Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Uporabniški avatar
Pulz
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 7
Pridružen: To dec 30, 2008 10:48 am
Kraj: celje

Turbo ali Supercharger (kompresor)

Napisal/-a Pulz To dec 30, 2008 11:08 am

Najprej en lep praznični pozdrav vsem skupaj!
Sm nov na forumu, prihajam iz celja in imam nekaj uprašanj ki mi že lep čas nedajo miru...
Kaj je bolše TURBO ali SUPERCHARGER (kompresor)? Zakaj je eden boljši od drugega? Katerega je lažje namestit? Kdo da več od sebe? Kdo bolj obremeni motor?
za odgovore se že vnaprej zahvaljujem in pa veliko sreče in uspehov v novem letu!!
.........SMR........
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem To dec 30, 2008 6:13 pm

Pozdravljen na forumu!

Če slabo obvladaš angleško, si preberi nekaj tem o tem (!) z našega foruma tu
 
Uporabniški avatar
Pulz
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 7
Pridružen: To dec 30, 2008 10:48 am
Kraj: celje

Napisal/-a Pulz To dec 30, 2008 9:52 pm

Hvala

Zakaj bi slabo obvlado angleško?
.........SMR........
 
vugy
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 687
Pridružen: Pe jul 06, 2007 6:59 pm
Kraj: AT-SLO

Napisal/-a vugy To dec 30, 2008 10:09 pm

Pulz je napisal/-a:Hvala

Zakaj bi slabo obvlado angleško?


Pa sej piše ČEEEE.....
 
M156
Novinec
 
Prispevkov: 159
Pridružen: Če apr 10, 2008 11:44 pm

Napisal/-a M156 Sr dec 31, 2008 1:50 am

Na hitro:

TURBINE oz. turbokompresor (ker je sestavljena iz kompresorskeg dela ki stiska zrak v motor in le-ta je gnana preko gredi kjer je na drugi strani turbinski del ki ga poganjajo vroči izpušni plini motorja):

Turbina ima večjo takoimenovano luknjo, torej odzivni čas ko pritisneš na gas in vse dokler ko ne zagrabi turbina.
Turbina ima tudi z obrati vse večjo moč in navor, torej višje kot se motor vrti večji je pritisk.
Tudi je bolj pogosta zadeva in je tudi pogosteje vgrajena v množini (TT in Quad T) kot pa kompresor (redko dvojni K...razen kaka AM Vantage V8).
Bolj občutljiva na tiščanje in pregrevanje, hitrejša obraba, manj moči odvzame motorju oz. nič, lažja vgradnja, večji prirastek moči glede na to da jo poganjajo izpušni plini in ne sam motor kot je pri kompresorju...itd

KOMPRESOR oz. MEHANSKO PRISILJENO POLNENJE:

Bolj trpežen kot T, težja vgradnja, vzame tudi do 30°moči motorju saj je gnan z strani motorja samega (torej če da nekemu motorju 200konjev moramo odšteti tistih 60 ki jih vzame...torej končni izkupiček je 140 konjev prirastka).
Kompresor daje več navora in ponavadi je glavnina moči v spodnjem in srednjem območju vrtljajev, pri visokih vrtljajih se večajo izgube.
Medtem ko turbina daje sikajoč zvok...kompresor zavija oz. tuli, poznamo jih več vrst...od vijačnih (Mercedes, ZR1, Cooper S, Corolla TS,...) do raznih nautilusov (pol-turbin pri ALPINI) in pa polžkov (G60), Rootsov (Mustang GT500...)!!!
Ponavadi so manj komplicirani zaradi robustnosti in so zaneslivejši.
Zelo povečajo porabo (bolj kot turbine).
Težje ustrezajo ekološkim normam.
Zaradi velike sile v spodnjem območju so primerni za težka vozila, za na dirkalno stezo so manj primerni ker je porast moči slabše nadzorljiv oz. nima ustreznega doziranja moči...krivulja je premalo linearna in bolj brutalno motor deluje na pogon in dinamiko avta. Samo spomni se top fuel dragsterjev ki imajo abnormalne pospeške!!!

To je na kratko, več pa ostali napišejo in različna dokumentacija na net-u.

LP
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Sr dec 31, 2008 2:24 am

Kompresor vzame do 30 % moči vsem konjem motorja ali samo 30 % prirastka? Če vsem (verjetno), je tvoj izračun napačen.
Mini Cooper S ima turbino - je prejšnji imel kompresor ali je lapsus?

drugače pa hvala.

Dodajmo še to, da pri turbinah manjšajo luknjo z variabilnostjo (spremenljiv kot lopatic) ali z dvojno turbino (zaporedno - ena manjša za nižje obrate), kar oboje slabo vpliva na zanesljivost in predvsem ceno.
 
Uporabniški avatar
Pulz
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 7
Pridružen: To dec 30, 2008 10:48 am
Kraj: celje

Napisal/-a Pulz Sr dec 31, 2008 10:50 am

Super! Hvala za odgovore! srečno 2009!
.........SMR........
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Sr dec 31, 2008 11:17 am

esem je napisal/-a:Kompresor vzame do 30 % moči vsem konjem motorja ali samo 30 % prirastka? Če vsem (verjetno), je tvoj izračun napačen.
Mini Cooper S ima turbino - je prejšnji imel kompresor ali je lapsus?

drugače pa hvala.

Dodajmo še to, da pri turbinah manjšajo luknjo z variabilnostjo (spremenljiv kot lopatic) ali z dvojno turbino (zaporedno - ena manjša za nižje obrate), kar oboje slabo vpliva na zanesljivost in predvsem ceno.

pa dodajmo se to da velja "izkljucno" za dizle.ker kar vem je porsche edini ki ima variabilno turbino na bencinarju (serisko)
Ni vse res kar napišem
 
M156
Novinec
 
Prispevkov: 159
Pridružen: Če apr 10, 2008 11:44 pm

Napisal/-a M156 Sr dec 31, 2008 12:39 pm

esem je napisal/-a:Kompresor vzame do 30 % moči vsem konjem motorja ali samo 30 % prirastka? Če vsem (verjetno), je tvoj izračun napačen.
Mini Cooper S ima turbino - je prejšnji imel kompresor ali je lapsus?

drugače pa hvala.

Dodajmo še to, da pri turbinah manjšajo luknjo z variabilnostjo (spremenljiv kot lopatic) ali z dvojno turbino (zaporedno - ena manjša za nižje obrate), kar oboje slabo vpliva na zanesljivost in predvsem ceno.


vzame moč prirastku

to glede turbin je tudi res
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3870
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Sr dec 31, 2008 3:04 pm

m156: eno je luknja drugo je lag. Tisto kar si ti napisal je lag. Ko moras drzat gas in bremzo hkrati, da drzis turbo na obratih :mrgreen:
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
altf4s6
Novinec
 
Prispevkov: 132
Pridružen: Po nov 06, 2006 8:32 pm

Napisal/-a altf4s6 So maj 30, 2009 9:46 pm

A kdo ve če se kdo v sloveniji ukvarja z predelavo avtomobilov? Da ti vgradi turbino ali kompresor?
 
Uporabniški avatar
shaggx
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 602
Pridružen: Ne nov 30, 2008 8:27 pm

Napisal/-a shaggx Ne maj 31, 2009 11:54 am

samo škoda da ga nemoreš kontaktirati :D :lol:
Slika
Slika
Slika
Slika
 
Uporabniški avatar
kamnčan
Novinec
 
Prispevkov: 187
Pridružen: Po jan 19, 2009 8:36 am
Kraj: kamnik

Napisal/-a kamnčan Ne maj 31, 2009 11:54 am

SKN tut ugrajuje turbine gor. Za kompresorje pa nebom trdiv da ti jh ugradijo
 
automan
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 11
Pridružen: Če avg 21, 2008 8:57 am

Napisal/-a automan Ne maj 31, 2009 1:55 pm

Najprej se vprasaj, ce imas dovolj finanich sredstev za tako predelavo.
Pod 3K EUR ne bo kruha. Drugace pa ni problema. Ze Kopron bi znal pomagat.
 
Uporabniški avatar
LoCo
Uporabnik
 
Prispevkov: 960
Pridružen: Po jan 05, 2009 6:04 pm

Napisal/-a LoCo Ne maj 31, 2009 2:26 pm

Blinder je napisal/-a:m156: eno je luknja drugo je lag. Tisto kar si ti napisal je lag. Ko moras drzat gas in bremzo hkrati, da drzis turbo na obratih :mrgreen:


Zdravo, jz sm bolj nov tle pa me neki zanima.... A te lahko prosm da mi razložiš kaj je razlika med turbo luknjo pa turbo lagom. Pa kako se temu gas+bremza naenkrat reče? Anti-Lag?
Edmunds.com je napisal/-a:Mitsubishi made a decision when developing its Evo X to go upscale. No longer was it good enough to kick Subaru's ass. Now it wanted to go after the big players in the sport sedan market.


Slika
 
Uporabniški avatar
Misak
Uporabnik
 
Prispevkov: 809
Pridružen: To mar 09, 2004 9:13 pm
Kraj: Grosuplje

Napisal/-a Misak Ne maj 31, 2009 2:37 pm

Temu se reče left foot braking :), ni nič drugega kot to, da pri vstopu v ovinek, ko na polno zaviraš, z gasom držiš tok izpušnih plinov čez turbino, da se še vedno vrti in imaš pri izteku vso moč/navor na razpolago, ko zavoro spustiš.
Da bi zmanjšali število prometnih nesreč na naših cestah,
bi morali moškim prepovedati točiti alkohol.
In ženskam bencin!
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky Ne maj 31, 2009 3:02 pm

left foot braking se ponavad uporablja za izničit podkrmarjenje ;)

@LoCo: al si k****a :lol:
LP Rok
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov