Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Uporabniški avatar
MikeLima
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Sr feb 06, 2008 6:47 pm

Dyno vs Dyno

Napisal/-a MikeLima Sr dec 09, 2009 9:20 pm

Prenesel tole iz teme o evotih...

Yoni je napisal/-a:Lahko malo razložiš princip delovanja teh inercijskih pa teh vaših valjev prosim? Če ni za to temo pa odpri novo, ker verjamem da še koga to zanima...


Najprej tole:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamometer



ERC, RSR, Akrapovic imajo kombinacijo vrtincni tokovi (eddy current)/inercija.

RSR:
MAHA LPS3000
http://www.maha.co.uk/cps/rde/xchg/SID- ... sl/234.htm

ERC:
Mustang Dynamomater MD-250
http://www.mustangdyne.com/MD-250-series.htm

Akrapovic:
DynoJet 424xLC2
http://www.dynojet.com/automotive_dyno/ ... al_lrg.jpg


Samo inercijski valji:

Avtoelektronika:
Dyno Race

Senica Motorsport
Dyno Race
http://web.dimsport.com/dynorace/dynoraceindex.php
??? Ampak ti imajo retarderje kakor vidim. Naj prosim kdo popravi tocno kaksni naj bi bili.
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning Sr dec 09, 2009 9:47 pm

Dynorace lahko imajo zavoro ali pa ne. Prostor je predviden.
Odvisno od potreb in želja.


V prejsni temi sem napisal tole:

Evo Gabata v akciji. Tele meritve so nekam sumljivo kratke. 5 sekund max.
http://www.youtube.com/watch?v=ZgFaXXic96c

Zakaj ne zavira motorja recimo 30 sekund, ce je to tako koristno?
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
 
hemingway
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Pe jun 28, 2002 3:30 pm

Napisal/-a hemingway Sr dec 09, 2009 10:29 pm

Mam nekaj izkušenj z inercijskimi valji. Sicer smo nekaj mesecev nazaj naredil svoje oziroma največ če ne vse je naredil moj zelo dober prijatelj ki jih je razvil poizkusno za testiranje motorjev.
Nato se je igral s fergazerji na svoji 1100 yamahi in delal meritve. Očitno je elektronika ki jo je naredilo eno finsko podjetje in dovolj težak enercijski valj super za točne meritve polnega pospeševanja in ugotavljanja nepravilnosti saj ko je motor začel malo klenkati je narisal tak graf:
Slika

Valj mora kazati prave obrate in napake pri zgorevanju oziroma kakršnokoli nelinearno delovanje v motorju.
Za mojo hobi garažo sedaj razvijamo valje z veiko inercijo saj bo premer valja več kot meter in bojo verjetno zaznali če boš samo mal prdnil zraven...

Še graf ko lepo nastavil fergije s predvžigom se pa ni mogel igrat ker še ni mel modula tko da je lovil samo lambdo...

Slika
- 1. place drag race Koper 402m
- 2. place drag race Ljubljana 201m
- IN 2007 DISQUALIFYED FROM KING OF EUROPE POLLAND BECAUSE OF TECHNICAL PROBLEMS ( Ford fiesta )
- KING OF EUROPE WINNER IN 2009. THANK YOU ALL FOR SUPPORT. WE ARE THE CHAMPIONS! ( Toyota MR2 )
 
Uporabniški avatar
MikeLima
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Sr feb 06, 2008 6:47 pm

Napisal/-a MikeLima Sr dec 09, 2009 10:39 pm

Pro_Tuning je napisal/-a:Dynorace lahko imajo zavoro ali pa ne. Prostor je predviden.
Odvisno od potreb in želja.


Mhm, pa financ verjetno. Akrapovic ima lahko tudi DynoJet ostali pa ne, ker nimajo zelje po njih ziher...

Pro_Tuning je napisal/-a:V prejsni temi sem napisal tole:

Evo Gabata v akciji. Tele meritve so nekam sumljivo kratke. 5 sekund max.
http://www.youtube.com/watch?v=ZgFaXXic96c

Zakaj ne zavira motorja recimo 30 sekund, ce je to tako koristno?


Ampak ga zavira, ce si opazil. Nikjer niti ne naredi celega runa. Pinpointa na dolocene obrate in tam zahodi za sekundo ali par njih. Tako se dela take motorje, ki nimajo glih 100 ur zivljenske dobe. Tudi jaz delam tako take sorte avto. In? To je malo tako kot hruske z datelji primerjat.

