
No ta uvod je služil samo temu, da boste razumeli zakaj se moj post nagiba v smer Evo, nisem objektiven, navedel bom svoje razloge zakaj in kako imam preferenco do Evota proti STi-ju.
Da debata ne bo preveč šla v različne konce in kraje bi se rad osredotočil na primerjavo dveh najbolj popularnih (in nam, budget racerjem približno cenovno dostopnih) modelov obeh avtomobilov. Evo VIII, Evo IX, STi 2004-2005 ter STi 2006. Debata pa bo usmerjena v to, zakaj kupiti katerga od avtomobilov za svojega vikend dirkača.
Here we go!
Ker vsi radi dodamo svoj osebni vtis na avto bom začel z modifikacijami.
Osnovne modifikacije: (Bolt on mods oz. stvari ki jih brez komplikacij prišraufamo na avto brez kakšnih kirurških posegov)
Za domačega slovenskega Janeza je navijanje avta enostavna zadeva, peleš k enmu pa ti čipa pa to gre pol k po luftu. V resnici je treba avto za višje zmogljivosti podpreti.
Filter:
Bo pri obeh avtih kar enako zahtevna zadeva. Montiraš, voziš.
Izpuh:
Bo šlo tut približno enako. Za oba avtoombila zadostuje 3" premera.
Čip:
Tle se pa že malo zakomplicira. Pri Evotu se rabi en kabl, laptopa in že se lahko igramo. STi ma malo slabšo podporo glede tega in se rabi COBB Access Port / EcuTek ali kakšen drug zunanji program. V vsakem primeru se cenovno to že spremeni za približno 500 eurov.
Intercooler:
Za Evota lahko montiramo kakšnega generičnega ali pa tudi kakšen brand. Ni preveč komplicirano ker ma Evo postavljen FMIC spredaj tako kot večina turbo avtomobilov. Pri STi-ju je IC zgoraj v haubi kar potem pomeni da je treba kupit IC za STi specifično al mamo pa kar veliko dela s tem da zmontiramo enga druzga. Še ena stvari ki mi pri STi-ju ni všeč je to da ko je avto vroč stoji IC točno nad motorjem in ga že motor sam segreje na visoke temperature. (Vprašajte Ermana kako je na dragih nosil led sabo da je lahko več zaporednih dirk vozu in pred vsako dirko natresu 1L flašo ledu po IC-ju ko je čakal na štart). Druga možnost je front mount za STi-ja ki je stroškovno spet mnogo višji, pa še modifikacije odbijača so potrebne.
Potem so tu še bolj kompleksne modifikacije kot so odmične gredi, ki so za subaruja dražje (ker so 4), montaža odmičnih je bolj zahtevna ker se potrebuje 2 tesnili za obe glavi itd itd. Toliko kolikor ima boxer lep zvok je z njim povezanih tudi slabosti. 2 glavi, 2 bata na vsaki strani itd...
Še zadnja stvar, ki bi se je rad dotaknil je vzdržljivost serijskih delov. Točnih podatkov ni, ne obstajajo, predvsem pa je navit avto odvisen od šoferja. Če ne znaš vozit je serijski navor dovolj za polomit vse.
Kar pa je izkušenj iz resničnega sveta: Evo nekje do 500HP, Impreza nekje do 400. In ker je meni osebno "zabaven avto" nekje ravno tam pri 400 konjih na kolesih oz. nekje 480 na gredi, bi impreza tudi tu pokleknila kot izbira.
Moja končna trditev pa je sledeča: oba avtomobila sta vrhunska, svetovna in povsem izven lige avtomobilov v svojem cenovnem razredu. Evo je bolj prijazen za modificirat, cenejši za modificirat in cenejši za vzdrževat. (Pod vzdrževanje takega avtomobila si štejte tudi kakšen odbijač in luč, v tem segmentu pa evo res res zmaga ker so deli skoraj za 50% cenejši). Vsesplošno pa je lažje delat na evotovem motorju, če se kdo ne strinja nej pripelje svojga subaruja pa bova šla za gajbo piva kdo hitrej svečke zamenja.
Še enkrat poudarim, to je MOJE mnenje, je subjektivno. Je pa mislim da dovolj žvečljivega materiala da se gremo lahko tukaj debato, namesto da vsak drugi topic na avtomobilizmu, kjer se samo omeni evo ali impreza spremenimo v neskončno bitko.
lp vsem,
LoCo