











Pamatuji se, že když před několika lety byla v nejmenovaném českém periodiku letmá zmínka o tomhle autě, koukal jsem na to a nevěřícně kroutil hlavou. Audi A3 s motorem z S8. Je to vůbec možné? A zrovna od A!Avantgarde, což je ladič, od kterého jsem snad nikdy nic opravdu pořádného neviděl?
Nedávno jsem byl o víkendu v Bavorsku a to, co jsem viděl zaparkováno u chodníku, mi doslova a dopísmene vyrazilo dech. Obcházel jsem to auto snad stokrát, ale byl to on. Audi Project Avantgarde S4.2. Reálně je ještě mnohem lepší než na obrázku a když někdo píše, že auto vypadá i když stojí hrozně rychle, tohle ne. Tahle audina totiž když stojí vypadá, že se s ní nedá rozjet bez vytrhání dlažby, nebo gumových kolejí na asfaltu. Je to zkrátka brutus a jestli budete mít takové štěstí jako já (odhaduji, že pravděpodobnost vidět ji je asi jako potkat F-50 na Václaváku...), tak věřím, že se sérií, nebo vyhoněnou jednaosmičkou si ji nesplete ani vaše babička.
Takže o co tady vlastně jde? To hlavní jsem už zmínil. Blázni z A!Avantgarde nacpali A3 pod haubnu to nejlepší, co se dá z Ingolstadtu sehnat. V8 z původní S8 – 4172 kubíků, 340 koní, 420 krouťák. Esosmě neujedete ničím, ale tomuhle... Tu čtyřidvojku opravdu napěchovali na místo původního motoru, až na to, že museli A3 trochu přifouknout a motorovým prostorem nepropadne ani špendlík. Tohle ještě nebylo to nejsložitější. A!Avantgarde stáli před větším problémem – jakou převodovku? Audi nemohlo dodat žádnou vhodnou – buď neseděla do celkové koncepce, nebo jí nemohli tímhle krouťákem zatížit. To je ono. Tohle není žádné quattro. Prostě požadavek byl jednoznačný – pohon pouze zadku. Nakonec si avantgardní úpravce vybral to nejlepší, co mohl. Manuál z Porsche 928, který si s přenosem síly z mohutného motoru poradí bez problému. Navíc bude mít bezpochyby to skvělé rychlé řazení, které dělá Porschi Porschí. Šílené motorizaci musel být přizpůsoben zcela jistě i podvozek, ale co všechno se na něm změnilo můžeme jenom hádat. Jediné, co je jasné jsou kola. Vepředu mají rozměr 8,5”x18”, vzadu 10”x18”, příslušné gumy pak 235/40 a 255/35. Ten kousek, který jsem viděl já měl ale mnohem lepší kousky v barvě titanu.
Zvenku se tenhle bolid zase tolik neliší i když... Jiný přední nárazník s integrovanou maskou, zadní nárazník s difuzorem, prahy, M3 zrcátka, nějaká ta křídla vzadu a hlavně velice efektní (snad i efektivní...) stabilizační křidélka po celém obvodu auta. Vzadu jsou čtyři hranaté laufy, vyrobené pouze pro tohle auto. Musím říct, že troubí víc než dobře...Uvnitř je změněné všechno, co se tak u A3 změnit dá. Hliníkový dekor a bílé budíky jsou standardní, nepřekvapí ani jiná řadička a volant. Sbohem dostala (celkem pochopitelně) zadní sedadla, ta přední je následovala a na jejich místě trůní dva nádherné kožené ušáky se čtyřbodovými pásy. Korunu tomu nasadil prostorový rám, který vypadá, že opravdu něco vydrží. Jen mě překvapuje, že na svém místě zůstala původní opěrka ruky vepředu. K čemu tam asi je?
Výsledek je jasný. Nejen, že si tohle auto nespletete (můžu potvdit!), ale samozřejmě, že nikdo alespoň trochu soudný s ním nebude závodit. Z nuly na sto zrychlí S4.2 za skvělých 5,3 vteřiny a když nebude její řidič vyměklo vyždíme z ní 304 km/h. A to je bezpochyby v téhle třídě unikátní číslo. Stejně unikátní číslo se skví i na cenovce (v současné době ho už ale nekoupíte). 300.000,-- německých marek sakum fikum. A to je hodně drsná pálka. No, je to přece jen unikátní kára. Takže až u Mnichova zahlédnete ospojlerovanou A3, která se bude nápadně podobat téhle, nechte ji na semaforech odjet. I když budete mít třeba esosmičku...
lp venom