Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Uporabniški avatar
s8n
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 95
Pridružen: To nov 16, 2004 5:19 pm
Kraj: Tu in tam

Napisal/-a s8n Če jan 12, 2006 6:46 pm

Oprostite! ampak to je pa ze smesno ...

1. Amortizer je v obravnavanem "problematicnem" primeru sesstavljen iz dveh delov: vzmeti in oljnega blazilnika

2) Vzmet skrbi za blaženje udarcev ter vracanje amortizerja na zacetno dolzino

3) Blazilnik je na podlagi hidrodinamike in viskoznosti tekocin namenjen dusenju gibanja vzmetii in tudi posledicnemu blazenju udarcev

4) Brez vzmeti/ bi torej avto klecnil na dolzino negibljivega dela amortizerja, ce pa so zanic (zmehcane) se avtomobil (pre)pocasi vraca na prvotno oddaljenost od tal ali pa sploh ne - kar ob zaporednih udarcih lahko pripelje do "zabijanja" avtomobila (amortizer se prepocasi razteza - torej neprestano pogreza)

5) Brez oljnih blazilnikov ali s prazmnimi bi avto ob prvem (vecjem) udarcu zanihal in se sele po neprimerno daljsem casu kot obicajno umiril (nehal nihati). Velik udarec bi lahko avto celo silovito "odlepil" od cestisca ob morebitnih dodatnih grbinah/udrtinah pa bi postal popolnoma neobvladljiv.

6) Vzmet je torej "hardwerski" del amortizerja, ki skrbi za blazenje, trdoto delovanja in visino vozila - sveda nikoli visje od max dolzine amortizerja. Z izbiro razlicnih vzmeti nastavljamo t.i. sag - ugrez (visino) praznega vozila (pa tudi progresivnost), s privijanjem (boljsi modeli) pa ji poljubno nastavljamo tudi trdoto (preload) delovanja (brez zamenjave vzmeti).

7)Oljni blazilnik pa je "softwareski" del, s katerim je dolocena hitrost pogrezanja (compresion) in raztezanja (rebound) amortizerja

8) ... in ne, oljni blazilnik se sam ne raztegne v prvotni polozaj

Bo? ;)
.
- power is nothing without AWD -

Slika
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash Pe jan 13, 2006 7:01 pm

kratko in jedrnato:
- vzmet blaži neravnine na cesti in drži višino avta. Posledica tega bi bilo zibanje avta gor in dol, ki se ne bi nikoli ustavilo, saj vemo, kakšne ceste imamo
-amortizer ustavi to zibanje v najkrajšem možnem času, ta čas pa se razlikuje od amortizerja do amortizerja.

Če so vsi pred mano neki napisali, sm mogu tud jst :P
 
Uporabniški avatar
Cimpi
Novinec
 
Prispevkov: 235
Pridružen: So feb 11, 2006 10:56 am
Kraj: Maribor

Napisal/-a Cimpi Ne feb 19, 2006 1:24 pm

Lp.
Huh vsak svoje pise no po mojem je prav kar je napisal oni z 7 tockami.nick s8n
Samo za zacetnike tezko razumljivo hehe :D
Jaz mislim nabavait fedre eibach al kak se ze napise.pa brez amortizerov, kr se mi zdi da so še dobri bi rad samo spusto ga.
Upam da bo vreji??
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Ne feb 19, 2006 3:52 pm

Okram je napisal/-a:Mick Jerry
"....Kdor ne verjame "teoriji" o amortizerju, fedru in njuni nalogi naj proba sledeče: samo amortizer(oz blažilec), torej brez namontiranega fedra, naj vzame v roke in ga stisne. Če se bo sam vrnil v prvotno lego, dam za pir."


Pri plinskem amortizerju se batnica, če jo stisneš (kot v primeru, ki si ga opisal) vrne v prvotni položaj. V pošiljkah kompletnih športnih podvozij, so vse batnice pri plinskh amortizerjih "zvezane" na šalco amortizerja. Drugače se stegnejo, odprejo in jih proizvajalec ne more dati v škatlo. Bi bili amotizerji, batnice predolgi.

Kdaj greva?


Ok pol mi pa tle neki ni jasn..... kak deluje zakaj in kdaj ste lepo opisal..... sam mi pa neki ni jasn...... pri vseh katrah in petkah ( renoju) se amortizer, če ga stisneš vrne nazaj u prvotno lego ( ne mi reč da so petke mele original že plinske blažilnike???) :?:

V garaži mam še original..... če ga stisnem gre sam nazaj u prvotno lego.... stari pa so 15 let....
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Ne feb 19, 2006 11:10 pm

glede tega ce ga skup stisnes, pa se vrne v prvotno lego, mislim da bo drzalo tudi pri jumperju (kombi) pa dam j***a beg da niso plinski.
pri jugotu zal nemorem povedat, ker je ze bil pravi uspeh ce si ga raztegno pa ti ni skupaj pal ko si ga gledal :lol:
 
Uporabniški avatar
subi92
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1622
Pridružen: Če dec 16, 2004 9:19 am

Napisal/-a subi92 Ne feb 19, 2006 11:21 pm

Ja amortizer se sam že vrne v prvotno lego ampak samo na pultu ko ga imamo v roki. V primeru pa ko je obremenjen, torej na avtu pa ga v prvotno lego vrača vzmet.
Subaru Legacy 2.0 AWD 1998, Mazda Premacy 1.8 l.2000, Ford Fiesta MK1 1979
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Ne feb 19, 2006 11:26 pm

subi92 je napisal/-a:Ja amortizer se sam že vrne v prvotno lego ampak samo na pultu ko ga imamo v roki. V primeru pa ko je obremenjen, torej na avtu pa ga v prvotno lego vrača vzmet.


Ja halo mal čudn bi blo da bi sam amortizer držal avto u legi a ne?:) Po moje ni amortizerja ki bi bil zmožen prenest ene 300 kg :) Ampak pomaga pa..... če kdo ne verjame mu lahk dokažem..... petka s serijskimi amortizerji je višja za skoraj 2 cm kot pa z novimi plinskimi.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Nu-NRG
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2344
Pridružen: Pe okt 03, 2003 11:56 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Nu-NRG Po feb 20, 2006 8:27 am

Mick Jerry je napisal/-a:Kdor ne verjame "teoriji" o amortizerju, fedru in njuni nalogi naj proba sledeče: samo amortizer(oz blažilec), torej brez namontiranega fedra, naj vzame v roke in ga stisne. Če se bo sam vrnil v prvotno lego, dam za pir.

Pocasi, ampak se vsak do zdej ;)

LP, Klemen
Prosim, naredite mi ta forum spet normalen!
 
Uporabniški avatar
sport
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 652
Pridružen: Sr nov 05, 2003 11:54 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sport Po feb 20, 2006 9:36 am

Glej feder fedrera (se pravi: če bi vrgu na feder skalo bi se odbila),
Če bi bil avto sam na fedrih in če bi z nim skočil, ko bi priletel na tla bi se avto še
ene parkrat odbil od tal kot žoga.

Če bi imel pa samo amortizerje, pa če bi s tem skočil bi se pa pri pristanku amortizer
samo (počasi) posedel do minimuma in se nebi vrnil v prvotno stanje zaradi teže
avtomobila.
(se pravi: če bi vrgel skao na amortizer bi se počasi posedel; iz velike hitrosti
padca bi v tistih 20cm padca skalo poplnoma ustavilo nebi se pa povrnil v prvotno
stanje ker drugače bi imel že vlogo fedra).
Vozi hitro in reskiraj
 
Uporabniški avatar
sport
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 652
Pridružen: Sr nov 05, 2003 11:54 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sport Po feb 20, 2006 9:40 am

Če pa amortizer stiskamo brez uteži, se pa ponavadi sam vrne na max.
Vozi hitro in reskiraj
 
Uporabniški avatar
DoubleG
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 563
Pridružen: Sr jan 19, 2005 7:26 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a DoubleG To feb 21, 2006 6:01 pm

Da ne odpiram nove teme. Kako je s kvaliteto vzmeti Vogtland?
http://www.bolha.com/oglas1537566
 
Uporabniški avatar
FireSTORM
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2098
Pridružen: Sr jun 09, 2004 7:06 pm
Kraj: Murska Sobota

Napisal/-a FireSTORM To feb 21, 2006 7:25 pm

maky je napisal/-a:emmm mick mal narobe si tole povedu...
mal razmisli o sledeči stvari : kaj se lažje raztegne in skrči... amortizer ali feder? ko to odgovoriš se še vpraši kaj pol bolje drži višino...

sicer pa dobr amortizer se sam povrne v pravo višino...


v bistvu pa nekak oba blažita udarce in vračata avto v prvotno lego
nebom rekel kater bol kater manj
probaj stisnit eno fedro(v kulici npr.) in bo se povrnila na prvotni položaj
isto to dela tudi amortizer to ziher, če ne bi lahko meli samo fedre brez amortizera :atensn
je pa res da fedra drži višino saj se težje "sitsne" oz. skrči kot amortizer
ampak če nebi blo fedre bi avto bolj kot ne samo padel v luknjo, fedre 100% nekaj pomagajo pri tem

malo sem zabluzil...amortizer nekak ne vrača avta v prvotno lego, zato je tu fedra amortizer blaži udarce sunkovite in rahle(sunkoviti, jame itd. rahli, zaviranje in pospeševanje) mogoče bi amortizer malenkost dvignil avto...ampak dvomim
sem zdaj nekaj prebral na internetu na hitro in mi je malo postalo jasno
amortizer je v bistvu samo en "velik" blažilec udarcev in nič drugo
imaš fast bump in fast rebound, ko zapelješ v luknjo naprimer kak hitro bo amortizer "ustavil" avtomobilovo vertikalno gibanje, torej padec dol(bump) in potem kako hitro bo ga ustavil ko bo odskočil nazaj gor(rebound)
maš pa še slow bump in slow rebound, to pa za cestne avte niti toliko ni pomembno, vsaj tako piše, ker to blaži potovanje avta dol pri pospeševanju oz. zaviranjo(bump) in blaži potovanja avta nazaj gor pri zaviranju oz. pospeševanju(rebound)
glede feder pa je tako
bolj so mehke, je boljši oprijem v ovinku v katerem si trenutno ampak se avto nekoliko počasneje odziva voznikovim "komandam" torej če tišiš avto skozi dvojni ovinek ali S ovinek se bo pozneje odzval na menjavo smeri
trše fedre pa zgubijo malo oprijema ampak se lepše oz. hitreje odzivajo na te voznikove "komande"
fedre pa 100% držijo višino avta, ker če že pogledaš, zakaj če hočeš spustit avto menjaš fedre?

je pa dejstvo en brez drugega nebi moglo bit, no lahko bi blo samo varnost in udobje bi lahko bilo vpraščjivo :twisted:
Zadnjič spremenil FireSTORM, dne To feb 21, 2006 7:48 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
FireSTORM
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2098
Pridružen: Sr jun 09, 2004 7:06 pm
Kraj: Murska Sobota

Napisal/-a FireSTORM To feb 21, 2006 7:34 pm

s8n je napisal/-a: 7)Oljni blazilnik pa je "softwareski" del, s katerim je dolocena hitrost pogrezanja (compresion) in raztezanja (rebound) amortizerja



compression..to si mislil v bistvu bump...ali sem te narobe razumel?
 
Picolo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 66
Pridružen: Po jan 05, 2015 10:11 am

Re: Fedri in amortizerji

Napisal/-a Picolo Če jan 29, 2015 8:15 pm

Pozdravljeni

Ceprav je tema malo starejsa, mislim da je najbolj primerna za deljenje moje izkusnje glede amortizerjev in vzmeti.

Po 150k km (realnih, ker sem 1. lastnik) nasih "lepih" cest :) (od tega relativno malo avtocest) in starosti avta skoraj 9 let, sem zamenjal prednje amortizerje zaradi iztrosenosti (pri 140k tudi zadnje).
Pri zamenjavi ni bilo nobenih vidnih poskodb na vzmeteh. Lega avta se je seveda obcutno izboljsala, vendar ne za dolgo.

Po nadaljnjih prevozenih 10k km pa se je prednji konec avta zacel cudno obnasat...pri vsakem bolj ostrem zavijanju se je avto nagibal vec kot obicajno, najvecji problem pa je bilo "požiranje" avta pri daljsih in globjih udrtih delih ceste. Na amortizerjih ni bilo videt nobenega puscanja olja ali podobno, vendar pa sem jih vseeno sumil, ker sem prebral veliko kritik na račun Monroe-ja.
Pred tem mi je eden zadnji amortizer Kayaba spustil po manj kot 5k km, lahko da sem imel smolo...ali pa je kvaliteta postala vprasljiva.
Opravil sem tudi dva testa amortizerjev, kjer sem dobil naslednje informacije. Na AMZS je test pokazal iztrosenost vseh stirih amortizerjev, kljub temu, da nobeden od njih ni imel prevozenih se vec kot 20k km. Gospod na AMZS svetoval ponovno menjavo vseh stirih amortizerjev :roll: Kmalu zatem sem opravil se brezplacni test amort. pri enem podjetju v okviru promocije, kjer pa je pokazalo da so zreli za zamenjavo le prednji amortizerji.

Ker je bilo stanje vedno slabse sem se odlocil, da vzamem nove vzmeti in amortizerje Sachs. Pri menjavi sva naredila primerjavo in se je izkazalo, da amort. delujejo kot novi (nikjer mastni, pri stisku enako trdi, hitrost vracanja batnice enaka). Z mehanikom sva zmerila visino roba blatnika prej in po testni voznji, in so bile stare vzmeti posedene le za priblizno 0,5 cm kar je na oko neopazno na avtu, vendar pa so ocitno zelo zgubile svoje karakteristike. Edini problem so bile ocitno iztrosene vzmeti.

Avto se zdaj obnasa kot nov, zadnji del avta je kljub prvim vzmetem cvrst, vendar pa je avto (majhen dizl hatchback) zadaj dosti lazji in zgleda manj izrablja vzmeti.

Lp
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 24 gostov