Te samo spomnim na izhodisce debate, ko si trdil, da je dyno run 16.4 sekunde od 2000-6750RPM za eva najbolj pocestno realisticen scenarij, jaz pa, da je na zaviranih valjih s 35 sekundami precej blize realnemu svetu. OK?
 
Uporabniški avatar
MikeLima
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Sr feb 06, 2008 6:47 pm

Napisal/-a MikeLima Sr dec 09, 2009 10:50 pm

hemingway je napisal/-a:Mam nekaj izkušenj z inercijskimi valji........


Tocno to sem prej govoril! Bravo hemingway! :D
Ce so inercijski valji narejeni kot je treba, ce je elektronika precizna in programje pedantno napisano, se mora videti vsak prdec na izpuhu. Ce so pa kot bi monrojevo merlinko gledal, je nekaj ziher faljeno. In to, da se vse vidi, je velika pomoc tunerju, ker vidi, da tam nekaj ni kot bi bilo treba. Oble krivine so dobre samo za neuke stranke okoli prinasat.
 
mondy
Novinec
 
Prispevkov: 462
Pridružen: Sr feb 26, 2003 9:10 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a mondy Sr dec 09, 2009 10:50 pm

hemingway je napisal/-a:Mondy tuki te pa moram mal popravit in sicer mam nekaj izkušenj z inercijskimi valji. Sicer smo nekaj mesecev nazaj naredil svoje oziroma največ če ne vse je naredil moj zelo dober prijatelj ki jih je razvil poizkusno za testiranje motorjev.
Nato se je igral s fergazerji na svoji 1100 yamahi in delal meritve. Očitno je elektronika ki jo je naredilo eno finsko podjetje in dovolj težak enercijski valj super za točne meritve polnega pospeševanja in ugotavljanja nepravilnosti saj ko je motor začel malo klenkati je narisal tak graf:

Valj mora kazati prave obrate in napake pri zgorevanju oziroma kakršnokoli nelinearno delovanje v motorju.
Za mojo hobi garažo sedaj razvijamo valje z veiko inercijo saj bo premer valja več kot meter in bojo verjetno zaznali če boš samo mal prdnil zraven...


Jaz sem samo napisal teorijo, ki velja. Večja masa, večje dušenje, manjši kotni pospešek....
Tvoji valji Ernest, bi z manjšo inercijo kazali še večje nihanje. ;)
Kot si pokazal dušenje v praksi nebi smelo biti tako veliko kot pri AE valjih, kar kaže, da je prisotno še dodatno filtriranje s strani elektronike valjev.

MikeLima:

Fizike: M/J=a (M...moment, J...vztrajnostni moment, a...kotni pospešek)
Iz enačbe razberemo: M je moment, ki je recimo povzročen s trokiranjem, a je kotni pospešek, ki ga to trokiranje povzroči in J je vztrajnostni moment valjev, ki ob povečanju zmanjša vrednost a in obratno.
 
hemingway
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Pe jun 28, 2002 3:30 pm

Napisal/-a hemingway Sr dec 09, 2009 10:51 pm

Će smo že pri tem kaj je najbolš so valarji itak super reč taki in drugačni ampak pravi tuner nardi mapo dodatno še na progi ko se avto pripelje na pisto oziroma dirkališče. Jaz delam na valarjih sam osnovno mapo doteram pa na cesti. Ne vem no zakaj vsi zagovarjate sam eno reč in niste odprti za vse opcije in možnosti ki obstajajo. Tudi za na cesto obstajajo lepe igrače za logiranje in zaznavanje klenkanja wideband sonde razni logerji... res ne razumem zakaj to kazanje mišic kdo več ve o kakšni stvari ker pomoje ne boste tople vode odkril ker je že ;)
Komaj čakam moje nove ta velke valarje pa bomo pol še kak test nardil ker me zanima :)
Mondy zakaj je pa pol drug graf tako lep ko je popravljen bencin na prvem se lepo vid kaj je blo narobe. Večja masa ne pomen večje inercije važno je kje je ta masa ;) Moji valji bojo votli in pa mel bojo veliko tekalno površino...
- 1. place drag race Koper 402m
- 2. place drag race Ljubljana 201m
- IN 2007 DISQUALIFYED FROM KING OF EUROPE POLLAND BECAUSE OF TECHNICAL PROBLEMS ( Ford fiesta )
- KING OF EUROPE WINNER IN 2009. THANK YOU ALL FOR SUPPORT. WE ARE THE CHAMPIONS! ( Toyota MR2 )
 
Uporabniški avatar
MikeLima
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Sr feb 06, 2008 6:47 pm

Napisal/-a MikeLima Sr dec 09, 2009 11:10 pm

mondy je napisal/-a:Jaz sem samo napisal teorijo, ki velja. Večja masa, večje dušenje, manjši kotni pospešek....
M/J=a (M...moment, J...vztrajnostni moment, a...kotni pospešek)


Hvala za lekcijo iz fizike.... Ce gre moment M v minus, gre kotni pospesek a v minus, ali pa imamo perpetum mobile menda. Torej gre le zato, da se precizno odcita in dobro procesira.

Verjetno v popoldnevu naredim elektroniko in spisem program, ki bo meril na valjih kotni pospesek na tisocinko stopinje/sekundo natancno, ce bo le dajalec dovolj natancen. In bo ta rec res videla vse, ampak res cisto vsak prdec motorja. Ampak v teh primerih, o katerih govorimo zal ni tako...
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning Sr dec 09, 2009 11:11 pm

Tam dela motor se krajse intervale kot 16 sekund.
Kar precej 1000 obratov da cez v 3 sekundah. Po tvoje to ni realno pospesevanje.
Rekel bi da 1000 obratov na sekundo. Sedaj se pa odloci?

V realnem svetu noben avto ne vlece ene in iste prestave 30 sekund. Mogoce 10 sekund max. Pospesevanje v najvecji prestavi proti najvecji hitrosti. Recimo ko avto prestavi iz cetrte v peto in dirja proti 250km/h
Govora je o "navitih" avtih. Takih kot so se sedaj merili.
V nizjih prestavah pa gre se neprimerno hitreje.

In ce tako merim avto na valjih ni dobro? Ce pa tako pospesujem na cesti, pa je dobro?


MikeLima je napisal/-a:
Pro_Tuning je napisal/-a:V prejsni temi sem napisal tole:

Evo Gabata v akciji. Tele meritve so nekam sumljivo kratke. 5 sekund max.
http://www.youtube.com/watch?v=ZgFaXXic96c

Zakaj ne zavira motorja recimo 30 sekund, ce je to tako koristno?


Ampak ga zavira, ce si opazil. Nikjer niti ne naredi celega runa. Pinpointa na dolocene obrate in tam zahodi za sekundo ali par njih. Tako se dela take motorje, ki nimajo glih 100 ur zivljenske dobe. Tudi jaz delam tako take sorte avto. In? To je malo tako kot hruske z datelji primerjat.

Te samo spomnim na izhodisce debate, ko si trdil, da je dyno run 16.4 sekunde od 2000-6750RPM za eva najbolj pocestno realisticen scenarij, jaz pa, da je na zaviranih valjih s 35 sekundami precej blize realnemu svetu. OK?
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
 
Uporabniški avatar
MikeLima
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Sr feb 06, 2008 6:47 pm

Napisal/-a MikeLima Če dec 10, 2009 12:34 am

Pro_Tuning je napisal/-a:Tam dela motor se krajse intervale kot 16 sekund.
Kar precej 1000 obratov da cez v 3 sekundah. Po tvoje to ni realno pospesevanje.
Rekel bi da 1000 obratov na sekundo. Sedaj se pa odloci?

V realnem svetu noben avto ne vlece ene in iste prestave 30 sekund. Mogoce 10 sekund max. Pospesevanje v najvecji prestavi proti najvecji hitrosti. Recimo ko avto prestavi iz cetrte v peto in dirja proti 250km/h
Govora je o "navitih" avtih. Takih kot so se sedaj merili.
V nizjih prestavah pa gre se neprimerno hitreje.

In ce tako merim avto na valjih ni dobro? Ce pa tako pospesujem na cesti, pa je dobro?


Pogovarjamo se o valjih in kaj ti izmerijo, ne o tem kaj kak avto zmore, da ne bomo zasli kam.

Zakaj ga pa potem meris od 2000 do 7000? In zakaj imas idejo, da je tisto kar si izmeril verodostojno? Postopaj enkrat avto na cesti, v zadnji prestavi, koliko casa rabi od 4000 do 6000 ce ga vrtis od 2000 naprej, potem ga zavrti na 4500, spusti gas in na 4000 spet pohodi do 6000. Bos malo presenecen. Ce mi valji v 6.4 sekunde dolgem pospesevanju od 2000 do 7000 in izmerijo neke hude konje in navor, je posredi nateg. O tem debatiramo. Je dejstvo, da na cesti v nizjih prestavah nikoli ne dosezes moci kot jo v zadnji. V realnem svetu evo v peti prestavi rabi od 4000 do 6000 dvajset sekund, pa mora bit ze zelo hud, od 5000 do 7000 pa en cel vrhniski klanec.

Tako da valji, ce naj bodo uporabni del opreme, morajo simulirati slabe in se slabse pogoje kot jih dozivi vozilo na cesti. Rezultati naj bodo precizni, ne pa klobasa. Hemingway je lepo pokazal, da so tudi inercijski valji lahko spodoben kos opreme tunerja. Ce so le narejeni kot se sika. Bremza zraven sploh ne skodi, ampak omogoca veliko novih moznosti. Se da na valjih z bremzo narest skoraj vse kar bi sicer bilo treba na cesti ali pisti. Na cesti delam samo se prehode, over run cut in traction control. Vec ali manj samo se voznja z malimi hitrostmi. Nic nevarnega in policajem nevsecnega.
 
mondy
Novinec
 
Prispevkov: 462
Pridružen: Sr feb 26, 2003 9:10 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a mondy Če dec 10, 2009 12:46 am

MikeLima je napisal/-a:
mondy je napisal/-a:Jaz sem samo napisal teorijo, ki velja. Večja masa, večje dušenje, manjši kotni pospešek....
M/J=a (M...moment, J...vztrajnostni moment, a...kotni pospešek)


Hvala za lekcijo iz fizike.... Ce gre moment M v minus, gre kotni pospesek a v minus, ali pa imamo perpetum mobile menda. Torej gre le zato, da se precizno odcita in dobro procesira.


Formula drži.....kaj tle ni jasno...kakšen perpetum mobile...:lol:
Še enkrat pomisli kakšna je vrednost a pri pospeševanju, enakomernem gibanju in pojemanju hitrosti valjev. Ne pozabi pri M, da je v osnovi že navor motorja, ki je veliko večji od spikov. Zato ni negativnega predznaka dokler držiš plin. Potem, ko spustiš plin se pa začnejo valji ustavljat z negativnim a zaradi negativnega M. Tu potem meriš izgube v prenosu na kolesa.

Ti naredi super odzivno elektroniko, jest bom pa naredil super težek vztrajnik, pa boš z mikroskopom gledal spike, ki bi bili sicer z lahkih vztrajnikom normalno vidni in ostri. ;) Res, da bo meritev trajala par ur.... :lol:
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning Če dec 10, 2009 12:59 am

Ce meris v peti traja recimo celo 15 sekund. Ali pa 30 (pri Saxotu). Zakaj si se tako zapicil v teh 6 sekund v cetrti prestavi? Lahko gremo merit v tretji bo se hitreje.

In ja na cesti je nabolj vazno kako se obnasa. In ce se na valjih obnasa enako ni nic narobe.
Pravim, da inercijski valji zelo lepo simulirajo pospesevanje na cesti. V recimo prvi, drugi, tretji, cetrti in recimo skoraj peti prestavi. In stanje v kaksnem je takrat motor.

Ce so za kaksnega Gabata dobri pospeski ranga 1000 obratov na sekundo, se ocitno to obnese za nastavitve motorja. Drugace bi gnal te motorje po 30 sekund do blokade, pa jih ne.

Se pravi je cas , ki ga motor potrebuje na inercijskih valjih, da prileze do konca, vec kot zadovoljiv.
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
 
Uporabniški avatar
MikeLima
Novinec
 
Prispevkov: 156
Pridružen: Sr feb 06, 2008 6:47 pm

Napisal/-a MikeLima Če dec 10, 2009 2:04 am

Pro_Tuning je napisal/-a:Ce meris v peti traja recimo celo 15 sekund. Ali pa 30 (pri Saxotu). Zakaj si se tako zapicil v teh 6 sekund v cetrti prestavi?


LoCo meritev v prejsni temi...

Pro_Tuning je napisal/-a:In ja na cesti je nabolj vazno kako se obnasa. In ce se na valjih obnasa enako ni nic narobe.


Ja, cim blizje realnosti na cesti, ali pa se bolj kruto od ceste, da vse do konca nastavis, da ne gre kje po na pamet napisanem.

Pro_Tuning je napisal/-a:Ce so za kaksnega Gabata dobri pospeski ranga 1000 obratov na sekundo, se ocitno to obnese za nastavitve motorja. Drugace bi gnal te motorje po 30 sekund do blokade, pa jih ne....


Ne slisis ti dobro. Se mu valji na hitrco z majhno inercijo zavrtijo do tja, kjer ima nastavljeno da mu prime retarder. Tam se pa ustavi, zmeri in nastavi. Se tocno slisi, da je en krajsi cas na istih obratih, potem pa spusti gas. To je normalno delo za take avte.
 
Uporabniški avatar
pinjas
Novinec
 
Prispevkov: 411
Pridružen: Ne feb 06, 2005 11:11 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a pinjas Če dec 10, 2009 1:31 pm

fantje več kot berem bolj se neki sprašujem. Pri tolikem znanju kot ga imate kako to da se ne skupaj spravite delat eno zadevo. Mislim da bi marsikateri japonski projekt konkretno zasenčili.
 
hemingway
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Pe jun 28, 2002 3:30 pm

Napisal/-a hemingway Če dec 10, 2009 3:24 pm

pinjas je napisal/-a:fantje več kot berem bolj se neki sprašujem. Pri tolikem znanju kot ga imate kako to da se ne skupaj spravite delat eno zadevo. Mislim da bi marsikateri japonski projekt konkretno zasenčili.


Mogoče pa nekateri še bomo v prihodnosti sodeloval... Prvi korak bi bil če bi mel v sloveniji eno pametno pisto za motošport potem bi blo verjetno precej drugače. Mogl bi met asfaltiran krog z dost dolgo ravnino za drag race znotraj kroga pa progo za motokros ter avtokros ki je v sloveniji zelo priljubljen... Ampak Slovenija je skret od države kjer se vlaga sam v mega trgovske centre zarad bednih podkupovanj županov in podobnega.
- 1. place drag race Koper 402m
- 2. place drag race Ljubljana 201m
- IN 2007 DISQUALIFYED FROM KING OF EUROPE POLLAND BECAUSE OF TECHNICAL PROBLEMS ( Ford fiesta )
- KING OF EUROPE WINNER IN 2009. THANK YOU ALL FOR SUPPORT. WE ARE THE CHAMPIONS! ( Toyota MR2 )
 
Uporabniški avatar
pinjas
Novinec
 
Prispevkov: 411
Pridružen: Ne feb 06, 2005 11:11 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a pinjas Če dec 10, 2009 3:38 pm

ti dam popolnoma prav glede tega. Samo kaj ko dokler bo ta vlada stala gor ne bo niti za jest kaj pa šele steza.
 
Uporabniški avatar
alanq4
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1700
Pridružen: Pe apr 15, 2005 11:02 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a alanq4 Če dec 10, 2009 3:57 pm

@ hemingway

:clapclap Veliko nas je tako mislečih, ampak državo boli k....
Tudi če bi sami zbrali denar, bi nas pa pri izvedbi ustavili, ker to ni "fuzbal"

@ pinjas

Pozabljaš da je to Slovenija, tukaj se ne stopi skupaj, ampak se meče polena drugim pod noge, da ja ne bi bili boljši (redke so izjeme)
Alfa Romeo 156 "project real GTA" in 166 2.4 jtd mau okrepljena :)
 
Pro_Tuning
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 559
Pridružen: Pe avg 14, 2009 4:30 pm
Kraj: LJubljana

Napisal/-a Pro_Tuning Če dec 10, 2009 4:16 pm

Imamo 3 steze za avtokros. Asfaltno v Logatcu in pri Krskem. Kar nekaj gorskih dirk. Na Grobniku so vsak mesec sportni dnevi s prosto udelezbo (seveda je treba placat).
Kdor hoce lahko preskusa avtomobile.
12.12. je naslednji datum za Grobnik. Pred tem je bilo 5.12. Se kar dogaja.
Nic ni nemogoce, vse se da sfrizirat
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Napisal/-a peroRS Če dec 10, 2009 4:25 pm

Pro_Tuning je napisal/-a:Na Grobniku so vsak mesec sportni dnevi s prosto udelezbo (seveda je treba placat).
Kdor hoce lahko preskusa avtomobile.
12.12. je naslednji datum za Grobnik. Pred tem je bilo 5.12. Se kar dogaja.


Grobnik, Slovenija....neki kle ne štima, se mi zdi da je vmes nekaj čemur se reče državna meja ;)
Ne vem zakaj vsi takoj omenijo Grobnik...SAJ NI NAŠ, isto k Trst :lol:

Proge pri nas ne bo, dokler jo ne bo en naredu na svoji privat parceli :D
 
Uporabniški avatar
dominic
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 655
Pridružen: Ne jul 04, 2004 5:23 pm

Napisal/-a dominic Če dec 10, 2009 4:27 pm

zato pa so zakljucne vecerje za 4000+€...hehe...

drugace pa vse lepo napisano...sem bil ko gobica =)...

lp, dominic...
..::"Burn Ruber....Keiichi Tsuchiya.... Not Your Soul"::..
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov