Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Uporabniški avatar
Jinxy
Novinec
 
Prispevkov: 132
Pridružen: Sr dec 04, 2002 12:03 am

Prve izkušnje s predelavo

Napisal/-a Jinxy Pe jul 11, 2003 10:18 pm

Evo, če se komu da brat, bom opisal nekaj prvih izkušenj, oz. praktičnih rezultatov mojih predelav na mašini:

Na svojem Roverju 214 Si imam montiran konusni filer K&N z narejenim dotokom hladnega zraka in odstranjen katalizator. Vse ostalo je serijsko, vključno z zarjavelim zadnjim loncem :roll:

Poraba je ostala popolnoma enaka (pri enakem načinu vožnje), zvok je seveda veliko bolj brutalen :D . Strah me je bilo, da bo po odstranitvi katalizatorja avto ratal preglasen in pa "farty", ampak razen malenkost močnejšega zvoka ni nič drugače!

Brezveze mi je pisat poste v slogu "ej zdej, ko imam filter gor, pa fuuul bolj gre" LOL :) Rajši si oglejmo rezultate v številkah:

btw, motor je 1.4 16V, original ima 103KM. teža avtomobila je 1035 kg. Prva številka je rezultat z original mašino brez predelav, druga pa s predelavami.

pospešek 0-100 km/h: 10.0s --> 9.4s
popešek 0-400m: 18s --> 17.3s
prožnost 80-120 v IV. prestavi: 12.0s --> 10.4s
končna hitrost je ostala popolnoma enaka!

Rezultati z nepredelanim avtomobilom so bili izmerjeni pri veliko nižjih temperaturah, tako da so v resnici razlike še večje, samo na zimo bo treba počakat do novih meritev. Poleg tega sem imel takrat dobre zimske gume, zdaj imam pa slabe letne in sem imel pri pospeševanju veliko problemov z drsenjem, tako da je tudi tu še kakšna desetinka sekunde v rezervi. Merila sva s kolegom, s štoparico. Navedene vrednosti so povprečje treh voženj. Hitrost v km/h je po števcu.

All in All...zelo zadovoljen, precej velika razlika za tako majhne predelave. Seveda to še ni konec :D

Če ima še kdo od vas kakšne take REAL LIFE podatke, ne pa samo subjektivne ocene, naj napiše, da malo izmenjamo izkušnje se in dejansko ukvarjamo samo s tunningom, ki prinese rezultate!

LP, Jinxy

P.S. Ni mi jasno, kako je lahko končna hitrosta ostala enaka, ima kdo kakšno idejo?
Zadnjič spremenil Jinxy, dne So jul 12, 2003 12:00 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
Tuningcar
Novinec
 
Prispevkov: 418
Pridružen: Če feb 27, 2003 6:18 am
Kraj: Kranj

Napisal/-a Tuningcar So jul 12, 2003 5:29 am

Pri koncni ni potrebno znanja, pac pohods in gre do konca, pri pospesevanju pa je potrebn mal filinga da ti rata idealno spelat in prestavljat:)

LP,Sandi
Slika
 
Uporabniški avatar
Jinxy
Novinec
 
Prispevkov: 132
Pridružen: Sr dec 04, 2002 12:03 am

Napisal/-a Jinxy So jul 12, 2003 11:58 am

Narobe si me razumel. Glede na to, da avto opazno bolj potegne, ima očitno kakšnega konja več, zato bi človek pričakoval, da bo tudi končna hitrost za par km/h večja. Pa ni...zato pa sprašujem, kaj bi lahko bil vzrok?
 
Uporabniški avatar
.::GTR::.
Uporabnik
 
Prispevkov: 1156
Pridružen: So mar 15, 2003 1:59 pm
Kraj: Gorenjska

Napisal/-a .::GTR::. So jul 12, 2003 12:31 pm

dobra reportaža.
aja pa glede končne. mogoče '' elektronsko omejena končna hitrost'' :mrgreen: ;)
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero So jul 12, 2003 5:47 pm

če hočeš imeti čim bolj objektiven test zmanjšaj število faktorjev ki vplivajo na rezultat.

OK, katalizator si odstranil in verjetno ga ne boš več dajal nazaj za test. Ampak vse eno lahko v istem dnevu probaš koliko se pozna razlika med navadnim in športnim filtrom. Probaj v enem dnevu in pri istih temperaturah izmerit pospeške.

Morda je bila razlika tudi v obsegu zimske in letne gume (= boljši pospešek pri letni)

Morda so tudi drugi faktorji...

Pa ne mislit da bi rad povedal da špotrni fiter ne doda moči. Daleč od tega. Verjamem da doda nekaj moči, ampak koliko moči in koliko se splača je pa vprešanje ki naj ga vsak sam presodi.
 
Uporabniški avatar
Tuningcar
Novinec
 
Prispevkov: 418
Pridružen: Če feb 27, 2003 6:18 am
Kraj: Kranj

Napisal/-a Tuningcar So jul 12, 2003 8:28 pm

Mozno je pa tudi da je prevelik upor in da bi rabil vsaj se 10KM ali vec za opazno vecjo hitrost:)

LP,Sandi
Slika
 
fric
Novinec
 
Prispevkov: 368
Pridružen: Po jan 20, 2003 12:16 pm

Napisal/-a fric So jul 12, 2003 9:52 pm

Jinxy je napisal/-a:Narobe si me razumel. Glede na to, da avto opazno bolj potegne, ima očitno kakšnega konja več, zato bi človek pričakoval, da bo tudi končna hitrost za par km/h večja. Pa ni...zato pa sprašujem, kaj bi lahko bil vzrok?


Po vsej verjetnosti se je motorju samo spremenila krivulja moči in navora. Zato je razlika v pospešku, v končni pa je ni. Tako kot so ti že drugi napisali, pa bi moral meritve opraviti v istem dvevu, saj je odzivnost motorja zelo odvisna od temperature ter vlažnosti zraka, pritiska in količine kisika (nadmorska višina)...
 
lucky
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 500
Pridružen: Pe feb 07, 2003 4:22 pm

Napisal/-a lucky So jul 12, 2003 10:52 pm

končna se ni spremenila, ker ti končno hitrost določujeta menjalnik in omejevalec in glede na to, da te dele nisi predeloval, vozilo ne more it hitreje, pa tudi če bi imej npr 200KM. pa še to, upor zraka ti raste z kvadratom hitrosti in če bi res želel večjo končno, bi moral še kakšnega konjička kje zbrskat in seveda predelat menjalnik ali dvignit omejevalec.

l.p.
 
Kr_eden
Novinec
 
Prispevkov: 209
Pridružen: Ne dec 08, 2002 4:59 pm
Kraj: kras

Napisal/-a Kr_eden Ne jul 13, 2003 9:09 am

Pero je napisal/-a:Pa ne mislit da bi rad povedal da špotrni fiter ne doda moči. Daleč od tega. Verjamem da doda nekaj moči, ampak koliko moči in koliko se splača je pa vprešanje ki naj ga vsak sam presodi.


Če prav razumem, je Jinxy zamnjal filter in pa odstranu katalitzator, potem pa še enkrat opravu meritve... Tako da razlike niso le zasluga filtra pač pa tudi odstranjenega katalizotorja...

lp,

kr eden
 
Uporabniški avatar
Jinxy
Novinec
 
Prispevkov: 132
Pridružen: Sr dec 04, 2002 12:03 am

Napisal/-a Jinxy Po jul 14, 2003 8:48 am

Takokot je že Kr_eden napisal: najprej sem izmeril čase z original motorjem, potem pa odstranil katalizator in namontiral filter s CAI ter ponovno opravil meritve (čez nekaj mesecev).

Vem, da meritve niso ne vem kako primerljive ker niso bile opravljene v istem dnevu, ampak veliko bolj kot vlažnost zraka vpliva na rezultat TEMPERATURA zraka, ki je bila pri meritvah s predelavo vsaj za 20 stopinj celzija višja. Boljši rezultati pri 20 stopinj višji temperaturi pomenijo, da bi pri enakih pogojih, kot so bili pri meritvah z original motorjem rezultati še boljši, tko da jest sem zadovoljen! Obakrat sem meril na isti lokaciji, na istem asfaltu, tako da je vsaj delno primerljivo.

Glede končne bo pa zgleda res držalo, da sem s predelavo samo spremenil krivuljo navora (in s tem posledično tudi moči). To niti ni tako slabo, saj pride navor v srednjem območju vrtljajev VEDNO prav, medtem ko končna hitrost vsaj zame ne pomeni ne vem koliko. Drugače pa sem govoril o končni hitrosti PO RAVNINI, kjer so obrati še daleč od blokade. FYI: Končno dosežem v V. prestavi pri 5800 obratih, blokada je na 7000.

P.S. Filter imam samo zaradi zvoka, s CAI sem samo dosegel, da ne izgubljam konjev, če sem kakšnega pridobil pa tudi prav.
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov