Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
Uporabniški avatar
eXtreme
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 722
Pridružen: So feb 15, 2003 9:22 pm
Kraj: Kranj

Sportni izpusni sistem & turbina

Napisal/-a eXtreme To nov 18, 2003 9:05 pm

Imam par vprasanj na temo izpusnega sistema in turbine. Vem da je dosti topicov ze odprtih na ti dve temi, a tukaj bi rad dobil le jasne odgovore od poznavalcev.
Hvala

:idea:
Izpusni sistem:
Izdelava sportnih izpusnih sistemov pri S.P.-jih:
-izdelujejo izpuhe za dolocene tipe motorjov oz avtomobilov, ali po preverjeni praksi, 1 izpuh (nacin izdelave) za vse znamke?
-glede cesa dolocijo premer in dolzino cevi izpuha? Skalkulirajo, ali pac, 150HP = npr fi55?
-se ozirajo tudi na dolzino sportnega izpuha, ali gredo po isti poti, kot je bil stari izpuh (ista dolzina, iste krivine)?
-iz katerih materialov izdelujejo izpuhe (kolektor, izpusna cev)?

Turbina:
-kaj pomenijo označbe npr T3?
-kako ves katera turbina je primerna za npr 150 konjski avto?
-katera je glavna razlika med turbinami-velikost turbin,...?
-kateri bencinski avti imajo turbino(znake ter modeli avtomobilov), ter so zastopani v vecji meri na evropskem trziscu (ala Uno, 5GT)?
-zakaj na katerih slikah avtov s turbinami ni viden 'by-pass', ga ni?
-v cem se razlikujejo Blow-off ventili ter Wastage ventili? se ti ventili tudi locijo po velikosti? imajo kake standarizirane oznacbe, da razlocis kateri npr. pase na 150HP avto?

Toliko zaenkrat.
Dobrodosla tudi kaksna slika.
Hvala vsem strokovnjakom :)
Zadnjič spremenil eXtreme, dne To nov 18, 2003 10:32 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
greddy
Novinec
 
Prispevkov: 426
Pridružen: Če dec 26, 2002 7:30 pm

Re: Sportni izpusni sistem & turbina

Napisal/-a greddy To nov 18, 2003 10:12 pm

Hm..
Glede izpuhov, ti nebi znal povedati, na kaksni osnovi dolocijo, kaksen fi mora imeti cev..Dejstvo je, da za 500ps, rabis vecjo cev kot pa jo ima orginalni avto..Saj vecja turbina pridela vec plinov, ti pa morajo cimprej priti skozi izpuh...Zato se v ameriki ekstremisti lotevajo zanimivih zadev, razlicni downpipi, z dvema cevema..itd..(elektromotor, loputa..)..v podrobnosti nebi sel, ker ne bom do jutri koncal, tisti, ki pa se spoznate na to, pa tak vete o cem govorim..

T3, označba pomeni velikost turbine..imaš T3, T3/T4 hybrid (pomeni, da je to pac sestavljena turbina) T3 otnake ima GARETT,
recimo KKK ima oznake K24, K26..Skratka oznak je dosti..proizvajalcev turbin pa tudi nekaj..

Jah turbina sama po sebi ni vazno kaksna je, dejstvo je, da moras ocenit, da ne bos se dajat na 1.4 motor T4 turbine, ki je tako velika, da se bo zavrtela sele takrat ko avtu ze zmanjkalo sape..Skratka vecja turbina na majhni kubituri avta pomeni vecji lag..Kar z drugo besedo pomeni velika turbo luknja..Se pravi, da recimo do 4k RPM, bo avto mrtev, potem se mu bo pa strgal..

Ne zastopim, kaj mislis kot glavna razlika med turbinami..mislis med kompresorjem in turbino..ce mislis to, je kompresor gnan preko jermenice, turbina pa se zene preko izpusnih plinov..Do 10psi pritiska je boljsi kompresor, nad 10psi turbina, s kompresorjem si s konji omejen, s turbino nisi...Pri kompresotju (poganja ga jermen), ob pritisku na plin dobis se zraven 60+ 100+ 150+ ps, pri turbini pa moč narašča z vrtljaji, tako na hitro..

Spez ne zastopim, kaj mislis z turbinskimi avti..kateri so zastopani..

by pass mislis bov, ker nimajo vsi avti tega ventila..Novejsi reimo VAG koncern uporablja diverter valve..deluje na istem principu kot pa blow off..

Razlika med blow off in wastegate..
Blow off spusti zrak iz sistema..Wastegate, pa pline..
Blow off deluje tako..
Ko clovek spusti stopalko za plin, se loputa na sesalnem kolektorju zapre, v ceveh se ustvari pritisk takrat stopi v igro blow off, ker odpre ventil in spusti ven zrak..V primeru da tega ventila nimamo, se v ceveh ustvarja pritisk, ki ustvarja backpressure na turbino, kar ni dobro za zivljensko dobo turbine..
Tako na hitro.. :lol:
 
Uporabniški avatar
eXtreme
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 722
Pridružen: So feb 15, 2003 9:22 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a eXtreme To nov 18, 2003 10:36 pm

greddy: hvala za izcrpno porocilo.
ker bi rad razsiril znanje na tem podrocju me zanima, kje si se ti poucil o teh zadevah? imas mogoce kaksen url na internetne strani, kjer je to podrobneje razlozeno?
mogoce kje kaj razlozeno o teh downpipeih, ki si jih omenjal?

v 1. postu sem tudi popravil dolocene nejasnosti.

LP
 
Uporabniški avatar
greddy
Novinec
 
Prispevkov: 426
Pridružen: Če dec 26, 2002 7:30 pm

Napisal/-a greddy To nov 18, 2003 10:44 pm

Jah, malo beres, malo vidis, malo se zanimas, pa znas, drugace pa tud jaz ne znam vsega..

Glede avtov, kateri so zastopani, na evropskem trziscu, sigurno je najbollj tunable evropski motor od VAG koncerna 1.8t, serijski motor zdrzi 330ps, brez posegov v motor, samo vecja turbina K04 recimo, vecji injektorji, druga pumpa za benz, pa eden dyno day pri senici in si na teh konjih:)
Drugace od japonski avtov je pa sigurno najbolj tunable avto toyota supra TT, 1200HP :lol: , kaksni nissani skyline, od Hond je zelo dober b16 motor itd..Skratka tle so bolj japonski avti v ospredju, bolj vzdrzljive masine in bolj primerne za tuning..
:lol:

Kaj naj ti povem o wastegatu..Obstajajo v razlicnih velikostih 35mm, 38mm... 50mm...
Vsak Wastegate ima v sebi vzmet, zdej pa odvisno ce je vzmet 0,5 bara, se bo turbina zavrtela do 0.5 bara, potem bo Wg spustil pline mimo..Zato pa moras biti previden pri nakupu WGja v praksi to pomeni, da ce imas noter vzmet 0.5 bara ne mores potem z boost controlerju znizat pritiska na 0.3...Z boost controlerjem lahko samo zvisujes pritisk..Tako na hitro spet..
Imajo pa nekatere turbine interni WG..Obstajajo pa tudi zunanji externi..
 
Uporabniški avatar
eXtreme
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 722
Pridružen: So feb 15, 2003 9:22 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a eXtreme To nov 18, 2003 10:55 pm

v primeru vgradnje turbine:
-glede vbrizgavanja goriva, je treba menjati injektorje z vecjimi?
-kako je z ECU-jem? se to reprogramira, ali je potrebno novega?
-katere stvari je potrebno potem nujno menjati v primeru turbine (s tem ne mislem odmicnih gredi temvec ECU...)?

glede turbin nimam veliko pojma:
-odpiranje turbine na dolocen tlak: kje se ta stvar regulira?
-sepravi WG vpliva na odprtje tubine?

Mhm, moram nekje najti na internetu podrobenjso razlago, da nebom tebei prevec casa kradel, in bom tudi sam kaj ukrenil ;)
Je problem ce clovek hoce vse vedeti :) mater sm cudn :twisted:
 
Uporabniški avatar
greddy
Novinec
 
Prispevkov: 426
Pridružen: Če dec 26, 2002 7:30 pm

Napisal/-a greddy To nov 18, 2003 11:24 pm

Drugace pa imas tukaj nekaj slik..
Recimo zunanji WG
Slika
ta na sliki je zunanji..

Blow offov imas malo morje, vsi dobro opravljajo svoje delo..Ubistvu razvrscamo jih samo se po ceni barvi in zvokih..Zame eden najboljsih je GREDDYev Type S
(na sliki) berem, da so ljudje zelo zadovoljni z njim, je pa tudi zelo glasen :lol:
Dober je tudi HKSov SSQV, medtem ko sem za blitza slisal, da deulje kaksen 5000 milj, potem pa crkne..ne vem..skratka strani o blow off vetilih imas dosti ena izmed najboljsih je http://www.blowoffvalves.com , gor imas slike zvoke, lahko poslusas, kako zadeva deluje v praksi, imas gor video..itd..


Slika

Drugace pa imas dobro stran o turbinah, predvsem turbo gnane honde..
honda-tech.com > forced induction

No ti bom se na hitro razlozil o downpipeu..

Slika

Na sliki vids, da ima ta downpipe dve cevi..ena je normalno :lol: ), se vozis lepo z ono cevjo, ki je speljana v normalni izpuh..Ko pa na kaksnem semaforju srecas kaksnega M3ja preklopis oziroma vklopis ta elektromotor, ki odpre loputo in turbina se lahko razdivja, vsi plini gredo takoj (hitreje ven) brez lonca brez vsega..Primer ti je cheezfrog.. :lol:
Tip je paravi sleeper, vozi hondo DX :roll: (dx pomeni v ameriki kot pri nas bingo 1.4 :lol: )
Skratka avto je neopazen od zunaj nobenih velikih loncev zadaj, normalen izpuh, pod pokrovom pa med 500 in 600 konji...hehe :lol:
Prilagam tudi slike in video..Tip tekumuje proti viperju, ki ima na quater mile 10.7 sekunde...za primerjavo povem, da ima novi M3 (343HP) cca 13.6 sekunde..potem veste kako zverina leti..


Na zunaj pa zgleda cisto normalen
Slika
nic stylinga
Slika
pod pokrovom pa tole :lol:
Slika

podvozje kot se šika
Slika
Video, poslusajte, kako se zverina dere, ker ubistvu odpre samo tisto loputo.
http://www.cheesefrog.com/frog/cheezevsal.mpg

Bad motherfucker... :twisted: :twisted:
Zadnjič spremenil greddy, dne Sr nov 19, 2003 11:25 am, skupaj popravljeno 2 krat.
AUDI S2, little modified
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst To nov 18, 2003 11:27 pm

Izpušni sistemi:

jaz bi komplet izpuh dal delat samo DeVitotu od privatnikov pa mogoče še komu ki se res spozna na tuning in športne avtomobile. Tak majster ti bo znal nardit ustrezen izpuh za tvoj avto. Kakšnemu majstru ki lonce popravlja pa jaz nebi zaupal če hočeš kakšne konkretne rezultate. Sej mogoče se komu posreči ampak ni to to.

Glede premera rora nevem kako ga določajo. Dejstvo je da večji je premer manj restriktiven je izpuh in manj duši mašino. Pri NA motorjih je to baje problem, ne sme bit preveč odprt, pri turbo motorjih pa je bolj odprt sistem boljši. Ampak večji ror pomeni tudi bolj glasen avto ponavadi.

Kvalitetni izpuhi so narjeni iz nerjavečega jekla (rostfraj) kolektorje sem pa tudi že videl iz rostfraja, samo to so custom made zadeve. Drugače so pa serijsko kolektorji ponavad is kakšne zlitine kovinske.


Turbina:

"kaj pomenijo označbe npr T3?"

T2, T25, T28, T3... to so oznake velikosti turbin proizvajalca Garret. Manjša številka pomeni manjši kompresor in turbino. Kot je že greddy lepo povedu obstajajo tudi mešanice, oziroma hybrid turbine. Pri teh je kompresorski del ene velikosti turbina pa druge.

"kako ves katera turbina je primerna za npr 150 konjski avto?"

Samo s podatkom 150 konjev je nemogoče določiti turbino ki bi bila primerna. Kot primer lahko povem da so imeli R5 in Uno turbine T2 (1300, 1400ccm), moj nissan 200sx ima 1800ccm in ima T25 turbino, novejši model 200sx z 2.0 mašino ima že t28 turbino... Ni pa nujno da je to vedno tako, lahko daš ti T3 na turbo petko.

"katera je glavna razlika med turbinami-velikost turbin,...? "

Večja kot je turbina težje se zavrti. Se pravi da potrebuje večji pretok plinov da začne dobro polnit. Večji pretok plinov dosežeš če imaš velik motor (velika prostornina) ali če vrtiš v obrate. Torej, velika turbina se bo na majhnem motorju začela sukat zelo pozno, turbo lukna bo ogromna.

"zakaj na katerih slikah avtov s turbinami ni viden 'by-pass', ga ni? "

Misliš blow off ventil. Nekateri ga pač nimajo, nekaterim se pa ne vidi. Spet pri drugih je dobro viden.

"V cem se razlikujejo Blow-off ventili ter Wastage ventili? se ti ventili tudi locijo po velikosti? imajo kake standarizirane oznacbe, da razlocis kateri npr. pase na 150HP avto? "

Ko pohodiš gas turbina začne polnit z vedno večjim tlakom. Ko turbina doseže željen tlak se odpre wastegate (ne wastage) ki mimo turbine spusti odvečen tlak. Torej wastegate spušča odvečen zrak mimo veternice in tako vzdržuje stalen tlak turbine. Wastegate krmili "actuator" (ne vem slo. izraza).

Slika

To je tale zadeva na sliki. Tista dolga palčka se montira na zaklopko in drži wastegate zaprt. Ko v turbini nastane dost močen tlak vzmet v tem bobniču popusti in wastegate se odpre. Ta zadeva je s cevko povezana na turbino in v tej cevki je isti tlak kot ga ustvarja turbina. Torej ko je željen tlak dosežen se ta ročica podaljša in wastegate se odpre.
Tisto nad cevko je pa boost valve...en majhen trik kako zanesljivo in enostavno povečat tlak polnjenja. To je ubistvu nastavljiv ventil, ki se odpre pri določenem tlaku (ki je večji od tlaka serisjkega actuatorja) in šele ko je ta tlak dosežen spusti zrak naprej in tako prepreči da bi se wastegate odprl pri serisjko določenem tlaku.

To je to. Potem pa ti spustiš gas in turbina v mašino ne more več filat zraka. V takšnem primeru nastane tlak za turbino in ta se na hitro ustavi, kar je zelo nezdravo. Če pa ima avto blow off ventil se tisti zrak ki se je prej kopičil za turbino in ustvarjal nadtlak sprosti čez blow off v ozračje. Pri tem nastane tisti PSSSSST ki ga slišiš pri nekaterih turbo motorjih.
Drugače se blow off ventili med seboj razlikujejo predvsem po zvoku ki ga oddajajo in po tlakih ki jih prenesejo. Ampak ni neke velike znanosti, skor vsak blow off se da namontirat na skor vsak motor (bolj ali manj).
 
Uporabniški avatar
greddy
Novinec
 
Prispevkov: 426
Pridružen: Če dec 26, 2002 7:30 pm

Napisal/-a greddy To nov 18, 2003 11:42 pm

Ubistvu je ikst isto povedal kot jaz..
Glede resrektivnosti izpuha...Res je, da je pri N/A motorjih pomemben izpuh, takoimenovani backpressure..Ampak ali ste vedeli, da pri hondah to ne drzi..Moram poiskati link..
Honde ne potrebujejo backpressurja, z zadnjim loncem izgubite 8 konjev..Moram poiskati link in dyno..Zanimivo..

Če te še kaj zanima vprasaj:)
 
Uporabniški avatar
greddy
Novinec
 
Prispevkov: 426
Pridružen: Če dec 26, 2002 7:30 pm

Napisal/-a greddy To nov 18, 2003 11:53 pm

v primeru vgradnje turbine:
-glede vbrizgavanja goriva, je treba menjati injektorje z vecjimi?

Ja recimo zraven greddyevega kit dobis zraven vecje injektroje 310cc, ki so dobri za tam nekje do 250ps, za vec potrebujes vecje 440, 550, 720 itd..Seveda je potrebno preprogramirati ECU..zdej ti bom govoril za honde, ker za druge ne poznam toliko..Skratka pri greddevem bolt on kitu dobis zraven takoimenovani blue box, ki ga priklopis na racunalnik in on potem avtomatsko uravnava vse parametre..
-kako je z ECU-jem? se to reprogramira, ali je potrebno novega?
Obstajajo piggyback sistemi ala VAFC, GREDDY E-MANAGE itd..ki niso tako zanesljivi, beri parametre se da samo v grobem nastavljati, tako rado dostikrat pride do detonacij (beri klenkanja, posledicno pa to pripelje do blow upa)..Čeprav sem izbral dva zelo dobra piggyback sistema, ampak dejstvo je, da ta dva sistema ne mores uporabljati za "velike" konje:)Beri pri hondah (b16) tam nekje do 250HP, kar je vec ni priporocljivo..oziroma je tvegano..
Ponavadi potem ljudje posezejo po boljsi drazjih sistemih, ala motec, haltec, AEM EMS , hondata, zdyne itd..
-katere stvari je potrebno potem nujno menjati v primeru turbine
Ja kaj jest vem, sej sem ze zgoraj napisal, kaj moras vse menjat..
Glede motorja, moras pa menjat, kovane nizkokompresijske bate (govorim za hondo)
mocnejse ojnice, sklopka, zavore, stevci, da imas pod nadzorov delovanje motorja.. itd..To pa je vse pogojeno z tlakom, katerim bos vozil, na 0.3 bara ni potrebno menjati dosti delov v motorju, kar pa ne pomeni, da ne bos na 1.3 bara menjal dosti :lol:
glede turbin nimam veliko pojma:
-odpiranje turbine na dolocen tlak: kje se ta stvar regulira?
Stvar se lahko regulira mehanisko preko manualnega boost controlerja preko Wastegatea, ali pa elektronsko iz kabine avta z raznimi boost controlerji..
Eden zelo dobrih je GREDDYEv profec B spec II

Slika
-sepravi WG vpliva na odprtje tubine?
RES je:)
AUDI S2, little modified
 
Uporabniški avatar
eXtreme
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 722
Pridružen: So feb 15, 2003 9:22 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a eXtreme Sr nov 19, 2003 7:13 pm

Hvala vama za izcrpno razlago, zelo vredu napisano, vendar imam se par nejasnosti :roll:

-blow off- to deluje avtomatsko, ko naraste tlahk in se blow off samodejno odpre?
-wastegate:
''da ce imas noter vzmet 0.5 bara ne mores potem z boost controlerju znizat pritiska na 0.3...Z boost controlerjem lahko samo zvisujes pritisk..''
kako reguliras WG z boost controlerjem? ce sem prav razumel imas lahko mehanski ali elektronski boost controler. elektronskega poznam, a nevem kako deluje? je to povezan s kabli z WGjem? kako deluje mehanski? kje se to stela? imas mogoce kaksno sliko?
-v primeru turbine, kaksno vologo ima tu bencinska crpalka? zakaj kupujejo novo, boljso vrjetno?
-double downpipe: na sliki se vidi elektromotor, a ni mi jasno kako to deluje. kajti, ko je loputa zaprta, gredo izpusni plini skozi npr original izpuh, s katalizatorjem, loncem,...? ko pa preklopis loputo, gredo izpusni plini v loceno izpusno cev? sepravi imas 2 cevi? vendar me moti, ker je ventil le v novi izpusni cevi. sepravi ko je zaprt, gredo izpusni plini skozi stari izpuh. ko pa se odpre, gredo plinis skozi staro in novo izpusno cev? vsaj tako razberem iz slike.
-ECU: sepravi lahko preko 'racunalnika' programiras ECU? to pomeni kaj? ali ni tako da se ECU sam uravnava glede na pogoje motorja (zrak, temp, vrtljaji...)? zakaj nekateri za honde kupujejo druge ECUje, ki so hudimano dragi?
-stran in filme od cheezfroga sem pa ze prej gledal, noro :twisted:
-''Honde ne potrebujejo backpressurja, z zadnjim loncem izgubite 8 konjev..Moram poiskati link in dyno..Zanimivo..''
bi bilo zanimivo videti.

Hvala,
Miha
LP
 
Uporabniški avatar
eXtreme
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 722
Pridružen: So feb 15, 2003 9:22 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a eXtreme Sr nov 19, 2003 7:33 pm

greddy: imas tudi kaj prakticnih izkusenj glede turbin? ker vidim da si ze dolgo casa uporabnik, postov pa imas zelo malo, a tukaj si se kar razpisal :o
 
Uporabniški avatar
greddy
Novinec
 
Prispevkov: 426
Pridružen: Če dec 26, 2002 7:30 pm

Napisal/-a greddy Sr nov 19, 2003 7:59 pm

eXtreme je napisal/-a:greddy: imas tudi kaj prakticnih izkusenj glede turbin? ker vidim da si ze dolgo casa uporabnik, postov pa imas zelo malo, a tukaj si se kar razpisal :o


Akitven sem na hondienm forumu (honda-si.net) kot uporabnik lukach :twisted:
AUDI S2, little modified
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst Sr nov 19, 2003 8:03 pm

blow off- to deluje avtomatsko, ko naraste tlahk in se blow off samodejno odpre?


Ko spustiš plin se turbina še vedno vrti (vztrajnik) in polni motor. Ampak kej zrak ne more več v motor nastane takoj za turbino velik tlak. Ta tlak sproži BOV (blow off valve). BOV je narjen tko da zadržuje tlak samo do ene meje, recimo 1 bar lepo zadržuje tako da zrak ne more ven in gre lepo v mašino. Ko pa zrak ne more več v mašino pa nastane dost večji tlak in takrat ventil popusti.

da ce imas noter vzmet 0.5 bara ne mores potem z boost controlerju znizat pritiska na 0.3...Z boost controlerjem lahko samo zvisujes pritisk..''
kako reguliras WG z boost controlerjem? ce sem prav razumel imas lahko mehanski ali elektronski boost controler. elektronskega poznam, a nevem kako deluje? je to povezan s kabli z WGjem? kako deluje mehanski? kje se to stela? imas mogoce kaksno sliko?"


Nebi vedu če maš lahko nižje tlake od tistega ki ga določi actuator. Pomoje da ne. Ampak sej ni problem zamenjat actuatorja, pa tudi pod tisti serijski tlak ponavadi itak nima smisla spustit.
WG kontrolira actuator (naj kdo prosim pove slovenski izraz), to je tisto kar je na sliki v mojem zgornjem postu. Mehanski boost controller pa dela tako da kontrolira koliko tlaka bo spustil skozi ta avtuator. Actuator si predstavljaj kot jez ki zadrži določeno količino vode, ko se ta količina poveča jez poplavi in za jezom vedno ostane enaka količina vode (serisjki tlak, recimo 0,7 bara). Zdej pa postavi pred ta jez še en večji jez. Ta zdrži večjo količino vode (ki ustreza 1 baru recimo). Ko je količina vode prevelika tudi za ta jez tisti drugi itak nima več pomena in takoj popusti. Ok...mal sem zakompliciral ampak upam da razumeš.
Mehanski BC ima not vgrajeno vzmet, ki jo lahko bolj ali manj stisneš z vijakom na tej napravici. Bolj kot zategneš bolj je vzmet trda in večji tlak je potreben da se sprosti in spusti čez odvečen tlak.
Elektronski BC nevem kako deluje. Pomoje na podoben princip le da to vzmet uravnava elektronika.

v primeru turbine, kaksno vologo ima tu bencinska crpalka? zakaj kupujejo novo, boljso vrjetno?


Bencinska črpalka pač dovaja bencin v mašino. In če je serijska črpalka dobra za serijskih 100 konjev ni nujno da je dobra za 150 konjev ki jih ima avto po tuningu. Ni neposredne povezave s turbino, le z večjo močjo ki pomeni tudi večjo potrebo po bencinu.
Ampak ponavadi so tudi serijske črpalke dovolj za zmerno povečanje moči. Pri meni recimo je serijska črpalka dovolj za cca 200 konjev, to je 30 več od serijske moči.

double downpipe: na sliki se vidi elektromotor, a ni mi jasno kako to deluje. kajti, ko je loputa zaprta, gredo izpusni plini skozi npr original izpuh, s katalizatorjem, loncem,...? ko pa preklopis loputo, gredo izpusni plini v loceno izpusno cev? sepravi imas 2 cevi? vendar me moti, ker je ventil le v novi izpusni cevi. sepravi ko je zaprt, gredo izpusni plini skozi stari izpuh. ko pa se odpre, gredo plinis skozi staro in novo izpusno cev? vsaj tako razberem iz slike.


Plini grejo po poti najmanjšega odpora. Se pravi če se odpre manj restriktivna pot bodo šli po njej. Enostavno.

ECU: sepravi lahko preko 'racunalnika' programiras ECU? to pomeni kaj? ali ni tako da se ECU sam uravnava glede na pogoje motorja (zrak, temp, vrtljaji...)? zakaj nekateri za honde kupujejo druge ECUje, ki so hudimano dragi?


ECU (electronic control unit) skrbi za količino vbrizganega bencina, vžig in še 100 drugih stvari. Ugklavnem za usklajeno in optimalno delovanje motorja, pri novejših turbo motorjih pa tudi tlak turbine. Pri hudem tuningu serijski ECU pač ne zadošča več, aftermarket zadevce ponujajo veliko bolj natančne nastavitve.
 
Uporabniški avatar
eXtreme
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 722
Pridružen: So feb 15, 2003 9:22 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a eXtreme Sr nov 19, 2003 8:13 pm

no, sedaj vec ali manj vse razumem. tako da najlepsa hvala. ce pa ima se kdo kaj za dodati, vprasati, tema je odprta 8)
zanima me se nekaj bolj splosnega:
bi bila turbine od 5ke turbo ali Uno-ta primerna za hondo z mašino D16 s 130PS? ali je ze premajhna? zaenkrat me le teoretično zanima
LP
 
Uporabniški avatar
greddy
Novinec
 
Prispevkov: 426
Pridružen: Če dec 26, 2002 7:30 pm

Napisal/-a greddy Sr nov 19, 2003 8:22 pm

[quote="eXtreme"]Hvala vama za izcrpno razlago, zelo vredu napisano, vendar imam se par nejasnosti :roll:

-blow off- to deluje avtomatsko, ko naraste tlahk in se blow off samodejno odpre?vsak BOV ima na vrhu taksen prikljucek za cevko, cev gre na sesalni kolektor, ko spustis plin tam nastane vakum in ta vakum odpre BOV.

-wastegate:
''da ce imas noter vzmet 0.5 bara ne mores potem z boost controlerju znizat pritiska na 0.3...Z boost controlerjem lahko samo zvisujes pritisk..''
kako reguliras WG z boost controlerjem?
ce sem prav razumel imas lahko mehanski ali elektronski boost controler. elektronskega poznam, a nevem kako deluje? je to povezan s kabli z WGjem? kako
deluje mehanski? kje se to stela? imas mogoce kaksno sliko?
mehanski (na sliki) se krmili direktno na WGju.ubistvu imas vijak, ki ga potem privijas odvijas..
Slika
WG se krmili z vakuumom/boostom v sesalnem kolektorju, in profec (elektroniski boost contorler) se vkljuci vmes s svojim ventilom. Ko WG vidi 0.5 bar boosta se odpre, ce je vmes ventil ga preslepari in sele kot je 1 bar v sistemu pride preko ventila 0.5 bar do WG in ga odpre.
Wastegate krmili vakuum oziroma boost iz sesalnega kolektorja. Vmes te cevke pride boost kontroler ki ima noter ventil. In doloca kdaj se bod WG odprl.

-v primeru turbine, kaksno vologo ima tu bencinska crpalka? zakaj kupujejo novo, boljso vrjetno?Bolso ne morejo kupovat, k vecjem lahko kupojejo vecjo..:lol:
Fuel pump mora biti recimo za 400ps vecja, vec bencina mora dovajati, oziroma ga mora biti zmozna dovajat, ravnotako morajo biti vecji injektorji (Sobe), ki razprsijo bencin..
-double downpipe: na sliki se vidi elektromotor, a ni mi jasno kako to deluje. kajti, ko je loputa zaprta, gredo izpusni plini skozi npr original izpuh, s katalizatorjem, loncem,...? ko pa preklopis loputo, gredo izpusni plini v loceno izpusno cev? sepravi imas 2 cevi? vendar me moti, ker je ventil le v novi izpusni cevi. sepravi ko je zaprt, gredo izpusni plini skozi stari izpuh. ko pa se odpre, gredo plinis skozi staro in novo izpusno cev? vsaj tako razberem iz slike. Plini bodo sli tam ven, kjer lahko prej pridejo ven, sicer jih bo slo se vedno malo po stari (normani cevi), ampak to je zanemarljivo malo..
-ECU: sepravi lahko preko 'racunalnika' programiras ECU? to pomeni kaj? ali ni tako da se ECU sam uravnava glede na pogoje motorja (zrak, temp, vrtljaji...)? zakaj nekateri za honde kupujejo druge ECUje, ki so hudimano dragi?
Ja se uravna sam, ampak do neke meje..
Za 300 konjev je presvoh original ECU, zato obstajajo piggyback sistem ala e-manage, vafc..
Za vecje konje pa rabis boljse standalone racunalnike, ala HONDATA (honde), ali motec, haltec..
-stran in filme od cheezfroga sem pa ze prej gledal, noro :twisted:
-''Honde ne potrebujejo backpressurja, z zadnjim loncem izgubite 8 konjev..Moram poiskati link in dyno..Zanimivo..''

bi bilo zanimivo videti.
Nisem se nasel, ko bom nasel, bom obseu gor link.Namrec N/A motorji me ne zanimajo dosti, ker tam vsak konj, ki ga pridobis dosti stane, so pa N/A tuningi dosti bolj cenjeni v USA, kot pa recimo turbo..Turbo butnes gor, zamenjas par stvari, pa dobis zraven + 100> HP..kar zna ubistvu vsak, ki se malo spozna na to..
Pri N/A tuningu je to vse dosti bolj precizno in po domace jebeno, tam pa z vsako komponento dobis max 20ps..

Drugace pa najdi na netu kaksen forum, pa povprasaj, pa beri malo, pa ti bo pocasi dosti jasno..[/img]
AUDI S2, little modified
 
Uporabniški avatar
tj
Novinec
 
Prispevkov: 336
Pridružen: Sr maj 28, 2003 7:44 pm
Kraj: Polzela

Napisal/-a tj Sr nov 19, 2003 8:26 pm

Ok, a lahk tud js v P206, 1.4i, dam turbino??? Pa nardim, tk ko on s črno hondo, dve cevi za ispuh ena normalna in ena za turbino?


lp
 
Uporabniški avatar
greddy
Novinec
 
Prispevkov: 426
Pridružen: Če dec 26, 2002 7:30 pm

Napisal/-a greddy Sr nov 19, 2003 8:39 pm

eXtreme je napisal/-a:no, sedaj vec ali manj vse razumem. tako da najlepsa hvala. ce pa ima se kdo kaj za dodati, vprasati, tema je odprta 8)
zanima me se nekaj bolj splosnega:
bi bila turbine od 5ke turbo ali Uno-ta primerna za hondo z mašino D16 s 130PS? ali je ze premajhna? zaenkrat me le teoretično zanima
LP


Ubistvu od 5ke turbo ne poznam turbine, mislim, da ima gor GARETTovo turbino,
sploh pa za D16 motor se da dosti tunat..Recimo kaksen Garettov T3 bi bil dober, ampak imeti moras denar, za bate, ojnice, lezaje...Skratka vse skuapj bi te prslo kot 2x na vrednost avta..Da se vse, imeti moras samo denar!

LP, Jure
Zadnjič spremenil greddy, dne Sr nov 19, 2003 8:43 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
AUDI S2, little modified
 
Uporabniški avatar
greddy
Novinec
 
Prispevkov: 426
Pridružen: Če dec 26, 2002 7:30 pm

Napisal/-a greddy Sr nov 19, 2003 8:42 pm

tj je napisal/-a:Ok, a lahk tud js v P206, 1.4i, dam turbino??? Pa nardim, tk ko on s črno hondo, dve cevi za ispuh ena normalna in ena za turbino?


lp


1.4 motor je premali za turbine, no je vredu, ampak nima smisla..saj vidis kako crkujejo te turbo 5ke, al pa unoti..Tle je dobr, da je vsaj 1.6.Na peugeote po navadi dajejo bolj superchargerje, ki pridejo na sesalni kolektor, ampak to na 1.6 motorje, al pa na 2.0..Pa peugeot ni avto za tuning..Za styl :P
AUDI S2, little modified
 
Uporabniški avatar
eXtreme
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 722
Pridružen: So feb 15, 2003 9:22 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a eXtreme Sr nov 19, 2003 8:54 pm

no, ce se bom spuscal v to, nebi tuniral v extreme, ker nimam denarja. vendar le tako, za lastno veselje. vendar bi kupil rablene dele od Unota ali R5GT, ce bi pasalo...
glede izpusnega kolektorja... si mogoce kje zasledil kaksna je primerna oblika turbo kolektorja? videl sem tiste zavite... je stvar v cim boljsem pretoku izpusnih plinov? sem tudi nekaj ustvarjal v Autodesk Inventorju (program za konstruiranje, spica!),... potem pa imam se program Fluent, za pretok plinov ter temperature, vendar ga neznam uporabljati. tako da bi to poizkusal ustvarjati doma, ce bo sla sola in vse tako kot sem si zamislil :twisted: zaenkrat gre vse po nacrtih :twisted:

http://www2.arnes.si/~mjereb2/Potrdilo1.jpg
http://www2.arnes.si/~mjereb2/Tkolektor.jpg
Zadnjič spremenil eXtreme, dne Sr nov 19, 2003 8:55 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
tj
Novinec
 
Prispevkov: 336
Pridružen: Sr maj 28, 2003 7:44 pm
Kraj: Polzela

Napisal/-a tj Sr nov 19, 2003 8:55 pm

greddy je napisal/-a:
tj je napisal/-a:Ok, a lahk tud js v P206, 1.4i, dam turbino??? Pa nardim, tk ko on s črno hondo, dve cevi za ispuh ena normalna in ena za turbino?


lp


1.4 motor je premali za turbine, no je vredu, ampak nima smisla..saj vidis kako crkujejo te turbo 5ke, al pa unoti..Tle je dobr, da je vsaj 1.6.Na peugeote po navadi dajejo bolj superchargerje, ki pridejo na sesalni kolektor, ampak to na 1.6 motorje, al pa na 2.0..Pa peugeot ni avto za tuning..Za styl :P


Ja ja, sej vem...
Sam ko berem takele post-e, se z nostalgijo spomnem na na cajte ko sem se vozu z Vectro GT (150km), sicer tud še ni fuuul velik, je pa 2x tolk ko mam zdej....



lp
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 38 gostov