Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Uporabniški avatar
LoCo
Uporabnik
 
Prispevkov: 960
Pridružen: Po jan 05, 2009 6:04 pm

MITSUBISHI LANCER EVOLUTION vs. SUBARU IMPREZA WRX STi

Napisal/-a LoCo To dec 01, 2009 6:22 pm

Najprej bi začel debato z dejstvom da vozim Evota. Ko sem kupoval svojega prvega nism bil odločen ali Evo ali STi. Bilo je pač tako da je takrat bil na voljo en res lepo ohranjen Evo in nobene Impreze in tako sem pristal na micki. Začel sem s svojo 2005 Evo 8. Ko sem ga kupil sem itak rekel da 265HP stock bo več kot dovolj za moje potrebe kadarkoli v življenju. How wrong I was :D

No ta uvod je služil samo temu, da boste razumeli zakaj se moj post nagiba v smer Evo, nisem objektiven, navedel bom svoje razloge zakaj in kako imam preferenco do Evota proti STi-ju.

Da debata ne bo preveč šla v različne konce in kraje bi se rad osredotočil na primerjavo dveh najbolj popularnih (in nam, budget racerjem približno cenovno dostopnih) modelov obeh avtomobilov. Evo VIII, Evo IX, STi 2004-2005 ter STi 2006. Debata pa bo usmerjena v to, zakaj kupiti katerga od avtomobilov za svojega vikend dirkača.


Here we go!

Ker vsi radi dodamo svoj osebni vtis na avto bom začel z modifikacijami.

Osnovne modifikacije: (Bolt on mods oz. stvari ki jih brez komplikacij prišraufamo na avto brez kakšnih kirurških posegov)

Za domačega slovenskega Janeza je navijanje avta enostavna zadeva, peleš k enmu pa ti čipa pa to gre pol k po luftu. V resnici je treba avto za višje zmogljivosti podpreti.

Filter:
Bo pri obeh avtih kar enako zahtevna zadeva. Montiraš, voziš.

Izpuh:
Bo šlo tut približno enako. Za oba avtoombila zadostuje 3" premera.

Čip:
Tle se pa že malo zakomplicira. Pri Evotu se rabi en kabl, laptopa in že se lahko igramo. STi ma malo slabšo podporo glede tega in se rabi COBB Access Port / EcuTek ali kakšen drug zunanji program. V vsakem primeru se cenovno to že spremeni za približno 500 eurov.

Intercooler:
Za Evota lahko montiramo kakšnega generičnega ali pa tudi kakšen brand. Ni preveč komplicirano ker ma Evo postavljen FMIC spredaj tako kot večina turbo avtomobilov. Pri STi-ju je IC zgoraj v haubi kar potem pomeni da je treba kupit IC za STi specifično al mamo pa kar veliko dela s tem da zmontiramo enga druzga. Še ena stvari ki mi pri STi-ju ni všeč je to da ko je avto vroč stoji IC točno nad motorjem in ga že motor sam segreje na visoke temperature. (Vprašajte Ermana kako je na dragih nosil led sabo da je lahko več zaporednih dirk vozu in pred vsako dirko natresu 1L flašo ledu po IC-ju ko je čakal na štart). Druga možnost je front mount za STi-ja ki je stroškovno spet mnogo višji, pa še modifikacije odbijača so potrebne.

Potem so tu še bolj kompleksne modifikacije kot so odmične gredi, ki so za subaruja dražje (ker so 4), montaža odmičnih je bolj zahtevna ker se potrebuje 2 tesnili za obe glavi itd itd. Toliko kolikor ima boxer lep zvok je z njim povezanih tudi slabosti. 2 glavi, 2 bata na vsaki strani itd...

Še zadnja stvar, ki bi se je rad dotaknil je vzdržljivost serijskih delov. Točnih podatkov ni, ne obstajajo, predvsem pa je navit avto odvisen od šoferja. Če ne znaš vozit je serijski navor dovolj za polomit vse.

Kar pa je izkušenj iz resničnega sveta: Evo nekje do 500HP, Impreza nekje do 400. In ker je meni osebno "zabaven avto" nekje ravno tam pri 400 konjih na kolesih oz. nekje 480 na gredi, bi impreza tudi tu pokleknila kot izbira.


Moja končna trditev pa je sledeča: oba avtomobila sta vrhunska, svetovna in povsem izven lige avtomobilov v svojem cenovnem razredu. Evo je bolj prijazen za modificirat, cenejši za modificirat in cenejši za vzdrževat. (Pod vzdrževanje takega avtomobila si štejte tudi kakšen odbijač in luč, v tem segmentu pa evo res res zmaga ker so deli skoraj za 50% cenejši). Vsesplošno pa je lažje delat na evotovem motorju, če se kdo ne strinja nej pripelje svojga subaruja pa bova šla za gajbo piva kdo hitrej svečke zamenja.


Še enkrat poudarim, to je MOJE mnenje, je subjektivno. Je pa mislim da dovolj žvečljivega materiala da se gremo lahko tukaj debato, namesto da vsak drugi topic na avtomobilizmu, kjer se samo omeni evo ali impreza spremenimo v neskončno bitko.

lp vsem,
LoCo
Edmunds.com je napisal/-a:Mitsubishi made a decision when developing its Evo X to go upscale. No longer was it good enough to kick Subaru's ass. Now it wanted to go after the big players in the sport sedan market.


Slika
 
R 34 GT-R
Uporabnik
 
Prispevkov: 1371
Pridružen: Ne maj 06, 2007 10:16 pm
Kraj: Najlepša dolina

Napisal/-a R 34 GT-R To dec 01, 2009 6:30 pm

Lord works in mysterious ways 8)

Kot zgleda ne obžaluješ trenutne ponudbe Imprez v času nakupa.
RiDe hArD
 
Uporabniški avatar
Matey_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1477
Pridružen: So avg 08, 2009 9:20 pm
Kraj: Postojna

Napisal/-a Matey_ To dec 01, 2009 7:47 pm

Ja ... kaj nej rečem ... privoščit si še ne morem nobenega ... ampak če kdaj bo ... bo pred hišo počival Evo.

LP
Matej
 
Uporabniški avatar
Slicker
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4594
Pridružen: Pe jul 23, 2004 12:38 am
Kraj: okolica Trebnjega

Napisal/-a Slicker To dec 01, 2009 7:49 pm

Matey_ je napisal/-a:Ja ... kaj nej rečem ... privoščit si še ne morem nobenega ... ampak če kdaj bo ... bo pred hišo počival Evo.

LP
Matej

se strinjam, razen tega da bo avto počival :lol:
 
Uporabniški avatar
alanq4
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1700
Pridružen: Pe apr 15, 2005 11:02 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a alanq4 To dec 01, 2009 8:02 pm

Opa Loco a italjana bi ti. Ne vem če bo kdaj sploh dovolj denarja da bo kaka lancia delala kot Evo :evil:
Alfa Romeo 156 "project real GTA" in 166 2.4 jtd mau okrepljena :)
 
Uporabniški avatar
damjan
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1630
Pridružen: So okt 19, 2002 10:46 am
Kraj: črnomelj

Napisal/-a damjan To dec 01, 2009 8:38 pm

Yoni je napisal/-a:Osebno preferiram evolutiona, čeprav si zaenkrat še ne morem privoščiti nobenega od teh dveh. Pri imprezi mi nikakor ne potegne oblika(sploh ne pri novejših) pa tudi bokser me ne rajca ravno nevem kako. Če bi imel ta dva na razpolago bi definitivno rajši izbral evota.

Ko bo enkrat dovolj denarja se bom pa verjetno odločil za lancio delto hf integrale... 8)


predvidevam da si kisknu....to je napisal uporabnik yoni
 
Uporabniški avatar
ijuvan
Novinec
 
Prispevkov: 397
Pridružen: Pe okt 12, 2007 4:19 pm
Kraj: SG

Napisal/-a ijuvan To dec 01, 2009 8:38 pm

alanq4, misliš na Yonija? Namreč on bi rad delto, Loco je ni omenjal :D
Kako je pa glede voznih lastnosti? Ne vem kje točno sem zasledil, da NAJ BI pravili rally-jaši, da se impreza lepše vozi po ovinkih? Ima kdo izkušnje z obema, po možnosti še po kakšnem makadamu in snegu, ne samo asflatu? Kaj ti pomaga moč, če jo lahko izkoristiš samo na ravninah...
Jaz sem za imprezo :D
Slika
 
Uporabniški avatar
alanq4
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1700
Pridružen: Pe apr 15, 2005 11:02 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a alanq4 To dec 01, 2009 8:43 pm

Kiks ja, se mi je zdel da Loco ni tolk "LOCO" :D
Alfa Romeo 156 "project real GTA" in 166 2.4 jtd mau okrepljena :)
 
Uporabniški avatar
LoCo
Uporabnik
 
Prispevkov: 960
Pridružen: Po jan 05, 2009 6:04 pm

Napisal/-a LoCo To dec 01, 2009 8:47 pm

ijuvan je napisal/-a:Kako je pa glede voznih lastnosti?


Rallyjaši nimajo kej dosti s tem, ker se vozijo na Öhlinsih za 10k+ eurov in dirkalnih gumah.... Zavedaj se da se dirkalni avtomobil pelje po makedamu prbližn tok hitr kot ti po suhem s povprečno cestno gumo...

alanq4 je napisal/-a:Opa Loco a italjana bi ti. Ne vem če bo kdaj sploh dovolj denarja da bo kaka lancia delala kot Evo :evil:


Sm tut jz sanju tole včasih... Ampak enostavno mi je Evo nadgradnja tega avta za isti dnar, ponuja pa tudi neki kar HF-ka nima - zanesljivost. Je pa legenda vsekakor :D
Edmunds.com je napisal/-a:Mitsubishi made a decision when developing its Evo X to go upscale. No longer was it good enough to kick Subaru's ass. Now it wanted to go after the big players in the sport sedan market.


Slika
 
eld0
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 94
Pridružen: To jul 04, 2006 9:31 pm
Kraj: Postojna

Napisal/-a eld0 To dec 01, 2009 9:59 pm

Ni se omenjalo cen ampak mene zanima kakšne so kej cene batov, ojnic in pa gredi.
Enkrat sem gledal na internetu cene od HKS-a in je cena ajoj visoka, da si lahko že nov avto privoščiš.
 
R 34 GT-R
Uporabnik
 
Prispevkov: 1371
Pridružen: Ne maj 06, 2007 10:16 pm
Kraj: Najlepša dolina

Napisal/-a R 34 GT-R To dec 01, 2009 10:51 pm

eld0 je napisal/-a:Ni se omenjalo cen ampak mene zanima kakšne so kej cene batov, ojnic in pa gredi.
Enkrat sem gledal na internetu cene od HKS-a in je cena ajoj visoka, da si lahko že nov avto privoščiš.


Bati + ojnice se dobijo že zelo dobri za 1,3-1,5k eur.
RiDe hArD
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning Sr dec 02, 2009 12:00 am

Ko rabis mocnejse bate in ojnice, rabis tudi pojacan menjalnik. Vsaj pri Evo-tu.
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
 
Uporabniški avatar
wuky
Novinec
 
Prispevkov: 491
Pridružen: So jul 10, 2004 12:44 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a wuky Sr dec 02, 2009 12:36 am

Pro_Tuning je napisal/-a:Ko rabis mocnejse bate in ojnice, rabis tudi pojacan menjalnik. Vsaj pri Evo-tu.

Tko kot si spisal to je pa 500+whp, pred ojačanim menjalnikom zamenjaš sklopko in se voziš. Zdej spet odvisno za kaj imaš avto, če je za drag pol je dobr tud pred 500whp ojačat že vse skupaj.

Tud sam bi raje mel Slika

PS: LoCo lepo si spisal.
 
Uporabniški avatar
pinjas
Novinec
 
Prispevkov: 411
Pridružen: Ne feb 06, 2005 11:11 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a pinjas Sr dec 02, 2009 10:50 am

sam bi tud izbral EVO-ta. Subaru je tudi stroj vendar bokser motor ima preveč podobne zvok alfinemu kar mine vpliva zaupanja pa čeprav je japonec.
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Napisal/-a lancia hf Sr dec 02, 2009 11:08 am

Glede EVO ali STI je res samo razlika v samih cenah, zato tudi v slo rally-ju prevladujejo micke. Če govorim o prejšni obliki bi imel rale STI-ja, za novi model pa raje EVO X saj mi je dosti lepša. Drugače pa od HF-ke ne odstopim, res da je dosti manj vodljiva v ovinkih kot EVO ali STI,(priznal tudi Bubnič) samo ima pa dosti bolj podivjane konje kot zdajšni novejši avtomobili.
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
TH Performance
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 19
Pridružen: Če nov 15, 2007 2:39 pm

Napisal/-a TH Performance Sr dec 02, 2009 11:37 am

Iz iskustva sa brdom impreza (preko 80) i EVO-a svih oblika (preko 40), mogu reci da je Impreza jednostavno AUTO nasprav EVO-a. Prvenstveno mislim na svakodnevnu voznju, kvalitetu izrade, mjenjaca, lima....u name it.

EVO je kao da se vozis u praznoj limenci od pive, dok subaru ipak ima osjecaj automobila.

O voznim svojstvima nije potrebno trositi rijeci, jer oba zadovoljavaju sve pred njih postavljene kriterije.

EVO-ov motor se lakse tunira i nije toliko osjetljiv kao Imprezin. Ali zato EVO samo moze sanjati o mjenjacu kakav ima Impreza...

I tako...ukratko to je to :D
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Napisal/-a lancia hf Sr dec 02, 2009 1:06 pm

Yoni je napisal/-a:
lancia hf je napisal/-a:(priznal tudi Bubnič) samo ima pa dosti bolj podivjane konje kot zdajšni novejši avtomobili.


Bubničeva ima sigurno podivjane ja.... :twisted:


"Podivjan" je tudi sam bubnič, saj da z eno staro Integralko na GHD-ju prehitiš vse micke Impreze, in formule, razen seveda od Stankoviča sepravi ni vse samo v podivjanih konjih ampak tudi v "podivjanem" vozniku :twisted:
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
Uporabniški avatar
airmike
Uporabnik
 
Prispevkov: 1214
Pridružen: Po okt 12, 2009 12:20 pm
Kraj: Rogaška Slatina

Napisal/-a airmike Sr dec 02, 2009 1:22 pm

pinjas je napisal/-a:sam bi tud izbral EVO-ta. Subaru je tudi stroj vendar bokser motor ima preveč podobne zvok alfinemu kar mine vpliva zaupanja pa čeprav je japonec.


In kaj je narobe z alfinim bokserjem? :g:

Maš osebne izkušnje z njim al pač sklepaš da je sranje ker si slišal da se alfe kvarijo?
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Napisal/-a lancia hf Sr dec 02, 2009 1:47 pm

Je verjetno dalnega leta slišal da se kvarijo, kar je bilo tudi res, samo to je bilo pred cca 10 leti, večina jih pa rata imuni, ali jih celo katapultira iz stola če to sezaj rečeš za nemce, kar pa definitivno v današnjih časih drži kot pribito, samo to je zdaj spet druga tema :P
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
Uporabniški avatar
bigturbo
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 766
Pridružen: To jul 24, 2007 11:19 am
Kraj: lj

Napisal/-a bigturbo Sr dec 02, 2009 3:02 pm

definitivno imprezo,zame dost boljši voz ;)
biturbo SKN Project CT3 50
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov