Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Jurchi
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 699
Pridružen: Pe jul 18, 2003 9:55 am
Kraj: Ljubljana

premostitev katalizatorja

Napisal/-a Jurchi Sr jun 22, 2005 10:14 am

Vem,da je blo že neki napisan o tem ampak, mene zanima samo, če je bi jest premostil katalizator in srednji lonc pustu not, če bi se avto ful bol drl (tega nočem) al je srednji lonc tisti, ki zaduši večino zvoka?
 
Uporabniški avatar
neyc
Novinec
 
Prispevkov: 362
Pridružen: Sr nov 27, 2002 3:11 pm
Kraj: Mb

Napisal/-a neyc Sr jun 22, 2005 11:44 am

baje je od avta do avta odvisno, kiri lonc je z prekati in kiri prehodn, vsaj pri mojemje tak da je sprednji prehodn, zadnji pa s prekati, tak je vsaj trtinek reko,..
Slika
 
joze2
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 50
Pridružen: Sr jul 20, 2005 6:28 pm
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a joze2 Sr jul 27, 2005 11:06 pm

Lp,

celoten izpuh je z vsemi komponentami kot so katalizator in lonci preračunan tako, da motor deluje dobro v celotnem območju vrtljajev. Katalizator je tam zaradi čistejših izpušnih plinov ne zaradi lepšega ali samo zato, da bo dušil zvok. Sicer vzame nekaj moči motorju, vendar je tako in tako zakonsko določeno, da mora biti vgrajen, če je bil na novem avtomobilu. Za potešitev lastne radovednosti, ga lahko odstraniš, avtomobil ne bo veliko glasnejši.
Lep dan še naprej ,
Jože
 
Uporabniški avatar
NoName
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 770
Pridružen: Po jan 27, 2003 1:04 pm

Napisal/-a NoName Če jul 28, 2005 6:23 am

:ne katalizatorja ne smes premoscat. ce je v avtu je tam zarad tega kr more bit. pline treba cistit!
sj pol pa ni cudn da je tok ozonskih lukenj ce se najde tak folk ko nabija cevi cez katalizator :!: :evil:

ce ze, pol si omisli sportni katalizator, ki ma vecjo prepustnost, ampak to bo tud neki malga kostalo.
I can see dumb people...They're all around us... Look, they're even on this forum!
 
mimixtz
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 3
Pridružen: Ne avg 15, 2004 10:33 am
Kraj: Krško

Napisal/-a mimixtz Ne avg 21, 2005 9:28 pm

katalizatorja ne smes premoscat. ce je v avtu je tam zarad tega kr more bit. pline treba cistit!
sj pol pa ni cudn da je tok ozonskih lukenj ce se najde tak folk ko nabija cevi cez katalizator


Ampak a si se že kdaj vprašal, kam pa gredo potem tudi vsi ti koncentrati svinjarije in strupov (kar iztrošeni katalizatorji so)? A misliš, da se vse reciklira po predpisih? Če bi se, bi moral ob vsaki menjavi plačati kakšen tolar za PRAVILNO uničenje.
Katalizator samo ZADRŽI svinjarijo, da ne gre takoj v okolje, torej je ne IZNIČI, ker to pač ni možno.
Torej svinjamo v vsakem primeru že samo s tem, ko se vozimo z avtom.
Če pa nočeš, se vozi s kolesom. Ali hodi peš.
Isti šmorn je z tako opevanim filtrom trdih delcev, ki ni po mojem mnenju nič drugega kot pesek v oči. Dokazano je, da so za dihala najbolj problematični mikrodelci, torej tisti najmanjši, ker so najlažji in jih najlažje in najprej potegnemo vase ob vdihu in ni filtra, ki bi zadržal le-te.
Hočem povedati le to, da naj raje nihče od nas, ki se vozimo z avtomobili, ne igra nekega ozaveščenega okoljevarstvenika.
Golf II is the best, f**k the rest. No, pa Tipo 2.0 16V je tudi OK. :)
 
[Iztok]
Novinec
 
Prispevkov: 146
Pridružen: Če avg 19, 2004 10:05 am

Napisal/-a [Iztok] Ne avg 21, 2005 10:32 pm

mimixtz je napisal/-a:Ampak a si se že kdaj vprašal, kam pa gredo potem tudi vsi ti koncentrati svinjarije in strupov (kar iztrošeni katalizatorji so)? A misliš, da se vse reciklira po predpisih? Če bi se, bi moral ob vsaki menjavi plačati kakšen tolar za PRAVILNO uničenje.
Katalizator samo ZADRŽI svinjarijo, da ne gre takoj v okolje, torej je ne IZNIČI, ker to pač ni možno.
Torej svinjamo v vsakem primeru že samo s tem, ko se vozimo z avtom.
Če pa nočeš, se vozi s kolesom. Ali hodi peš.


Ti pa nisi najbolj blestel pri kemiji in biologiji ne?
 
mimixtz
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 3
Pridružen: Ne avg 15, 2004 10:33 am
Kraj: Krško

Napisal/-a mimixtz Po avg 22, 2005 9:35 am

Ti pa nisi najbolj blestel pri kemiji in biologiji ne?


Res ne. Ampak definitivno imam vsaj delno ali pa po večini prav.
Sploh pri tem, ko pravim, da katalizatorji so koncentrati strupov. Ki pa nastanejo pri vožnji za avtom.In če ti briljiraš pri kemiji, pa povej, kaj se z njimi zgodi? Najbrž so kemijski geniji izumili čarobni prašek, ki jih spremeni v rožice, ne? :):)
Še enkrat poudarjam da želim povedati le to, da imajo morda nekateri pojma še manj kot jaz, ko mislijo, da če imajo kat gor, da jim pa potem rožice čez izpuh letijo?
Bil sem pa že priča temu, kako je nekdo, ki je imel ODSTRANJEN katalizator in res dobro nastavljen motor, novo lambdo, pa je šel čez tehničnega. Res da je bilo vse v zgornjih mejah, a je šlo. Namesto katalizatorja je imel samo ohišje, v katerem je bila samo cev. Avto je bil Renault starejšega letnika.
Mogoče fenomen, mogoče napake na merinih napravah ali pa je mogoče le bolj bistvena sama zasnova in nastavitev motorja in da katalizator le nekoliko pripomore k čistejšim plinom?
Golf II is the best, f**k the rest. No, pa Tipo 2.0 16V je tudi OK. :)
 
Uporabniški avatar
sport
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 652
Pridružen: Sr nov 05, 2003 11:54 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sport Po avg 22, 2005 10:19 am

Katalizator ful duši zvok vsaj tko je pr mojem avtu.
Gor mam remusa+ total odprt srednji lonec pa je zvok k pri originalu sam mal bol
globok zvok ma. Brez kat. pa se dere da kr glava boli...
Vozi hitro in reskiraj
 
Uporabniški avatar
sport
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 652
Pridružen: Sr nov 05, 2003 11:54 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sport Po avg 22, 2005 10:30 am

Zadnji lonec naj bi zadušil večino zvoka, srednji lonec pa utiša tisti neznosno
globok zvok (bobnenje) v avtu.
Vozi hitro in reskiraj
 
[Iztok]
Novinec
 
Prispevkov: 146
Pridružen: Če avg 19, 2004 10:05 am

Napisal/-a [Iztok] Po avg 22, 2005 6:01 pm

mimixtz je napisal/-a:
Ti pa nisi najbolj blestel pri kemiji in biologiji ne?


Res ne. Ampak definitivno imam vsaj delno ali pa po večini prav.
Sploh pri tem, ko pravim, da katalizatorji so koncentrati strupov. Ki pa nastanejo pri vožnji za avtom.In če ti briljiraš pri kemiji, pa povej, kaj se z njimi zgodi? Najbrž so kemijski geniji izumili čarobni prašek, ki jih spremeni v rožice, ne? :):)
Še enkrat poudarjam da želim povedati le to, da imajo morda nekateri pojma še manj kot jaz, ko mislijo, da če imajo kat gor, da jim pa potem rožice čez izpuh letijo?
Bil sem pa že priča temu, kako je nekdo, ki je imel ODSTRANJEN katalizator in res dobro nastavljen motor, novo lambdo, pa je šel čez tehničnega. Res da je bilo vse v zgornjih mejah, a je šlo. Namesto katalizatorja je imel samo ohišje, v katerem je bila samo cev. Avto je bil Renault starejšega letnika.
Mogoče fenomen, mogoče napake na merinih napravah ali pa je mogoče le bolj bistvena sama zasnova in nastavitev motorja in da katalizator le nekoliko pripomore k čistejšim plinom?


Glej katalizator je naprava, ki povzroči oksidacijo izpušnih plinov. In to le oksidacijo in nič drugega. Torej je nekakšen vmesnik, ne? Vsebuje snov, ki sproži kemično reakcijo, ne da bi se pri tem sama spremenila. (katalizator bi moral ob idealnem zgorevanju v motorju v teoriji delovati neomejeno, ker se ne obrablja, ampak v praksi proces zgorevanja ni idealen, velikokrat je v izpušnih plinih še bencin ki v katalizatorju zgori in ga poškoduje, enako olje).

Katalizator v avtomobilizmu je sestavljen iz keramičnega nosilnega telesa, vmes je nosilna plast aluminijevega oksida, vrhnja plast pa je katalitično aktivna snovi.

Keramično nosilno telo je iz aluminijevega silikata. Prerez je običajno ovalen z velikim številom drobnih luknjic, ki predstavljajo drobne kanale, skozi katere tečejo izpušni plini. Ti kanali so prevlečeni z vmesno nosilno plastjo, ki je zelo porozna, kar pomeni, da se površina kanalov še zelo poveča. Na to vmesno nosilno plast je nanesena katalitično aktivna plast. Katalitična plast je sestavljena iz kristalov platine, ki omogočajo kemično reakcijo in je je okoli 2 grama. Vse skupaj je obdano s toplotno odporno mrežasto tkanino in vstavljeno v jekleno ohišje.

In sedaj kaj se v katalizatorju sploh dogaja? V katalizatorju ogljikov monoksid oksidira v dioksid, dušikovi oksidi se reducirajo v dušik in spojine ogljikovodikov zgorijo v ogljikov dioksid in vodno paro.

Pri redukciji dušika se sprošča kisik, ki mora zadostovati za oksidacijo monoksida in ostalih ogljikovodikov, kar se doseže s pravilnim relativnim razmerjem med količino goriva in zraka.

Da pa ni vse tako idealno (beri prejšni odstavek):

Če je delež kisika večji, torej ko je zmes revnejša , se večja količina ogljikovega monoksida pretvori v ogljikov dioksid. Tako ne ostane dovolj ogljikovega monoksida za reakcijo z dušikovimi oksidi, zato ti ostajajo v izpušnem plinu.

Če pa je kisika premalo, torej ko je zmes bogatejša, pa reagirata ogljikov monoksid in dušikov oksid in v izpušnem plinu ostane preostali ogljikov monoksid ter in ogljikovodiki.

To v neki meri uravnava lambda sonda (regulira količino O2 v izpušnih plinih)

. Optimalno področje delovne temperature se giblje med 400 C in 800 C. Če se temperatura veča, se začne aktivna plast starati. Če je T nižja ne deluje vredu oz je procent škodljivih plinov večji.

OK?
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov