, bomo dobili tudi več moči (pogojno rečeno), toda prvo vprašanje je, pod katerimi pogoji zrak bolje doteka in ali športni filtri res dovajajo več zraka motorju?
Aerodinamika, oziroma v tem primeru zračni tok, je zelo kompliciran in zato ne moremo biti nikoli prepričani ali bo zamenjava serijskega filtra s športnim (kot so K&N, Kingdragon ali Green) res omogočila boljši dotok zraka v dovodni sistem motorja.
Zaprta izvedba filtra (v škatli)
Najprej se zadržimo pri zaprti izvedbi filtra. Pri tem posegu samo zamenjamo navaden filter, ki se nahaja v plastični škatli pri motorju s športnim filtrom. Test, s katerim je bil izmerjen zračni upor pri taki izvedbi je pokazal naslednje rezultate:
(100% pomeni maksimalni upor zraka, kar pomeni, da filter ali pa sam dovodni sistem nudita zraku maksimalen upor pri pretoku zraka skozi dovodni sistem do mešalnega prostora. Številke pod 100% pomenijo da je pretok zraka lažji, relativno do maksimalnega upora.)
navadni filter v škatli 100 %
K&N filter v škatli 100 %
K&N filter z navrtano škatlo 56%
zunanji konični filter K&N 44 %
samo glavni dovod 37.5 %
Test je pokazal, da je zamenjava navadnega filtra v škatli s športnim brez pomena, razen če ni tudi škatla predelana. Jasno pa je, da ne moremo voziti brez filtra, zato je najboljša izbira konični filter.
Odprti koničen filter
Test na dinamometru je pokazal, da bomo z montažo koničnega filtra šele izgubili moč, če nanj ne bomo dovajali mrzlega zraku. Navaden filter dobavlja hladen zrak izven motornega območja, medtem ko konični filter dobavlja topel zrak za motornim hladilnikom (z izjemami). Topel zrak je manj gost kot hladen, zato nas lahko to stane dodatnih 6-13 KM. Sami konični filtri kot je K&N povečajo moč samo za kakšnih 0-2 KM pri navadnem motorju, medtem ko pri turbo motorjih povečajo moč za 8-10, odnosno od moči in kubature motorja.
Še ena slabost teh filtrov je, da povečajo moč samo pri višjih vrtljajih motorja, blizu rdečega polja. Pri manjšem številu obratov pride lahko celo do izgube moči. In še to slabost imajo, da prepuščajo znatno več umazanije in prahu v motor (300-500 % več) kot originalni, vendar to ne vpliva bistveno na življenjsko dobo motorja.
Čiščenje filtra
Da bi zadržali dobro filtracijo, je potrebno redno čiščenje in mazanje z oljem. Brez tega bodo zmogljivosti včasih celo slabše kot pri navadnem filtru. Čistilna perioda je odvisna od voznih okoliščin, priporočljiva pa je na vsakih šest mesecev. Čiščenje sestoji iz dveh delov: čiščenje in naoljenje. Pri čiščenju nalijte nekaj bencina v posodo in vanj namočite filter za 1-2 uri. Nato filter posušite in ga naoljite po notranji strani.
Zaključek
Za povečanje moči potrebujete hladen zrak, topel zrak bo zmanjšal učinkovitost. Torej najdite način, kako izolirati filter. Uporabite lahko cev, ki bo pomagala dovajati hladen zrak izven motorja in jo usmerite na filter.
Spremenite način vožnje. Prestavljajte pri malce višjih vrtljajih, ko ima motor več moči.
Redno čistite in naoljite filter, da izboljšate filtracijo in onemogočite finim delcem praha vstop do motorja.
Športni zračni filtri - proizvajalci
Članki