Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Uporabniški avatar
bridgestone
Novinec
 
Prispevkov: 381
Pridružen: Pe mar 26, 2004 5:43 pm

tehnologije v sodobnih dizelskih in bencinskih motorjih...

Napisal/-a bridgestone Po jul 19, 2004 7:38 pm

mal sem prebiral članek o sodobnih dizlih v reviji življenje in tehnika in sem zvedel tole: Sodobni dizelski motorji imajo vbrizgavanje goriva pod visokimi pritiski (do 2000 bar) skozi 5 - 6 šob premera 0,12 mm. vbrizgnejo do 250.000 kapljic z hitrostjo 1800 km/h. nekateri uporabljajo tehnologijo skupnega voda (common rail), nekateri pa unit injector. sledeči sistem ima za vsak cilinder svojo črpalko ki poganja gorivo do željenih tlakov, za razliko od skupnega voda kjer je ena skupna črpalka. Unit injector ima to prednost da sta črpalka in igla injektorja skupaj, torej odpadjo nepotrebne cevi, ki se pri tako visokih tlakih raztezajo, zaradi česar pride do upada tlaka. Za pravilen čas odpiranja in pravilno količino goriva skrbi elektronika, tehnologija odpiranja pa temelji na hitrih elekto-magnetnih ventilih ali hidravličnih. elektronika stalno nadzira delovanje motorja in prilagaja program vbrizgavanja. Vrizgavanje sestoji iz predčasnega in zgodnjega vbrizga, kjer majhna količina goriva poskrbi da kapljice v kasnejšem glavnem vbrizgu lažje in enakomerneje izgorijo, sledi pa še pozen in nadknaden vbrizg, ki poskrbi za čistejši izpuh.
torej dizel potrebuje le še mehanske ventile za dovod zraka in odvod izpušnih plinov.

sedaj pa vprašanje. Zanima me kako je to rešeno pri sodobnih bencinskih motorjih. Imajo bencinski motorji tudi elektomagnetne injektorje (saj vem da gorivo pri bencinskem motorju v valj vleče podtlak ki ga naredi bat v sesalnem taktu), pa vendar ali imajo vbriz goriva prek injektorjev direktno v cilinder podobno kot dizli le da so pritiski občutno manjši ali imajo vbrizg goriva prek injektorjev v sesalni kolektor kjer se mešata bencin in zrak ter tvorita mešanico ki potem prek sesalnega kolektorja vstopa v cilinder mimo navadnih mehanskih ventilih. če je slednje dejstvo ali imajo vsaj poleg omenjenega vbrizga tudi dodatne injektorje, ki v kritičnih trenutkih (pospeševanje) pomagajo pri vbrizgu goriva.
Hvala za STROKOVNE odgovore!
 
NOSdoza
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 59
Pridružen: To mar 23, 2004 1:47 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a NOSdoza Po jul 19, 2004 7:43 pm

lej veji kot je pritisk bolj se kapljevine in plini segrevajo ce se ne morjo raztezat v prostoru,v tem primeru v cilindru.kar pomen da so tlaki res ful majhni... kej vec lahk zves ce pises na mail od strojne fakultete v lj al mb... tam ti bojo najbl vedl povedat,sicer sm sam na tem faksu sam sm mal pozabu ze te stvari... lp
Vedno za dozo NOS-a,pa magari u žilo!!!štekaš!!!
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2258
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Napisal/-a RedBaron Po jul 19, 2004 10:27 pm

ali imajo vbrizg goriva prek injektorjev v sesalni kolektor kjer se mešata bencin in zrak ter tvorita mešanico ki potem prek sesalnega kolektorja vstopa v cilinder mimo navadnih mehanskih ventilih.


Bencinarji imajo lahko oboje, torej vbrizg direktno v valj (kot dizel) ali pa nekje pred sesalnim ventilom.

Prvi princip (direktni vbrizg) se pojavlja šele v zadnjem času (OK, carisma GDI je že kar nekaj časa na trgu), in sicer je prednost tega, da lahko motor dela z revnejšo zmesjo ("preveč" zraka).

Pri delni obremenitvi se bencin vbrizgne v kompresijksem taktu, pri polni obremenitvi pa v sesalnem (da še nekoliko ohladi zrak)

Ti motorji nosijo oznake: GDI - Mitsubishi, JTS - Alfa, HPI - PSA, FSI - VAG ...


"Klasični" bencinci z oznako "i" (injection) pa nimajo direktnega vbrizga v valj.

Pri enotočkovnem vbrizgu (SPI) je ena šoba za vse cilindre, nameščena je za dušilno loputo.

Pri večtočkovnem vbrizgu (MPI) pa je več šob (ponavadi ima vsak cilinder svojo), nameščene pa so tik ob sesalnem ventilu (če nimam prav, naj me kdo popravi).
[/quote]
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov